Spanje, Roncevalles - Reisverslag uit Roncesvalles, Spanje van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu Spanje, Roncevalles - Reisverslag uit Roncesvalles, Spanje van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu

Spanje, Roncevalles

Door: josefine

Blijf op de hoogte en volg Josefine

12 Mei 2013 | Spanje, Roncesvalles

Hallo allemaal

Ik ben weer onderweg.
Ben vanmorgen bij Huberta en Arno vertrokkken. Dat was natuurlijk niet leuk om weg te gaan. Het voelt daar echt als thuis voor mij.
En ik heb die dagen ook weer eens fatsoenlijk geslapen. Weleens waar tot een uur of 5:00- 5:30 maar tenminste de rest van de nacht doorgeslapen. Ben nu een stuk uitgeruster.
Ik heb een fijne tijd gehad bij ze. Vanmorgen nog effe geholpen met het ontbijt en toen samen gegeten met Huberta, Arno, Theo en Maaike en toen werd ik de deur uitgezet. Tuuurlijk huilen, maar ja toen op weg.
Eerst nog twee pain ou Chocolat bij de Franse bakker gekocht, want ja zo lekker hebben ze nergens.
En toen de berg op. Eerste stuk was het droog, maar na een half uur begon het te regenen dus de poncho aan. Gelukkig was het uitzicht nog goed. Ik zag zelfs St jean nog te liggen.
Na twee uur lopen was ik in Orrison, daar lekker koffie op samen met Mieke die ik weer tegen het lijf liep, was leuk.
Toen gauw verder want het was nog een endje. Ik was pas om goed 9:00 uur weg. Toch liep het boven verwachting goed. Het was niet warm dus heb in mijn poncho op de berg nog wat gegeten. Tuurlijk herkende ik de route.
Hoe hoger ik liep hoe minder ik zag maarja gelukkig was het droog.
Het was alleen wel koud boven, tot bijna twee weken geleden was de berg zelfs dicht door de vele sneeuw. Nu lag er ook nog sneeuw op.
Dus was het lekker om mijn poncho aan te houden.
Boven aangekomen was het zo mistig dat ik de route niet zo goed zag.
En toen de afdaling dat lijkt fijn na 21 km omhoog te zijn gelopen.
Maar dat is toch echt niet zo, ongeveer 4 km naar beneden lopen.
Ik kwam echt heel moe aan om 16:15 uur.
Nu helpt het er ook niet echt aan dat ik de laatste nacht in St Jean maar tot 4:00 uur geslapen heb. Na de douche hier effe bijgekletst met Ria een hospitaliera hier in Roncevalles die ik ook ken van L esprit.
Om 18:00 uur ben ik naar de mis in de kerk geweest en daarna wat gegeten en nee niet de vis wat hier altijd op het menu staat, ik heb gevraagt om vlees, en lekker. En rustig gegeten, met 3 koreanen die geen engels spraken :-)
Nu Is het 20:30 en ga zo lekker naar bed.
Eén ding is zeker, ik heb genoten van de dag vandaag. Lekker in de natuur gelopen samen met pelgrims van de hele wereld en die ook Engels spreken :-)
Morgen weer verder, naar Zubiri? Dat zien we morgen wel.

Lieve groeten daar,

Josefine

  • 12 Mei 2013 - 20:49

    Jeanne:

    Hoi Fien,
    Fijn dat je vandaag weer hebt kunnen genieten van de natuur en de mensen om je heen....
    Doe het op je gemak,dan kom je er zeker wel....rustig aan met dat vervelende knietje!

    Lieve groet Jeanne en JB

  • 12 Mei 2013 - 20:53

    Corry:

    Hoi Josefine,

    Gelukkig genoten gaat het je weer goed fijne tocht morgen hier is het nat met af en toe beetje zon maar mondjes maat.

    liefs Wim en Corry.

  • 12 Mei 2013 - 22:16

    Peregrinofrans:

    ¡Hola Peregrina Josefine,

    Je gaat als een speer, je hebt inmiddels al weer de eerste km´s in Spanje gemaakt.
    Nog maar 736.000 meter en je bent (alweer) in SdC.

    Buen viaje, cuidate bien, mucha suerte y salud
    (goede reis, zorg goed voor je zelf, veel geluk en gezondheid)

    Buen Camino,

  • 12 Mei 2013 - 23:09

    Tonny Smits:

    Hallo Josefine
    Proficiat voor je dat je de Spaanse grens hebt overschreden en geniet van je verdere tocht.
    Groetjes Rien en Tonny

  • 13 Mei 2013 - 10:13

    H.j.de Clercq:

    Hoi Josefine,

    Wat fijn je bent in Spanje!
    je kent het daar als of je in Kaatsheuvel loopt.Zoveel mensen ook.Ja voor de derde keer de route lopen is wel geweldig.en weer is het hier rot weer koud en regen(wel goed voor de natuur maar niet voor ons)
    Denk veel aan je!
    Succes geniet van alles en hou je goed ook je knie!

    Groetjes

  • 13 Mei 2013 - 13:09

    Anja:

    He kanjer .


    Ik ben trots op je .
    Het is goed .....neem de dingen zoals ze komen .....alles heeft een doel .
    Jammer van je knie .....onzie hem een beetje .
    Probeer te genieten ....en gooi alles van je schouders ....dat voelt al wat lichter .
    Lieve Fien ,ik stuur je massa,s positieve energie .....ga ervoor .

    Dikke knuff Anja

  • 13 Mei 2013 - 14:35

    John Henselmans:

    Hi Josefine,
    Na het "warme bad" bij Huberta en Arno dan nu het echte Caminowerk..... Geen gedoe meer met die akelige Franse taal en lekker veel mensen, waarmee je in het Engels of Duits kunt praten.
    Je deed wat geheimzinnig over die laatste week tot SJPDP...het verliep allemaal anders dan je je had voorgesteld.....Ben benieuwd wat je hebt meegemaakt.
    Dus geen forel met frites in R !!!! Ik wist niet, dat ze daar ook nog iets anders op het menu hadden.
    Vandaag een mooie etappe door het Spaanse baskenland en morgen naar Pamplona, vermoed ik.
    Fijn, dat je knie weer in vorm is en hopelijk blijft dat zo....Maak de dagetappes niet te lang en geniet met volle teugen van alle mooie dingen en ontmoetingen onderweg.

    Hartelijke groet,
    John

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Josefine

Actief sinds 30 Sept. 2010
Verslag gelezen: 501
Totaal aantal bezoekers 239660

Voorgaande reizen:

02 Juni 2015 - 30 Juni 2015

Pelgrim Josefine op de camino primitivo.

02 April 2013 - 30 Juni 2013

Pelgrim aan de wandel, naar Santiago

27 Februari 2011 - 29 Juni 2011

Weer aan de wandel naar Santiago

Landen bezocht: