Nederlanders en mooie etappes - Reisverslag uit Crozant, Frankrijk van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu Nederlanders en mooie etappes - Reisverslag uit Crozant, Frankrijk van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu

Nederlanders en mooie etappes

Door: josefinevandenhoven

Blijf op de hoogte en volg Josefine

12 April 2011 | Frankrijk, Crozant

Hallo allemaal
Vandaag van Gargilles naar Crozant gelopen. Gisteravond geweldig lekker gegeten samen met Gerard en Orty. En in een deuk gelegen van het lachen.
Vanacht alleen heel slecht geslapen. Alleen het ontbijt maakte alles goed, was een ontbijt van alle dingen die we samen bij hadden. Kaas en eieren en jam en bruin brood. Het eerste stuk samen gelopen met Gerard en Orty.
Daarna ben ik alleen naar Eguzon gelopen, een hele mooie route langs de rivier. In Eguzon stonden bij de kerk mensen die zeker geen fransen waren. Bleken nederlanders te zijn. Effe gebuurt en daarna samen koffie op. Zei gaan met de caravan door naar Rocamadour, lourdes, Salamanca en naar Santiago en terug langs de kust. In 6 weken tijd. We hebben wel een uur gezeten en gepraat. En nu een mazzeltje, mijn stokken waren kapot. Nu heb ik de stokken mogen lenen van Orty en het volgende mazzeltje. De 4 nl medepelgrims nemen mijn kapotte stokken mee door op hun reis. Zo komen ze alsnog in Santiago.
En later ga ik ze halen in nederland, of ze brengen ze. Helemaal goed. En nog wat we slapen vanavond in een hotel gerund door een nederlander.
Ik ben op dit moment helemaal gelukkig.
Morgen ook verder met Gerard en Orty naar la Souterraine

Groetjes en knuffels Josefine

sms update 13/4
Hoi ben in la Souterraine vandaag weer veel asfalt gezien, verder alles goed. Slaap vanavond bij engelse mensen, met ons 3e en 3 franse pelgrims. Groetjes, Josefine

sms update 14/4
Hoi, ik ben in Benevent-l Abbaye met Gerard en Orty. Vandaag weer asfalt en heuvels vol paardebloemen. Ben 2x gestopt voor koffie. Vanmorgen heb ik voor een andere gast, Karine nog een tekst geschreven. Vanuit mijn gevoel vond ik dat ik dat moest doen, en ik zat helemaal goed. Dus al met al kan ik trotszijn.
Groetjes, Josefine.

sms update 15/4
Hoi ben in la Besse. Vandaag fijn gelopen wel veel klimwerk. Het lopen gaat goed, ik heb alleen heel de dag honger. We slapen op een boerderij met eten gelukkig. Maar geen winkel in de buurt, morgen de eerste bakker na 10km. Gelukkig heb ik nog wat reserve eten bij me. Het weer is heel goed.
Groetjes, Josefine

  • 12 April 2011 - 18:12

    Anja De Vos:

    TRALALALALALA!!!!!!!!
    Alweer zo,n vrolijke mail........komt beslist door de regenboogpluimen!!!!!!!!
    Wat toch goed gezelschap en lekker eten kan doen he ,
    Dit had je zeker nodijg ,,,,,dus de timing is goed .
    En zeker fijn dat je stokken de reis verder meemaken ,,,,en dan op een later tijdstip weer bij je terug komen .
    Hou de moed erin ....zorg dat je batterij goed gevuld is ....en ga er voor.
    je ziet wel je hoeft het nooit alleen te doen .
    Voor vannacht een beter nachtrust ,,Dikke knuf Anja,

  • 12 April 2011 - 18:18

    Francien Van Rooij:

    Mooi josefien volgens mij ga je heel goed,bij jullie is het ook niet zo warm nou hier is het vandaag zelf koud. Gisteren 23 graden vandaag hooguit 12.
    Je hebt mooie foto's zo krijgen we toch indruk
    Het ga je goed en houd er de moet maar in.Dat is ook een liedje
    Francien.

  • 12 April 2011 - 19:26

    Kees En Marij:

    Hey Josefine,

    Elke dag weer leuk om jouw vorderingen te lezen en om naar de foto's te kijken.
    Ik ben blij dat het goed met jou gaat, veel succes verders.
    groetjes

  • 12 April 2011 - 19:27

    C:

    fijn voor je al die kleine gelukjes op een dag. dat houdt de spirit in de benen en in het hart op ieder z'n Pelgrimstocht! bedankt voor je foto's. Geniet morgen weer van je mooie weg. C.

  • 12 April 2011 - 19:54

    Mieke:

    Geweldig zoveel positiefs te lezen, ik krijg er hier ook goeie zin van. Je hebt het verdiend.
    Verder veel loopplezier en niet vergeten elke dag een beetje te lachen.
    Lieve groetjes en een dikke knuffel.
    Mieke

  • 12 April 2011 - 20:54

    Lieve En Michel:

    Hallo Josefine,
    We zijn blij dat het je goed voor de wind gaat en we hopen voor u dat het zo mag verder gaan.
    Wij hebben het ook goed hier, alleen is het weer wat aan de koudere kant maar na u hebben we al 6 andere pelgrims mogen welkom heten bij ons hier.
    Groetjes van Lieve en Michel uit Attenhoven ( België )

  • 12 April 2011 - 20:56

    Nelly:

    Hoi Josefine......Wat een leuke, ontspannen en duidelijke foto van jou.
    Zo zie je maar ups en downs ze horen nu eenmaal bij het leven en bij dat wat je onderneemt.
    Ik verstuur net voor ik je berichtje las een gedichtje door naar een vriendin die aan het opknappen is van een herseninfarct. Ook een weg met ups en downs.
    Nu stuur ik hetzelfde gedicht door aan jou, met de wens; dat jij je hierin een beetje kunt vinden.
    Met de wens; Heel veel Liefde, Licht en Kracht op je pelgrimspad zeg ik je gedag.

    Gelukkig mens….

    Een gelukkig mens
    brengt licht waar het donker is.
    Hij brengt leven waar het doods is.
    Hij koestert zijn eigen problemen niet,
    verwacht niet alles van anderen
    en neemt eigen verantwoordelijkheid

    Een gelukkig mens
    weet, dat het geluk geen lot is
    uit de loterij, geen mooie vlinder,
    waar je achteraan moet zitten.

    Hij weet dat het geluk is als een schaduw,
    die je volgt ,als je er niet aan denkt,
    als een echo, die antwoordt op de gave van jezelf.

    Een gelukkig mens heeft ervaren
    Dat geluk uit zoveel delen bestaat,
    Dat er altijd wel een deeltje tekort is,
    maar dit vergeet hij, om te genieten van wat hij heeft.!!!


  • 12 April 2011 - 22:27

    Tante Corry,:

    Geweldig Het gaat je goed en Prachtige foto,s we genieten er van.

    Oom Wim en Tante Corry.


  • 13 April 2011 - 14:38

    Esther:

    Beste Josefine,

    Hier een berichtje van één van de dochters van Gerard en Orty. Wat leuk dat jullie elkaar op jullie weg hebben ontmoet. Fijn om te lezen dat het goed gaat en dat jullie plezier hebben onder het genot van goed eten. Mijn ouders spreek ik wekelijks telefonisch, maar ik vond het enorm fijn om de foto's van hen te zien die je geplaatst hebt. Dat houd ook hier de moed er in! Heel veel succes met alles wat er nog op je pad komt. En geef mijn ouders een dikke knuffel van ons....

    Groetjes, Esther

  • 13 April 2011 - 16:46

    John Henselmans:

    Hoi Josefine,
    Leuk dat je me gisteren belde! Ik was net bezig met de eigenares van de chambre d'hote, die na uren wachten eindelijk kwam opdagen. Ze was net bezig een bed te dekken, toen jij belde.
    Ik zit nu in Hotel du Commerce, daar heb jij ook geslapen geloof ik (in Rocroi).
    Morgen trek ik verder Frankrijk in. Lig een dag voor op mijn schema.
    Goed te horen, dat het lekker gaat. Af en toe een nacht slecht slapen is niet leuk. Maar meestal slaap je de nacht erop extra goed. Tenminste, dat is mijn ervaring. Hou je taai en geniet......!

  • 13 April 2011 - 18:42

    Johan Versantvoort:

    Dag Josefien, leuk om je reisverslagen en belevenissen te lezen.
    Ik vindt het schitterend om te horen dat het goed met je gaat, en dat je steeds verder op je pelgrimstocht komt.
    Bedankt voor je hartelijke groet van vorige week namens Patrick, Johan en Tiny en geniet nog maar veel van de mooie natuur tijdens je wandelingen.
    Groetjes vanuit Boxtel en tot de volgende keer houdoe.

  • 13 April 2011 - 19:12

    Anja De Vos:

    hoi josefien .

    Weer een goeie dag gehad ????
    Ik hoop van wel ....ik hoop ook dat je je loopmaatjes vandaag gezelschap hebt gehouden .
    het weer wisseld telkens ....maar ja het is nooit goed .
    Ik hoop dat jhe een goede slaapplaats hebt .....zodat je lekker kan tukken .
    Hou de moed erin .
    Dikke knuf Anja

  • 13 April 2011 - 19:52

    Erik-Jan:

    Hoi Josefine,
    ik dacht het wordt eens tijd om eens te gaan kijken hoe het met josefine gaat.
    we horen het wel maar het is toch leuk om zelf eens te zien waar je allemaal geweest bent.
    maar als je het zo leest en ziet is het geweldig om te zien hoe ver je bent en wat je gezien hebt
    ik kan dan ook niet anders zeggen dan ga zo door!!!!en ik wens je nog veel loopplezier en geniet er van.Erik-Jan

  • 14 April 2011 - 06:34

    Ingrid Van De Laar :

    Hoi Josefine,

    Knappe prestatie! Heel leuk om te lezen. En bijzonder leuk dat je met mijn lieve tantetje Orty en oom Gerard optrekt! Bedankt voor de fotoos en heel veel plezier en succes.

    groetjes,
    Ingrid van de Laar van Mourik

  • 14 April 2011 - 09:31

    Miranda:

    Hoi Josefine,

    wat een schitterende foto's! en wat fijn dat het zo goed met je gaat!
    Het was echt een vrolijk bericht.

    Groetjes,
    Jeroen, Miranda en Eefje

  • 14 April 2011 - 19:39

    Martin En Mirjam:

    bedankt voor je weet wel, het gaat nog steeds goed al 18 dagen uhum,mooie omgeving fientje geniet ervan en ja de foto's zijn prachtig zegt de baas ha ha . fijn dat het goed met je gaat liefs van ons, doei

  • 14 April 2011 - 20:05

    Anja De Vos:

    He kanjertje .

    Vandaag een laat berichtje .....als het goed is lig je al in je mandje ,
    He super dat je trots op jezelf bent en dat ook zo voelt .
    Fijn dat het lopen goed gaat en dat je fijn gezelschap hebt ...het komt allemaal goed hoor .
    Mooie foto,s zeg ...je hebt zelfs fotografie talent .....zie je bent van alle markten thuis .
    Ik hoop dat je goed geslapen hebt en er weer tegenaan kan .

    dikke knuf Anja.

  • 14 April 2011 - 20:45

    Tonny Smits:

    4-4 2011 Hoi Josefine
    Vandaag je kaart en de recepten ontvangen, Hartstikke leuk.Fijn dat het zo goed gaat ,en het weer is fantastisch als het te warm wordt dan ga je gewoon vroeg in de morgen op pad en dan ben je voor de het echt te warm wordt op tijd op de plaats van bestemming en kun je mooi nog een tijd genieten van omgeving waar je dan bent voor je naar bed toe gaat. Geniet vooral van de andere pelgrims om je heen. Vandaag een drukke dag in Berkel Enschot opa en oma dag bij Bente en Sjoerd ook nog worstenbroodjes gebakken en ze waren geweldig, weet je nog vorige keer?
    Hier is alles OK de tuinen zijn bijna klaar. Bedankt voor je mooie verslagen en groetjes van Rien en Tonny

  • 15 April 2011 - 06:35

    Els Van Tonny:

    Halo Josefien,
    Het is nu half negen in de ochtend, het zonnetje schijnt en ik zit even achter de computer om jouw verslagen te lezen. Normaal doe ik op vrijdag mijn boodschappen maar ik moet nu naar de dokter om een hechting uit mijn vinger te halen, die hebben ze er vorige week in gezet nadat ik in mijn vinger had gezaagd,(. Moest even een paastak hebben en toen ging het mis.)
    Wat fijn dat je nieuwe stokken hebt, maar het is wel zo:
    Wie goed doet, goed ontmoet!.
    Als ik je verhalen zo lees, ontmoet je heel veel aardige mensen, maar dat merken wij ook als we hier in de duinen lopen.
    Je bent helemaal gelukkig lees ik, houd dat vast en maak er iets moois van
    Hartelijke groeten Els.

  • 15 April 2011 - 15:12

    Nelly:

    15 april
    Hoi Josefine...wat geniet ik van de foto's die we dank zij jou mogen zien op je said.
    Geniet maar van de mooie omgeving want voor je het weet is het voorbij en ben je weer aan het werk. Ha, Ha, Ha, grapje.
    Het is hier vandaag na de middag mooi zonnig weer geworden. Heb lekker buiten gezeten met het middag eten maar voor de boterham zal het al wel te koud zijn. niet getreurd die eten we dan lekker binnen op.
    Ja, we worden toch wel heerlijk verwent met al dit vroege mooie weer.We hebben net als jij niks te klagen. Nou meisje, wandel met plezier en houd er de moed in hé!!!!En....laat ze hier maar werken!!! Doei.


  • 15 April 2011 - 17:35

    Francien Van Wezel:

    Hallo Josefine,
    Zo, je bent al heel ver. Limoge is al echt zuid- Frankrijk. Ik ben er ooit met de auto voorbij gekomen, maar ik kan me van de plaats niets meer herinneren. Limoge staat wel bekend om zijn porselein.
    Ik vind het bijzonder knap hoe ver je al bent en hoe goed het met je gaat! Ook leuk om steeds nieuwe mensen te ontmoeten. Zo doe jij heel veel levenservaring en mensenkennis op.
    Ik wens je de komende week ook weer veel succes met het vervolg. Zijn je zolen nog niet versleten?

    Veel liefs, Francien van Wezel.

  • 15 April 2011 - 19:26

    Anja De Vos:

    He josefientje
    Alweer een dag verder .....en nog een goede dag ook lekker gelopen .
    Dat honger hebben is normaal,,,,thuis is het zo voor het pakken ,en nu is het maar afwachten .
    Gezellig dat je ook andere mensen ontmoet ......het zal je beslist kracht geven om door te gaan .
    Hoop dat je vanavond een lekker maaltje hebt gehad ....zodat je lekker moe je mandje in kan .
    trusten voor staks ....ene goede tocht morgen .

    XXXXaNja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Josefine

Actief sinds 30 Sept. 2010
Verslag gelezen: 397
Totaal aantal bezoekers 239731

Voorgaande reizen:

02 Juni 2015 - 30 Juni 2015

Pelgrim Josefine op de camino primitivo.

02 April 2013 - 30 Juni 2013

Pelgrim aan de wandel, naar Santiago

27 Februari 2011 - 29 Juni 2011

Weer aan de wandel naar Santiago

Landen bezocht: