Bekend gebied... - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu Bekend gebied... - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu

Bekend gebied...

Door: josefinevandenhoven

Blijf op de hoogte en volg Josefine

10 Mei 2011 | Frankrijk, Parijs

Hallo allemaal
Gister ben ik van Ostabat naar St jean pied de port gelopen.
Dat was bekend terrein voor me omdat ik dat stuk de vorige trip ook heb gelopen.
De avond van 8 mei is heel fijn verlopen, ik heb gegeten bij de man die vind ik wel op mijn vader lijkt, hij heeft ook blauwe ogen en is heel aardig.
Hij herkende me ook van de vorige keer.
Het eten was heel lekker, we waren met 9 man daar allemaal fransen. Allemaal van de route van le puy en velay. Op die route was het volgens mij ook heel druk.
Gistermorgen ontbeten en om 7.30 uur aangelopen, op mijn gemak.
Het was 21 km dus tijd genoeg. Ik herkende gelijk een hele hoop. Ook waar ik vorige keer van Ken, Willie en Gerard een foto heb gemaakt. De route slingert een beetje rond de weg naar st jean en dat is maar goed want hier zit je echt in de pyreneen.
Wel ontzettend mooi, ook een paar mooie kerkjes. Onderweg heb ik bij een boerderij nog koffie op, tegen een vrijwillige bijdrage. En later op mijn gemak op terras gezeten een een half stokbrood op. Toen op voor de laatste lootjes, het was nog 4 km. Het laatste stukje loop je langs een kerkje genaamd naar Madeleine of magdelena. Maar heel goed weet ik het niet meer, mijn geheugen is echt een zeef en dat is nog zachtjes uitgedrukt.
Op weg naar st jean is het laatste stukje een pittige klim en dan kom je bij de poort van st jean pied de port. Natuurlijk foto's gemaakt. Toen liep ik naar het pelgrimsbureau, waar het ontzettend druk was. Ik heb toch de indruk dat het drukker is als vorig jaar.
Dus ben ik eerst maar bij l'esprit du chemin binnen gelopen.
Dat was een heel fijn weerzien met Huberta. Eerst een hele dikke knuffel, ik kreeg daar echt effe zoiets van, ik heb het toch maar geflikt het hele eind naar hier!
We hebben effe zitten kletsen samen met Mirjam en Theo, de 2 vrijwilligers deze week.
Toen het gewone riedeltje wassen douchen.
Ik heb gistermiddag eerst eens op mijn gemak op het terras gezeten samen met Angela een fietser die ik eerder had ontmoet.
Gisteravond lekker gegeten samen met de andere pelgrims bij l'esprit.
Eerst doen ze een voorstel rondje en dan eten.
Een hele hoop beginnen hier en zijn dus soms best zenuwachtig. Wat ik wel begrijp.
Vanmorgen ontbijt op en toen ben ik met Brigitte een vrouw uit nl nog een stukje omhoog gelopen, even kijken naar hoe het ook al weer was.
Ik ga een andere route lopen maar zou graag weer eens omhoog lopen.
Het is zo mooi!!!!!
Ik moet zoals jullie weten naar de kust en dat kan op verschillende manieren.
Vandaag heb ik het druk, naar de post dingen terug sturen. Mijn route gaan bekijken, wat kaarten sturen. En mijn ervaring met rustdagen is dat ze heel vlug om zijn.
Ik ben heel blij om hier te zijn, maar heb ook zin om verder te gaan.
Hopelijk zien jullie ook wat foto's straks, als ik ze er op krijg.
Voor nu het allerbeste, groetjes Josefine

  • 10 Mei 2011 - 08:44

    Tante Corry:

    Geweldig goed van je de laatste lootjes Spanje en je bent al zo ver dus de rest gaat ook goed.
    groeten van ons doei
    P/S je foto's zijn leuk en we genieten nog steeds mee DOEI.

  • 10 Mei 2011 - 18:05

    Anja De Vos:

    Hoi fientje ..

    Wat een prachtig verslag zeg ,,,,en de foto.s liegen er niet om .
    Je gaat super zeg zo te lezen .
    Je instelling is erg positief ,en dan hoeft er niet zoveel meer ./
    Het is goed het van dag tot dag te bekijken ,,,,en je zult ook gemerkt hebben dat het dan voor jezelf ook rustiger is .
    Geen paniek om iets wat er nog niet is ......komt tijd komt raad .
    Gelukkig spanje inzicht .....ga ervoor .
    trusten voor strkas ......voor morgen maak er wat van .
    XXXanja

  • 10 Mei 2011 - 18:28

    Nelly:

    Ja hoor ze heeft het zelf door dat ze een kanjer is. Om met je eigen woorden te zeggen Josefine:
    Ik heb het toch maar geflikt dat hele eind naar hier!!!

    Nou meisje, wees trots op jezelf en geef jezelf een flinke schouderklop hoor!!!!
    nou bezige bij heb je al je werkjes gedaan voor vandaag dan kun je met een goed gevoel gaan slapen hé. Morgen gezond weer op en weer heerlijk aan de wandel.

    Blijf genieten en al het moois zien en beleven.
    Heel veel Liefde, Licht en Kracht op je pelgrimspad !!! nu ga ik je foto's bekijken en dan ook op een oor. Doei. Nelly.


  • 10 Mei 2011 - 18:33

    Nelly:

    Toch nog even met mij. Ik kan me voorstellen dat je bij zoveel moois onderweg ontroerd raakt.
    Voor mij zijn het mooie plaatjes mooie foto's, maar jij beleeft het van dichtbij.

    Geniet maar met volle teugen, zodat al het moois van onderweg in je geheugen gegrift staat.
    Ik heb met je meegenoten nu en zeg weer tot gauw. Houdoe.

  • 11 Mei 2011 - 16:30

    Angelique Vd Hoven:

    Hoi josefine

    prachtige foto's!!

    Groetjes Angelique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Josefine

Actief sinds 30 Sept. 2010
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 239697

Voorgaande reizen:

02 Juni 2015 - 30 Juni 2015

Pelgrim Josefine op de camino primitivo.

02 April 2013 - 30 Juni 2013

Pelgrim aan de wandel, naar Santiago

27 Februari 2011 - 29 Juni 2011

Weer aan de wandel naar Santiago

Landen bezocht: