Gijon... - Reisverslag uit Gijón, Spanje van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu Gijon... - Reisverslag uit Gijón, Spanje van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu

Gijon...

Door: josefinevandenhoven

Blijf op de hoogte en volg Josefine

03 Juni 2011 | Spanje, Gijón

Hallo allemaal
Ik ben in Gijon, gister ben ik van Sebrayu naar hier gelopen.
In Sebrayu hadden we een hele kleine herberg 14 bedden, maar gelukkig konden we er allemaal terecht.
Het was een grote familie pelgrims.
Zo loop je dagen alleen en zo is het net een grote familie.
Wel gezellig hoor. In de herberg was ook een keukentje en er kwam een srv wagen met eten langs want verder was er niks in het dorp.
Dus ik en Anita een duitse wilden pasta koken.
Later wilden er meer mee eten dus 1 kilo pasta en saus.
Het duurde effe voor we in de keuken konden want natuurlijk moest iedereen koken.
Maar toen het klaar was was het ook echt lekker.
Samen gegeten en gelachen, het zou de laatste avond als grote familie zijn.
Gistermorgen met zijn alle vertrokken naar Villeviciosi waar we koffie hebben gedronken. Na dat dorp splitst de weg zich, naar de camino Primitivo en de camino del norte.
Barbera het spaanse meisje loopt de primitivo en de rest ging naar Gijon.
Dus foto's gemaakt je kent het wel. We lijken wel toeristen.
Inke, Helmut, Pierre en ik gaan door. Anita een duitse en Jean Christophe een belgische jongen gaan vanaf Gijon weer naar huis hun vakantie zit erop.
En vandaag ben ik de enigste die in Gijon blijft dus morgen ontmoet ik weer nieuwe pelgrims. Ook leuk want soms gaan mensen op je zenuwen werken.
Op weg naar Gijon kom je langs Deva, daar is een camping en daar hebben we de bus genomen de stad in want anders was de etappe veel te lang en lopen in een stad is echt niks aan.
We sliepen met zijn alle in Pension Argentine, lekker goedkoop 12 euro en midden in de oude stad.
Gisteravond hebben we nog een gezellige laatste avond gehad, met echt typisch eten van de streek. Was heel gezellig maar om 22.00uur viel ik om van de slaap.
De etappe hier naar Gijon was best pittig, er zaten twee bergen in. Maar wel heel mooi uitzicht, de camino del norte is echt een route van bergen en zee. Nog een aantal dagen zal ik de zee zien en dan ga ik ook het binnenland in. Ik heb vanmorgen zitten kijken hoeveel dagen ik nog zou moeten lopen en ik denk een stuk of 15 naar Santiago.
Er zitten namelijk wat grote etappes in die ik echt niet in 1 keer kan lopen. Maar goed echt gepland heb ik het niet. Jullie horen het vanzelf wanneer ik naar nl kom.
En ja hoor ook op tijd!!!
Straks ga ik wat lekkers eten, warm en vanavond een broodje.
Smiddags kun je hier vaak menu van de dag krijgen voor 10 euro incl wijn of water.
Je kunt nog kiezen ook maar vaak pak ik salade en daarna vlees met friet of pasta en toetje na.
Beetje eenzijdig is het wel, daarom kijk ik er naar uit om weer lekker thuis te koken. Hier zit in de meeste herbergen niet eens een keuken.
Ohja staks ook nog effe naar het strand, want zowaar is het alweer 3 dagen droog. Het weer is hier wel zeer wisselend.
Voor nu iedereen de groetjes knuffels,
Josefine

sms update 4/6
Hoi, ben in Aviles, vandaag een hele saaie dag. Heb alleen maar wegen en industrie gezien. En weer alleen dus effe wennen. Maar gelukkig is het weer goed!
Groetjes, Josefine

  • 03 Juni 2011 - 17:05

    Tante Corry,:

    Mooie foto,s blijft genieten.
    Als je terug bent, moeten wij ook afkikken dat je mail niet meer binnen komen haaaaaaaaaaaaha.

    veel liefs van ons alle doei.

  • 03 Juni 2011 - 17:34

    Lonneke:

    Tjee, ik heb weer een hoop bij te lezen ;)
    Blijf tot het eind genieten hè. Hopelijk nog vele mooi weer dagen, loopt wel zo prettig.
    Groetjes Lonneke

  • 03 Juni 2011 - 17:50

    Anja De Vos:

    He keukenprinses .

    Ja ja .... nu komt het verborgen talent naar boven .
    Maar gezellige boel hoor ......dit had je wel effe verdiend hoor .
    ik hoop dat hje batterij daardoor weer opgeladen is .....en je je laatste dagen met volle teugen geniet .
    Ik denk dat je zo,n reis niet helemaal kan planen .....het komt zoals het komt .
    Mooe foto ,s zeg .....maar wat heb je een boek meegemaakt zeg .
    Je wordt met de dag sterker en mondiger .....tespect hoor .
    Hopelijk een lekker bed en morgen weer een nieuwe dag .
    Tel je dagen maar af Dikke knuf Anja


  • 03 Juni 2011 - 17:50

    Anja De Vos:

    He keukenprinses .

    Ja ja .... nu komt het verborgen talent naar boven .
    Maar gezellige boel hoor ......dit had je wel effe verdiend hoor .
    ik hoop dat hje batterij daardoor weer opgeladen is .....en je je laatste dagen met volle teugen geniet .
    Ik denk dat je zo,n reis niet helemaal kan planen .....het komt zoals het komt .
    Mooe foto ,s zeg .....maar wat heb je een boek meegemaakt zeg .
    Je wordt met de dag sterker en mondiger .....tespect hoor .
    Hopelijk een lekker bed en morgen weer een nieuwe dag .
    Tel je dagen maar af Dikke knuf Anja


  • 03 Juni 2011 - 18:48

    Angelique Vd Hoven:

    Hoi Josefine!

    Mooie foto's! Vooral die met zonder sokken! Erg leuk!

    Groetjes Peter, Angelique, Tim en Jurre

  • 03 Juni 2011 - 20:28

    Nelly:

    Lieve Josefine... Alle mensen wat een lang en informatief verhaal we kunnen je toch zo echt mee beleven. Ik schreef al een lang verhaal het lijkt wel of je lettersoep hebt gegeten en ik zag het toch niet op je menu. Gezellig hé dat samen eten, ook dit zie ik helemaal voor me en wat moet het voor jou Josefine gezellig zijn tenslotte zit jij thuis ook het meest alleen aan tafel.

    Deze tekst slaat wel op dit moment:
    Je kunt iemand tegenkomen en niet herkennen
    Je kunt iemand ontmoeten zonder werkelijk contact
    Je kunt iemand spreken en de woorden niet horen
    Maar elke keer als je samen de maaltijd deelt is er een kans om elkaar te verstaan
    Is er de mogelijkheid van waarachtige ontmoeting.

    En weet je ook dat je niet alleen bent op je reis!!!
    Dat je gesteund wordt door Hem die er voor jullie en voor ons thuisblijvers altijd is !!!

    Meisje, Heel veel Liefde, Licht en Kracht op je levenspad. op weg naar je Camino.
    Liefs en geniet van alles wat je ziet zodat je het straks thuis weer opnieuw kunt beleven.
    Groetjes en het ga je goed!!!! Nelly.

  • 03 Juni 2011 - 20:43

    Tjebbe En Riekie :

    Wat ben je al ver gevorderd,knap hoor.
    En fijn dat je op veel plaatsen kunt slapen,enleuke mensen ontmoet
    Prachtige foto"maak je onderweg,kunnen wij nog meegenieten van de mooie natuur.
    Wij wensen jouw nog veel sucses toe voor de volgende weken.
    Groetjes
    Tjebbe en Riekie Witteveen.

  • 03 Juni 2011 - 20:43

    Tjebbe En Riekie :

    Wat ben je al ver gevorderd,knap hoor.
    En fijn dat je op veel plaatsen kunt slapen,enleuke mensen ontmoet
    Prachtige foto"maak je onderweg,kunnen wij nog meegenieten van de mooie natuur.
    Wij wensen jouw nog veel sucses toe voor de volgende weken.
    Groetjes
    Tjebbe en Riekie Witteveen.

  • 04 Juni 2011 - 11:34

    Ronnie En Rianne:

    Hallo Josefine,
    Pfffffffffft.................... wat een prestatie !!! Maar als we je verslagen lezen en de foto's bekijken is het wel een ontzettend mooie tocht. We zijn zeker benieuwd naar je verhaal over deze reis.

    We wensen je heel veel sucses, nog meer mooi weer, maar vooral ook heel veel plezier !

    Groetjes Ronnie en Rianne

  • 04 Juni 2011 - 16:48

    Wim En Willy:


    Hoi Josefien,
    Mooie foto,s.
    Het lijkt wel een mooie legging die je aan hebt.
    Wij hebben vandaag ook weer een warme dag gehad.
    En genieten van de bloemenpracht in de tuin.
    Morgen ontmoet je vast weer leuke mensen.

    Veel liefs,Wim en Willy.

  • 04 Juni 2011 - 19:57

    Diny Van Heist:

    Hallo Josefine,
    Ik geniet nog steeds van je reisverslagen,en mooie foto,s,
    het grootste gedeelte zit er voor jou al op,en dat allemaal zonder echte tegenslagen!
    Groot respect voor wat je doet !

    groet Diny van Heist

  • 05 Juni 2011 - 10:09

    Nico:

    Al 14 weken onderweg
    gaat nog steeds super
    Even alleen goed om na te denken
    Ga zo door en alles komt goed
    Blijf genieten van kleine dingen
    succes.
    Groeten nico

  • 05 Juni 2011 - 16:14

    Anja De Vos:

    Hoi Fientje .

    Alweer een stukje verder .
    Ik hoop dat je dag vandaag beter is als gisteren .
    Heb je goed weer nu .....hier is het wat wisselvallig .
    Volgens mij loop je nu 14 weken ?????super hoor ......het einde gelukkig ook in zicht .
    Je bent een kanjer hoor .....ik heb veel respect voor je .
    Ik hoop dat je er nu snel bent .....endat je lekker kan laten verwennen .
    Maak er nog effe wat van .
    Dikke knuf Anja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Josefine

Actief sinds 30 Sept. 2010
Verslag gelezen: 1133
Totaal aantal bezoekers 239714

Voorgaande reizen:

02 Juni 2015 - 30 Juni 2015

Pelgrim Josefine op de camino primitivo.

02 April 2013 - 30 Juni 2013

Pelgrim aan de wandel, naar Santiago

27 Februari 2011 - 29 Juni 2011

Weer aan de wandel naar Santiago

Landen bezocht: