Aire sur l adoure - Reisverslag uit Aire-sur-l'Adour, Frankrijk van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu Aire sur l adoure - Reisverslag uit Aire-sur-l'Adour, Frankrijk van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu

Aire sur l adoure

Door: Josefine

Blijf op de hoogte en volg Josefine

28 April 2013 | Frankrijk, Aire-sur-l'Adour

Hallo allemaal

Ik ben al in aire sur ladoure, het schiet lekker op.
Nou ja lekker, mn knie is niet alles.
Van Lectoure ben ik naar Condom gelopen, was blij dat ik weg was in Lectoure. Ik had een hele rare gite. Ik had er in 2008 ook geslapen maar nu was de man alleen en ik vond het een rare man.
Zijn vriendin zou de was doen, die had alle was bij elkaar gedaan en ook 2schoenen!! Dus nu zit er een vlek in mijn broek die er niet uit gaat. Smorgens wilde de man ook nog meelopen want anders zouden we de weg niet vinden!!! Nou ik denk dat ik de weg zelf wel weet! En anders had ik moeten wachten op de rest en was ik om 8:30uur misschien weg geweest.
De etappes zijn nu minder heuvelachtig, gelukkig. Naar Condom had ik weer geen cafe dat is jammer want dat is toch wel lekker! Want het slapen gaat niet zo goed. In Condom zouden we in gite de Carmel slapen, bleek helemaal buiten het centrum te liggen. Dus dat hebben we veranderd. We zijn naarChamps de etoille gegaan goede gite niet duur en heel schoon en aardige mevrouw!! In Condom heb ik een hele lekkere pizza gegeten, wel eens lekker na dat Franse eten. Ohja had ik al verteld over de familie met de ezeltjes? Ik heb ze nog gezien bij vertrek uit Lectoure, 1 jongen die er bij was is doorgelopen en was ook in Condom met een rugzak van 20km.
Na Condom naar Eauze, 30 km dat was wat veel eigenlijken we waren allebei doodmoe. En dan ook nog douchen en wassen en boodschappen voor de volgende dag. We hebben in Eauze in een restaurant gegeten, gewoon eigenlijk omdat je dan niks hoeft te doen.
Gister zijn we naar Nogaro gelopen, dat was maar 20km. Maar weer bekaf. En dat kwam omdat in Eauze twee pelgrims naar het cafe waren geweest en ons bij terugkomst wakker hielden. Dus nog slechter geslapen. In Nogaro ligt de gite buiten het dorp, langs de racebaan waar vandaag motorrace is. Gelukkig niet snachts:-) We lopen de laatste dagen door de wijngaarden, lekker vlak. Gelukkig valt het weer meer het blijft overdag droog! Soms moet je een mazzeltje hebben he.
Van Nogaro vandaag naar Aire sur la doure, weer een grote etappe 28km.
Maar wel mooi, geen koffie maar ja wel iets anders leuks.
De laatste km hebben we een andere route gelopen. En toen we gingen zitten eten bij een huis, kwamen de eigenaren met een fles drank aan lopen.
Ik heb toch wat gedronken Nicolas niet, die is daar op tegen.
En lekker!! Floc de Gascogne, dat ga ik vanavond eens zoeken! Misschien slaap ik dan beter.
Voor nu was dit het weer. Jullie moete soms wat langer wachten op een verhaal want ik heb echt niet altijd de puf om een computer te zoeken.
Ik hoop de 30e wat mee te krijgen van de troonswisseling maar gelukkig neemt iemand het voor me op.

Lieve groet daar,

Josefine

  • 28 April 2013 - 18:45

    Corry:

    Hoi Josefine,

    Zo te lezen geniet je er wel van en nog steeds loop je met Nicolas lees ik dat gaat goed ook al is het in frans toch?
    En niet teveel alcohol dat is naar een paar nachtjes nog onrustiger slapen HAHAAAAAAAAAAA.
    En de 30 april zal nog wel vele keren worden herhaald!
    Wij hebben dan jarige Roan wordt 2 jaar en Tante Ria die viert het vandaag.

    Verder alles rustig hier jij over al de tijd voor nemen en vooral genieten.
    Hoop dat het met knie goed blijft gaan.

    Liefs Groet Oom Wim en Tante Corry.



  • 28 April 2013 - 18:50

    Anja :

    He Kanjer . .....
    Het zit even niet mee he ...... ....
    Hopelijk wat minder heuveltjes beter voor het knietje
    probeer te genieten ....ga niet te hard .
    Hopelijk zie je nog een flits van de oranje gekte .. ...een beet je geldverspilling hoor .
    Nou Fientje ....ik duim voor je het knie ....het weer ....je slaapje..nja..je eten .......??????

    Dikke knuff A

  • 28 April 2013 - 19:41

    W Van Mierlo:

    Hoi Fien,

    Leuk om weer je verslag te lezen.
    Hier is de magnolia mooi in bloei en ook wij krijgen
    lente kriebels.
    Heel veel groetjes van ons.

    Wim en Willy.

  • 28 April 2013 - 20:14

    Diny Van Heist:

    dag Josefien,

    Altijd mooi jou verslagen te lezen,ook al zit het soms wat tegen,keep on smiling !
    Diny van Heist

  • 28 April 2013 - 20:48

    H.j.de Clercq:

    Hoi Josefine,

    Wat ben je toch geweldig!Ik vind het iedere keer weer leuk om je verslag te lezen.Je maakt veel mee leuke en misschien ook minder leuke dingen,maar tot nu toe doe je het prima.Wel heel vervelend van je knie.Gelukkig is ook voor jou de ergste kou en sneeuw voorbij.Hier begint ook alles uit te schieten.Ook het onkruid!Het zeepkruid of mooi gegroeid.Misschien helpt dat ook voor je knie!
    Succes met lopen en ik hoop dat je wat beter kan gaan slapen.Je hebt je energie hard nodig!!
    Heel veel groetjes

  • 28 April 2013 - 20:49

    H.j.de Clercq:

    Hoi Josefine,

    Wat ben je toch geweldig!Ik vind het iedere keer weer leuk om je verslag te lezen.Je maakt veel mee leuke en misschien ook minder leuke dingen,maar tot nu toe doe je het prima.Wel heel vervelend van je knie.Gelukkig is ook voor jou de ergste kou en sneeuw voorbij.Hier begint ook alles uit te schieten.Ook het onkruid!Het zeepkruid of mooi gegroeid.Misschien helpt dat ook voor je knie!
    Succes met lopen en ik hoop dat je wat beter kan gaan slapen.Je hebt je energie hard nodig!!
    Heel veel groetjes

  • 28 April 2013 - 21:11

    Nelly Netten.Engel:

    hoi Josefien fijn om te lezen dat je het goed naar je zin hebt ik vindt het knap van je om die weg helemaal te lopen ik doe het je niet na ,en leuk om je verhaal van de pelgrims tocht weer te volgen veel succes en tot het volgende bericht maar weer doei.

  • 29 April 2013 - 11:21

    Piet En Antje:

    Hoi Josefine,

    Het schiet inderdaad al aardig op! Maar jullie lopen soms ook behoorlijke etappes en dat zal voor je knie weer wat minder goed zijn. Toch heb je dat als pelgrim niet altijd helemaal zelf in de hand; je bent toch afhankelijk van de slaapplekken die je onderweg tegen komt. Wel vervelend dat je slecht slaapt, daar heb je overdag ook last van. Misschien een middagdutje in de berm?!
    Mooi dat jullie een andere route nemen en meteen verrast worden door een leuke ontmoeting. Ja die Fransen weten wat wijn drinken is! Ik heb het even voor je opgezocht: Floc de Cascogne is een versterkte wijn waar als kenmerkende aroma's o.a. amandel, jasmijn, rozen, honing, zwart fruit en specerijen inzitten (Floc betekent bloemboeket). Geen wonder dat het zo lekker is!
    Maar het klopt wel dat je door het drinken van wijn niet altijd beter slaapt. Een rustige slaapplek doet meer wonderen en we duimen voor jullie dat dit gaat lukken. Doe rustig aan met je knie en tot de volgende keer.
    Pelgrimsgroeten van Piet en Antje

  • 04 Mei 2013 - 09:35

    Cor & Ria:

    Hoi Josefine,

    Waar ben je nu ,,,,,,,,,,,,,,

    Groetjes Cor& Ria


  • 04 Mei 2013 - 12:11

    Angelique Van Den Hoven:

    Wat een mooi verhaal weer om te lezen!!!

    Groetjes Angelique

  • 06 Mei 2013 - 21:44

    Erik-Jan:

    Hoi Josefine,

    zoals ik lees gaat het goed en het gaat altijd de ene dag beter dan de andere (is op het werk ook wel eens !!) slapen gaat niet altijd even lekker maar je geniet er wel weer van en hou dat vol.

    Groet,
    Erik-Jan

  • 07 Mei 2013 - 23:37

    Tonny Smits:

    Hallo Josefien wij zijn weer terug van onze vakantie in Limburg en heb net je laatste bericht gelezen,
    Trudy en Petra waren bij ons op bezoek en we moesten alle moeite doen om uit de zon te blijven het was erg warm.Trudy gaat het Peerke Donderspad lopen dat is van Wittem naar Tilburg. Wij zijn 26 april vertrokken en de tuin was bijna nog leeg en op 7 mei weer thuis en de tuin is helemaal vol en vooral heel veel zevenblad dat snap jij wel dat is minder. Het gaat op en af met met jou zoals ik las maar je hoeft ook niet te presteren doe het op je gemak en het leven is nu eenmaal zo.Het leven is als een regenboog buien en zonneschijn zijn beiden nodig om het kleur te geven.
    Groetjes Rien en Tonny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Josefine

Actief sinds 30 Sept. 2010
Verslag gelezen: 619
Totaal aantal bezoekers 239707

Voorgaande reizen:

02 Juni 2015 - 30 Juni 2015

Pelgrim Josefine op de camino primitivo.

02 April 2013 - 30 Juni 2013

Pelgrim aan de wandel, naar Santiago

27 Februari 2011 - 29 Juni 2011

Weer aan de wandel naar Santiago

Landen bezocht: