Sneeuw en zon, Saint Chely - Reisverslag uit Saint-Chély-d'Aubrac, Frankrijk van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu Sneeuw en zon, Saint Chely - Reisverslag uit Saint-Chély-d'Aubrac, Frankrijk van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu

Sneeuw en zon, Saint Chely

Door: Josefine

Blijf op de hoogte en volg Josefine

10 April 2013 | Frankrijk, Saint-Chély-d'Aubrac

Hallo allemaal

Uit Sauvage, zijn we vertrokken door de sneeuw, heel veel sneeuw. En het vroor nog volop dus het was glad, de eerste 2 km bijna een uur op gelopen. Maar we liepen gelukkig naar beneden dus de sneeuw werd minder. Het was een mooie route. Na st alban gingen we naarLasbros, dat was een hele mooie route, een beetje heuvels maar goed te doen. In Lasbos was niks!!! Maar wel een hele mooie gite voor pelgrims en met een keuken. De eigenaresse verkoopt wat eten en brood en dus hebben we met zijn alle gegeten, dat is wel gezellig samen eten.
Alleen dat Frans heel de dag daar word ik moe van.
Van Lasbros zijn we naar Nasbinals gelopen,we begonnen met regen dat veranderde in hagel, sneeuw en uiteindelijk sneeuw en zon.
Die ettappe is heel mooi over de Aubrac, dat is alleen weiland met muurtjes van rotsen en een aantal hele grote rotsen. Maar het sneeuwde!!!!! Niet te zuinig, gelukkig kun je de weg niet kwijt raken.In 2008 scheen de zon en was het iets mooier. Maar goed je kunt niet alles hebben he.
Ik vind het al mooi dat ik hier mag lopen.
Vanmorgen zijn we vertrokken om over de Aubrac, het hoogste punt te lopen.
Er lag sneeuw dat wisten we al. Het is 1300 meter hoog.
Heel veel pelgrims besloten om over de weg te lopen, maar het is een hele mooie etappe.
Gerald liep over e weg, en Nicolas en ik hebben de camino gelopen.
Heel mooi, net alleen op de wereld.
Het eerste stuk lag geen sneeuw maar dat veranderde er lag steeds meer sneeuw.
Het weer was heel mooi anders hadden we dat niet gedaan, met mist vind je er de weg echt niet! Bovenop lag zeker 20 cm sneeuw.
Maar we did it!!!! Na 9 km waren we in het dorpje Aubrac daar zijn we gestopt voor koffie,in een hotel. Met een machine om de schoenen te drogen! Geweldig, en lekkere taart! Nu zijn we in Saint Chely de Aubrac, in gite saint Andre. Hier was ik in 2008 ook. De afdaling er naar toe was pittig maar heel mooi. Het is fijn om weer gewoon te lopen en verder niks, geen tv geen internet geen facebok. Gewoon samen met mensen te zijn, die gewoon zonder belang je helpen, geintereseerd in je zijn.
Al bij al gaat het best goed, mn knie wat minder maar dat komt goed!?

Dit was het voor nu, morgen Espalion.

Lieve groet Josefine

• 10 April 2013 - 18:26

Jeanne:

Misschien een stok gebruiken Josefine om je knie wat te ontlasten????
    Geniet morgen weer...Groetjes Jeanne

• 10 April 2013 - 22:04

H.j. De Clercq-brouwer:

Hoi Josefine,

Net of je nog niet genoeg sneeuw gezien had in nederland.Maar goed verder naar het zuiden zal het vast wel beter worden en je bent geweldig,dus dit overleef je ook wel weer.
    Aan je frans zullen we gaan werken als je weer in nederland bent dan praat ik alleen maar frans met je.Wel heerlijk dat je zulke lieve mensen ontmoet.
    wens je weer goede reis geniet van je voettocht!!!
    Knap hoor!!!!!!

• 10 April 2013 - 22:11

Corry:

Hallo Josefine,

je doet het goed en ook weer mooi zo met de sneeuw geniet er verder ook van pas goed op je zelf en op tijd de rust nemen anders ligt je er straks uit met de knie genoeg is genoeg.

Liefs oom Wim en Tante Corry.

• 11 April 2013 - 09:39

Piet De Kort:

beste josefine,
    je treft het wel, maar eens schijnt de zon.
    sneeuw is ook mooi, maar in de bui is het niet zo prettig.
    goede reis en groeten
    piet.

• 11 April 2013 - 21:03

Tonny:

Hallo Joske
    Je bent nu al meer 8 dagen onder weg en ik heb het wel een beetje in de gaten gehouden
    Zo te lezen gaat het voortreffelijk ondanks het weer. Ik moet de kaart nog opzoeken van de route
    die ik vorige keer heb aangetekend.Let wel wat op je knie.want een nieuwe knie is ook niet alles.
    Het weer gaat beter worden dus ik hoop voor je dat het daar ook beter zal worden.
    De plantjesmarkt bij de LIDL was loeidruk ik heb mooi niks gekocht want het weer kan nog alle kanten op.
    Rien heeft wat tomatenplanten gekocht voor in zijn kas.
    Joske het ga je goed en wandel met mate.
    Groetjes van Rien en Tonny

• 13 April 2013 - 11:12

Gerard En Orty:

Hoi Kanjer,

Wij vroegen ons af of je al op weg was en ja hoor, even zoeken en je verslag gevonden, zodat we ook kunnen reageren. Wat ben je toch een kanjer om dit voor de derde keer te gaan doen.

Je treft het niet met deze weersomstandigheden, maar wij weten als geen ander dat je een doorzetster bent.

Lieve Fien, misschien, maar dan ook heel misschien, zien we je in Santiago. Wij vertrekken 1 mei naar Portugal om vanuit Fatima te gaan lopen ook naar Santiago.

Wij houden je op de hoogte en blijven we je nu volgen.

Knuffel,

Gerard en Orty

• 13 April 2013 - 19:43

Anja :

He Fientje .
    Je bent wel een toppertje hoor .
    Maar je had al genoeg sneeuw gehad toch .
    Hiet was t goed weer van daag ....dus komt het zo naar jou toe .
    Morgen raamsdonkveer ......en ik zal natuurlijk aan je denken .....en wie weet heb ik dan nieuws voor je

Nou Fientje loop ze ,,,,geniet ervan .

Dikke knuff Anja