Een rustdag... - Reisverslag uit Limoges, Frankrijk van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu Een rustdag... - Reisverslag uit Limoges, Frankrijk van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu

Een rustdag...

Door: josefinevandenhoven

Blijf op de hoogte en volg Josefine

18 April 2011 | Frankrijk, Limoges

Hallo allemaal
Gister zijn we van Saint leonard de noblat naar Limoges gelopen. Dat was een hele mooie route, alleen de eerste 2 km was pittig. Dat was effe een klimmetje het dal weer uit de rest van de route was heel goed te doen. Alleen was het zondag en dus was er niks open. Maar dat is goed voor mijn lijn. Want ondanks het lopen val ik niet echt af. Hoe Jan Bernard dat heeft gedaan??
In Limoges aangekomen ben ik naar de catherdaal gelopen. Een hele mooie kerk, maar dat zijn eigenlijk de meeste kerken wel, mooi.
Afgelopen nacht sliepen we bij de fransiscaner zusters. Dat was goed te doen een bed douche eigen keukentje. Alleen het ontbijt????
Een heel broodje per man, met een pot jam. Alleen had ik de jam eerst eens geroken en met zijn 3en besloten dat we dat niet gingen doen. Die was volgens mij bedorven.
Dus hebben we onze eigen voorraad maar aangesproken. Toch nog een goed ontbijt.
Na het ontbijt zijn we naar onze andere slaapplaats gelopen, 300 meter verder.
Die mevrouw is er vandaag niet maar we kregen de sleutel. Nadat we geinstalleerd waren ben ik de stad in gegaan. Ik ben een paar winkels afgeweest voor een shirt. Na wat verkenning terug naar de eerste winkel een intersport. Daar heb ik een blousje gekocht. Mijn shirt zit een gat in van meer als drie centimeter, beetje lullig gezicht.
Gisteravond nog een ontdekking gedaan, Orty vroeg hoe het met mijn schoenen gesteld is. Wij kijken, blijken mijn schoenen helemaal schuin te zijn en aan een kant ben ik al door het zwart heen.
De boel is overdacht. En tot de conclusie gekomen dat ik daar de grens niet eens mee ga halen.
Zoals ik met de meeste dingen doe laat ik het even sudderen. En in de intersportwinkel gevraagt naar een goed schoenmaker, blijkt dat mijn schoenen hier niet gerepareerd kunnen worden. En nu??
De man in de winkel vroeg welke ik had, blijkt hij hetzelfde type te hebben staan alleen dan in een andere kleur.
Ik terug voor mijn schoenen te halen want ik liep op slippers. Samen met Gerard en Orty gekeken en vergeleken en gepast.
En besloten om ze te kopen, anders is de kans groot dat ik zo scheef ga lopen dat ik vanzelf klachten krijg.
Dus als iemand me nog eens wil sponseren, heel graag!!
Nu moet ik een paar dagen van schoenen wisselen en dan kunnen mijn oude met de post terug want die laat ik thuis wel verzolen.
Met Gerard en Orty ging het vandaag ook goed, die hebben lekker rustig aangedaan, wat gerust en gewinkelt. Dus morgen gaan we weer verder en slapen savonds in Flavignac.
Groetjes van Josefine, Gerard en Orty

sms update 19-4
Hoi ben in Flavignac vandaag fijn gelopen op mijn nieuwe schoenen. En hier in het dorp gelijk mijn oude op de post gedaan. Ik kwam er al vlug achter dat meedragen niet gaat, ze wogen 2 kg. Dat levert weer andere klachten op. Ben wel een stuk over de weg gelopen, de route was geen doen met zo'n zware rugzak. Groetjes, Josefine

sms update 20-4
Hoi ik ben in la Coquille, vandaag mooie route wel blij dat ik er ben. Waar we slapen zijn nog 2nl pelgrims Harm en Wim. Leuk nu zijn we met 5.
Groetjes, Josefine

  • 18 April 2011 - 17:42

    Lonneke:

    Succes met je nieuwe schoenen, hopen dat ze ook lekker lopen.
    Zo blijkt dat je dus echt wel heel veel gelopen hebt ;)
    als wij dat nog niet wisten weten we het nu.

    Heel veel mooie dagen gewenst met super lekker wandel weer.
    Groetjes Lonneke

  • 18 April 2011 - 19:11

    Anja De Vos:

    Hoi drie musketier .

    Heel verstandig die rustdag ....en je ziet wel je had hem ook nodig .
    Dat is balen zeg van je schoenen ....maar ja hoeveel kilometer hebben die al gelopen ????En als je scheef loopt dat is nog veel slechter .
    Hier in Bergen op zoom noemen ze de bewoner met carnaval krabben .....en een krab loopt altijd scheef .
    Je schrijft wel ....dat sommig eten goed voor de lijn is ....en je toch niet afvalt .......je moet maar denken dat het allemaal spieren zijn .
    Ik ben blij dat het zo klikt met je maatjes ......dit verdien je .
    ben tots op je ,,,,,ene vooral zo doorgaan .
    Hoop voor je dat je goed slaapt /
    Veel kracht en energie en10000000pluimpjes .
    Dikke knuf Anja .


  • 18 April 2011 - 21:08

    Tonny Smits:

    Hallo lekkerbekje hoe zou het toch komen dat je niets verliest aan gewicht?
    Hoe J.B. dat heeft gedaan zou je kunnen vragen maar misschien was hij niet zo beweeglijk in zijn beroep. Weet je waarom de Fransen over het algemeen niet dik zijn... juist ja dat ene broodje en dan vaak noppes er op vandaar denk ik. Maar je ging deze route toch niet lopen om af te vallen, hellemaal niet belangrijk hoor lekker mollig mag ook en je bent nog niet uitgestapt dus wie weet.
    Koop voor onderweg gewoon een lekker groot rond bruinbrood en een hompje kaas of wat je lekker vindt en dan komt alles goed.Doe Gerard en Orty de groeten en zeg maar als jullie terug zijn we hun graag een keer willen ontmoeten. Je bent op de goede weg zeker weten.
    Vandaag de laatste lessen gehad en morgen kleding sorteren dus we zitten ook niet stil.

    Het ga je goed en tot horens Rien en Tonny

  • 19 April 2011 - 20:35

    Nelly:

    Vriendschap
    Vriendschap is zwijgen, niets zeggen,
    maar een arm om je schouders leggen.
    Vriendschap is in iemands leven vreugde en verdriet meebeleven.
    Vriendschap is niets vragen,
    maar gewoon helpen dragen.
    Vriendschap is gauw bellen
    om de laatste nieuwtjes te vertellen.
    Vriendschap is durven tonen
    welke gevoelens er in je wonen.
    Vriendschap is delen in iemands geluk
    en dan hopen ´ga toch nooit stuk.´
    Vriendschap zit in kleine dingen
    die je niet tot wedervriendschap dwingen.
    Aan een goede vriendschap komt geen end
    waar ter wereld je ook bent!
    Met deze vriendschapswens kom ik je een Zalig Pasen wensen.
    En een sfeervol samenzijn ergens op je reis.!!!

    Liefs en Paasgroetjes toe. Nelly

    En het geldt nog steeds: De paden op de lanen in vooruit met frisse moed.
    Op nieuwe schoenen moet dat wel lukken hé.

    Josefine je bent een dappere dame. Petje af voor jou.

  • 20 April 2011 - 11:06

    Lenie ( Zandloper):

    Hallo Josefine.
    Ik ben je site maar weer eens gaan lezen. Leuk zeg!
    Het gaat gelukkig goed met je en je hebt leuke verrassende ontmoetingen.

    Je bent al een heel eind. Limoges ken ik en ook Flavignac. Reuze knap wat je doet.
    Nu al 2 maanden onderweg en nog een aantal te gaan.

    Hee wandel ze en ik zal de zandlopers de groeten doen.

    TOI TOI

  • 20 April 2011 - 19:16

    Anja De Vos:

    Hoi josefientje .

    Alweer een stukje verder .....en zo te lezen gaat het goed .
    Fijn dat je andere mensen ontmoet .....dat is zeker goede energie voor je batterijtje .
    Heb erg mooi nieuws te vertellen ,,,gisteren is ons 5 de kleinkind geboren .
    Een prachtig kereltje Sven heet hij .
    Ik ben blij dat alles goed is gegaan .
    Ik hoop dat je morgen weer een goede tocht hebt ....en dat er wat leuks op je pad kont .

    Trusten voor straks xxxxxxAnja

  • 28 April 2011 - 11:40

    Nel Klijsen:

    Hoi Josefine.
    Zo te lezen gaat het goed met je,natuurlijk heb je ook mindere dagen maar dat is logisch.
    als ik het goed heb loop je nu weer alleen,ja dan komen je gedachten meer tot rust.Op zijn tijd is het leuk om met iemand te kletsen,maar het alleen zijn heb je ook nodig.
    Het is te hopen dat het niet te warm wordt,want dan valt het ook niet mee.
    Wij waren een week in duitsland 4 dagen Potsdam en daarna nog na familie in de voormalige DDR.
    Nou de groetjes maar weer en we wachten op je volgende bericht.
    Groetjes Nel Klijsen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Josefine

Actief sinds 30 Sept. 2010
Verslag gelezen: 468
Totaal aantal bezoekers 239726

Voorgaande reizen:

02 Juni 2015 - 30 Juni 2015

Pelgrim Josefine op de camino primitivo.

02 April 2013 - 30 Juni 2013

Pelgrim aan de wandel, naar Santiago

27 Februari 2011 - 29 Juni 2011

Weer aan de wandel naar Santiago

Landen bezocht: