Lectoure - Reisverslag uit Lectoure, Frankrijk van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu Lectoure - Reisverslag uit Lectoure, Frankrijk van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu

Lectoure

Door: Josefine

Blijf op de hoogte en volg Josefine

24 April 2013 | Frankrijk, Lectoure

Hallo allemaal

Ik ben in Lectoure en het is weer eens lekker warm, gelukkig hoor. Het regent tenminste niet. Ze geven nu wel heel het weekend regen aan ik hoop dat dat nog verandert!!
Met mn knie gaat het nu goed.
Ik ben van Lauzert naar Moissac gelopen, als ik het goed heb want dat geheugen is niet alles.
Moissac is een mooie stad en we sliepen er bij de zusters, 7 plaatsen. Lekker want we waren met 4 en. En de gite de carmel in Moissac is op de berg!! Dankjewel, als je al een dag gelopen hebt!
Wat me van Moissac bij is gebleven!!!
Savonds na de mis om 19:00 uur stond ik voor de kerk, en wie komt daar aanlopen!!!!!
Je gelooft het nooit!!!!
Mieke de belgische die ik in 2011 op de camino del norte heb ontmoet!!!!
Zoals we zeggen ik viel zowat van mijn stoel, alleen dat ging niet want ik stond.
Mieke wist niet dat ik op weg was en ik heb haar mail niet gelezen!!!
Hoe kan dat, het is geen toeval dat kan ook niet.
We hebben samen gegeten en lagen voor pelgrioms veel te laat op bed.
Ik hoop Mieke later weer te zien, ze loopt zowieso tot Pamplona.
Na Moissac ben ik langs het kannal naar St Antoine gelopen, heel de dag vlak lopen tot Auvillar. Heel fijn lopen en goei weer. In St antoine was alleen een herberg en een restorant. Lekker simpel.
Vandaag ben ik alleen, voor het eerst! Naar Lectoure gelopen, onderweg kwam ik een familie uit Bonn tegen, die zijn in augustus 2012 vertrokken, wel met een pauze onderweg vanwege de vele sneeuw.
Ik heb wel een uur pauze gehouden en met ze gepraat. Was lekker effe gewoon met andere pelgrims. Om 15:00 uur was ik in Lectoure. Hoop jullie volgende keer meer te vertellen want over 5 minuten gaat de vvv dicht.
Dankjewel voor jullie reacties!! Ik lees ze allemaal!!
Morgen naar Condom, 25 km

Tot gauw,

Josefine

  • 24 April 2013 - 18:26

    Corry:

    Hoi Josefine,

    Goed van je en geniet met volle tuigen.

    Liefs en groet van Wim en Corry.

  • 24 April 2013 - 18:37

    Gerard En Orty:

    Hoi Kanjer,

    Wat goed van je, dat je een klein stukje op een andere manier hebt "gelopen" Dat was echt letterlijk tegen het zere been voor jou. Wat leuk dat je Mieke hebt ontmoet. Er gebeuren echt wonderen onderweg, wie had dat ooit gedacht dat je haar nog eens tijdens de camino tegen zou komen.
    Ons zou je denk ik niet tegen komen, want wij lopen dit keer niet zo ver als jij. Wij hopen begin juni aan te komen in Santiago.
    Lieve Josefine, nog een fijn voortzetting van je mooie wandeltocht.

    Buen Camino,
    Liefs, knuffel,
    Gerard en Orty



  • 24 April 2013 - 19:19

    Anja:

    He Fientje ..


    Hoe super he dat je het zo naar je zin hebt .En zo mooi dat je Mieke tegen kwam .Dat zal zo moeten zijn .Het lijkt wel of je sterker dan vorig jaar bent .....buiten je knie dan .
    Je gemoet toestand is ook zo vrolijk ....geniet ervan .
    Voor het weekend heb ik de zon besteld ......kun jij iets volgen van de kroning?????Het zal wel mooi zijn .....maar er zal ook weer een hoop geld over de balk gegooid worden .
    Lieve Fien ga ervoor .....dikkke knuff Anja

  • 24 April 2013 - 22:56

    W Van Mierlo:

    Hoi Fien,

    Zoals je schrijft over mieke.
    Zo zie je maar dat er meer mensen toch weer de
    route willen lopen.
    Geniet van iedere dag.
    Gr. wim en willy.

  • 25 April 2013 - 21:51

    John Henselmans:

    Leuk, zo'n onverwachte ontmoeting! De (pelgrims)wereld is maar klein...Gelukkig is het knieprobleem weer opgelost.
    Vandaag ben je naar Condom gelopen. Ik hoop, dat je onderweg nog even tijd heb gehad om in La Romieu die knoepert van kerk te bewonderen, waar ze de hele dag prachtige klassieke muziek draaien. Ik vond het heerlijk om daar een uurtje te zitten en de schitterende kruisgang te bewonderen.
    Ik hoop, dat het in het weekend meevalt met de regen........!!!!

    Groetjes en zet hem op...., ondanks de regen. (maar misschien valt het wel mee)

    John

  • 03 Mei 2013 - 18:04

    W Van Mierlo:

    Hoi Fien,

    Ik heb net nog even wat foto,s genomen van je tuin.
    Ook de bloembakken staan er prachtig bij.
    Ik denk dat er te veel zon staat, morgen aan
    angelique vragen of ik ze nog een keer opnieuw moet
    nemen.
    Groetjes,
    wim en willy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Josefine

Actief sinds 30 Sept. 2010
Verslag gelezen: 518
Totaal aantal bezoekers 239876

Voorgaande reizen:

02 Juni 2015 - 30 Juni 2015

Pelgrim Josefine op de camino primitivo.

02 April 2013 - 30 Juni 2013

Pelgrim aan de wandel, naar Santiago

27 Februari 2011 - 29 Juni 2011

Weer aan de wandel naar Santiago

Landen bezocht: