De laatste etapes in frankrijk... - Reisverslag uit Ostabat-Asme, Frankrijk van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu De laatste etapes in frankrijk... - Reisverslag uit Ostabat-Asme, Frankrijk van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu

De laatste etapes in frankrijk...

Door: josefinevandenhoven

Blijf op de hoogte en volg Josefine

08 Mei 2011 | Frankrijk, Ostabat-Asme

Hallo allemaal
Gister ben ik naar Sauveterre de bearn gelopen. Dat was een hele pittige route. Het ging alleen maar omhoog en omlaag. Als ik boven was ging het vaak gelijk weer naar beneden. het was ook warm en het begon ook nog te regenen. Dus met de poncho aan was het knap zweten.
Wel de moeite want ik had prachtig uitzicht. In Sauveterre had ik een chambre d'hotes, want daar is geen gite voor pelgrims. Was wel goed, ik heb heel goed geslapen en het eten was ook heel goed. Ik kreeg bruin brood bij het ontbijt. Het weer was wel slecht smiddags, veel regen. Gelukkig was het vanmorgen droog toen ik opstond.
Vandaag van Sauveterre naar Ostabat gelopen. De route begon een stuk vlakker, met heel mooi uitzicht. Dat moet je gezien hebben ik kan er niet over uit hoe mooi het hier is.
In Saint palais heb ik op het terras gezeten met andere pelgrims. Lekker op mijn gemak. Toen ik wegliep liep ik langs de kerk, daar was net de herdenking van de oorlog aan de gang. Net zoals in nl maar dan op 8 mei en iets vrolijker. Toen ik daar wegliep kwam er een fietser achterop. Bleek een nederlandse vrouw te zijn, we hebben effe gekletst. Zij ging naar st jean en had mooi nog een plekje bij l esprit du chemin.
Toen verder gelopen, st palais uit. Je komt dan langs de stele van gibraltar daar komen de routes bij elkaar. Van daar is het een hele klim naar boven waar een kapelletje staat. Daar waren ook meer pelgrims. En wederom een heel mooi uitzicht.
Dat moet je zien, naar alle kanten uitzicht op de pyreneen. Vandaar is het nog 5 km lopen naar Ostabat. Daar was ik de vorige keer ook. Hier slaap ik bij mensen thuis want alles is vol, maar ik eet bij een echte bask. Die man heb ik vorige keer ook gezien en hij herkende me.
Ik zal een foto van hem maken. Hij lijkt op mijn vader, zelfde lach en zelfde rode wangen en een alpino petje op. Zo n frans petje weetjewel.
Ik had van de week al een andere pelgrim laten reserveren voor me want ik wilde hier perse naar toe.
Morgen naar l'esprit du chemin waar ik 2 nachten blijf.
En morgen weer zo'n prachtige tocht voor de boeg!
Groetjes voor nu, Josefine

  • 08 Mei 2011 - 16:56

    Angelique Vd Hoven:

    Hoi Josefine!

    Wat fijn om zulke mooie uitzichten te hebben, maakt het lopen een stuk leuker denk ik.
    Nog even en dan naar spanje!
    Succes morgen weer!

    Groetjes Angelique van den Hoven

  • 08 Mei 2011 - 16:56

    Wim En Willy.:

    Hallo Josefine,

    Ben benieuwt naar de foto. (van Pa )
    Wij zitten hier ook op regen te wachten.
    Nog bedankt voor je lieve sms je.
    Veel liefs van ons beide.
    wim en willy


  • 08 Mei 2011 - 18:53

    Anja De Vos:

    HoiJosefien .

    Je gaat echt als een raket ....goed hoor .
    Zolang de up.s en dowm.s bergen zijn hoef je nergens bang voor te zijn .
    Verheug je maar op Spanje .
    ik denk dat je goed in je vel zit .......hou dat gevoel vast hoor .
    Dit wat je tot nu toe al hebt weggezet ......pak niemand van je af ....dit heb je helemaal zelf gedaan ,
    Voor strakkies een goede nachtrust ,,,,en voor morgen MAAK ER WAT VAN ,

    Dikke knuf Anja

  • 08 Mei 2011 - 19:39

    Frans Blok Afd.6:

    Ha die Josefine,
    We genieten iedere keer weer als we je verhaal van de dag lezen. We hopen nog vele verhalen van je te krijgen .CHAPEAU!!!!
    Frans & Saskia

  • 09 Mei 2011 - 07:01

    Toos De Kort:

    Hoi Josefine,
    Zo te lezen ben je al heel ver, en wat geniet je toch, knap hoor van je, ik geloof dat er niemand is die zoveel ervaring in het leven heeft dan jij, dit neemt nooit iemand van je af.!!!!!!!!!!!!
    Geniet ervan, want voor je het weet is het voorbij, prachtige foto's trouwens.
    Heel veel groetjes, van de aauw buurvrouw

  • 09 Mei 2011 - 09:46

    Peregrinofrans:

    Beste Josefine,
    Je staat nu recht voor de Pyreneeën waar je even uitrust. Ik raad je aan een spuitbus aan te schaffen vanwege de bedwantsen. Dat zijn kleine insecten van 3 mm groot, ze zijn bruin/rood van kleur.
    Met zo'n spuitbus kan je wekelijks je rugzak bespuiten, zodat je deze ongenode gasten niet meeneemt.(Ook kan je een klein flesje lavendelolie aanschaffen. Dit verzacht de jeuk, bij alle insecten/planten. Deze insecten doen hetzelfde wat muggen doen. ze nemen slechts een beetje bloed af. Helaas komen deze insecto de la cama veel voor in Spanje, zowel op de Camino Frances als de Del Norte! Ik ben tevens benieuwd welke route je naar Irun neemt.
    Het is nog slechts een kleine 800 kilometer naar SdC.
    Geniet van elke stap, de natuur en je medemens.
    Je bent onderweg op dit prachtige pad naar... jezelf

    Bon Camino,

  • 09 Mei 2011 - 09:48

    Kees En Marij:

    Hey Josefine,

    FF een paar dagen niet kunnen volgen maar je bent al in de Pyreneeën, knap staaltje geleverd !!
    Wij zullen je wel niet inhalen maar ons vertrek begint ook al op te schieten, nog een weekje en dan zijn we ook onderweg.
    groetjes en succes met de oversteek naar Spanje !

    Houdoe
    Kees

  • 09 Mei 2011 - 17:52

    Ken En Willie:

    Hi Josefine,

    It is great that you are in Ostabat, and we can imgine you being there. What great memories! That was fun that the man recognized you. We remember him too.

    We will think of you walking from Ostabat to St Jean Pied de Port. We remember a beautiful walk, and the excitment of entering St Jean!

    Love, Ken en Willie

  • 09 Mei 2011 - 18:14

    C:

    ik heb gisteren een kaarsje voor aangestoken bij Maria in de St.Jan in Den Bosch, dus over de goede afloop hoef je je geen zorgen te maken. heerlijke streek daar he, je bent (van hieruit gezien) vlakbij het plaatsje waar ik ooit de allerlekkerste fondant au chocolat op heb...ik zou zeggen overal proeven en misschien kom jij m ook tegen! op naar Espagne voor nieuwe avonturen.
    gr.c

  • 09 Mei 2011 - 18:48

    Anja De Vos:

    He josefiena .

    alweer een dag erop ,,,,het gaat snel zeg ,
    Ik hoop dat je een lekker bed hebt gehad en ook dat je een goedemaalyijd hebt gehad ,
    Blijf zo positief ......vertrouw op boven .

    Dikke knuf Anja

  • 09 Mei 2011 - 22:10

    Hi ! Dear Josefine:

    You already did a long walk, but unfortunately, it is almost impossible to translate from Dutch, to understand something. You seams to do a exceptional trip. The only part I can get it is from Ken and Willie. Incidentally, Ken, Willie and Willie's Mother will be with us in Montréal on the 26th of May, having a meal together at our home.

    I have to tell you that I have great admiration for wath you are doing. One of my friend is walking in France and on the 29 of May he was arround Arzacq Arraziguet. He is trying to do the "chemin" for the second time. Last year, he had to stop because of an injury to his leg.

    By the way, you have marvellous pictures. I am thinking of you very often and wish you a great time walking this mythical "chemin"

    With love, François from Montréal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Josefine

Actief sinds 30 Sept. 2010
Verslag gelezen: 665
Totaal aantal bezoekers 239636

Voorgaande reizen:

02 Juni 2015 - 30 Juni 2015

Pelgrim Josefine op de camino primitivo.

02 April 2013 - 30 Juni 2013

Pelgrim aan de wandel, naar Santiago

27 Februari 2011 - 29 Juni 2011

Weer aan de wandel naar Santiago

Landen bezocht: