Arzua-Monte de gozo - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu Arzua-Monte de gozo - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu

Arzua-Monte de gozo

Door: Josefine

Blijf op de hoogte en volg Josefine

15 Juni 2013 | Spanje, Santiago de Compostella

Hallo allemaal

Duurde effe, ik ben de 13e naar Monte de Gozo gelopen.
Ik zat in Arzua in een priveeherberg en was dus als één van de eerste wakker en op pad. Ik word altijd rond 5:30- 6:00 uur wakker.
Dus eruit gegeten en op pad.
Wat jammer was de 12e hadden we zo´n goei weer sinds lange tijd, die morgen regende het. En zo dat ik mijn regenspul aan moest.
Ik op pad, de eerste bar in Arzua was open maar toch voorbij gelopen.
Ik dacht nog het gaat wel tot de 1e stop.
Nou.....dat viel effe tegen!!! Ik had hem al hangen na 15 minuten.
Die km´s hebben er behoorlijk ingehakt!! Ik liep zowat te slapen op de route, en het weer hielp ook niet echt mee.
Het regende en dus was het in de eucaliptusbossen behoorlijk donker.
Gelukkig na een uur of anderhalf stond er bij een huis een kraampje met koffie en thee en fruit. En een partytent om droog te zitten!! Ik heb er wel een half uur gezeten en het was pas 8 uur.
Het heette taberna de Vella, en zo te zien maken ze er een herberg bij. Dat zag er goed uit.
Toen ging het wat beter, gelukkig want ik dacht echt dadelijk lig ik hier langs de pad. Ik weer op pad, met mn poncho half over de rugzak want het was veel te warm!!! Na totaal 10 km weer een cafe weer koffie een een broodje. In dat cafe stonden alle dingen vol met teksten. En éé ervan was.
"Fight for your dreams, or others will impose theirs"
Ik vond hem wel heel mooi!
Net zoals de route die liep mooi door bossen en langs dorpjes. Ook langs de weg maar goed wat wil je. Kunt niet alles hebben.
Heel veel van de route kende ik nog. Tenslotte heb ik dit stuk nu 3x gelopen. Dat was wel genoeg, behalve als ik de primitivo nog wil lopen.
Dan moet ik toch echt over Arzua naar Santiago. En ja dat reseveren loopt echt uit de hand.
Ik was om 11:30 in Pedrouzo, heb daar bijna een uur gezeten, mijn knie wat gerust. En toen verder.
Want om nou om 11:30 al ergens te stoppen!! En na Pedrouzo is niet veel meer om te slapen tot Monte de gozo. Dus verder...
Langs Lavacolla en het vliegveld, ook langs de steen met santiago erop. Natuurlijk ook weer fotos gemaakt. En na wat gegeten te hebben in Lavacolla verder langs het tv station, en eindelijk Monte de gozo in zicht.
Ik was er om 16:30uur, kreeg een kamer achterin de gang met 2 spaanse dames. Lekker rustig, tot 21:45 uur toen kwamen er ineens 4 "pelgrims" bij. Hun schoenen waren mij te schoon, maar goed kan er naast zitten.
Op Monte de gozo ben ik naar de bronzen pelgrims gelopen vandaar kan je Santiago en de kerk mooi zien.
Het was mooi daar te zijn, het is bijna klaar, hoef niet ver meer.
Al is mijn geest nog niet uitgelopen.
Voor nu genoeg,

Groetjes Josefine

  • 15 Juni 2013 - 17:26

    Hjdeclercq:

    Hoi Josefine

    Zag net bij thuiskomst 2 berichten van jou.Dacht eerst die van Santiago lezen en een berichtje sturen en dan de vorige,Je hebt het bereikt was soms geweldig soms moeilijk,maar zo is het leven.Je bent super dat roep ik al jaren!
    Ik vind het zo knap dat je in je eentje(al ben je natuurlijk nooit echt alleen)zo'n voettocht maakt.
    Je kan wel goed nadenken als je zo loopt.Dat is ook heel erg fijn.
    Lieve fientje geniet nog even.

    Zie je weer ij W.W

  • 15 Juni 2013 - 19:01

    Anja :

    He toppertje .....nog een klein stukje .....maar je herbt het gehaald ..KLasse hoor xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Josefine

Actief sinds 30 Sept. 2010
Verslag gelezen: 515
Totaal aantal bezoekers 239635

Voorgaande reizen:

02 Juni 2015 - 30 Juni 2015

Pelgrim Josefine op de camino primitivo.

02 April 2013 - 30 Juni 2013

Pelgrim aan de wandel, naar Santiago

27 Februari 2011 - 29 Juni 2011

Weer aan de wandel naar Santiago

Landen bezocht: