Arzua - Reisverslag uit Arzúa, Spanje van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu Arzua - Reisverslag uit Arzúa, Spanje van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu

Arzua

Door: josefine

Blijf op de hoogte en volg Josefine

12 Juni 2013 | Spanje, Arzúa

Hallo allemaal

Weer een dag verder.
Vandaag liep het wat beter, ik heb alleen in de eerste bar na 3 kwartier al koffie op.
Ik merk dat na al die tijd de opstart smorgens zwaar is. Al had ik wel goed geslapen, tot 4:00 uur.
De spaanse schoolkinderen zaten afgelopen nacht bij Carla in de herberg. Ze bleven tot zeker 1:00 in de nacht over de gang spoken.
Het is een groep kinderen die effe de camino lopen maar ja dus helemaal geen respect hebben voor andere.
Ik slipe in een hele oude municipal int centrum mar alles lag wel voor 22:00 uur te slapen.
En de Italianen zijn niet altijd aardig, vaak god voor de Italianen en niet voor ons alle.
Er zijn hier steeds meer kerkjes open en heb dus vandaag ook weer een kaarsje opgestoken. Ook voor Toontje!
Ik geniet wel hier, gister was zwaar, vandaag ging beter.
De zon scheen en ik heb lekker op terras gezeten onderweg met Carla en een spaanse jongen uit Mallorca op de fiets.
Heb hem koffie gegeven. Het is hier heel mooi, de eucaliptus bomen zijn heel groot hier en ruiken lekker.
Ik zal me de laatste dagen wel goed herrineren!
Alleen zal ik deze route niet meer lopen!!!! Zeker niet de laatste 150km.
Heel veel pelgrims reserveren, in Arzua zaten alle prive herbergen al vol.
Ik had het laatste bed, en morgen Pedrouzo alle prive herbergen ook al vol!!!!
Dat is voor mij niet de camino!!! Ik heb al wel gereserveerd in Santiago, anders had ik dar ook geen plek gehad.
En ik wil heel graag terug naar het zelfde adres!!
Ik ga dadelijk eten met Frans en Mieke, die ken ik al langer.
En ik heb ze dus ingelopen.
Als ik thuis ben heb ik een hoop om over na te denken, er is veel gebeurd.
Ik zou nog veel meer willen vertellen mar weet het effe niet.
Er staat hier zoveel volk "toeristpelgrims" dat het denken me niet zo goed afgaat.
Voor nu lieve groet en ik denk aan jullie.
Ik steek voor iedereen kaarsjes aan, ook de electrische in Santiago.

Groetjes Josefine

  • 12 Juni 2013 - 18:39

    Marloes:

    Je doet het goed, RESPECT.

  • 12 Juni 2013 - 19:21

    John Henselmans:

    Gelukkig is er elke ochtend altijd wel snel een barretje met koffie....
    Vreemd trouwens, dat reserveren. Dat was er 2 jaar geleden nog niet. Kan me er in ieder geval niks van herinneren en zelf heb ik het nooit gedaan in Spanje, op de GR65 in Frankrijk wel.
    De laatste loodjes wegen zwaar....maar je bent er nu bijna. In Santiago wachten je, naast de voldoening dat je het weer hebt gehaald ook de vele herinneringen aan deze, voor jou zeer bijzondere tocht....
    Ik vermoed dat je het hotel op de "Plaza Immaculata" weer geboekt hebt. Dat adres heb ik 2 jaar geleden van jou gekregen en voldoet prima! Een prima plek om alles eens rustig te overdenken........

    Het ga je goed de laatste dagen......

    John

  • 12 Juni 2013 - 19:36

    Karel:

    Fientje is een K A N J E R !!!!!!!

  • 12 Juni 2013 - 19:54

    Anja :



    He pittige tante ..

    Je doet het toch maar ....wij zijn trots op je .
    Dit was zeker geen saaie reis ....en zoals we bestraken alles heeft een doel .
    Ik hoop dat het laatste stukje de bedden de koffie en het weer goed is .
    Oook moet je knietje nog ff mee .
    Fientje maak er wat van het is zo dapper van je een dikke respect .
    Hopelijk sluit je je tocht heel mooi af .
    Dank je wel voor het kaarsjes branden .

    Dikke knuff Anja

  • 12 Juni 2013 - 20:45

    Corry:

    Hoi Josefine,

    Super Meid goed van je ,je komt er wel BEDANKT voor de kaarsjes lief van je.

    Wim en Corry.

  • 12 Juni 2013 - 21:13

    Jeanne:

    Hoi Fien,

    Dankjewel.....

    En een mooi vervolg nog van je bijzondere reis!!!
    Jeanne

  • 12 Juni 2013 - 21:45

    Hjdeclercq:

    Hoi Josefine,

    Weet bijna niet meer wat ik moet schrijven.Alleen ben super TROTS op je.Je doet het toch maar.!
    Je bent er bijna.Fijn dat je ook zo van de natuur kan genieten en van alle koffie en verschillende barretjes.En natuurlijk van alle mooie kerken.Heb je weer van die mooie foto's gemaakt zoals de eerste keer?
    Daar was ik echt van onder de indruk.
    Nog veel loopplezier.

    Groetjes

  • 12 Juni 2013 - 22:45

    Piet En Antje:

    Hallo Josefine,
    Een beetje klagen hoort erbij toch?! Maar probeer het los te laten en jouw eigen einde aan je camino te maken. Nog 2 dagen en dan ben je er en heb je het toch maar weer gepresteerd. Je mag trots zijn op jezelf, ik weet niet of ik er alleen wel zou komen!
    We lopen met je mee deze laatste dagen.................................
    En kaarsjes branden blijft een mooi ritueel.
    Liefs van Piet en Antje

  • 13 Juni 2013 - 09:25

    Peregrinofrans:

    ¡Hola Peregrina Josefine,

    Je hebt toch maar weer 28 mooie kilometers gelopen! Ik vind dat je met een rijke historie van prachtige wandeltochten je een rijk mens bent! Voor een (tuurlijk!) nieuw avontuur zou je kunnen overwegen om 's middags een siësta (middagdutje) in te lassen.
    Wat de tourogrino's betreft, zorg ervoor dat je je niet met hen bezig bent! Jij, een mooie dame op weg naar haar Santiago, dient te genieten... ( en vooral los te laten!)
    Geniet van elke stap...

    ¡Buen Camino,

  • 13 Juni 2013 - 15:01

    Henk:

    Hai Fien,

    Je bent een KANJER. De paar dagen en dan ben je er. Dat heb je maar weer ff gefikst.
    Geniet.

    Groetjes Henk.

  • 14 Juni 2013 - 11:23

    Ome Ton En Tante Marga.:

    Josefine je hebt het gehaald je bent een kanjer.
    Ome Cor had je een sms gestuurd en die was bij ons dus waren gelijk op de hoogte.
    geniet nog van de dagen die je daar bent.
    En een goede terug reis.
    een knuffel van ons.

  • 14 Juni 2013 - 11:26

    Cor & Ria:

    Hoi Kanjer,

    Suuuuuuuper van je, wat een doorzettingsvermogen kunnen veel een voorbeeld aan nemen.

    Je hebt echt karakter getoond de afgelopen maanden.

    Van Harte gefeliciteerd wij zijn Aaaaaaaaapen trots op je.

    Tot horens,

    Cor & Ria.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Josefine

Actief sinds 30 Sept. 2010
Verslag gelezen: 654
Totaal aantal bezoekers 239653

Voorgaande reizen:

02 Juni 2015 - 30 Juni 2015

Pelgrim Josefine op de camino primitivo.

02 April 2013 - 30 Juni 2013

Pelgrim aan de wandel, naar Santiago

27 Februari 2011 - 29 Juni 2011

Weer aan de wandel naar Santiago

Landen bezocht: