Cahors, en rustdagen - Reisverslag uit Cahors, Frankrijk van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu Cahors, en rustdagen - Reisverslag uit Cahors, Frankrijk van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu

Cahors, en rustdagen

Door: Josefine

Blijf op de hoogte en volg Josefine

19 April 2013 | Frankrijk, Cahors

Hallo allemaal

Onverwacht weer internet, en zin om te schrijven :-)
Ik ben in Cahors, na Cajarc zijn Nicolas en ik naar Varaire gelopen.
In het begin ben ik alleen weg gelopen had ik even behoefte aan!
Na Cajarc liep ik over rotsen en tussen stenen muurtjes en was het ontzettend warm, woensdag middag zelfs 35 graden.
Het is hier heel mooi, maare Antje voor jullie plannen definitief zijn moeten we denk ik eens bij praten. Het is pittig en het word pas na Cahors een beetje vlakker.
Ik liep op weg naar Limogne en na 16 km begon mijn knie zeer te doen!!!!!!
Nicolas was al in Limogne en beled waar ik was, 2 km ervoor hij wachte gelukkig.
Op weg er naar toe eerst de dokter in nl maar gebeld.
En in Limogne eerst naar de aphotheek voor medicijnen. We hebben samen op het terras gezeten en ik wat gegeten samen met de medicijnen.
Toen zakte het gelukkig wat. Daarna zijn we over de weg toch naar Varaire gelopen. Ik had graag de route gelopen maar die was veel langer en vol met rotsen dat wist ik nog van de vorige keer.
Over de weg was het nog 5 km, en met een pauze was het te doen.
In Variare is alleen een restaurant met gite en een klein winkeltje.
Daar aangekomen een hele vriendelijke mevrouw, en ik gelijk maar gevraagt of ik een dag kon blijven want lopen ging echt niet!
Dus donderdag is Nicolas alleen verder gelopen en ik heb lekker met een boek en de beentjes omhoog heel de dag niks gedaan!!!
Donderdagavond was het nog niet veel beter, en heb ik besloten om vanmorgen met het bagage transport mee te gaan naar Cahors, 30 km verder.
Dit is een grote stad en Nicolas zou hier ook zijn. Het transport was leuk, heb mooi de omgeving kunnen zien maar het deed me ook zeer dat het zo moet!
Gelukkig heb ik hier al gelopen. Ik was om 11:00 uur in de stad en heb mooi wat rondgekeken.
Een hele mooie kerk, ik ben in gite le Jacobins. Een heel goed adres.
Morgen hoop ik naar Lascabanes te kunnen lopen, volgens het boekje van de gr is dat 22 km ongeveer.
Gelukkig is het weer veranderd, gister 15 graden en nu ook zo iets.
Ik ben blij met al jullie reacties!!! En steun.

En Gerard Perrin, merci pour toi message!! Gros bissous Josefine

Lieve groet Josefine

  • 19 April 2013 - 20:39

    Truus Janse-Verhaar:

    Hoi Josefine ,
    Fijn om weer wat van je te lezen .wat heb je wisselende temperaturen zeg !!Ik neem aan dat je een knieband gebruikt ?? Ja , je bent wel een taaie , wordt het landschap nu iets vlakker en kan je je bagage eventueel lichter maken of voor tijdelijk laten vervoeren ?
    Ik begrijp dat je wel gezelligheid en vriendschap hebt aan Nicolas . Maar ja , je weet ik ben geen alleenganger dus vandaar deze opmerking !
    Ik wens je een hele goede loopdag , 22 km is voor jou niet veel . Houdt het goed en ik steek vanavond een kaarsje voor je op en denk aan je . Lieve groet Truus.


  • 19 April 2013 - 22:19

    Corry:

    Hoi Josefine,

    Mooi dat je een maatje heb die met je mee loop delen is toch fijn kan hij ook foto's van je maken met de omgeving?
    Mooi dat je een dag rust heb gepakt want met de knie kun je niet over belasten dan ligt je er zo uit dan ben je verder van huis HAHAAAAAAAA
    35 gr is ook wel wat veel stuur een beetje naar ons toe AUB eerlijk delen
    Dat heb je dan gedaan als het nu 15 gr is maar nog niet veel van gemerkt hopelijk kom het nog hier aan.

    Liefs van Oom Wim en Tante Corry.

  • 20 April 2013 - 11:58

    W Van Mierlo:

    Hoi Fien,

    Probeer nog een paar dagen je bagage met transport te doen.
    Dan hoef je die niet mee te sjouwen.

    Heel veel plezier samen en geniet van iedere dag.
    Hopenlijk met minder pijn.
    Groetjes, Wim en Willy.

  • 20 April 2013 - 20:49

    Anja:

    He Kanjer ..


    Je doet het super ....alleen jammer dat je knie opspeelt .
    probeer de knie wat te ontzien ,,,,,heb je geen stok ofzo .
    Zo dat het al zo warm is ....valt niet mee ....en wees voorzichtig op de rotsen .
    Ik hoop dat je fijne mensen ontmoet.....geniet van de kleine dingentje .....en zuinig met de knie .
    Dikke knuff Ania

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Josefine

Actief sinds 30 Sept. 2010
Verslag gelezen: 542
Totaal aantal bezoekers 239879

Voorgaande reizen:

02 Juni 2015 - 30 Juni 2015

Pelgrim Josefine op de camino primitivo.

02 April 2013 - 30 Juni 2013

Pelgrim aan de wandel, naar Santiago

27 Februari 2011 - 29 Juni 2011

Weer aan de wandel naar Santiago

Landen bezocht: