Knap warm..... - Reisverslag uit Hagetmau, Frankrijk van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu Knap warm..... - Reisverslag uit Hagetmau, Frankrijk van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu

Knap warm.....

Door: josefinevandenhoven

Blijf op de hoogte en volg Josefine

05 Mei 2011 | Frankrijk, Hagetmau

Hallo allemaal
Vandaag van Saint-Sever naar Hagetmau gelopen. Een kleine etappe, 17 km. Maar wel lekker, het word hier echt heuvelachtiger. Kan ik vast wennen voor morgen en spanje. Ik loop inmiddels in Baskenland.
De route vandaag was heel mooi, door die heuvels heb je gelijk mooier uitzicht.
Er staat hier vooral mais. En hier in het dorp heel veel bloemen, zomergoed. Daar word hier in frankrijk in de meeste dorpen veel aandacht aan besteed.
Gister in de gite waren we weer met 9 man, waarvan 3 hele vervelende dames. Een pelgrim houd rekening met elkaar maar hun niet.
Ik kwam vandaag aan en het bleek dat de dames hier niet zijn, gelukkig.
Ik zal ze vast nog wel zien. Gelukkig lopen ze de camino frances.
Mijn route van st jean naar bayonne is inderdaad niet logisch zag ik op de kaart. Ik wist inderdaad dat ze de route in st jean hebben. Eens kijken wat Huberta en Arno ervan zeggen. En als het goed is zie ik Caty in Guemes, als ik tenminste niet te vroeg daar ben.
Morgen loop ik naar Ortez, Gerard en Orty doen een wat kortere afstand. Het is namelijk 29 km, en heuvels / bergen.
Het was vandaag knap warm om te lopen, maar beter als regen. Ik ben dan ook al heel bruin.
En ja ook mijn benen, al kun je dat op de foto niet zien. Het is net of ik sokken aan heb als ik mijn slippers aan heb. Ik zal het nog wel eens fotograferen.
Nog een paar etappes en dan ben ik maandag in st jean.
Ik heb er zin in.
Voor nu heb ik weinig te melden.
Dat krijg je als je iedere dag internet hebt, voor nu dan.
Groetjes aan iedereen daar.

Josefine


  • 05 Mei 2011 - 18:56

    Anja De Vos:

    Hoi Josefien

    Gelukkig alweer internet ......en een positieve mail .
    Het doet je zeker goed wat aanspraak om je heen.
    Ook is het goed dat je zelf de touwtjes in handen hebt ,,,,,en zelf kan beslissen wie je wel of niet aardig vind .
    Het is eenmaal zo ,,,,,met de ene klikt het ,,,,en met de ander niet ,
    Je gaat als een trein en wordt elke dag sterker ....je bent al veel gegroeit tijdens je reis .......blijf voor jezelf opkomen .
    De foto,s zijn mooi .....ene die melkflessen die zijn al aardig bijgekleurd ,
    spanje in zicht ,,,ander cultuur mensen .....en FOOD
    Voor straks pit ze ,,,,en voor morgen maak er wat mooi,s van .

    Van mij10000000regenboogplukes xxxxxAnja

  • 06 Mei 2011 - 07:11

    Cor & Ria:

    Hoi Josefien,
    Het gaat als een speer met je zowel geestelijk als lichaamelijk,door de weken heen je ziet wel je moet aan deze uitdaging ook natuurlijk wennen maar met je ervaring,,,,wij hebben vertrouwen
    het komt goed zet hem op. p.s. Wij krijgen ook prachtig weer hebben we eigenlijk al de laatste dagen maar dat zul je ongetwijveld ook wel gehoord hebben,wij volgen je op de voet en geniet ook met volle teugen op naar Spanje en wandel ze en geniet ook om je heen.
    Tot horens,,,,Cor & Ria

  • 06 Mei 2011 - 12:29

    Miranda:

    hoi Josefine,

    Wat fijn dat het zo goed met je gaat!
    Op naar Spanje! Prettig dat je nu meer aanspraak hebt, al moet je dan inderdaad ook wel meer zoeken naar een slaapplaats.
    Nou geniet van je dagen en wandel ze!

    Groetjes,
    Jeroen, Miranda en Eefje

  • 06 Mei 2011 - 13:15

    Caty:

    Ha dame...Ja ja dat gaat mooi lukken hoor als jij maandag in St. Jean bent dan ben ik er zeker in Guemes om je te ontvangen en wie weet een dagje met je mee te lopen als je daar weer vertrekt.
    Als je bij het oude kerkje van Banesto langskomt altijd kijken of het open is want dat is echt een heel bijzonder plekje met heel veel spirituele straling. 't Is gebouwd op een hele oude heilige plaats en dat voel je als je binnen bent.
    Fijn dat het wnadelen wat prettiger gaat..de eerste weken hadden nogal wat pittige (letterlijk en figuurlijk) dagen heb ik begrepen.
    Ja en nu in Baskenland is het heerlijk lopen genbiet ervan want Frankrijk is toch heel anders dan Spanje.. Je hebt overigens gelijk je loopt niet naar Bayonne maar wel met een bochtje naar Irun omdat de GR11 (volgens ingewijden )zeer pittig en erg eenzaam is naar de kust toe.
    De laatste 20 km naar Irun heb ik gebust omdat ik me erg beroerd voelde toen,.
    Hé moppie hou je goed en geniet tot...??? Knuffies van caty

  • 06 Mei 2011 - 14:29

    Angelique Vd Hoven:

    Hoi Josefine!

    Op naar spanje!!!
    Succes hoor!

    Groetjes Angelique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Josefine

Actief sinds 30 Sept. 2010
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 239878

Voorgaande reizen:

02 Juni 2015 - 30 Juni 2015

Pelgrim Josefine op de camino primitivo.

02 April 2013 - 30 Juni 2013

Pelgrim aan de wandel, naar Santiago

27 Februari 2011 - 29 Juni 2011

Weer aan de wandel naar Santiago

Landen bezocht: