De 67e dag.... - Reisverslag uit Saint-Sever, Frankrijk van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu De 67e dag.... - Reisverslag uit Saint-Sever, Frankrijk van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu

De 67e dag....

Door: josefinevandenhoven

Blijf op de hoogte en volg Josefine

04 Mei 2011 | Frankrijk, Saint-Sever

Hallo allemaal
Alweer internet, moet uitkijken dat ik er niet aan gewend raak, geweldig.
Vandaag van Mont de Marsan naar Saint sever gelopen. Een iets mooiere route vandaag. De route ging over kleine wegen, en in een dorp op 9km was zelfs een cafe! Dus eerst koffie op met een croissant van de bakker.
Toen weer verder gelopen, ik heb vandaag echt een geweldige dag.
Alles gaat lekker. Het word wel echt drukker, gisteravond in Mont de marsan waren we met 10 pelgrims.
En dat kan wel eens problemen geven.
De gite morgen in Hagetmau heeft maar 7 plaatsen, maar ik vind het wel prima. Een bed heb ik allicht al is het in een hotel.
Over een paar dagen kom ik in Ostabat en daar komen de drie routes bij elkaar en maar 20 plaatsen om te slapen.
De route van Vezelay die ik loop, de route van Le puy en velay, die ik al heb gelopen en de route van tours komen daar samen.
Vandaar gaan de meeste in 1 ettape naar st jean pied de port.
Dus daar is het ook druk. Ik heb vandaag Harm en Wim gesproken en die hadden daar nog geen slaapplaats. Maar goed, niet in de stress schieten is mijn advies.
Vanmorgen zijn er 4 pelgrims al voor 7 uur vertrokken voor deze ettape.
En die was maar 21 km, zonde van je slaap en je tijd want vervolgens hang je in een dorp, om te wachten op de volgende dag.
Het word hier ook weer heuvelachtiger, de laatste tijd was het echt vlak. Kunnen we vast wennen voor de pyreneen.
Ik loop er langs maar Gerard en Orty moeten erover, 1600 meter hoog ongeveer.
Ik heb vandaag de route gezien die ik ga lopen van st jean naar Bayonne.
Het zijn drie ettapes, en niet al te groot. Een fransman, Christian die hier ook is gaat ook de camino del norte lopen. Fijn om dan al een bekend gezicht te hebben.
De laatste twee avonden ben ik met meerdere pelgrims uit eten geweest, vanavond maak ik zelf iets.
Ik kreeg vandaag een mooie tekst van een vriendin,

Voor de wereld mag je mischien maar 1 persoon zijn,
maar voor 1 persoon kun jij de hele wereld zijn.

Ik vond hem heel mooi en wilde hem jullie niet onthouden.

Groetjes knuffels Josefine



  • 04 Mei 2011 - 15:22

    Ken En Willie:

    Hi Josefine,
    Here is the information for Ostabat: Auberge Ametzanea tel: 05-59-37-85-03 and 05-59-37-81-56
    When we were here in 2008 they closed on Sundays. We hope that you get in!

    After St Jean Pied de Port we went to St Jean de Luz on the coast. We stayed in Hotel Les Almadies
    www.hotel-les-almadies.com Tel: 05-59-85-34-48. It was very nice. It is a bit expensive 95 euros with breakfast an extra charge.

    We think of you often, and wish you all the best.
    Love, Ken en Willie

  • 04 Mei 2011 - 18:42

    Mieke:

    Fijn om zo zonnige berichten te lezen. Ik geniet met je mee.
    Veel wandelplezier, groetjes en een dikke knuffel.
    Mieke

  • 04 Mei 2011 - 19:48

    Nelly:

    Ha die Josefine.
    Wat een blijheid in je bericht van vandaag!!!
    Ik zie je al stralend voor me nu en wat is je die blijheid van harte gegund meisje!!!

    En dan al die mooie en soms onverwachte ontmoetingen zullen je goed doen, moed geven en kracht.
    Ik wens je een mooie avond en morgen een goede reis.
    Groetjes en veel liefs. Nelly

  • 05 Mei 2011 - 09:03

    Anja De Vos:

    Hoi Josfientje ..
    Weer een prachtig verslag ....in het mailen merk ik dat het goed met je gaat .
    Dus blijf zo positief ....zo hou je het wat langer vol .
    Je ziet dat de mensen om je heen al genoeg van je kunnen leren .
    Het mooie is ......dat je zelf ook al zoveel geleerd hebt ......en ZELF je keuze,s maak wat je wel en niet wilt ....of kan .
    Supertrots op je ......life goes on
    loop ze nog vandaag XXXXdikke knuf Anja

  • 05 Mei 2011 - 09:16

    Koosje Verschure:

    Hoi Josefien
    Even een bericht op faceboek nu ook maar gelijk via de mail.
    We volgen we je wel al zie je niet zo veel van ons.
    Jij hebt veel te vertellen ,en wij maar weinig.
    In de Vaartstraat gaat alles zijn gangetje,
    daar zal je wel van op de hoogte zijn via Wim en Willy.
    De tekst onderaan de mail vind ik ook een mooie.
    Fijn voor je dat je uit een paar routes kan kiezen dan loop je niet altijd hetzelfde, of je moet dat willen.
    Wij wensen je veel wandelplezier .
    Groetjes Jos en Koosje

  • 05 Mei 2011 - 09:35

    Nelly En Rony:

    Hoi Josefien
    fijn dat alles zo goed gaat. Ik lees dat je vanuit St Jean terug wilt lopen naar Bayonne...
    Vanuit St Jean kun je ook heel goed naar Irun op de Camino del Norte.
    Er zijn daar routegidsjes van te koop. Vraag Arno en Huberta maar eens. Caty Kuijper uit Zaltbommel heeft dat vorig jaar ook gedaan.
    Ultreïa!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Josefine

Actief sinds 30 Sept. 2010
Verslag gelezen: 386
Totaal aantal bezoekers 239687

Voorgaande reizen:

02 Juni 2015 - 30 Juni 2015

Pelgrim Josefine op de camino primitivo.

02 April 2013 - 30 Juni 2013

Pelgrim aan de wandel, naar Santiago

27 Februari 2011 - 29 Juni 2011

Weer aan de wandel naar Santiago

Landen bezocht: