Noord-Frankrijk - Reisverslag uit Reims, Frankrijk van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu Noord-Frankrijk - Reisverslag uit Reims, Frankrijk van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu

Noord-Frankrijk

Door: josefinevandenhoven

Blijf op de hoogte en volg Josefine

16 Maart 2011 | Frankrijk, Reims

Hallo allemaal
Ik heb weer internet gevonden,maar niet voor niks dus effe gauw bijpraten. Vanaf Rocroi heb ik samen met Sjaak gelopen. Vanaf Rocroi zijn we naar Signy l abbaye gelopen, dat ging goed 33 km. Alleen de laatste 6km was niet te doen, een hoop modder tot de knieen. Het is aan te bevelen om daar een andere route te nemen. Het was wel heel mooi. Daar sliepen we in hotel le gibergion was heel goed en daar was het carnaval, maar niks voor mij. Allemaal zatte jongeren. De dag erna naar chateau Porchien werd het al saaier. Het landschap bestaat hier uit akkerland en dat verveeld gauw. En de dorpen die je tegen komt is niks, geen bakker geen winkel. Wij lopen de korte route en dan moet je opletten waarje naar toe loopt en dat je eten bij je hebt. In chateau porchien is een gite van de gemeente, heel basic maar wel warm douchen en 1 restaurant dus te eten. Vanaf daar zijn we naar bazancourt gelopen ook weer akkerland wel zijn we in Wassigny een hele mooie markthal tegen gekomen. In Bazancourt was het pension vol maar de dame belde wel even rond maar kreeg niemand te pakken. Dus ben ik bij haar moeder thuis beland, een hele lieve vrouw. Ze zat mijn woordenboek te lezen heel komisch. Vanmorgen ging ze zelfs naar de bakker voor brood en croissants, lekker. Vandaag vanaf Bazancourt naar Reims gelopen, een rechte weg. Om 12 uur was ik de stad door en had ik een slaapplek in het centre de international de sejour. Een jeugdherberg, maar heel netjes. Heb even gedoucht en ben gauw de stad in gegaan. Naar de kathedraal en naar het postkantoor om weer wat gewicht naar huis te sturen. Ik heb ook even koffie met gebak gegeten want vandaag zou mijn vader verjaren. Dat vier ik toch wel ieder jaar. Ik heb ook een paar kaarsjes aangestoken voor hem en andere personen. Ik had er ook heel graag de mis gezien maar het is er steenkoud in de kerk en ik zit 10 min lopen van de kerk en dat door het donker, nee dank je wel.
Straks op tijd naar bed een beetje bijslapen want dat lopen kost veel energie. Morgen ga ik alleen verder, ik denk ergens tussen de 20 en 30 km. Dat zie ik wel, ik vertrouw erop dat alles goed komt. De kerk hier is wel heel geweldig mooi, hele mooie glas in lood ramen. En ohja, voor John Henselmans, de verkorte route van Reims naar Troyes is klaar ze hebben hem hier in de kerk, maar nog wel in het frans, nl was nog niet klaar. Mischien tegen de tijd dat jij vertrekt wel. Veel sucses.
Voor nu de groetjes aan iedereen daar, Josefine
:SMS update:: 17 maart 2011 :
Hoi ik ben in Trpail, mooie route vandaag door het champagne gebied dus druivenakkers te over. En door bos, redelijk vlak. Heb een bed, alleen zag ik niemand 2 uur later bleek de mevrouw er tegenover erbij te horen. Daar krijg ik eten, verder is hier alleen een klein winkeltje. Gelukkig komt alles goed ik had er al een hard hoofd in. Dan schiet mijn frans echt te kort. Het weer is een stuk kouder maar droog. Ohja ben weer alleen op pad, lekker hoor, Fien


:SMS update:: 18 maart 2011 :
Hoi ik ben in Chalons e Champagne. Heb me gemeld bij de kerk de notre dame. Werd vriendelijk ontvangen, ben de 11e dit jaar. Ze regelde gelijk een slaapplaats, de jeugdherberg is dicht. Slaap bij mensen thuis in een oud mooi huis. Om 20uur eten en dan slapen. Ik slaap al een paar dagen slecht. Groet fien


:SMS update:: 19 maart 2011 :
Hoi ik ben in Vitry la Ville, de vrouw gister is een half uur aan het bellen geweest. Er is wat te doen alles zit vol in de buurt. Heb nu een hotel voor mezelf het is eigenlijk dicht. Ik kom ook bijna geen cafes tegen voor koffie. Maarja het is droog en ik heb een bed. Mag dus niet klagen. Groet Josefine


:SMS update:: 19 maart 2011 :
Ik heb afgelopen nacht een stuk beter geslapen en lig nu voor de tv. Ken and Willie thank you for following me, wish you where here. My french is so bad. Bye


:SMS update:: 20 maart 2011 :
Hoi ben in Vitry le Francois, goei weer gehad en betere zin ook. Gisteravond gegeten met het hele dorp, een soiree dansant. Lag om 23 uur op bed. Nu slaap ik bij de zusters eigen kamer met keuken en donativo. Het gaat goed maar mis wel soms iemand om tegen te kletsen. Morgen naar Outines, groetjes Fien


:SMS update:: 21 maart 2011 :
Hoi ben in Outines, ik ben al die dagen nog niet zo kapot geweest. Vanmorgen was de start ook slecht, valt me zwaar om positief te blijven. Maarja een nacht slapen doet wonderen, ga ik vanuit. Ik slaap in een chambre d'hotes, met eten en ze spreekt engels. Heel fijn!! Groetjes Fien


:SMS update:: 22 maart 2011 :
Hoi ben in Brienne le Chateau, gisteravond geweldig lekker gegeten in Outines. Kreeg een kortere route mee 23km. Was mooi, kleine dorpjes veel vakwerkhuizen en kerken. Het weer is zo goed dat ik al verbrand ben, ben maar zonnebrand gaan kopen. Voel me goed vandaag. Groetjes Fien


:SMS update:: 23 maart 2011 :
Hoi ben in La loge aux Chevres, waar ik slaap heb ik geen telefoonbereik. Het is in de zon vandaag zeker 20graden. Was blij dat ik er was. Krijg straks te eten want verder is hier niks, zelfs de kerk is dicht. Waar ik nu tegenaan hang, hier heb ik wel bereik. Morgen gauw verder naar Bar sur Seine. Gr Fien


:SMS update:: 23 maart 2011 :
Ohja zoals jullie vast al begrepen hebben, heb ik de hele week nog geen computer gezien waar ik op mag. Zodoende moeten jullie het doen met deze korte berichten


  • 16 Maart 2011 - 20:01

    John:

    Bedankt voor de tip Josefien. Ik heb besloten om vanaf Reims toch maar de GR654 te pakken, anders moet je vanaf Troyes maar weer zien hoe je verder komt. Het is wel een stukkie omlopen, maar ach, ik heb toch de tijd...! En met Pasen, in Vitry-le-francois, komen Maria en nog een paar mensen me bezoeken.
    Nog 2 weken, dan afscheid, en dan vertrekken. Jou achterna, maar ik ga je niet inhalen...
    Ik wens je een hele fijne tocht door de Champagne-streek !!!

  • 16 Maart 2011 - 20:04

    Anja De Vos:

    Hoi josefien .

    Met veel plezier je verhaal weer gelezen .
    Wat scheelt het toch de een of de andere dag.zowel in route als zowel de adressen waar je slaapt .
    Je doet het super hoor ,petje ,Weet zeker dat het zal lukken .
    Wat is het toch een belevenis zeg .
    Hopelijk wordt het ook wat warmer .en zul je zeker nog vele mooie dingen zien .

    Voor straks slaap ze tot morgen xxxxAnja

  • 16 Maart 2011 - 22:09

    Jolanda:

    Hey Fien,
    Ik heb net je reisverslagen zitten lezen. Nou, petje af hoor, voor je onderneming.
    Je klinkt ook lekker positief, met hier en daar een dippertje, maar dat mag de pret niet drukken.
    Je vertelt ook precies zo, zoals ik je ken, haha, heerlijk om te lezen.

    Groetjes Jolanda

  • 16 Maart 2011 - 23:17

    Tante Corry:

    Heee Kanjer het gaat je goed,
    prachtig je verslag goed om alles bij tehouden voor ons ook een belevenis,
    veel liefs en de groetjes van Oom Wim en Tante Corry.
    P/S kaarsje brand ook voor onze dre doei.

  • 17 Maart 2011 - 16:15

    Nelly Netten:

    Hoi Josefine lees dat je weer alleen op pad bent dan kun je ook je eigen tempo lopen
    maar met tweeën lopen lijkt me ook wel gezellig heb je een beetje praat onder weg
    maar jij loopt misschien liever alleen doen waar je zin in hebt en je zelf het prettigst bij voelt
    wens je veel liefde licht en kracht om je missie te volbrengen
    groetjes van uit Kaatsheuvel

  • 17 Maart 2011 - 16:39

    Miranda:

    hoi Josefine,

    fijn dat je vandaag een mooie route hebt gehad.
    Dat verschilt dus echt per dag.
    Het is helemaal niet erg dat je Frans soms tekort schiet, want met handen en voeten kom je ook heel ver ha ha!
    Nou meid, rust maar lekker uit en op naar een nieuwe wandeldag!

    Groetjes,
    Jeroen, Miranda en Eefje

  • 17 Maart 2011 - 16:49

    Els:

    Hoi Josephine
    Erg leuk om je reisverslagen te lezen. Wat gaat het snel hè. En wat een mooie foto's heb je al gemaakt. Alleen lopen vind je dus het fijnste, kan ik me wel voorstellen, dan hoef je je tempo niet aan te passen. Maar af en toe iemand tegen komen die ook dezelfde route loopt lijkt me toch wel leuk. Dan heb je ook weer wat te kletsen. Frank en ik hebben gisterenavond de papieren van de buurtvereniging uitgezocht. Binnenkort de eerste vergadering zonder jou. We missen je wel hoor.
    Nou, doe je best en geniet er van. Succes en tot een volgend schrijven.
    Groetjes Els

  • 17 Maart 2011 - 16:57

    Nelly Klijn.:

    Hoi Josefine. Ben alweer thuis uit Zeeland en heb met plezier je verslag weer gelezen. Had het wel gemist hoor.Wat vind ik het fijn om te lezen dat het goed met je gaat en dat je plezier hebt in en op je tocht.Veel moois ziet en op zijn tijd je eigen weg gaat. knap van je, je doet het toch maar. Wees trots op jezelf,daar is niks mis mee hoor. in Zoutelande heb ik elke dag ook een wandeling gemaakt en in gedachten met jou meegelopen, met je gesproken en je heel veel Liefde, Licht en Kracht gestuurd.Als het even kan steek ik elke dag een kaarsje voor je aan,neem je mee in gebed.
    Wie met Hem loopt, loopt nooit alleen.Morgen ga ik naar een huwelijksviering in Berkel-Enschot en zal daar een kaars voor jou opsteken. Nou meisje houd je haaks en wandel met goede moed! Je weet wel het padvinderslied: De paden op de lanen in vooruit met frisse moed enz..daar loop je lekker op joh!!! En tot slot houdoe war!!! Nelly

  • 17 Maart 2011 - 18:13

    Frank En Angelique :

    Hey kanjer,
    Dagelijks kijken wij uit naar je verslag.
    Diep, diep, diep respect.
    Je bent een echte kanjer.
    Hopelijk hou je het droge weer vast, en wordt het wat warmer.
    We blijven je volgen hoor,
    Groetjes uit de Vaartstraat

  • 17 Maart 2011 - 19:07

    Anja De Vos:

    Hoi wandeltante ...

    Alweer een dag erop .....en dat in je eentje .TOCH ,
    En dan zeggen ze dat vrouwen het zwakke geslacht zijn ........nou daar ben ik het niet mee eens hoor .
    Je gaat als een raket ,,,,,ben supertrots op je hoor .
    En zoals ik al eeder scheef ,maak je geen zorgen het komt altijd goed ,vertrouw er maar op .
    Zorg dat je op tijd rust eet en drinkt ....en ook wwes een beetje aardig voorjezelf .....niets moet ...alles mag .

    Pit ze vannacht ,dikkeknuf Anja

  • 17 Maart 2011 - 19:48

    Francien Van Rooij :

    Hai Josefien.
    Ben iedere dag benieuwd hoe het met je gaat, mooi medium de computer ook de fotos
    zijn mooi en duidelijk.
    Krijg steeds meer bewondering voor jou,het gaat jou en andere pelgrims goed!!
    Het beste gewenst
    Francien van rooij.

  • 18 Maart 2011 - 08:06

    Robin En Marlies:

    Leuk om elke dag je vorderingen op weg naar Santiago te lezen! Je bent al een heel eind op weg!

  • 18 Maart 2011 - 14:58

    Riet:

    Volg je zoveel mogelijk. Je doet wel een brok ervaring op zo. Toch denk ik dat het iedere keer even een spannend moment is,of je wel een slaapplaats vindt. En het is natuurlijk eten wat de pot schaft. Ik hoop dat je een alles eter bent anders kan eten toch een probleem worden. Wens je een goede tocht met mooi weer.
    Hartelijke groet
    Riet Smits

  • 18 Maart 2011 - 15:14

    Nelly En Rony:

    Wat fijn dat het zo goed gaat. We volgen je (in gedachten) op de voet. Nu op naar Troyes?
    Ultreïa!!!

  • 18 Maart 2011 - 15:38

    C:

    mooie kerk he, en je bent er nu toch: t beste om goed te slapen...een flesje locale bubbels! bonjour, c

  • 18 Maart 2011 - 16:40

    Wim En Willy:

    hoi fien,
    Wat ga je snel.
    Ik hoop dat je de komende nacht weer wat kunt slapen.
    Wat een mooie gebrandschilderde ramen in de Kathedraal van Reims.
    Wij hebben vanmiddag motregen en het wordt mistig.
    Lekker weerin je eentje je eigen weg volgen.
    Geniet ervan. Liefs w en w.

  • 18 Maart 2011 - 18:27

    Anja De Vos:

    Hoi Josefien .

    Wat fijn dat ze zo voor je klaar staan ....en een bedje regelen voor je.
    Maar nu nog slapen !!!!!!dat is zeker vervelend zeker als je toch je energie weer voor de volgende dag nodig hebt .
    Probeer je gedachtens voor het slapen gaan.wat leeg te maken .
    Maar misschien ben je ook wel te moe .dan moet je even time out nemen ,
    Ik duim voor een goede nachtrust ,,,,,en zal je volop in het licht zetten .

    trusten voor zo xxxxxAnja

  • 18 Maart 2011 - 19:58

    Ken And Willie:

    Hi Josefine,

    We are following your progress, and remembering our time together on the Chemin. We were with Gerard two days ago. We even went to a chateau that had a flag and painting about Rocroi.
    We also have memories of tasting champagne in Reims from a few years ago! So, now we can think of you being there. We admire the progress you are making under sometimes very challenging conditions. We think of you a lot and wish you enjoyment and no mud!

    Love, Ken and Willie

  • 18 Maart 2011 - 22:30

    Tonny Smits:

    Hallo josefine
    Is het geen tijd om een dagje rust te nemen als je niet zo goed slaapt.
    Gewoon een beetje rond scharrelen en wat rond neuzen, als het mogelijk is een terrasje aandoen en een beetje de Franse mensen bekijken. Normaal heb je ook in het weekend niet zoveel te doen wat moet. Ik denk dat je zo af en toe wat rust moet nemen en vooral moet genieten van de mooie natuur. Je hoeft er niet over te tobben dat je niet op tijd op de plaats van bestemming bent tijd genoeg.Joske weer alle goeds op je pad.
    Groetjes Tonny

  • 19 Maart 2011 - 17:28

    Nelly Klijn:

    Ha die Josefine......
    Mag ik het zeggen dat ik het wel met Tonny eens ben, wat die rust betreft.
    Je hebt maar een lijf hé meisje en daar moet je nog lang mee doen, misschien even pas op de plaats???? Ik ga ook aan de wandel, de stille omgang in Amsterdam. Vooraf een Eucharistieviering in den Bosch en later nog een in Amsterdam. Wandel in gedachten met je mee maar niet vannacht want dan slaap jij, daar vertrouw ik op!!! Tot een volgende keer maar weer hé.
    Wandel met plezier en vergeet niet te genieten van alles wat je ziet en.......hoort aan moois.
    Doei, doei. Nelly.

  • 19 Maart 2011 - 18:40

    Anja De Vos:

    Bonjour Madam .

    Alweer een dag in de pocket ,,,,,toppie hoor ,
    Je doet het toch maar ,en dat is iets waar je zeker trots op mag zijn .
    Als je op dat punt komt van trots zijn ,,,,,en dat ook werkelijk zo voelt .....dan sta je zeker op winst vooor jezelf .
    Blijf positief .....alles heeft een doel .
    Gelukkig heb je vannacht wat beter geslapen .
    Dus zet ik voor vannacht weer al mijn zenders richting jou ,er\ zend ik 100000regenboogveertjes
    Ik hoop dat je wat slaapt .
    Zet je beste beentje voort .....en neem de kwaaltjes voor lief .
    Als je deze reis voor nop kreeg zou er ook geen bal aan zijn .
    Juist dat beetje afzien maak je sterk

    Dikke knuf en tuk ze xxxxAnja,

  • 19 Maart 2011 - 19:09

    Michel En Lieve:

    Hallo Josefientje, we blijven je volgen vnauit Attenhoven en we vinden dat je het heel goed doet. Doe zo verder meid je komt er zeker en vast; Een goede raad van een pelgrim ,, Als je voelt dat je rust nodig hebt, neem die dan AUB want anders gaat zich dat wreken één dezer dagen.
    Groetjes van;
    Michel en Lieve
    de kids en de beesten hihi

  • 19 Maart 2011 - 19:18

    Tjebbe En Riekie:

    Hoi Josefine,
    Zit net je verslag te lezen,wat fijn dat het weeer een beetje goed blijft.
    Dat er nog goede mensen zijn waar je kunt slapen en eten.
    Knap zo in je eentje,wel een belevenis.blijf je volgen,veel sucses .

    Groetjes Tjebbe en Riekie Witteveen.

  • 20 Maart 2011 - 09:54

    OomHans En Tante Nel:

    Hoi Josefine hier een berichtje van uit Drunen hopenlijk heb je vannacht goed geslapen het valt niet mee iedere keer in een ander bed maar hou vol we denken aan je hier is alles goed .
    Wij zijn gisteren naar het toneel stuk van Nico geweest en hebben de lach spieren kunnen laten werken het was heel leuk verder wensen wij jou alle goeds mee op je verdere reis groetjes oom Hans en tante Nel

  • 20 Maart 2011 - 10:00

    Carola:

    leuk jou met je reisverslag te volgen ...knap hoor !"PLUK DE DAG"
    groetjes Anton Carola en Job .

  • 20 Maart 2011 - 14:27

    Truus Janse :

    Hoi Josefien ,
    Ik volg je aandachtig !
    Je gaat voorspoedig , gelukkig !! , dapper hoor !
    De foto's erbij maken het nog levendiger , goed gedaan hoor .

    Nu plezier en stevige loopspieren gewenst .

    Hartelijke groet Truus.

  • 20 Maart 2011 - 17:40

    Wim En Willy:

    Hoi Fien,

    Leuk je stem weer even gehoord te hebben.
    Wie weet wat voor een leuke pelgrim je een dezer dagen
    tegekomt.
    Veel liefs w.w.

  • 20 Maart 2011 - 17:51

    Tante Corry,:

    Hallo het gaat je goed lees ik en om te buurten kom je wel weer iemand tegen hier was het vandaag Zaterdag en Zondag ook heerlijk weer veel zon gehad het beste en rustig aan het zijn nog heel wat dagen er je er bent en kijk goed om je heen zal hierna wel weer enkele jaren duren als je nogmaals gaat HAHAAAAAAA veel liefs groetjes van Ons Oom Wim en Tante Corry.


  • 20 Maart 2011 - 18:25

    Ronnie De Kok:

    hey josephine,
    Ik heb gelezen in de wemel dat je een flinke wandeltocht aan het maken bent helemaal naar Santiago , dat is echt een avontuur !! Als we elkaar nog eens zien bij Marloes op de verjaardag , wil ik je verhaal wel eens horen . Heel veel succes , plezier , en pas goed op jezelf

    Groeten Ronnie

  • 20 Maart 2011 - 19:33

    Anja De Vos:

    He kanjertje ..

    .EEn korte groet ,een lieve lach .een hoop energie en een dikke knuf....en natuurlijk de veertjes .

    Trusten voor straks xxxxAnja

  • 21 Maart 2011 - 14:42

    Nelly Netten:

    hoi josefine de nieuwe week is er weer wens je een hele fijne en goede week zet hem op je kan het groetjes van uit kaatsheuvel

  • 21 Maart 2011 - 16:00

    John:

    31 km. van Vitry naar Outines is ook een hele afstand. En je loopt al dagen zo rond de 30 voor zover ik het kan bekijken. Wat minder kilometers per dag de komende tijd??? Dat geeft misschien wat rust in hoofd en benen. Ga jezelf niet opjagen. Hou je taai, meiske...! Dit dipje kom je ook weer te boven. Het kan voor een pelgrim niet elke dag hosanna zijn. Maar morgen is er weer een nieuwe dag en gebeurt er vast iets dat je weer helemaal oppept......
    Ultreia !

  • 21 Maart 2011 - 18:19

    Anja De Vos:

    He toppertje .

    Maak je geen zorgen .....ik als niet loper (pelgrimmeke ) denk dat het heel normaal is effe een dipje .
    Daar kom je weer bovenop hoor ,er spellen vele factoren mee .
    Dus hoop ik dat je vannacht een beetje slaapt ,,,,,dan kom je een iedergeval wat fitter uit je bed .
    ik weet niet of je koffie drinkt s,avonds ,,,zoja laat die dan even staan ...neem thee of melk ?/
    Probeer met een leeg hoofd te gaan slapen ,,,,denken doe je al genoeg overdag .
    ik vondt het fij gisterenavond een ECHT lijntje te hebben met je .
    Vertrouw op jezelf en op boven .,en ga ervoor ,,,,,,dat was toch je doel .

    Trusten voor straks xxxAnja,

  • 21 Maart 2011 - 18:58

    Miranda:

    hoi Josefine,

    een nachtje goed slapen zal je goed doen! Morgen ziet het er vast allemaal weer zonnig voor je uit en voel je je vast weer positiever! Een dipje is waarschijnlijk heel normaal.
    Hou je taai en bedenk waar je het allemaal voor doet!

    Groetjes,
    Jeroen, Miranda en Eefje

  • 21 Maart 2011 - 20:53

    Mieke:

    Hoi Josefien,
    ik lees dat het je zwaar valt om positief te blijven. Mischien helpt het een beetje als je op zulke momenten er aan zou denken waar je ZOU zijn als je nu niet op pelgrimstocht was.........dat moet toch helpen ;-)
    Gun jezelf een paar daagjes met wat minder km. Af en toe jezelf verwennen, dat hoort er ook bij.

    Sterkte Fien. Du schafst es, zeker weten.
    Lieve groetjes en een dikke knuffel.
    Mieke

  • 21 Maart 2011 - 21:10

    Nelly :

    Om uit het dipje te komen een mooi reisgebed: Al nam ik vleugels van de dageraad en streek ik neer op het uiterste strand van de zee, ook daar zou Uw hand mij begeleiden.Reisgebed: Lieve God....Wanneer zo vele van ons uitvliegen dezer dagen meewaaien met Uw wind op zoek naar onszelf,wil dan met ons gaan. Maak ons alert op wie we tegenkomen. Maak ons bewust van uw schepping. Geef ons oog en hart voor onze reisgenoten opdat we vol vertrouwenen onbevangen elkaar tegemoet kunnen
    treden met uitgestoken hand. We durven dat vragen omdat we u hoog houden in ons werk, in ons leven, op onze reis. En omdat we dat vragen door Jezus Christus Uw Zoon, Onze heer. Amen.
    Lieve Josefine Ik wens je zo af en toe metgezellen op je pad die een eindje met je meelopen!!!
    Met lieve groetjes als toetje toe!!! Nelly

  • 21 Maart 2011 - 21:58

    Jan (oud Pelgrim):

    Hoi Josefine,
    Hou vol, de komende weken zijn ook de moeilijkste weken, zijn die voorbij dan gaat alles vanzelf.
    Succes en geniet.....
    Ultreia

  • 22 Maart 2011 - 15:14

    Broer En Tineke :

    hoe gaat het nu ik zie wel dat je al ver bend dat kun je wel vlug hoor
    nog heel veel loop plezier we houde je wel bij
    en heb je goei weer daar ,hier hebben we nu goed weer hoor gr. van broer en tineke

  • 22 Maart 2011 - 15:29

    Francien Van Wezel:

    Hoy Josefine,
    Het gaat je nog steeds goed af. Je zit al een aardig eindje in Frankrijk.
    Als je dan even niemand hebt om mee te kletsen dan kun je nu via de side indirect wat praten. Hie r hebben we deze week al mooi lente weer en ook wij willen daar zoveel mogelijk van genieten. Ik ben wat in mijn tuin bezig geweest en nu dus even jou een duwtje in de rug geven. Ik denk dat dat weer helpt bij het verder lopen. Verder is het hier in de "Kets "rustig en ik lees je avonturen in Frankrijk weer verder. Toy, toy, toy,
    Francien.

  • 22 Maart 2011 - 15:42

    Henriëtte De Clercq:

    Geweldig zoals jij je tocht beschrijft.Ga in gedachten met je mee.Knap dat je je red in het frans.Is toch een moeilijke taal en ze zijn niet altijd even aardig tegen mensen die niet goed frans spreken
    Hou je taai en geniet ook van de omgeving.Moet veel aan je denken!

    Heel veel succes en groetjes uit Waalwijk!

  • 22 Maart 2011 - 17:23

    Wim En Willy:

    hoi josefien,

    Mooie kerk de Notre Dame van Chalons en Champagne.
    Bewaar de kaarten voor jouw archief.
    Veel liefs w.w.en a.

  • 22 Maart 2011 - 18:13

    Kees En Marij:

    Hey Josefine,

    Ik volg je dagelijks. Mooi verslag en ben benieuwd naar het vervolg, gaat goed komen .
    groetjes
    Kees

  • 22 Maart 2011 - 18:36

    Francien Van Rooij:

    Hallo josefien.
    Goed te lezen dat je weer fit bent, maar te hopen dat de dip voorbij is.
    Gisteren met Jan Jonkers gesproken de man van lina, ook toeval dat hij en wij jou kennen,
    veel goeds gewenst en groeten uit Branbant Giersbergen.

  • 22 Maart 2011 - 19:02

    Els:

    Hoi Josefien
    Petje af hoor. Je doet het te gek. Ik kwam vandaag iemand tegen die gaan in oktober met de wandelclub de laatste 200 km naar Santiago lopen. Leuk, maar ik vertelde haar vol trots dat ik iemand ken die de hele route nu aan het lopen is en dat we haar kunnen volgen op de site: Waarbenjijnu. Ik kan je de komende week niet volgen omdat wij een week met de camper gaan toeren. Als ik weer terug ben meld ik mij weer. Ik wens jou heel veel succes en een lekker zonnetje tijdens het lopen, maar niet te warm.
    Groetjes Els

  • 22 Maart 2011 - 20:06

    Anja De Vos:

    He toppertje .

    Goed te horen dat het wat beter gaat ,,,,en dat de inwendige mens goed gevoed wordt .
    Gelukkig dat het slapen ook wat beter is .
    ik had anders voor vannacht mijn buks gevuld met regenboogveertjes .....en ze heel ver een hard jou kant opgeschoten ..
    Maar al verbrand zeg!!!!dus nu loop je met zo,n rode neus ?????loop je zeker niet kwijt ....FLAUW he .
    Hier is ook goed weer ,,,,maar er zijn erg veel mensen verkouden ...en hebben ook een buikgriep .
    Dus hier zie je ook veel ROOIE neusjes ,,
    Blijf in je kracht en gevoel .

    Dikke knuf en een goede nacht xxxxxANja

  • 22 Maart 2011 - 20:07

    A:

    o ja wilde ik telkens al vragen ,,,,,,heb je je eigen muziek bij ??????xxxx

  • 23 Maart 2011 - 09:29

    Marloes:

    Hé Josefine,

    Blij om te lezen dat het goed met je gaat. Groot verslag lees je volgende week weer op je hotmail, bij een volgende internet gelegenheid. Knuf Marloes.....ga zo door kanjer.

  • 23 Maart 2011 - 11:34

    ElsM(vriendin Tonny):

    Hallo Josefien,
    Ik kom net van de Rustende Jager af en we hadden het over je reis. We vinden het allemaal erg knap wat je aan het doen bent en velen volgen jouw prestaties.
    Fijn, dat je onderweg zulke lieve en aardige mensen tegen komt.
    Hartelijke groeten en wij blijven je volgen. Els M.

  • 23 Maart 2011 - 16:13

    Arjan/petra Berkhout:

    Hey josefien,

    Jeetje je heb er weer een heel eind op zitten.
    Petje af voor wat je doet.
    Echt alle respect hiervoor.
    Hou de moed erin en je kunt het.
    Heel veel succes.

    Arjan en petra Berkhout

  • 23 Maart 2011 - 17:46

    Tjebb En Marjo:

    Hoi Josefien

    Erg leuk om je reisverhalen te lezen.
    Echt geweldig wat je aan het doen bent,ik geloof goed dat het regelmatig taai is,maar als je dan weer van die lieve mensen tegen komt dan geeft je dat denk toch wel weer een positief gevoel.

    kom op en ga ervoor,
    succes van je overburen

  • 23 Maart 2011 - 19:52

    Anja De Vos:

    Hoi josefiena ...

    Geef niets hoor ....we zijn al blij met een klein berichtje
    En zoals ze hier zeggen geen nieuws ...is goed nieuws ,
    Wel balen dat is zo weinig open is ....of dat er zo weing te doen is ..
    Het voordeel is dat je tegen de tijd dat je er echt van baalt .....alweer 100km verder bent TOCH ...
    Stel je voor dat ......het heel leuk en gezellig zou zijn ......dan had je ook geen zin meer om door te lopen .DUS!!!!!je moet toch je einddoel halen .
    Dus maak er wat van .....komt vanzelf goed .

    Ik hoop dat je goed slaapt ....en een heel bos omzaagd .

    Lieve groet Anja

  • 23 Maart 2011 - 21:50

    Nelly:

    Josefine.......
    Korte berichtjes zijn ook berichtjes en van harte welkom hoor!!!!
    We blijven je volgen!!! En de kerk dicht is niet nieuw we lopen hier jammer genoeg ook vaak tegen dichte kerkdeuren aan. Behalve in Drunen, Elshout en Berkel-Enschot daar kun je bij Maria een kaarsje aansteken. liefs en wandel ze. Nelly.

  • 23 Maart 2011 - 22:31

    Tonny Smits:

    Hallo Josefine
    Je bent al aardig op weg. Ik had nog een oude kaart van Frankrijk en zo zet ik een rode stip op de kaart waar je bent geweest. La loge aux Chevres staat er niet op maar is zoals ik begrijp maar een gehucht.Als je morgen naar Bar sur Seine loopt kom je volgens mij langs Lac du Temple en Lac
    d orient kun je mooi even pootje baden, of zwemmen maar het het water zal nog wel erg koud zijn, maar neem in ieder geval even de tijd om daar te rusten en te genieten.
    Ik ben al dagen bezig met de tuin thuis morgen nog een uurtje en dan is hij klaar.
    Rien is volop bezig op het landgoed Vossenberg en ik moet nog een stuk ontginnen je weet wel waar he ik kan nu die hoge gele bloemen er uit gooien nu jij er niet bent .Joske het beste en zing omdat de zon gratis voor je schijnt. Groetjes Rien en Tonny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Josefine

Actief sinds 30 Sept. 2010
Verslag gelezen: 916
Totaal aantal bezoekers 239692

Voorgaande reizen:

02 Juni 2015 - 30 Juni 2015

Pelgrim Josefine op de camino primitivo.

02 April 2013 - 30 Juni 2013

Pelgrim aan de wandel, naar Santiago

27 Februari 2011 - 29 Juni 2011

Weer aan de wandel naar Santiago

Landen bezocht: