Regen, regen.... - Reisverslag uit Ribadesella, Spanje van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu Regen, regen.... - Reisverslag uit Ribadesella, Spanje van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu

Regen, regen....

Door: josefinevandenhoven

Blijf op de hoogte en volg Josefine

31 Mei 2011 | Spanje, Ribadesella

Hallo allemaal
Hier ben ik weer. Ze noemen het hier de groene kust? Ik geloof dat ik het begrijp. Gistermiddag begon het te regenen en het is niet meer opgehouden.
Toen we vanmorgen weggingen regende het net zo hard als op mijn vertrekdag.
Dus met zijn alle besloten om de kortste route te lopen. Over de weg, binnen 45 minuten stond het water in mijn schoenen. Wel doorgelopen, een spaanse jongen besloot om in het eerste dorp de trein te pakken. Hij heeft niet eens een poncho dus was al gelijk nat. En bij de meeste is alles nat want de was droogt ook niet.
Wij liepen door maar na 2 uur lopen, pardon zwemmen in mijn schoenen besloten we om de trein te pakken naar onze stopplaats voor vandaag.
In de trein waren nog 2 pelgrims.
Ik weet het zo hoort het niet maar het is beter als ziek worden.
De trein rit was heel mooi, uitzicht op zee en op hele hoge bergen.
We slapen in een jeugdherberg, weer zonder keuken dus we zijn net maar weer uit eten geweest.
Waar we gister waren was ook geen keuken. Ik heb brood op maar 5 andere namen een taxi naar het vorige dorp want er was ook geen restaurant.
Zo zie je maar de camino is zeer avontuurlijk.
Voor straks ga ik nog wat te eten halen en voor morgenvroeg brood met kaas want we hebben ook geen ontbijt hier.
Donderdag of vrijdag ben ik in Gyon daar wil ik een dag blijven effe bijkomen. Ik lig savonds om 21.00uur op bed tot 6.30uur en nog ben ik moe overdag.
Als ik thuis ben ga ik eerst een week bijslapen!!!
En lekker aardappels met boontjes eten, jammie.
Voor Gyon splits de camino zich en er gaan er een paar over de primitivo en andere gaan net als ik langs de kust verder.
En hoelang het dan nog duurt??? Ik heb geen idee!
Ik hoop dat met jullie alles goed is.
Met Miranda, de laatste loodjes net zoals ik, geniet nog effe. Mischien ben ik thuis tegen die tijd we zullen zien.
Ohja, het smsen zou weer moeten werken?? Niet dus!!!!
Nienke smste me, ik heb het geprobeerd maar krijg vervolgens geen reactie meer. Alleen dat ze gezien had dat er wel smsupdates op stonden.
Tuurlijk, dankzij Angelique blijven jullie nog een beetje op de hoogte.
Voor nu alle goeds!!!
Groetjes Josefine

sms update 1/6
Hoi ben in Sebrayu, klein dorp met herberg en een srv wagen. Vandaag weer langs de zee gelopen en mooie bergen, echt mooi lopen hier. Ook voor de verandering, de zon schijnt en de was wordt droog. Er is hier ook een keuken dus kook ik pasta, voor 1e keer in Spanje. Met mijn knieën gaat het wat beter gelukkig.
Groetjes, Josefine

  • 31 Mei 2011 - 15:09

    John Henselmans:

    Hallo Josefien!
    Nou, hier heeft het vanmorgen ook een paar uur "gepleut". Dat was even wennen. Ik heb tot nu toe (2 maanden) eigenlijk geen regen gehad. Het was echt ouderwets "Hollands"weer. Eigenlijk wel leuk voor de afwisseling. Ik begin bij jou wat "reismoeheid" te bespeuren. Maar jij bent ook al 3 maanden onderweg. Hou vol, Santiago komt binnenkort in zicht.
    Groet, John. (uit Figeac)

  • 31 Mei 2011 - 15:12

    Tante Corry.:

    Het gaat je goed!
    Gisteren hier 28 en vandaag 16 gr dus schild ook een dikke jas maar op naar beter weer we blijven duimen voor je en dan komt alles goed.
    Veel liefs en de groeten van ons alle.

  • 31 Mei 2011 - 17:35

    Anja De Vos:

    Hoi josefien ....

    Zonde hoor dat het zo.n .....weer is ...maar hier is het ook slecht .
    Maar volgen de berichten word het beter ,,,,,daar duim ik voor hoor .
    Ook hoop ik dat je voor je eindbestemming ,toch wat leuke slaap....en eet adressen hebt .
    Laatste loodjes .......maar je bent zo dapper .....ben er trots op hoor .
    Dikke knuf xxxxxxxVoor jou HEEEEEEEEEEEEEEl veel posetieve energie.
    Trusten Anja

  • 31 Mei 2011 - 20:34

    Angelique Vd Hoven:

    Hoi Josefine

  • 31 Mei 2011 - 20:35

    Angelique Vd Hoven:

    Hoi Josefine

    Nog even volhouden en dan lekker aan de hollandse kost!

    Groetjes Angelique en de mannen

  • 31 Mei 2011 - 21:47

    Tonny:

    Hoi Joske
    Zoals de planten en bloemen water nodig hebben hebben de mensen dat ook nodig maar als het sopt in je schoenen op een lange afstand is dat minder prettig. Wij hadden vandaag denk ik 1a 2 mm water dus das mooi niks voor detuin, maar als je het op je tent of op je donder krijgt is dat minder natuurlijk. Hopelijk is het morgen beter en het moet s'nachts maar regenen vind ik .het is maar goed dat wij dat niet voor het zeggen hebben want dan zou het er raar aan toe gaan.
    Alle goeds voor de komende dagen.
    Groetjes Tonny

  • 31 Mei 2011 - 23:22

    Nelly:

    Hoi Josefine....Alweer een lekker lang verslag. Ik kijk er nog steeds elke dag naar uit.

    Ik dacht dat Nederland een waterland was waar het met bakken uit de hemel kan vallen maar als ik je verslag van vandaag lees is het daar al niks beter. En weet je de sla groeit er zo goed van zeiden de mensen van vroeger, grote kroppen dan kon je er met vele van eten een eitje van eigen kippen erbij lekker goedkoop hé.Ja, en als je net als jij vandaag het met brood moet doen verlang je misschien wel naar een portie malse sla.
    Ik heb nog een mooi gedichtje over de zee. Ja en dat is weer water.....Maar het gaat ook over...
    Lees zelf maar....

    Misschien als je luistert,
    heel goed luistert,
    zul je met de juiste wind
    het lachen en praten,
    de roep en zang
    van gedachten horen.
    Misschien als je kijkt,
    heel goed kijkt,
    zul je met het juiste licht
    de kleurrijke vlucht,
    de kleur en de beweging
    van gedachten zien.
    Misschien als je voelt,
    heel goed voelt,
    zul je met het golvende water
    de machtige vloed,
    de kracht en lading
    van gedachten voelen stromen.

    Misschien als je denkt,
    heel goed denkt,
    zul je met de juiste woorden
    het wezen van “zijn”
    ervaren
    Misschien als je bént.
    jezelf helemaal bent,
    leer je gedachten lezen
    en ontmoet je vanzelf
    een vriend.

    Een doordenkertje voor nu of voor thuis. Met liefs en veel wandelplezier Nelly.

  • 01 Juni 2011 - 10:15

    Robin & Marlies:

    Goeiemiddag Fientje!

    We hebben weer contact gehad met de helpdesk van waarbenjij.nu. Ze melden het volgende: Ik vind het ook erg vervelend.

    "Bij mij en alle anderen werkt het sms-en wel. Helaas bij Josefine niet! De programmeurs gaan er naar kijken. Mogelijk zit er ergens een bug. Ze kan altijd proberen om haar telefoon opnieuw te koppelen."

    Wellicht is het dus verstandig om je mobiel opnieuw aan de site te koppelen. Wij weten niet hoe dit moet, jij wel? Hoe dan ook: het is niet fijn voor jou (als betalende waarbenjijnu-er) dat je niet kunt updaten via sms.

    Mochten we nog iets nieuws horen, dan plaatsen we wel weer een berichtje.

    Wandel ze!

    Robin & Marlies


  • 01 Juni 2011 - 10:30

    Caty:

    He moppie ja ja jij hebt het zelfde weer añs ik alhoewel ik denk dat wij ´s nachts meer regen gehad hebben. De dag dat je vertrok en gistermorgen verder is het weer hier prima.
    In Gijon is een pension waar een Spàanse dame de septer zwaait maar zij spreekt Hollands. Haar telefoonnummer staat in het Duitse pelgrimsboek. Reserveren is slim en ze vind het heerlijk nederlandse dames ( die rustig spreken) veel aandacht te geven ( dat was vorig jaar bij mij zo een scheetje ) Het pension bestaat uit vele lagen trouwens en elke laag heeft zijn eigen beheerder. Ik dacht dat zij op de 2e verdieping zat maar dat merk je vanzelf. Zij rekent ook pelgrimsprijzen. Officieel verzorgt ze het ontbijt niet maar met een beetje geluk bakt ze ook voor jou van die lekkere spaanse koekies.
    Veel geluk voor de komende etappes en geniet weer van het opklarende weer.
    Hier is het druk tot zeer druk met gister een groep van 10 nederlandssprekende mannen was een leuke ervaring maar erg gek.
    Voor nu ULTREA en knuffel cate

  • 01 Juni 2011 - 15:10

    Tonny Van Beurden:

    Hallo Josefien
    Ik heb je reisverslagen zitten lezen en moet je zeggen,dat niet alle dagen even makkelijk waren voor je,maar ondanks alles houd je het toch goed vol.
    Je komt werkelijk langs de mooiste plekken zoals ik kan zien op de foto''s.
    Nou petje af voor jou,dat je ondanks je zere knieen toch volhoud.
    Ik hoop dat je nog mooie en goede dagen mag krijgen op je tocht,en vooral beter weer.
    En dat je het helemaal uit mag lopen.
    Nou meisje houd de moed erin en nog veel wandelplezier.
    Hou vol he, je kunt het, dat heb je nu al bewezen hoor.

    Groetjes van mij en ik blijf je volgen en nog veel sterkte ermee.
    Tonny ( van Kitty je weet wel he )

  • 01 Juni 2011 - 19:50

    Anja De Vos:

    Hoi Josefientje ..

    Alweer een nieuwe dag ,,,,en volgens mij eentje zonder regen ??????
    Een dag van HELE grote biefstukken ???????
    Een dag van een bubbelbad en een massage ?????
    Nee volgens mij niets van dit alles .
    Wel een dag van DICHTER bij je doel ........en je doel is op dit moment het belangrijkste .
    in gedachten bij je en .....en stuur je massa,s energie .
    Voor strakkie,s pit ze ......morgen nieuwe dag .
    dikke knuf xxxxxAnja

  • 01 Juni 2011 - 20:18

    Cor & Ria:

    Hoi Josefine, wij gaan er ook voor je weet wat ik bedoel, en jij ook uiteraard morgen weer veel wandelplezier en kijk om je heen hoe mooi het kan zijn.Tot horens,,,,,,,,doeiiiiiiiiiiiiiii.
    Cor & Ria.

  • 02 Juni 2011 - 08:08

    Wim En Willy:

    Hoi Josefien,

    Geniet van je vrije dag in Gijon.
    Hemelvaartsdag dus wij hebben ook een vrije dag.(ha.ha.)
    Wij hebben er de kaart bij liggen. Er zijn nu 2 routes zoals je al
    schreef. Nu nadert Santiago inderdaad snel.
    Veel liefs.
    wim en willy.

  • 02 Juni 2011 - 16:38

    Truus Janse :

    Hoi josefien,

    Tjonge , je bent een echte doorzetter ¿¿¿ Goed hoor .
    Ik wens je veel zon en lekker eten toe .
    Wij zijn inmiddels 15 km boven Salamanca .
    Zijn nu in een bibliotheek waar we internet kunnen gebruiken .

    Lieve groeten en tot ooit misschien SANTIAGO ????

  • 02 Juni 2011 - 18:51

    Anja De Vos:

    Hoi josefien .....

    Stil aan de overkant .
    Maar geen nieuws is goed nieuws ..
    Ik hoop dat het goed gaat .....en je zeker aan het vaftellen bent ....het is een hele trip hoor .
    Ja laatste loodjes ....die zijn het zwaars .
    Bedenk je maar ...dat dit niemand van je afpakt ....en je het toch maar doet .
    Ik hoop dat je slaap plaats goed is en het eten te nassen is .....zoniet je hebt straks vrije keuze wat je eet .....laat je dan maar verwennen hoor .

    Dikke knuf Anja

  • 03 Juni 2011 - 14:12

    Theo Kors:

    Hoi, Josefine!

    Wanneer ik je mooie foto's bekijk, vraag ik me soms wel even af wat ik in 2007 op de Camino Fancès heb gedaan! Wat een pràchtige route! Wisselend weer en wisselende hoogtes: ze horen er nu eenmaal bij. Maar je zet lekker door, als ik dat zo lees, en neemt ook op tijd rust. Goed verdeeld dus! Ondanks de méér dan uitstekende kookkunst van Huberta in L'' Esprit, verlangde ik na twee weken vegetarisch ook weer naar een keer echte Hollandse kost. Die bestond bij mij uit de zéér traditionele andijvie met balletje gehakt, maar ik was er blij mee toen ik eenmaal in Haarlem was!
    Nog effe doordouwen en dan heb je het hem wéér geflikt! Ik kom wel niet uit de Kets, maar ik ben hartstikke trots op je!

    groeten van Theo Kors uit Haarlem!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Josefine

Actief sinds 30 Sept. 2010
Verslag gelezen: 645
Totaal aantal bezoekers 239708

Voorgaande reizen:

02 Juni 2015 - 30 Juni 2015

Pelgrim Josefine op de camino primitivo.

02 April 2013 - 30 Juni 2013

Pelgrim aan de wandel, naar Santiago

27 Februari 2011 - 29 Juni 2011

Weer aan de wandel naar Santiago

Landen bezocht: