Cajarc, winter lente zomer!!!! - Reisverslag uit Cajarc, Frankrijk van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu Cajarc, winter lente zomer!!!! - Reisverslag uit Cajarc, Frankrijk van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu

Cajarc, winter lente zomer!!!!

Blijf op de hoogte en volg Josefine

16 April 2013 | Frankrijk, Cajarc

Hallo allemaal

Daar ben ik weer het heeft even geduurd en heb nu ook maar een half uur op internet.
Ik heb wel aan jullie gedacht! Maar de route is pittig! En dus heb ik savonds niet veel puf meer om een computer te zoeken.
Van st chely ben ik naar Espalion gelopen, naar st chely 20 cm sneeuw en de volgende dag 20 graden!
Espalion is een mooi stadje! Van Espalion naar Golinhac, dat was een zware route, 27 km en echt niet vlak!!! Dus ik was moe en ben dan niet te genieten! Sorry hoor.
In Golinhac op de camipng geslapen en savonds een geweldig maal in een restaurant, dat maakt het dan weer goed he!!
Ben al wel gewicht kwijt! Van Golinhac een eenvoudige route naar Conques 22 km.
Daar waren we om 14:00 uur, dus mooi nog tijd om Conques tye bekijken. Daar zag ik Bernard weer een belg uit Charleroi, oudere man herel aardig.
Savonds was de vespers en daarna eten in het klooster om te slapen geweldig maar eten in het klooster viel tegen. Gelukkig wist ik dat nog van mijn vorige keer.
Ik zie trouwens iedere dag wel iets wat ik herken.
Behalve het weer nu want het is al sinds donderdag goei weer!!! Zondag was het 28 graden!! En nu ook wel 25 graden, sta dus weer onder de uitslag maar goed.
In Conques was er savonds om 20:30 uur een mis voor de pelgrims met natuurlijk Ultreia!!!! Mooi!!!
Daarna een uitleg van de voordeur van de kerk, waar ik dus niks van begreep :-)
Om 22:00 uur toch maar naar bed gegaan!
Na Conques naarLivinhac le haut, een berg smorgens om mee te beginnen!! En van Decazeville naar livinhac naar beneden en weer omhoog!!
Het is hier wel heel mooi! maar zwaar. Van Livinhac naar Figeac, die dag viel mee boven over de bergen. Die gaan tot 1300 meter ongeveer.
In Figeac heb ik een stukje van de stad gezien, maar we waren er om 15:00 uur en toen douchen en wassen dan is de dag zo om.
En warm!!! Vandaag zijn Nicolas en Gerald en ik naar Cajarc gelopen maar Gerald is halverwege terug gemoeten. Hij heeft een liesbreuk en volgens mij miste hij de aandacht van thuis!!
Vandaag was weer een mooi etappe niet al te zwaar, maar wel 30 km!!
En warm, hier loop ik tussen de muurtjes van gestapelde stenen die vind ik zo mooi.
Het slapen gaat op het moment best goed, iedere dag weer een verassing waar je bent!
Morgen loop ik naar Varaire 25 km en daarna naar Cahors 32 km.
Misschien blijf ik daar een dag, en hoop dan weer internet te hebben.
Dat doe ik de volgende keer toch maar anders! Veel te leuk om jullie reacties te lezen.
Zoals iemand eerder tegen me zei hoe verder je loopt hoe meer mijn verhalen ergens over gaan! Dus dat zal ook wel lukken nu.

Hele lieve groetjes voor iedereen. Ik denk aan jullie.

Josefine

  • 16 April 2013 - 18:40

    Gérard PERRIN:

    Félicitations Josefine ! Je vois que tu avances vite et que comme en 2008 la neige est au rendez-vous. pas de chance mais je suis certain que le soleil va finir par triompher. Bon courage. Je t'embrasse. Gérard

  • 16 April 2013 - 18:50

    Anja:

    He Fientje ..


    IK ben blij dat het zo goed gaat ...en je van je tocht geniet .
    Je ziet wel telkens is het anders .
    Doe het op je eigen tempo en geniet .....knipoog af en toe naar boven
    Ik hoop dat je tocht steeds mooier wordt ,
    Voor srakkies .....slaap ze .
    Dikke knuf ANja.

  • 16 April 2013 - 18:53

    Karel:

    Gij bent een kei, gij !!!

  • 16 April 2013 - 19:04

    Corry:

    Hoi Josefine,

    fijn dat je weer van kan genieten
    Ik ben blij dat het goed gaat en je knie lees ik nu niets over gelukkig!
    Sterkte en een goede loop de volgende dagen.
    Pas goed op je zelf en ja slank terug heeft ook wel wat HAHAAAAAAAAAAAAA

    Lieve groet Oom Wim en Tante Corry en Fam



  • 16 April 2013 - 19:42

    John Henselmans:

    Hoi Josefine,
    Je schiet lekker op. De Quercy-streek (met die stenen muurtjes en Keltische grafmonumenten die een beetje op onze hunebedden lijken) heb je al gehad.
    Ik heb het 2e boekje (van de drie) er al bij moeten pakken. Als je in Cahors toch een dagje blijft, dan moet je de mooie Sainte Etienne kathedraal (mooie koepels) bekijken. Als je geluk hebt is er 's middags in die kerk een mooi orgelconcert.En op zaterdag op het plein ervoor een drukke markt. Ook natuurlijk de prachtige Pont Valentree brug! Als je de stad uitgaat moet je daarover en daarna krijg je effe een heel steil klimmetje !!
    En je hebt al een franse fan, zie ik hierboven.
    Nou, ik blijf je volgen en wens je alle moois en goeds..
    Groetjes,
    John

  • 16 April 2013 - 20:22

    Angela:

    hey Fien,
    fijn om weer even iets van je te horen, ik kijk dagelijks wel twee keer per dag of je iets hebt geschreven
    wat een verschil van weer he, maar wandelen in de zon is toch beter dan een berg sneeuw.
    geniet van al het mooie om je heen en pas goed op je zelf!
    groetjes Ad en Angela




  • 16 April 2013 - 22:08

    Caty:

    Ha lieverd...
    Toevallig???toeval? Nee dus Jakobus !! Vanmorgen gedacht go das lang geleden dat ik wat van Fiene gehoord heb. En zie ik kom thuis en daar is mijn emailbox gevuld met post van jouw geweldig...
    Ik ben stront jaloers op je dat je HET PAD loopt wat al enige tijd op mijn lijstje staat..oh..oh.. het begint weer heel erg te kriebelen.
    Meidje wat een gekke weersomstandigheden maak je mee. Ik wens je voor de komende dagen enz. veel goeds, af en toe 's nachts een bui voor de afkoeling en verfrissing en overdag zo 20 a 25 graden Lekker Toch?
    Knuffel van Cate

  • 16 April 2013 - 22:45

    Tonny:

    Hallo Joske
    Even een korte reaktie.

    Elke dag een versje
    als een lekker kersje
    met een beetje pit

    Afgelopen zaterdag gelezen in Sittard

  • 17 April 2013 - 11:05

    Henk:

    Hai Fien,

    Fijn te horen dat het goed gaat. Mooie omgeving zit je nu. Ben er diverse keren geweest op vakantie.
    Meid geniet er van. Sterkte.

    gr. Henk.

  • 17 April 2013 - 11:15

    Ben Noorloos:

    Fijn je berichten te lezen Josefine, je geniet er weer helemaal van.

  • 18 April 2013 - 00:19

    Cor & Ria.:

    Hoi Kanjer, in het begin was het weer even wennen maar gaandeweg vind je de draai weer het is geweldig
    zoals je dit meemaakt, en je ervaring wilt delen met ons ik denk er nog over om ook te gaan proberen, wat meer te oefenen met langere stukken te lopen wie weet gaat het lukken, niet geschoten is altijd mis. HaHa
    Je weet wel beter denk ik, ik heb vandaag weer prikken gekregen in het ziekenhuis ik hoop dat het deze keer wel gaat lukken, van deze kant uit gaat het verder zijn loopje.
    Kanjer geniet om je heen, de mensen, de natuur,het weer, en vooral loop met plezier dit neemt niemand je ooit weer af. En met jouw karakter gaat dat vast weer lukken wandel ze en geniet ervan.

    Lieve groet, xxx
    Cor & Ria.









  • 18 April 2013 - 19:54

    Piet En Antje:

    Hoi Josefine,
    Deze week lag onze mail eruit en dus keek ik elke dag even op jouw site. Het gevoel van het niet meer willen zoeken naar internet om te schrijven, herken ik net zo goed als dat niet schrijven geen leuke en lieve berichten oplevert! Voor wie schrijven we onderweg eigenlijk........?!
    Als ik jouw enthousiaste berichtgeving lees over de mooie omgeving en de prachtige dagtochten dan krijgt ons plan om een stuk vanuit Le Puy en Velay te gaan lopen al iets meer vorm. Het lijkt ons ook een heel mooi gedelte en we zouden erg graag weer eens in Frankrijk lopen, dat is alweer 3 jaar geleden. Nou meisje, je geniet en valt af. Wat wil je nog meer?
    Lieve groeten van,
    Piet en Antje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Josefine

Actief sinds 30 Sept. 2010
Verslag gelezen: 534
Totaal aantal bezoekers 239698

Voorgaande reizen:

02 Juni 2015 - 30 Juni 2015

Pelgrim Josefine op de camino primitivo.

02 April 2013 - 30 Juni 2013

Pelgrim aan de wandel, naar Santiago

27 Februari 2011 - 29 Juni 2011

Weer aan de wandel naar Santiago

Landen bezocht: