De pyreneen.... - Reisverslag uit Orthez, Frankrijk van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu De pyreneen.... - Reisverslag uit Orthez, Frankrijk van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu

De pyreneen....

Door: josefinevandenhoven

Blijf op de hoogte en volg Josefine

06 Mei 2011 | Frankrijk, Orthez

Hallo allemaal
Vandaag gelopen van Hagetmau naar Orthez, 29 km.
Het ging heel goed, de route was ook heel mooi, lekker wat heuvels en heel mooi uitzicht. Ik merk nu dat ik toch al effe gelopen heb, het ging me vandaag goed af.
Ben om 6.00 uur opgestaan was toch wakker. Samen met Paul en Brigitte, die lopen vandaag ook hier naar toe.
Gegeten en om goed 7.00 uur was ik weg.
Het was al zo warm dat ik zonder sjaal kon lopen, normaal is het smorgens wat fris, nu niet. Om 8.00 uur was het al boven de 18 gradan zeker.
Er zaten een paar pittige klimmetjes in. Maar hard werken word beloont.
Na 12 km net voor Beyries ging ik de bocht om en daar lagen ze, de pyreneen. Dat is echt geweldig!!
Ik herriner me dat nog van de vorige tocht. Nu waren ze ook zo mooi te zien. Daar ligt dus nog sneeuw op.
Gelukkig niet waar de pelgrims lopen.
Om goed 14.30uur was ik hier in Orthez, we slapen in hotel de la lune. Een monument, een toren met daarin kamers douche keuken, speciaal voor pelgrims.
We zijn tot nu toe met vier pelgrims, 2 fransen ik en een vrouw uit nederland. Dadelijk effe boodschappen doen voor het avondeten en dan vroeg naar bed. Morgen naar Sauveterre de bearn, weer 26 km.
En het weer is twijfelachtig. Tot nu heb ik veel geluk gehad, hoop dat dat zo blijft.
Jullie allemaal een heel fijn weekend,
groetjes Josefine

  • 06 Mei 2011 - 15:04

    Angelique Vd Hoven:

    Hoi Josefine

    Dat lijkt me inderdaad een machtig mooi gezicht die bergen!
    Lekker slapen vanavond en er morgen weer tegen aan!

    GRoetjes Angelique en de mannen

  • 06 Mei 2011 - 17:16

    Anja De Vos:

    Hoi josefiena .

    Tja de pyreneen .....dat heb je voor elkaar .
    Super dat je als een speer gaat .....en de moed er in hebt
    ik ben blij dat het goed met je gaat .......dit heb je hoofdzakelijk aan jezelf te danken hoor .
    Ben trots op je ga vooral zo door ....ene laat je niet gek maken .
    Eigelijk hoef ik je trusten te wensen ,,,,,maar ik doe het toch ,,,,,als je overdag de boel beter verwerkt ....dan heb je rust s.nachts .

    dikke knuf Anja.

  • 06 Mei 2011 - 17:42

    Tonny:

    Hoi Joske
    Het gaat geweldig goed met je. Heel veel succes voor jetoegewenst.
    Over een tijdje zijn wij met vacantie maar dat weet je he.Nog heel even en je bent in Spanje.
    Groetjes Rien en Tonny

  • 06 Mei 2011 - 20:28

    Truus En Rinse Janse:

    Hola peregrina Josefine,
    Zo te lezen gaat het goed met je.
    Al een paar maanden volg ik je met heel veel plezier en herkenning, maar ook met enige weemoed.
    Veel plaatsen waar je logeert of langs bent gekomen, heb ik ook aangedaan tijdens mijn eerste tocht. Niet geheel dezelfde route, maar toch zo'n 85 %.
    Met alle ups en downs; wat ik wel heb geleerd onderweg is, dat er eigenlijk nooit een einde is, alleen maar een nieuw begin, elke dag weer. Kortom net het echte (dagelijkse) leven. Komende week door de Pyreneën, schitterend. En dan de Noord Route. Geweldig! Let wel een beetje op het stuk tussen Zarautz en Deba; daar zit het venijn in de staart. Zorg in elk geval voor voldoende water voor onderweg als het een beetje warm is. Maar dat zal zeker wel lukken.
    Morgen (zaterdag) vertrekken we naar Sevilla en dan maandag op pad: de Ruta de la Plata.
    We verwachten zo'n beetje de derde/ vierde week van juni in Santiago aan te komen. Daarna Muxia en Fisterra en zijn dan weer in Santiago op 27 juni; 29 juni gaan we weer terug (als alles een beetje naar wens verloopt). Als je tegen die tijd ook gearriveerd bent, zullen we je zeker tegenkomen; het "dorp" is tenslotte niet zo groot.
    We hebben geen telefoonnummer van je; het mijne is +31.6.49957197. We zien wel. Anders komen we elkaar na de zomer weer tegen.
    We wensen je erg veel plezier en voldoening onderweg; waardevolle ontmoetingen, veel inspiratie en het allerbeste.
    Buen Camino.
    Rinse en Truus Janse/ Vlijmen

  • 07 Mei 2011 - 05:25

    Francien Van Rooij G:

    Hallo jozefien.
    Ik weet dat ik jozefien niet goed schrijf maar dit vind ik mooi.
    Je schiet al goed op, fijn te lezen en met meer gezelschap dat lijkt me toch wel fijn
    een uitlaadklep te hebben,als je er zin in hebt.
    Wij vertrekken volgende week zaterdag, met de bus nar lourdes-santiago en zijn dan 19 mei
    in satiago voor 2 dagen jij bent er dan nog niet denk ik.
    Het ga je goed loop ze
    Francien van rooij uit giersbergen.

  • 07 Mei 2011 - 10:32

    Arjan En Petra:

    Hey Josefine,
    Het is alweer een tijdje geleden dat we een reactie hebben geplaatst.
    Maar hebben natuurlijk wel al je verslagen gelezen.
    Jeetje al weer zo'n eind onderweg.
    Je doet het echt kei goed.
    Knap dat je het volhoud, maar weten zeker dat je het gaat redden.
    HEEEEEEL veel succes en zet 'm op.
    JE KAN HET!!!!

    Groetjes uit het warme Nederland (28 graden) van Arjan en Petra

  • 07 Mei 2011 - 18:54

    Anja De Vos:

    He Fientje ..
    In gedachten ...alweer een dag .
    Hopelijk gaat hij goed .Kamjer

    dikke knuf Anja

  • 08 Mei 2011 - 08:38

    Nico:

    Hoi Fien,
    Tien weken onderweg
    Het gaat geweldig
    Spanje binnen handbereik
    Gelukkig zijn de benen goed herstelt na die zware dag van + 40 km
    Er stond ook weer een stukje, over jou, in de Duinkoerier, geschreven door Theo. leuk
    Blijf genieten, voor je het weet is het om.
    Succes
    Groeten Nico

  • 08 Mei 2011 - 12:03

    Theo En José Dirksen:

    Hoi Fien,

    Zo te lezen en te horen gaat alles heel goed met je. Erg fijn!
    In de Vaartstraat gaat alles goed en alles groeit en bloeit volop met dit weer.
    Ik heb vanochtend van de familie van Mierlo staan praten en blijf via hen ook op de hoogte.
    Nog bedankt voor je kaartje en lieve woorden.
    Zet 'm op, Spanje is bijna in zicht! Houd vol!

    Groetjes,

    Theo, José, Michelle en Jan, Roel en een poot van diesel

    PS. Mocht dit gelezen worden door Theo en Jacqueline, de groetjes vanuit kaatsheuvel. Ook namens ons pa (Harry Dirksen). Het gaat naar omstandigheden goed met hem. Bedankt voor jullie medeleven.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Josefine

Actief sinds 30 Sept. 2010
Verslag gelezen: 439
Totaal aantal bezoekers 239712

Voorgaande reizen:

02 Juni 2015 - 30 Juni 2015

Pelgrim Josefine op de camino primitivo.

02 April 2013 - 30 Juni 2013

Pelgrim aan de wandel, naar Santiago

27 Februari 2011 - 29 Juni 2011

Weer aan de wandel naar Santiago

Landen bezocht: