Snelweg..... - Reisverslag uit Soto de Luiña, Spanje van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu Snelweg..... - Reisverslag uit Soto de Luiña, Spanje van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu

Snelweg.....

Door: josefinevandenhoven

Blijf op de hoogte en volg Josefine

05 Juni 2011 | Spanje, Soto de Luiña

Hallo allemaal
Ben in een klein dorpje 2km van zee.
Vanaf Gijon ben ik naar Avilles gelopen, gistermorgen.
Leuk hoor, niet heus. De nacht was slecht. De mevrouw van het pension waar ik sliep verhuurde het dus ook aan de jeugd die daar uit wilde gaan. Een paar van die tutholas liepen tot 3 uur snachts over de gang voor ze uitgingen. Om 3 uur heb ik ze toch maar eens verzocht om stil te zijn.
Die zaterdagmorgen om 7 uur de stad uit gelopen. Toen kwam de jeugd net uit de bar de meeste ladderzat.
Ze sprongen zelfs in de haven.
De stad uit was ook niet veel aan flats en industrie, waaronder een hele grote kolen fabriek. Daarna denk ik een km of 8 door dorpjes en natuur gelopen om vervolgens de laatste 10 km weer langs de snelweg te moeten lopen. In avilles sliep ik weer in een goedkope herberg, letterlijk. De bedden waren vies en keuken? Dat waren twee electrische plaatjes, te vies om aan te pakken.
Gelukkig had ik er wel wat aanspraak. Er was een deens koppel dat engels sprak.
Zei vertelde me dat ze vandaag een stuk met de trein gingen doen. Daar heb ik eens over nagedacht. En ben vanmorgen met ze mee gegaan. Met de trein een km of 10 verder. Avilles is namelijk ook een grote stad met de daarbij behorende industrie. Weinig aan om weer een dag door industriegebied te lopen.
We zijn in een hele fijne herberg, een oude school. Netjes en lekker ruim en licht.
Morgen is mijn plan om naar Luarca te lopen. Alleen is het 40 km, waarschijnlijk loopt de hele route over een autoweg. En als die net zo druk is als het stuk dat we vandaag hebben moeten lopen. Dan kiest Fien toch echt voor de lol en veiligheid en zal ik dus weer een stuk met de trein gaan. Vandaag moesten we langs de weg lopen omdat ze een grote autoweg aan het bouwen zijn, en ja waar blijven dan de pelgrims? Het lijkt wel of dat voor hun niks uit maakt. Ik ben er wel achter dat ik niet de enige ben die dat doet, stukken de trein pakken.
En ook een reden, ik begin het een beetje beu te raken.
Gelukkig hoorde ik dat de route na Luarca weer mooier word.
Wat ik onderandere beu ben is de andere leefstijl van de spanjaarden. Je kunt er nooit van op aan. En ze houden nooit op met praten.
Vanmiddag ben ik met de deense mensen gaan eten en daarna dacht ik een dutje te gaan doen. Niet dus! Die spanjaarden komen binnen en hebben en beginnen gelijk te praten en niet zachtjes.
Ze hebben niet eens het fatsoen om te denken daar liggen er op bed laten we eens buiten gaan staan.
Maar goed genoeg gezeurd.
Straks nog effe bellen met Gerard en Orty, die hadden vanmiddag gebeld. Als het goed is zie ik die in Santiago nog.
Voor nu iedereen het allerbeste!!!!!!!!!
En rustig aan daar!!!
Groetjes Josefine

Ps: Theo Kors leuk om te lezen dat je me volgt en dat jullie het nog over me hebben gehad. Ik heb een paar hele fijne dagen gehad dankzij jullie bij lesprit du chemin.Ik heb naderhand nog 1 nederlander ontmoet. Dus dat is niet veel.
Groetjes Fien

  • 05 Juni 2011 - 19:02

    Nelly:

    Ja, lieve Josefine je hebt mensen en potloden en ze schrijven allebei.
    Je zult er toch nog even aan moeten wennen, dat er van alles en nog wat kan gebeuren op je pelgrimspad. Niet altijd even leuk dat ben ik met je eens, maar laat je pelgrimstocht niet bederven door al die futiliteiten, want dat zijn het. Dat zul je toch met me eens zijn. Ja, jij wordt een beetje moe, je wordt het een beetje beu , zo je schrijf je en daardoor ben je toch een klein beetje prikkelbaar. Heel verstandig dat je het van je af schrijft en laat het los, want het zou te gek zijn nu je al zover bent dat je zou besluiten het op te geven. zo ik je ken en weet met welke intentie je aan je pelgrimstocht bent begonnen zou jij dat zelf ook erg vinden. Lieve Josefine, je bent zo dapper dus zet je er nog even voor in en misschien is een rustdag of met iemand erover spreken een optie.
    Ik heb al een kaars voor je opgestoken en stuur een gebed naar boven om te vragen om Liefde, Licht en Kracht naar je toe te sturen. Ik hoop dat je erdoor geraakt wordt en het je op vleugels laat lopen!!! Liefs en zonnige groet van mij. Probeer te genieten in gedachten loop ik met je mee!!! Kom op je kunt het!!! Nelly

  • 05 Juni 2011 - 20:08

    Frank En Angelique:

    Hoi Josefine,

    De laatste loodjes zijn altijd erg zwaar, dus dat je het beu raakt is begrijpelijk.
    Maar bedenk wel dat er zeer veel mensen een voorbeeld aan je prestatie kunnen nemen.
    Ga er maar aan staan, wij doen je het niet na.
    Alleen maar respect meisje, diepe, zeer diepe respect.
    HOU VOl en maak er zelf maar iets moois van, want het is een feest als je zelf maar je slingers op hangt.
    Tot binnenkort

    groetjes uit de straat


  • 06 Juni 2011 - 03:05

    Angelique Vd Hoven:

    Hoi Josefine!

    Hou vol! Ik blijf je volgen!

    Groetjes Angelique vd Hoven

  • 06 Juni 2011 - 09:30

    Tonny:

    Hallo josefine
    Het eindpunt komt in zicht voor je,het is dan ook tijd om naar huis te komen en weer gewoon in het dagelijkse ritme te zitten. Ik zag dat de heg geknipt was bij je dus de van Mierloodjes doen goed hun best. Het is hier heel droog maar hebben sinds gisteren een paar mooie buitjes gehad.
    Elly van Rooy is nu ook aan het lopen naar Santiago dus hebben we 2 pelgrims die we volgen.
    Joske nog even de tanden op elkaar en het is je gelukt.
    Groetjes Rien en Tonny

  • 06 Juni 2011 - 09:46

    Miranda:

    hoi Josefine,

    ja, het zijn de laatste loodjes dus het is begrijpelijk dat je het beu raakt!
    Hou vol je bent er bijna! (en dan maar gewoon wat stukken de trein pakken!)

    Hou je taai.

    groetjes,
    Miranda

  • 06 Juni 2011 - 10:35

    Nel Klijsen:

    Hoi Josefine
    Nou meidje kom op de aanhouder wint ,en je bent nu zover gekomen.
    Van belangstelling heb je geen klagen zoveel mensen volgen je
    Ja inderdaad je hebt mensen die alleen maar aan zichzelf denken en geen rekening houden met een ander.Ja je raaktt het ook een beetje beu,dit komt natuurlijk ook dat je slechte herbergen treft,maar kom op straks heb je thuis alles weer schoon en een goed bed.
    Nou meidje hou je taai en tot het volgende verslag
    De groeten uit de kets.
    nel Klijsen

  • 06 Juni 2011 - 17:33

    Piet De Kort Kaatshe:

    beste josefine,
    fijn te horen dat het naar behoren gaat.
    in andere landen zijn anderen gewoonten.
    dat het wel eens anders kan gaan, als je denkt, dat heb jij ook gemerkt.
    maar ik ben blij dat jou het goed gaat. goede reis verder naar Santiago, want Spanje heeft toch wel zijn mooie kanten en vooral als je in Santiago aankomt, dan is jou trektocht voorbij.
    hartelijke groeten;
    piet de kort kaatsheuvel

  • 06 Juni 2011 - 19:55

    Anja De Vos:

    He senorita.

    Mooi verslag heb je weer geschreven .
    je doet het toch maar ,,,,,ben trots op je .
    Het is goed dat je er even de pest over in hebt ......je tocht is ........ immers al ruim 14 x7 dagen x24 uurx60minuten .....dat is niet niks .
    Het is een normale reactie hoor .....ene de ene dag is niet de andere .
    ik hoop dat je nu de laatste dagen een beetje fatsoenlijk bed en food hebt .

    dikke knuf Anja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Josefine

Actief sinds 30 Sept. 2010
Verslag gelezen: 534
Totaal aantal bezoekers 239664

Voorgaande reizen:

02 Juni 2015 - 30 Juni 2015

Pelgrim Josefine op de camino primitivo.

02 April 2013 - 30 Juni 2013

Pelgrim aan de wandel, naar Santiago

27 Februari 2011 - 29 Juni 2011

Weer aan de wandel naar Santiago

Landen bezocht: