De reis er naar toe - Reisverslag uit Le Puy-en-Velay, Frankrijk van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu De reis er naar toe - Reisverslag uit Le Puy-en-Velay, Frankrijk van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu

De reis er naar toe

Door: Josefine

Blijf op de hoogte en volg Josefine

03 April 2013 | Frankrijk, Le Puy-en-Velay

Hallo allemaal

Ik ben er. Gister al vroeg de bus gepakt om 6:30 uur, nadat ik door een hele aardige buurman nog uit gezwaaid ben om 6:25 uur. En om 7:00 uur de trein in tilburg.
Ik was er al dagen zenuwachtig voor, zou ik het allemaal wel halen.
In Brussel had ik maar 25 minuten overstap en ja als de trein van ns maar op tijd is.
Dat ging allemaal goed, maar de zenuwen gingen pas weg toen ik in de tgv zat in Brussel.
Na een half uur achteruit gereden te hebben draaide de trein in Lille om gelukkig.
In Lyon aangekomen heb ik een gewone trein gepakt in plaats van de tgv zo had ik in st ettienne een overstap van 40 minuten anders had het maar 6 minuten geweest. In die trein had ik trouwens al een fan, die vroeg of ik met hem mee wilde, hahahahaha.
Na een hele mooie treinreis naar Le Puy, door de bergen langs water daar aangkomen om 17:17 uur.
Ik had in nl al een kaartje geprint van het stadje en zo kon ik de weg goed vinden naar het klooster en was ik voor de bui binnen.
Andere pelgrims uit de trein lukte dit niet en kwamen heel nat binnen.
Ik heb een kamer voor mezelf. Om 18:00 uur ben ik in de stad gaan eten, bij een friettentje, met sla erbij dat wel. Want ik kon in het klooster niet meer mee eten.
Ik had gelukkig een stadsplan gekregen uit het klooster en zo de weg terug gevonden.
Ik heb nog even in mijn dagboek geschreven en toen om 21:00 uur gaan slapen, want ik was vanaf 4:30 uur al wakker.
Het is weer even wennen, zonder tv voor het nieuws. En het schrijven in mijn dagboek. Anders weet ik over een week al niet meer wat ik gedaan heb.
Ik heb goed geslapen gelukkig, vanmorgen ben ik niet naar de kerk geweest, de mis is om 7:00 uur. Morgen ga ik wel.
Ik heb al wel een pelgrim geholpen, lachen!!!
Een man uit Denemarken die in plaats van Leon in Spanje naar Lyon in Frankrijk gereisd is.
Hij was helemaal zenuwachtig en of ik mee wilde lopen. Nee dus, ik heb hem wel geholpen met zijn boekje en ben een stuk met hem mee gelopen.
Hij spreekt geen Frans ik heb hem geprobeerd gerust te stellen en hem op de route gezet het dorp uit.
Mooi want nu hoef ik morgen ook niet te zoeken.
Dadelijk ga ik de stad in even naar het kerkje dat bovenop een rots staat, dat had ik nog niet gezien. En verder rustig aan, vanavond om 19:15 uur kan ik wel mee eten in het klooster, ik ben benieuwd.
Hier schijnt nu wel de zon gelukkig.
Dit was het voor nu, morgen loop ik naar st privat de allier.
Ik heb helaas geen internet op mijn telefoon meer dus ben afhankelijk van een computer.

Lieve groet Josefine

  • 03 April 2013 - 10:08

    Jeanne :

    Net onderweg en alweer een heel verhaal om te schrijven...
    Het gaat jouw als ervaren pelgrim goed af,mooi om te lezen.
    Succes weer vandaag en niet teveel frietjes eten haha
    groet Jeanne en JB

  • 03 April 2013 - 11:09

    Karel:

    Goed zo Fientje, de kop is eraf. En de zenuwen zullen nu wel verdwenen zijn. Het blijft toch altijd weer heel spannend om te gaan, ondanks al je ervaring. In de oude kerk van St.Privat d'Allier kun je hele mooie glas-in-loodramen zien. Veel plezier en BON CAMINO. Ultreïa.

  • 03 April 2013 - 11:34

    Robin, Marlies En Anne:

    Eindelijk is de reis weer begonnen! Veel succes en plezier onderweg Fientje!

  • 03 April 2013 - 12:07

    Piet En Antje:

    Hoi Josefine,
    Dat zenuwachtig zijn voor het reizen is best normaal, ik heb daar ook wel last van!
    Maar het is weer gelukt en je bent er. Het kerkje Saint Michel is heel bijzonder en mooi.
    Als ik er aan terugdenk, kan ik de sfeer daar zo weer oproepen.
    En................je was meteen al nodig, mooi hoor.
    Ultreia voor morgen.
    Lieve groet van Piet en Antje

  • 03 April 2013 - 12:59

    Nelly Netten.Engel:

    Josefien wens je een hele mooi reis en geniet er van de weg naar Santiago wij duimen voor je mee dat alles goed mag verlopen succes.

  • 03 April 2013 - 13:53

    W Van Mierlo:

    Hoi Fien,

    Precies zo verlopen als jou planning.
    Een fijne dag in Le Puy.
    En voor morgen een ontspannen wandeling.
    Gr. Wim en Willy

  • 03 April 2013 - 17:21

    Angela:

    hoi Fien,

    fijn om te lezen dat de treinreis goed is verlopen.
    geniet van alle mooi dingen op je weg.

    groetjes Ad en Angela


  • 03 April 2013 - 17:32

    Caty:

    Ha Josefien....Heerlijk effen die senuwen en dan Yes weer op stap...Slim dat je een dag genomen hebt om te aarden...
    Ja en natuurlijhk altijd hulpvaardig maar ook daadkrachtig door NEE te zeggen tegen Het Samen op Lopen..hi..hi.. Meidje ik volg je met plezier en je weet ik ben Jaloers want je loopt mijn grote wens!!!
    Dag dag Ultreia knuf Cate

  • 03 April 2013 - 19:29

    Anja:

    He Fientje .

    Dat heb je goeed gedaan zeg .....en super ook al gelijk in de pen .
    Wees blij met het zonnetje ......hier is het koud .
    Je bent goed bezig ....en super behulpzaam .
    Ga ervoor ....voor stakkie slaap zw ...en wandel ze .

    Dikke knuff Anja

  • 03 April 2013 - 22:20

    Frank En Angelique Netten:

    En nu lekker genieten. maar dat is jou wel toevertrouwd. wandel ze.

    groetjes van uit een verbouwing.

  • 05 April 2013 - 13:20

    H.j.de Clercq-Brouwer:

    Hoi Josefine.Wat een doorzettings vermogen heb jij geweldig!Je weet dat ik je zal missen,maar dit gun ik je zo.Hoop dat je weer een fijn voettocht zal hebben.Geniet maar van de mooie natuur.
    groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Josefine

Actief sinds 30 Sept. 2010
Verslag gelezen: 656
Totaal aantal bezoekers 239654

Voorgaande reizen:

02 Juni 2015 - 30 Juni 2015

Pelgrim Josefine op de camino primitivo.

02 April 2013 - 30 Juni 2013

Pelgrim aan de wandel, naar Santiago

27 Februari 2011 - 29 Juni 2011

Weer aan de wandel naar Santiago

Landen bezocht: