Al 2 weken onderweg... - Reisverslag uit Rocroi, Frankrijk van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu Al 2 weken onderweg... - Reisverslag uit Rocroi, Frankrijk van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu

Al 2 weken onderweg...

Door: josefinevandenhoven

Blijf op de hoogte en volg Josefine

12 Maart 2011 | Frankrijk, Rocroi

Hallo allemaal
Ik ben in Rocroi, Frankrijk. Ik slaap in hotel du commerce. Er was niet veel anders voorhanden, enuh maar goed ook nu kan ik jullie weer eens bijpraten. Het laatste verslag was in Attenhoven. Daar sliep ik bij mensen thuis het was er goed en mocht niks betalen. De meneer heeft me de morgen weer op de route gezet. Daarna ben ik naar Enines gelopen ook weer bij mensen thuis, dat was een oude boerderij ik had er de bovenverdieping. Dat was ook perfect, mocht ook weer niks betalen. En tot nu toe is het heel mooi weer geweest en de route was heel mooi en tot gister best vlak lopen. Na Enines ben ik naar Namen gelopen, daar had ik een adres maar dat kon ik niet vinden. Toen hebben ze in de vvv voor me gebeld naar een adres ook bij mensen thuis. Dat was ook heel fijn alleen dat adres was buiten de stad. Wel op de route maar te ver om de stad te gaan bekijken. De route naar Namen liep lekker over een spoortrace, saai maar wel km maken. Bij dat adres in Namen heb ik de drie andere pelgrims ontmoet, Martin uit Utrecht, Rini uit Oss en Sjaak uit Wellerlooi. Dat was heel leukom andere pelgrims te ontmoeten. De dag erna zijn we met 4 naar de Abdij van Leffe in Dinant gelopen helemaal langs de maas. Dat uitzicht op de maas en de rotsen was heel mooi en ik was het niet echt beu. De abdij leek echter wel een vesting, die maar amper te nemen was. Eer we de goede deur haddan en binnen waren daar ging een uur overheen. En dan ook nog de portier zit er tot 17.00 uur daarna kun je alleen door de kerk binnen en die was alleen tijdens de mis open. Ik was blij dat ik weer verder kon. De dag daarna zijn we met 3 verder gegaan Martin zocht een kortere route. En zo we later hoorden is hem dat ook gelukt. Van Dinant zijn we weer langs de maas naar Givet gelopen, ook een mooie route en goed te doen. In Givet zouden we naar de parochie de notre dame lopen. Bleek een aftands gebouw te zijn, op de 2e verdieping vond ik 3 damesdie ons heel goed hebben geholpen. Mijn frans is zo slecht nog niet, dus na een tijdje begreep ik dat ze zeiden, maar daar is geen douche en geen wc. De verantwoordelijke meneer kwam het ons even vertellen. Hij zei het is wel een spaanse herberg zonder douche. Nu ben ik daar al eens geweest en heb nog nooit een herberg zonder douche gezien, en het toilet hebben we ook later pas gezien. We hebben onze spullen neer gezet en zijn gaan eten. In het restaurant hebben we gezeten tot goed 20.00 uur. Daar was verwarming, we hebben in ons onderkomen voor Rini een stapel matrassen op de grond gelegt anders moest hij in het stapelbed. En alles was echt vies. Maar goed, het ergste voor mij was dat ik van die vent/eigenaar ontzettend sjagrijnig werd, en hij kwam smorgens ook nog terug. Gister zijn we naar Olloy-sur-virion gelopen. Waar we voor het eerst de bergen in moesten. Prachtige wandeling en met wat hulp af en toe voor Rini was het goed te doen. In het dorp zijn weop zoek gegaan naar een slaapplek, dat viel niet mee. We hadden het dorp helemaal gehad. Toen we bij het centre de europieen uit kwamen. Daar was niemand. Rini en Sjaak bleven daar zitten en ik heb het gebouw geinspecteerd, en vervolgens de buurt. Waar iemand ging bellen en vervolgens zei dat het vol zat. Mijn laatste hoop geprobeert en dat was ook vol. Er was nog een hotel maarja duur en een end verder lopen. Ik terug naar Rini en Sjaak, daar bleek een belgisch stel te zijn. Later bleek, kookouders van een jeugdgroep. Met vrijwillige en verplichte deelnemers. Na nog wat telefoontjes mochten we blijven. Daarvoor was de moed me al in de schoenen gezakt. Dus toen de brutale vraag maar gesteld of we mochten meeeten. Geweldige mensen, waar ik ze bij deze nog voor wil bedanken, voor de gezellige avond en het geweldig lekkere eten. Ik heb hun adres en ga ze zeker nog wat laten horen. Vanmorgen na een goed ontbijt zijn we aangelopen. Tot het eerste dorp hebben we met 3en gelopen. Dat was 9 km, waar we 3 uur over hebben gedaan. Rini hebben we regelmatig moeten helpen omdat het voor hemheel zwaar terrein aan het worden is. In dat dorp hebben we telefoonnrs uitgewisseld en ben ik doorgelopen. Mijn plan is van het begin af geweest om alleen te gaan. En omdat de laatste dagen vrij lang waren kies ik er voor ommijn eigen plan te trekken. Dat is ook weer even wennen maar dat komt goed, het is de laatste 2 weken altijd goed gekomen dus nu ook. Ik ben dus in een hotel en heb wel geregeld dat Rini en Sjaak ook terecht kunnen. Ik weet alleen niet hoelaat ze er zullen zijn. Het was namelijk een hele zware route. Staks lekker eten en kijken waar ik morgen naar toe ga. En dan op tijd naar bed.
Dankjewel voor al jullie reacties, ik kan niet iedereen persoonlijk beantwoorden, maar ik denk aan jullie allemaal. En op de momenten dat ik er doorheen zit helpen de reacties geweldig. Ik kijk namelijk af en toe op mijn telefoon op de site. Zal wel duur zijn maardat is dan jammer, geld maakt toch niet gelukkig, dat doen jullie!
Groetjes en een dikke knuffel voor iedereen Josefine
:SMS update:: 13 maart 2011 :
Hoi ik en sjaak zijn in signy l'Abbaye. Rini is gestopt in Rocroi hij kon niet meer. Vandaag goed gelopen wel regen. We hadden hele goede wegen alleen de laatste 6 km alleen maar modder, tot onze knieen als we niet opletten. Waar we zijn is het carnaval, de drumband stond zelfs binnen. Groetjes Josefine


:SMS update:: 14 maart 2011 :
Hoi ik ben in Chateau-Porchien. Vandaag was ik keimoe, veel bergop en soms wat weinig geslapen. We slapen in de gemeente gite. Bed douche warm en gratis. De laatste 2 dagen 30km gelopen, morgen 22km naar Bazancourt. Straks op tijd slapen. Groet fien


:SMS update:: 15 maart 2011 :
Hoi ik ben in Bazancourt, pension zit vol nu mogen we bij de moeder slapen en in pension eten. Er zou nog een pension zijn maar dat is dicht. We lopen nu de korte route naar Reims, mooi maar buiten de dorpen waar we slapen is helemaal niks. Het weer is perfect 18 graden. Morgen ben ik in Reims. Groet fien


  • 12 Maart 2011 - 17:20

    Wim En Willy:

    Hallo Fien,

    Mooie foto,s.Uit rocroi.
    De drie mannen hadden wel wat jonger mogen zijn.!
    Je violen staan er mooi bij.Net alles even water
    gegeven.

    veel liefs wim en willy.

  • 12 Maart 2011 - 17:41

    Angelique Vd Hoven:

    Hoi Josefien!

    Als ik en heeeele grote pet op had, dan nam ik die voor je af!
    We hebben heel veel bewondering voor wat je doet!
    Volhouden hoor, je kunt het!

    Groetjes Peter, Angelique, Tim en Jurre van den Hoven

  • 12 Maart 2011 - 17:46

    Corina De Jong:

    Hoi Fien,

    vandaag weer eens gekeken waar je nu zit. Leuk om je reisverslag te lezen en zo op de hoogte te blijven. Ook de kinderen vragen waar je bent en hoe lang het nog duurt voor je je doel bereikt hebt. Hier is Carnaval inmiddels weer voorbij en de vakantie bijna ook.
    Veel plezier onderweg en de groeten van ons allemaal, fam. de Jong

  • 12 Maart 2011 - 17:50

    Arjan/petra Berkhout:

    Hoi Josefien,

    Echt leuke en mooie foto's.
    Kunnen we nog meer van de reis meemaken.
    Leuk dat je een paar dagen met andere mensen bent op getrokken.
    Kun je elkaar steunen en heb je aanspraak.
    Nu weer alleen verder.
    Maare van 1 ding zijn we zeker.
    JIJ GAAT HET ZEKER REDDEN!!!
    Heel veel succes en zet 'm op.

    Groetjes,
    Arjan en Petra

  • 12 Maart 2011 - 18:33

    John:

    Bedankt voor het uitgebreide verslag. Ik onthoud alle plussen en minnen goed. Kan ik mooi mijn voordeel mee doen, als ik over een week of 4 daar in de buurt ben! Succes in N.Frankrijk....!

  • 12 Maart 2011 - 18:48

    Anja De Vos:

    He kanjertje ..

    De eerste twee wekenzitten er al op ..... toppie hoor .
    ik vind dat je het geweldig doet ,je verslag is fijn om te lezen .
    Je doet het toch maar RESPECT hoor .
    Ik geniet van je berichtje ....en kijk er naar uit .
    Wat zijn je foto,s mooi zeg .....dat is zeker de moeite waard .
    Vanuit brabant vele gedachtens en krachten voor je .
    Geniet maar van je hotelletje ....en maak van de luxe gebruik .
    Voor straks pit ze ....ik hoop dat je een zacht donze dekbedje hebt .
    Tot morgen dikke knuf Anja.,


  • 12 Maart 2011 - 20:55

    Tante Corry:

    Mooi Josefien leuk om te zien die foto's kunnen we mee genieten.
    Weten we ook wat je beschrijft en wat een mooi lang verslag zeg nog veel susces het gaat je goed.

    veel liefs van Oom Wim en Tante Corry.


  • 13 Maart 2011 - 08:13

    Toos De Kort:

    Hallo Josefien,
    Ik heb net je verslag gelezen, en foto's bekeken.
    Las dat het goed met je gaat, en je zult af en toe wel een dipje hebben, maar ik denk dat dat er wel bij hoort, na regen komt er altijd zonneschijn!!!!
    Heel veel sucses!!!
    Groetjes Toos

  • 13 Maart 2011 - 10:48

    Nico:

    Hoi Fien, je maakt zo nog eens wat mee als ik je verslag lees, leuk. het lijkt wel een beetje op het gewone leven, vaak gaat het lekker en soms zit het even tegen. zo werkt het nu eenmaal, ga zo door, veel loop plezier en positieve gedachten. groeten Nico

  • 13 Maart 2011 - 12:35

    C:

    PAS 2 weken onderweg en AL zover....en smeren op die snoet he, want je weet t van die rimpels...
    ik ben gek op foto's dus ga zo door!!!
    bonjour Josefine...da klinkt daar veel leuker he...
    gr c

  • 13 Maart 2011 - 14:47

    Kees En Marij:

    Hey Josefine,

    Knap van jou dat je al zo ver onderweg bent, diepe buiging van respect voor jou.
    Wij zijn in voorbereiding om eind mei te vertrekken maar tot die tijd volg ik je bijna dagelijks, mooi om te lezen hoe het jou vergaat.

    Nog heel veel succes en in de Basiliek brandt een kaars
    Bon Camino

  • 13 Maart 2011 - 18:26

    Wim En Willy:

    Hoi josefine,

    Een flink stuk op de kaart gelopen.
    ook hier vandaag wat regen gehad. Niet zo erg als 14 dagen terug.
    Mooie foto,s vandaag met Harold bekeken.
    Computer gemaakt veel betere verbinding nu.

    Groetjes, wim en willy.

  • 13 Maart 2011 - 18:57

    Anja De Vos:

    Hoi josefiena ..

    Al weer een dagtocht goed volbracht ,ik ben blij dat het goed is gegaan ondanks de modder en de regen .Petje af hoor
    Wel jammer voor je loopgenoot ....is hij dan helemaal gestopt of neemt hij wat dagen rust ????
    Hopelijk voor vanacht een lekker bed ,,,,en een lekkere maaltijd achter de rug .

    trusten alvast xxxxAnja

  • 13 Maart 2011 - 19:53

    Tonny Smits:

    Hallo Joske
    Wat een mooie foto's zeg, zo horen wij er ook een beetje bij.
    Het weer is hier in ieder geval zachter en zijn dan ook volop in de tuin aan het rommelen.
    Ga zo door en die foto's geven tenminste een idee hoe het je vergaat.
    Heel veel succes voor je, je kanjer bent een kanjer.
    Groetjes van Rien Tonny en de Vermeertjes

  • 13 Maart 2011 - 23:05

    Tonny Smits:

    Sorry voor het foutje een beetje raar, maar je bent een kanjer dat snap je wel he.
    Tonny

  • 14 Maart 2011 - 08:25

    Nelly Netten:

    hoi josefine leuk om te lezen hoe het met je gaat je kan het volg je heel je reis en wens je heel veel goed weer maar toi toi toi je kan het
    wens je heel veel liefde licht en kracht om je missie te vol brengen
    groetjes van uit Kaatsheuvel doei

  • 14 Maart 2011 - 15:31

    Ome Ton/Tante Marga:

    Hallo Josefiene
    Fijn je verslag te lezen wij vinden het erg knap van je.
    Het zit wel eens tegen maar na regen komt zonneschijn.
    Je komt er wel. Groetjes van ons.

  • 14 Maart 2011 - 20:05

    Anja De Vos:

    He fientje ..

    Even een lieve groet ....hier allemaal op bed met een buikgriep?/
    Zet hem op he morgen .X
    XXXanja

  • 14 Maart 2011 - 22:42

    Tonny Smits:

    Jammer voor Rini maar het is ook een prestatie om te stoppen als het niet meer gaat. Hoe jong was hij trouwens was het de smalle heer met geel vest? Weet je josefine dat modder erg gezond
    is er zijn heel veel mensen die daar heel veel voor betalen om in modderbaden te liggen en zich met modder laten besmeren jullie hebben dat mooi voor niks. Het klinkt allemaal erg goed en jij weet goed waar je grenzen liggen. Toch nog een tipje karnaval geroken.
    Veel plezier en succes geniet van tocht.
    Tonny

  • 15 Maart 2011 - 12:43

    Martin En Mirjam:

    hoi Fientje, nou nog wat beestjes op de foto zetten he? Nog maar 5243 km tjes ha, ha . Fijn om te weten waar je bent, loop in gedachten met je mee,in gedachten hoor want petje af Fien, je bent nu al een kanjer voor ons,was je toch al!!! Loop je een beetje door,kunnen we snel weer naar het tuincentrum,daaaag groetjes en knuffels van ons, succes he meidje

  • 15 Maart 2011 - 13:17

    C:

    geweldig Reims, hopelijk schijnt t licht door het Rozetvenster...je gaat toch wel naar de Cathedral he?
    mooie slaperige streken he, wie weet wat je nog tegenkomt...
    gr c

  • 15 Maart 2011 - 17:29

    Karin En Ben:

    hallo dappere dame.
    man o man wat heb ik een respect vor jou.zag de foto,s van namen en had zoiets van wouw daar ben ik met de camper geweest.en dat jij daar helemaal naar toe bent gelopen.mooi dat de mensen zo behulpzaam zijn.het is dat de route niet via cromvoirt gaat .dan konden de pelgrims allemaal een onder dak krijgen ,want verdient hebben jullie dat zeker.j en omringd door mannen misschien worden mannen naar gelang je tocht wat jonger haha.de zegening in de kerk vond ik emotioneel.alleen toen je reis begon hadden de weer goden wel beter hun best mogen doen.fijn voor je dat de tempratuur steeds warmer wordt.de kuiten flink smeren want het klim werk gaat echt beginnen zo ik op de foto,s zie.
    morgen steek ik even een kaarsje voor je aan .en voor vanavond genieten van wat rust en lekker slapen.en toi toi toi voor morgen kanjer
    groetje karin en ben en floortje

  • 15 Maart 2011 - 20:19

    Anja De Vos:

    He toppertje,

    Wat een gedoe zeg ,,,,dat eten en slapen .
    Maar je ziet wel er is altijd wel een oplossing .
    Je hebt er de vaart in en dat is goed toch .
    Als je terug komt ,,,,,dat heb je benen als een fotomodel ........wie weet .
    Respect voor je groeit met de dag ,,,,,wat zou ons hommeltje trots zijn .
    Glimlachend zou hij zeggen ....tja dat is mijn fientje .
    Ik hoop dat je lekker slaapt vannacht.....en morgenochtend verse croissantjes met roomboter krijgt!!!!!!!!!!

    Tot morgen dikke knuf Anja

  • 15 Maart 2011 - 21:59

    Theo Schepens:

    Hoi Josefine,
    Vanmiddag heb ik (in gedachten) een tijdje met je meegelopen, toen ik zelf aan het wandelen was. En ik zag jou lopen in het glooiende Noord-Franse landschap: mooi, maar eindeloos.
    Ik volg je dagelijks en zie met voldoening dat je goed vordert. En het valt alles mee dat je elke avond weer ergens onder de pannen bent. Gelukkig hoef je niet in de open lucht te slapen - zou ik ook, als het enigszins kan, niet doen.
    Geniet van het landschap, de mensen, de gesprekken, de stilte. We leven met je mee.
    Groetjes,
    Theo Schepens

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Josefine

Actief sinds 30 Sept. 2010
Verslag gelezen: 458
Totaal aantal bezoekers 239650

Voorgaande reizen:

02 Juni 2015 - 30 Juni 2015

Pelgrim Josefine op de camino primitivo.

02 April 2013 - 30 Juni 2013

Pelgrim aan de wandel, naar Santiago

27 Februari 2011 - 29 Juni 2011

Weer aan de wandel naar Santiago

Landen bezocht: