Mooi weer... - Reisverslag uit Saint-Léonard-de-Noblat, Frankrijk van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu Mooi weer... - Reisverslag uit Saint-Léonard-de-Noblat, Frankrijk van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu

Mooi weer...

Door: josefinevandenhoven

Blijf op de hoogte en volg Josefine

16 April 2011 | Frankrijk, Saint-Léonard-de-Noblat

Hallo allemaal
Ben vandaag van La besse naar Saint-leonard-de-Noblat gelopen.
Gister sliepen we op een boerderij in la besse dat is net voor les Billanges.
Het was een hele mooie slaapplaats, een heel goed bed. En om 19.00 uur kregen we eten, lekker! Eerst kastanje soep daarna een soort rundvlees met champignonsaus en aardappel groenten gratin en na tiramisu. Gelukkig is het eten de laatste tijd heel goed, aan het begin van frankrijk liet het vaak te wensen over. Vandaag heb ik alleen gelopen net zoals de meeste dagen. Gerard en Orty zie ik vaak savonds waar we slapen. Gister liep ik ze onderweg al tegen het lijf en hebben we de laatste 2 uur samen gelopen. Dat gaat allemaal goed gelukkig.
Ik had vandaag mn dag niet zo, om 8.15 uur was ik weg en voor ik in het dorp was waar een bakker zou zijn had ik al honger. Dus mn snicker maar opgegeten en vervolgens in het dorp nog een half brood met ham. Daarna was het nog 10 km lopen. Maar omdat ik zo moe was ben ik over de weg gelopen, wel een d weg maar ik geloof niet dat er in een uur meer als 15 autos over rijden. Om goed 13.30 uur was ik op de eindbestemming. We slapen er met 6 man, ik Gerard, Orty en de drie fransen. Dat zijn man en vrouw, 72 en 73 met een nicht van hun als gezelschap. Leuke mensen, de man wil mijn adres voor een kaartje. Straks maak ik zelf wat te eten want we hebben een keuken. Maar eerst nog de stad in voor een nieuw shirt, mn shirt waar ik alle dagen mee loop begint onder de armen uit elkaar te vallen. En hier zit een klein sportwinkeltje.
Morgen lopen we naar Limoges waar we bij de franciscaner zusters slapen, mischien blijf ik er een dag dat weet ik nog niet.
Nou voor nu iedereen de groetjes en tot gauw.
Josefine

sms update 17-4
Hoi, Ik ben in Limoges, vandaag heel fijn gelopen hele mooie route. En weinig klimmen. Morgen willen we hier blijven alleen moeten we opzoek naar een ander adres. De zusters zeggen dat ze morgen vol zitten. En morgen de stad bekijken, en ook op zoek naar een shirt. Gister niet geslaagd.
Groetjes, Josefine

  • 16 April 2011 - 16:20

    Nelly Klijn.:

    16 - 4
    Je had je dag niet vandaag, toch, Josefine, bereikte je weer je bestemming en ga je morgen ook nog op stap met een nieuw shirt, je kunt weer meer dan je denkt en dan last but not laest nog bij de zusters slapen. Dat zal je de rust geven die je nodig hebt misschien.

    Zusters Franciscanessen daar heb ik als kind les van gehad op de St. Theresiaschool in de Kets.
    Weer genoeg gepraat, slaap lekker voor straks en morgen gezond weer op. Doei

  • 16 April 2011 - 17:20

    Tante Corry:

    Hoi, Ja je doet het toch goed dus geniet er van.

    Veel liefs van deze kant doei.

  • 16 April 2011 - 17:40

    Wim Bosboom:

    Hallo Josephine
    Je kent ons wel niet. Maar wij volgen jou via de PC. wij zijn een zusje en een zwager van Orty en Gerard. Wij zijn blij dat jullie elkaar ontmoet hebben. leuk dat wij jullie zo kunnen
    volgen .Heel veel groeten voor jou en Orty en Gerard. Een heel goede reis.
    Liefs Wim en Bep uit Houten.

  • 16 April 2011 - 19:53

    Anja De Vos:

    Hoi josefientje .

    Je mag best moe zijn hoor .het is me ook gheen toch ook zeg .
    Vele zulle jou dit niet na doen hoor.
    Ben blij dat de inwendige mens goed gevoederd wordt .....kan het daar niet aan liggen toch .
    Nog steeds fijn gezelschap .,goed weer ......wat wil je nog meer .
    De foto,s zijn mooi ....je heb talent om een kiekje te schieten .
    Neem op tijd een time out ....en zorg goed voor je zelf .

    trusten voor strakkie,s xxxxxxxAnja


  • 17 April 2011 - 10:15

    John En Lia:

    hallo josefiene, ome gerard en tante orty
    josefiene je kent ons wel niet maar wij vinden het super, dat wij tante orty en ome gerard via jou kunnen volgen. wij vinden het super wat jullie ondernemen. we zijn trots op jullie. hopelijk gaat de reis verder zonder problemen, in ieder geval heel veel succes alle drie!!!!!!
    veel liefs van john en lia.

  • 17 April 2011 - 11:12

    Nicolette:

    Hoi Josefine,
    Wat ben je toch alweer een eind gevorderd.
    We hebben gisteren een mooie bloesemtocht gelopen. Het weer was ideaal, niet te warm en niet te koud. Maar jij zal ook wel heel veel moois tegenkomen. Mooie foto's allemaal.
    Succes verder met je trip.

    Groetjes,
    Nicolette en natuurlijk ook van Almar

  • 17 April 2011 - 19:22

    Tonny Smits:

    Hallo Josefine
    Het gaat lekker nu he houden zo. Ik heb vandaag Wim en Willie nog gesproken.
    Veel succes en geniet er van.
    Groetjes Tonny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Josefine

Actief sinds 30 Sept. 2010
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 239647

Voorgaande reizen:

02 Juni 2015 - 30 Juni 2015

Pelgrim Josefine op de camino primitivo.

02 April 2013 - 30 Juni 2013

Pelgrim aan de wandel, naar Santiago

27 Februari 2011 - 29 Juni 2011

Weer aan de wandel naar Santiago

Landen bezocht: