De 80 van de langstraat - Reisverslag uit Kaatsheuvel, Nederland van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu De 80 van de langstraat - Reisverslag uit Kaatsheuvel, Nederland van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu

De 80 van de langstraat

Door: josefinevandenhoven

Blijf op de hoogte en volg Josefine

12 September 2011 | Nederland, Kaatsheuvel

Hallo allemaal
Hier alles goed hoor,ik ben al bijna 2 maanden terug aan het werk.
Het is nog steeds wennen terug in de regelmaat.
Maarja er moet brood op de plank en ik ben dan wel anders maar iedereen hier niet.
Ik heb de laatste maanden niet veel geks gedaan, ik heb nog wel gelopen.
Dat bleef trekken, na al die maanden lopen.
En ik heb lang getwijfeld maar zaterdag de knoop maar door gehakt.
Het weer was redelijk, dus ingeschreven bij de 80.
Voor de niet kenners, dat is 80 km lopen van 21.00uur zaterdagavond 10 september tot 17.00 uur zondagavond 11 september.
Er waren tussen de 2500 en 2600 mensen die meededen.
En je loopt dan vanuit waalwijk door de regio om te finischen in waalwijk.
Zaterdagavond was het knap warm dus een jas had ik niet nodig, bij de start kregen we vuurwerk dacht ik.
Dat was dus niet, het was onweer en dat duurde tot over 24.00 uur.
Gelukkig bleef het droog.
Ik had al snel een wandelmaat, hij had hem 8x gelopen. Dus op naar Drunen voor de eerste stop op de bosscheweg bij mijn oom en tante op een feestje.
Toen naar Vlijmen, waar ik de eerste vlekken op mijn benen al had, warmte uitslag, dat was 25 km. Toen over Haarsteeg en Elshout naar Waalwijk naar de overlaat. Tot in Elshout hadden we trouwens volop muziek langs de weg, prachtig alleen niet voor de bewoners, in Elshout stonden ze tegen 5.00uur nog herrie te maken. In de overlaat mijn benen proberen te koelen en besloten om door te lopen in ieder geval tot eind Waalwijk.
En zo ben ik verder gelopen van post naar post dan word het een stuk overzichtelijker.
Over het halve zolen pad naar Waspik zo naar sGravenmoer. In klein dongen bleef mijn wandelmaat op de wc plakken en dus ben ik alleen verder gelopen.
Over de fazantenweg richting de Moer. Voor de Moer stond ome Ton als verkeersregelaar.
Voorbij de Moer kwam Angelique om me moreel te steunen en zo naar de Wetering.
Daar moest ik toch echt wat aan mijn blaren laten doen, daar had ik al 67 km gelopen.
Mijn blaren laten prikken, en dat deed zo zeer dat ze maar 1 voetje gedaan heeft.
En toen door een combinatie van factoren, koelen van mijn benen onderandere ging ik van mijn stokje.
Dus ik weer plat op de brancaar.
Maar je ik heet van de Hoven en die kunnen best eigewijs zijn!?
Ik toch doorgelopen, de ehbo er vond het niet zo'n goed idee, maarja jammer dan.
Samen met Angelique Loon op Zand uit over het kraanven.
Loon uit ging nog stroef maar daarnaar ging het als een trein.
Maar stoppen moet je dan niet meer doen hoor. Dan is het over. Op de bernsehoef kwam Anne ons tegemoet en die heeft toen verder meegefietst tot Sprang-capelle.
Die steun had ik echt nodig.
Maar vanaf begin kaatsheuvel zag ik bekenden en muziek en dat helpt echt enorm.
Zo door het centrum langs de kerk door mij eigen straat waar ook volop feest was, geweldig!!!
Toen richting het kapelletje en de finish in het centrum.
Iedereen klapt voor je, en bekenden langs de kant prachtig. Voor de finish loop je over een rode loper en fotos gemaakt.
Aan het eind kreeg ik mijn diploma en medaille, en een bos bloemen van ome Ton en tante Marga. Toen was het op, ben ik naar het nieuw gemeentehuis gesukkeld waar de van Mierlotjes me hebben opgehaald.
Die hebben me thuis afgezet en daar ben ik in bed gevallen.
Later en uit en gedoucht nadat ik nog een keer op de vloer had gelegen.
Dus de conclusie: Blij dat ik door heb gezet en uitgelopen heb, maar dit kostte wel een hele hoop, voor het eerst blaren, een hele hoop warmte uitslag en spierpijn.
Iedereen bedankt voor de steun!!!
Groetjes Josefine

  • 12 September 2011 - 05:20

    John Henselmans:

    Nou, petje af voor jou, Josefine.....! Wat een doorzetter ben jij, zeg. Als ik jouw verslag zo lees, dan heeft het bijna letterlijk "bloed, zweet en tranen"gekost om de finish te halen. Maar de camino heeft je sterk gemaakt, dat zie je nu maar weer....
    Hoe zat dat in Waspik? Ben je daar niet gescand of zo? Ik zag zondagmorgen om een uur of 10, voor ik naar Tilburg moest voor een kooroptreden, op de website van de 80 geen doorkomsttijd in Waspik. Ik vreesde toen even, dat je was uitgevallen. Toen ik eind van de middag nog een keer keek, was dat gelukkig niet zo.
    Knap gedaan!

  • 12 September 2011 - 06:28

    Marloes:

    Weer zo trots als een pauw op mijn vriendinnetje. Knap hoor.

  • 12 September 2011 - 07:16

    Caty Kuyper:

    Ha Josephine....
    Volgens mij heb je iets (ahum) erg inspannens gedaan??? Nou mij niet gezien hoor.
    Lopen is heerlijk maar moet leuk blijven. Je komt toch zeker met al je ervaring wel met ons mee lopen door de regio Den Bosch tussen 01-10 en 15-10-2011 we hebben een leuk wandel programma voor de Camino van de Lage Landen gemaakt denk ik!
    Kijk maar op de site van het genootschap bij regio Den Bosch..
    Ik hoor graag wat van je. En ja wat is dat wennen soms hè?
    Meidje werk ze van de week en hopelijk tot ziens in de eerste weken van oktober (1 dag mag ook hoor!)..doei doei..knuf Caty

  • 12 September 2011 - 18:56

    Tante Corry:

    Hallo Josefien, alweer een ervaring rijker en goed van je dat je hum uitgelopen heb.Maar niet ten kosten van alles he pas op je zelf v d Hoventje.
    Fijne dagen en rust goed uit P/S heb er niets van gezien Naomi en Roan waren bij ons en lagen toen heerlijk in hun bed te slapen.

    Groetjes van ons alle doei.


  • 23 December 2011 - 19:34

    Henkvgrinsven:

    Ik wens je
    een vrolijke Kerst vol warmte en licht
    dan kan die niet meer stuk
    en voor het nieuwe jaar
    gezondheid, plezier en veel geluk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Josefine

Actief sinds 30 Sept. 2010
Verslag gelezen: 1052
Totaal aantal bezoekers 239627

Voorgaande reizen:

02 Juni 2015 - 30 Juni 2015

Pelgrim Josefine op de camino primitivo.

02 April 2013 - 30 Juni 2013

Pelgrim aan de wandel, naar Santiago

27 Februari 2011 - 29 Juni 2011

Weer aan de wandel naar Santiago

Landen bezocht: