Lauzerte - Reisverslag uit Lauzerte, Frankrijk van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu Lauzerte - Reisverslag uit Lauzerte, Frankrijk van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu

Lauzerte

Door: Josefine

Blijf op de hoogte en volg Josefine

21 April 2013 | Frankrijk, Lauzerte

Hallo allemaal

Ik ben in Lauzert, 45 km van Cahors.
Zaterdag morgen vertrokken uit Cahors, was leuk daar, een hele goeie gite. Gite Le Jacobins, heel lekker eten en een hele vriendelijke man.
Zaterdag was het ook nog markt in Cahors en daar word ik echt blij van, zo lzuk markt en vooral in Frankrijk. Even over de markt gelopen en dan roept toch de camino.
De route loopt over de pont de valentre en gaat daarna met een trap omhoog de berg op.
En dat gaat Fien dus niet doen met de knieen.
Rechtsaf gelopen over de weg, om later weer op de route te komen.
Wel opletten dat je niet de verkeerde gr volgt!!
Verder ging het die dag wel met lopen, 22km naar Lascabanes. Ik kreeg na 12-14 km weer last maar niet te veel. Dus rustig aan door gelopen.
Ik heb nog steeds medicijnen, nu nog voor 4 dagen en creme met diclofinac. Je moet wat he als pelgrim.
Ik herken steeds meer in de route, dat is wel leuk!
In Lascabanes sliepen we in de gite des anges, een gite tegen de kerk aan.
Een hele goeie, ik was er 2008 ook. Toen was er ook een mis in het kerkje, waar de pastoor onze voeten waste.
Jammer genoeg was de pastoor nu vertrokken, dus geen mis.
Ik heb het gelukkig al meegemaakt.
In de gite alleen niet zo goed geslapen, een vrouw snurkte!!!
Vanmorgen om goed 8:00 uur vertrokken naar Lauzert 24 km.
Hier zaten wat meer bultjes in de route, met als kers op de taart.
Lauzert ligt op een heuvel.
In Montcuq na 10 km was het markt, alweer.
Wel heel leuk!! Lekker koffie op op terras en effe rondgekeken.
Daarna weer verder gelopen, het was nog 14 km! Rond de middag brood op met pate, samen met 2 honden. Die komen wel aan der kostje iedere dag. Ze waren heel goed in schooien!!
Bij Lauzerte aangekomen nog de heuvel beklimmen. Wel eerst boodschappen doen, de winkels liggen beneden.
Ohja zondag vandaag he :-)
In Lauzerte zijn we in de gite communal, grote kamers en met weinig bedden op 1 kamer. Geweldig geen snurkers!!
In Het centrum in het festival de printemps, festival van de lente.
Met veel planten en muziek!
Hopelijk vanacht goed slapen en morgen naar Moissac!!!!!!!
Einde van mn 2e boekje!!!!!! St jean pied de port in zicht!!!!
Ik kijk er naar uit om Huberta en Arno weer te zien bij Lesprit.
Ohja vandaag voelt mijn knie al veeel beter, Nicolas had wat van mijn spullen in zijn tas gedaan. Morgen zelf alles weer dragen want nu had hij pijn voor op zijn scheenbeen, en dat is niet goed. Maar ja zoals zoveel dingen hoe leg je dat uit in het Frans??

Lieve groet voor iedereen daar,
Josefine

• 21 April 2013 - 17:26

H.j. De Clercq:

hoi Josefine.
    Net terug uit Rotterdam waar ik de verjaardag van Faas heb gevierd.Hij is alweer 2 jaar erg leuk was het!
    Leuk om je verslag weer te lezen en dat je weer veel gaat herkennen Ja zo na 3 keer kan je wel een boek schrijven voor toekomstige pelgrims.Je hebt destijds ook Kees veel nuttige informatie gegeven!
    Gelukkig is het weer nu beter en heb je geen last meer van de sneeuw!Je schrijft dat het soms moeikijk is om het in het Frans te zeggen.Ik vind dat je het geweldig doet!
    Andere pelgrims spreken toch ook geen nederlands!Al gaat het met handen en voeten je doet het toch maar,zelfs voor medicijnen voor je knie.
    Geniet nog van die gekke fransen.Veel succes en groetjes uit brabant.We denken aann je!!!!!!!

• 21 April 2013 - 17:30

Piet En Antje:

Hey Josefine,

Fijn dat de knieën wat minder pijnlijk zijn. Maar hoezo moeten we eerst praten over de route? Jij houdt het vol met zere knieën dus waarom zouden wij het niet kunnen? Haha!
    Hier is de natuur ineens op gang gekomen, de bloesem springt in de pruimenboom; heel mooi. Jij geniet ook nog steeds en wat je zegt: in het Frans iets uitleggen, blijft lastig!
    Lieve pelgrimsgroeten van,
    Piet en Antje

• 21 April 2013 - 19:36

Tante Corry,:

Hoi Josefine,

Fijn dat je het na je zin heb en hulp heb al is het in het frans daar leer je ook weer van toch.
    Goed van je alweer zoveel verder bent gekomen.
    Blijf luisteren naar je Lichaam geeft het niet voor niets aan sterkte met je knie.
    En geniet van je omgeving en uitzicht alles heeft een doel.

Lieve groet van Oom Wim en Tante Corry.

• 21 April 2013 - 20:12

Anja :

He \Tante Fientje ..

Wat ben ik toch trots op je ....je doet het toch maar .....en zeker met die knots knieen .
    Je hebt een super lef en kracht ....zeker met je schouder engeltje Fijn dat er zoeens iemand met je mee loopt .....het moet klikken of niet TOCH .
    Geniet van het lopen .....en pas op jezelf .

Dikke knuff Anja

• 21 April 2013 - 23:44

Karel:

hé Josefine
    Ik ben blij voor je dat je het zo goed naar je zin hebt en dat het weer nu veel beter is. Je doet het geweldig, maar ik had ook niet anders van je verwacht. Ben voorzichtig met die knieën want die moeten nog langer mee.
    Bon Camino.
    Karel

• 22 April 2013 - 09:25

Francien Van Rooij Giersbergen:

HALLO JOSEFIEN.

Je mooie verslag alweer gelezen gezellig, als je thuis bent moet je ook iedere dag ook maar een verslagje schrijven.
    Goed voor de sociale contacten, het is maar een idee, goede voortzetting gewenst
    Francien

• 22 April 2013 - 09:28

Jeanne:

Hoi Josefine,
    Hier schijnt ook het zonnetje....maar nog wel fris hoor.Heb ook zin in die leuke marktjes in Frankrijk,in Juni zijn we ook even in Le Puy,om wat van de pelgrimsroute op te snuiven en dan door naar de Creuse,het gebied in de buurt van Bourges,Chateauroux en Limoges, een plekje waar JB heeft gelopen wat zo prachtig is!Nou Fien,fijn dat het weer goed gaat en op naar de grens van Spanje,dat gaat lukken.....voor jou een peuleschilletje,wij gaan ons werk weer doen haha.
    Buen Camino en lieve groet Jeanne en JB

• 22 April 2013 - 09:56

Marloes:

Dag schat,
    Je doet het geweldig, ga zo door.

• 22 April 2013 - 11:05

Henk:

Hai Fien,
    Goed te horen dat het weer wat beter gaat met je knie.
    Doe voorzichtig.

Goretjes Henk

• 22 April 2013 - 15:55

John Henselmans:

Hallo Josefine.
    In Moissac even genieten van het uitzicht op de Garonne met prachtige boogbrug.
    Nog 1 boekje en je bent alweer in SSPDP. Het gaat snel. Gelukkig houdt je knietje het goed, maar hou het maar op maximaal 25 km. per dag. Komende dagen wordt het bij jullie weer warmer, zo richting de 25 graden!
    Groetjes,
    John

• 24 April 2013 - 17:11

Frans Van Loon:

Hoi Josefine,

Ik heb je verslagen gelezen en begrijp dat je al een goed eind op weg bent richting Pyreneeen.
    Dat zal afzien zijn met je knieen. Maar jou kennende zul je je er wel doorheen slaan.
    Hier neem Ad Leemans de zaken voor jou waar en doet dit naar behoren.
    Geniet van je trektocht en tot over enkele maanden.

Frans van Loon.

• 24 April 2013 - 17:53

Ben Noorloos:

Hoi Josefine,

Fijn je verslag te lezen en mooi dat het weer goed gaat met je knie. Niet te hard lopen want anders kom je zo snel, bij je doel aan. Als je bij Arno en Huberta bent doe ze de hartelijke groeten.

Nog een mooie tijd gewenst.

Harte-groet, Ben