Foncebadon - Reisverslag uit Foncebadón, Spanje van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu Foncebadon - Reisverslag uit Foncebadón, Spanje van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu

Foncebadon

Door: Josefine

Blijf op de hoogte en volg Josefine

05 Juni 2013 | Spanje, Foncebadón

Hallo allemaal

Daar ben ik weer, ik heb hier geen telefoon bereik maar wel internet!?
Gister het etentje met Harrie heeft me goed gedaan hij heeft me een aantal dingen gezegt, die ik al wist maar ver weg had gestopt.
Vanacht weer niet geweldig geslapen maar dat ligt ook aan de andere pelgrims.
De eerste gingen vanmorgen om 5:00 uur al weg en als je dan ook nog naar de wc moet.
Vanmorgen wel mijn record verbroken, gister was ik om 6:45 uur op pad en nu was het 6:30 uur.
ik zet geen wekker maar ga eruit als ik wakker ben.
Na mijn ontbijtje, zelfgemaakte ontbijt ben ik aangelopen. Er liepen wel 20 pelgrims vlak in mijn buurt. Na Astorga was de natuur niet heel spannend.
wel veel brem en lavendel langs de pad. En dan de vlinder lavendel, die met die vlaggetjes erop. Mooi hoor.
Na bijna 2 uur gestopt voor koffie, lekker is dat eerste bakje. Daarna weer verder gelopen naar el ganso en Rabanal del camino.
Daar sliep ik in 2008, toen was het steenkoud. Nu vandaag rond de 27 graden zelfs naar Foncebadon was het echt heel warm.
In Rabanal ben ik naar de kerk gelopen, die was open!!!
En ze hadden kaarsjes!!!! Eerst één voor mezelf aangestoken en toen één voor familei en vrienden die het nodig hebben.
Toen nog wat gedronken en toen toch gauw verder. Foncebadon is niet heel groot.
En ik wil toch echt niet in Manjarin slapen, daar hebben ze zelfs geen warm water. En Alcebo is te ver. Het was vandaag 27 km, het was goed te doen, alleen heel warm.
Ik slaap in alberge Monte irego, een goed adres volgens het boekje en volgens een nederlandse vrouw die terug loopt.
Ik kwam haar tegen na Leon denk ik, Barbera. Ze is begonnen in Santiago en loopt terug.
Ze had gelijk een fijne plek, ik heb een matras op de grond, maar er zijn ook stapelbedden.
Maar zo heb ik geen last van pelgrims die de hele nacht omdraaien en zo het hele bed in beweging zetten.
Morgen is het vanaf hier 2 km lopen naar cruz de ferro. Ik loop waarschijnlijk met Paul uit Australie er naar toe. Mooi samen een foto maken.
Paul had ik al eerder ontmoet en hij is heel aardig, heeft een fijne energie bij zich.
er zijn veel pelgrims bij die dat niet hebben, vaak houden ze hele maal geen rekening met anderen.
Nou voor nu genoeg, ik loop voor nu wel door.
Ik weet nog niet wanneer ik in Santiago ben. Licht aan de afstanden die ik kan lopen. Ik ga morgen naar Ponferrada en dan voorbij villafranco om dan erna in O cebreiro te slapen. Ik hoop dan goed weer te hebben, in 2008 had ik op o cebreiro hondenweer.

Voor nu lieve groetjes,

Josefine

  • 05 Juni 2013 - 17:39

    Karel:

    Zie je wel meid, gewoon doorstappen, alles komt goed. CHAPEAU (da's Frans voor : m'n petje af. Nou ja, eigenlijk munnen hoed, mar die heb ik ginne).

  • 05 Juni 2013 - 17:53

    Piet En Antje:

    Lieve Josefine,
    Wat goed om te lezen dat je weer op pad bent! Gisteren schrokken we wel een beetje van je bericht, je zat er flink doorheen. Maar ook dan zorgt de camino goed voor je en krijg je wat je nodig hebt om kracht op te doen voor de rest van de tocht. En dat weet jij allemaal wel maar op de een of andere manier vertrouw je niet op jezelf maar op de komst van iemand anders om verder te gaan. Daarmee bedoelen we niet dat het niet jammer is dat Nicolas niet kan komen, maar ook zonder hem kun je verder lopen. Want dat is de camino, je leert mensen heel snel heel goed kennen en bouwt samen een band op. Ook ons deed het dan zeer om afscheid te moeten nemen of om andere stukken te lopen dan zij. Maar te veel rekening houden met anderen gaat ten koste van je eigen camino!
    Josefine, vertrouw op jezelf! Jij weet echt wel wat goed is voor je! En laat al die anderen die geen rekening met iemand houden gewoon los. Gebruik de energie die je nodig hebt voor het ergeren lekker voor het wandelen; dat is veel fijner!
    Jij komt er en wij volgen je!
    Lieve pelgrimsgroeten van Piet en Antje

  • 05 Juni 2013 - 19:31

    John Henselmans:

    Piet en Antje (hierboven) hebben helemaal gelijk! Op de camino kun je heel snel een hechte band met iemand opbouwen en dan is het soms heel moeilijk om dat weer te moeten loslaten. Maar dat hoort er bij, ik spreek uit ervaring en dat is ook juist het kenmerkende en mooie van deze tocht.
    Morgen (woensdag) wandel je weer heerlijk met Paul naar de Cruz en heb je onderweg fijne gesprekken. En overmorgen kom je weer iemand anders tegen, waar je een paar dagen mee optrekt en zo gaat dat door tot in Santiago, waar je weer veel van die leuke mensen terugziet. Trek je eigen plan en bind je niet te veel aan 1 persoon...
    Maar dat weet je allemaal zelf ook wel vanuit de ervaringen van de vorige keren...

    Dus: GENIET met volle teugen van iedere dag, van alle mensen om je heen en het schitterende landschap van de komende dagen.

    Buen Camino....!

  • 05 Juni 2013 - 20:59

    Ben:

    Hoi Josefien, Je gaat over bergen en door dalen, het leven van een pelgrim is best zwaar. Zoals jij ook onderweg ervaart, je doet krachten op om verder te gaan. Jacobus (wie ook denkt dat hij is) van de weg zorgt voor je, soms in een andere pelgrim. Geniet van iedere stap en dat de weg jou begroet, ook al is het soms zwaar. Je bent een kanjer sterke stappen zet je weer, mooi je te volgen. zou u best even met jou willen oplopen.

    Harte-groet, Ben

  • 05 Juni 2013 - 22:40

    Peregrinofrans:

    ¡Hola Peregrina Josefine,

    Je loopt nog steeds op een prachtig pad...
    Los laten is altijd moeilijk maar het geeft je er ook weer iets moois voor terug!
    Je krijgt er meer vertrouwen in jezelf door!
    Het pad van een pelgrim gaat niet altijd over rozen...
    Maar troost je met de gedachte dat jij daar loopt en alle volgers "maar thuis" zijn!
    Geniet van elke stap...

    ¡Buen Camino,

  • 05 Juni 2013 - 23:07

    Corry:

    Super Josefine wij zijn hartstikke trots op je knapper de knap
    en we denken aan je in wittem kaars voor je opgestoken
    XXX lieve groet Wim en Corry.

  • 05 Juni 2013 - 23:17

    Cor & Ria.:

    Hoi Kanjer,

    Wij hadden vertrouwen in je toen je aan de pelgrimstocht begon, en dat het niet altijd rozengeur en maneschijn is dat wist je zelf met alle kennis die je zelf hebt ook.
    Dat hoort bij het leven en dat valt ook niet altijd mee.
    Maar door de jaren heen wordt je daar alleen maar sterker van en dat komt nu goed van pas.
    Zet 'm op,,,,,,,,,,,wij blijven volgen al is het op grote afstand en vertrouwen op een goede afloop.
    Doe je wel de energie verdelen dan komt het helemaal goed, je blijft voor ons een KANJER.

    Lieve groet,xxx
    Cor & Ria.

  • 06 Juni 2013 - 09:13

    Henk:

    Zo Fien zo lijk je weer op een kanjer. Gewoon doorstappen het ene been voor het andere etc.
    Geniet,

    Henk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Josefine

Actief sinds 30 Sept. 2010
Verslag gelezen: 572
Totaal aantal bezoekers 239610

Voorgaande reizen:

02 Juni 2015 - 30 Juni 2015

Pelgrim Josefine op de camino primitivo.

02 April 2013 - 30 Juni 2013

Pelgrim aan de wandel, naar Santiago

27 Februari 2011 - 29 Juni 2011

Weer aan de wandel naar Santiago

Landen bezocht: