Een week onderweg.. - Reisverslag uit Attenhoven, België van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu Een week onderweg.. - Reisverslag uit Attenhoven, België van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu

Een week onderweg..

Door: josefinevandenhoven

Blijf op de hoogte en volg Josefine

06 Maart 2011 | België, Attenhoven

Hallo allemaal
Een week onderweg,mijn eerste week waarin ik 1 keer ben verdwaald en 1 keer ben gevallen. Dus geen slechte score, geen zorgen ik heb geen schade van de val overgehouden. Nu ben ik in Attenhoven bij familie Rosseels, ik ben vandaag van scherpenheuvel naar Zoutleeuw gelopen dat is 30 km. En in Zoutleeuw heeft de familie me opgehaald want vanaf Zoutleeuw zou het nog eens 8 km zijn. Dat trok ik echt niet meer, Deze mensen zijn zeer gastvrij, ik heb geweldig lekker gegeten. En ze heeft de was voor me gedaan.
De afgelopen dagen heb ik alleen maar zeer vriendelijke mensen ontmoet.In het klooster van Tongerlo bijvoorbeeld, daar waren leuke gasten. Ik heb daar een aantal fijne gesprekken mee gevoert. En de paters zijn er heel vriendelijk. Ik sliep op de 2e verdieping. En volgens mij had ik die helemaal voor mezelf. Ik stond ervan te kijken hoe groot dit klooster is, en mooi!! Zeker de moeite waard om te gaan kijken. In Scherpenheuvel sliep ik in onthaalcentrum de pelgrim, hier zijn een aantal broeders en zusters. Kreeg er ook ontbijt. Ik ben daar zaterdagavond naar de mis geweest. De bedoeling was om smorgens ook te gaan maar ik heb besloten dat niet te doen. Ik moest mijn spullen pakken en op tijd weg zien te komen. Wat nog niet helemaal gelukt is. Ik was pas om 8.30 uur weg. Vandaag dus 30km gelopen, dat was pittig ook omdat ik regelmatig de weg moest zoeken. Morgen een iets kortere dag. Ik kan een stuk afsnijden en ik loop dan naar Enines, daar zijn de mensen nog vlaams. Maar dat gaat niet lang meer duren.En dan hoop ik dinsdag naar Namen te lopen.
Met mij gaat het verder goed, mijn knieen deden wat vervelend maar dat is gelukkig weg. Verder heb ik geen klachten.
Dankjulliewel voor alle lieve reacties ik sta er van te kijken hoeveel het er zijn.
Met vriendelijke groet Josefine
:SMS update:: 7 maart 2011 :
Hoi vandaag fijn gelopen kon op mijn gemak doen. Ik ben in Enines weer bij mensen thuis. In een oude boerderij, ik heb wel veel geluk hiermee. Morgen naar Namen


:SMS update:: 8 maart 2011 :
Hoi ik zit in namen aan de maas. Vandaag over oud spoortrace gelopen mooi maar saai. Namen is mooi maar niks van gezien ik slaap buiten de stad. De suprise van nu is dat ik hier met 3 andere nederlandse pelgrims ben, 3 mannen. Zo vlug had ik nog geen andere verwacht. Morgen met 4 naar de abdij in dinant.


:SMS update:: 10 maart 2011 :
Hoi ik zit in de abdij van leffe dinant. Ik ben best moe maar dat gaat ook over. Ik heb een goed bed, vandaag 9 maart heel de dag met 4 gelopen. Even wennen heel de dag pratende mensen om je heen. Het is hier bewolkt en dat maakt dat ik iets minder positief ben. Wel fijn om te lezen dat zoveel me volgen Nu donderdag lopen we naar givet, het is bewolkt. Groetjes josefine


:SMS update:: 10 maart 2011 :
Hoi een lange dag vandaag, nu in givet. Ik loop nu met sjaak en rini, we hebben een matras maar geen douche en geen wc. Het adres is rue de oger 6 givet, dit staat in het boekje via monastica, niet naar toe gaan! Morgen hopelijk beter. Groet fien


:SMS update:: 11 maart 2011 :
Hoi ben in olly sur virion. Na een hoop gevraag en bellen toch een bed en douche. In een herberg waar een jeugdgroep is met kook ouders. We mochten meeeten, soep en pasta heel lekker! De moed zonk me in de schoenen, straks op tijd naar bed. Hopelijk morgen met goede moed weer verder naar Rocroi. Groetjes


  • 06 Maart 2011 - 21:27

    John Henselmans:

    Dat gaat prima zo! Mooi, dat je zoveel vriendelijke mensen tegenkomt. En je hebt prima weer, al zal het 's morgens bij de start best wel frisjes zijn, vermoed ik. Ga zo door.......!

  • 06 Maart 2011 - 22:16

    Tonny Smits:

    Hallo Joske
    Wij zijn blij met je nieuwe verslag,dan weten we tenminste waar je ongeveer bent en hoe het gaat.
    Wat je in een week toch een heel eind kunt lopen zeg.Zoals je merkt zijn er nog veel lieve en aardige mensen he. Zo waren wij vanmorgen in Haarsteeg in de karnavalsmis dat was zo geweldig mooi en al die grote en kleine mensen geweldige kappel geweldig koor een groot feest van saamhorigheid. Ons pastoorke Jesudoss had klompen aan en vertelde ook nog een mop.
    Hij was op bezoek in het ziekenhuis bij een hele ernstig zieke patient en allemaal verdriet en de man kon niet meer praten dus hij schreef op een briefke voor mij, Pastorke ge stot op mun zuurstofslang.
    Josefien geniet van je tocht wij blijven je volgen. Groetjes Rien en Tonny

  • 07 Maart 2011 - 06:45

    Arjan/petra Berkhout:

    Hey josefien,

    Fijn dat het goed verloopt.
    Lezen iedere x je bericht en volgen je overal naartoe.
    Hopen dat je knieen niet meer vervelend gaan doen.
    Veel succes!!
    ene JE KAN HET!!!!!!

    Groetjes,
    Arjan en petra Berhout

  • 07 Maart 2011 - 11:40

    Nel Klijsen:

    Hoi Josefine.Wat goed om weer iets van je te kunnen lezen.Gelukkig heb je niets overgehoudenvan je val.Ja ik neem aan dat het erg zwaar is,petje voor je af hoor.Nu krijg je bijna de franse taal voor je kiezen.Hopelijk willen ze je ook verstaan.Nou succes verder en tot de volgende keer.Het is maandag en wij gaan weer poetsen in de kerk.
    Groetjes Mari Nel Klijsen

  • 07 Maart 2011 - 14:04

    Riet Smits:

    Hallo Josefine,
    Al goed op weg! Gelukkig dat je val geen vervelende gevolgen heeft gehad. Vind het knap dat je deze tocht aan gaat, het is natuurlijk geweldig om zulke aardige mensen te ontmoeten. Wens je ook in het franstalige gedeelte veel vriendelijke en hulpvaardige mensen toe. Een goede tocht. Hartelijke groet Riet

  • 07 Maart 2011 - 19:59

    Tante Corry:

    Hoi Josefien,

    Geweldig dat je zulke mensen ontmoet daar kun je fijn opteren en voor ons fijn om te lezen dat het je goed gaat geniet er van. We lezen elk verslag van je veel liefs en de groeten van ons alle Oom Wim en Tante Corry.

  • 07 Maart 2011 - 21:11

    Angelique Van Mierlo:

    Hoi Josefine,
    Goed te lezen dat je reis goed verloopt! Knap dat je maar 1 keer fout bent gelopen, en dat zonder TomTom...doen niet veel je na hoor!!! Ook fijn te horen dat je geen last meer van je knieën hebt en geen nadelige gevolgen hebt overgehouden aan je val.
    Ik hoop dat je nog veel leuke, interessante en gastvrije mensen tegen komt!
    We volgen je, dat weet je!
    groetjes,
    Angelique

  • 07 Maart 2011 - 21:32

    Tonny Smits:

    Hoi Joske
    Ik lag al vroeg in de morgen wakker en dacht er klopt iets niet in mijn boodschap over de kappel
    dat moest natuurrlijk kapel zijn, en wij hebben er vandaag veel gezien en zo geweldig goed dat wil je niet weten. Voor ons is morgen de laatste dag en dan zit het er weer op voor een jaartje.
    Jij gaat nu naar de franstalige ,
    geen nood met handen en voeten kom je een eind maar dat kun jij wel daar ben ik zeker van.
    De weergoden zitten nog mee dat is voor ons en jou nog mooi meegenomen.
    Het beste en laat wat van je horen. Groetjes Tonny

  • 08 Maart 2011 - 09:19

    Francien Van Rooij:

    Hoi josefine
    Fijn te lezen dat het goed gaat, Cees en ik zijn ook 2 keer in scherpenheuvel geweest
    maar dan op de fiets, wij hadden ook geslapen in het klooster tegenover de kerk.
    Ik zie het weer helemaal voor me, te hopen dat het met je knieén goed blijft gaan, het weer is hier goed.
    Loop ze, en kijk uit.
    Groet Francien van Rooij Mommersteeg
    Giersbergen

  • 08 Maart 2011 - 11:18

    Leo Van Boxtel:

    Hallo josefine, heb je verslag gelezen , veel succes , en ga zo door, groet van de
    meesterschilder Leo van Boxtel.

  • 08 Maart 2011 - 14:04

    Lonneke Verhoof:

    Hoi Josefine,
    Ik lees dat het allemaal heel goed gaat, ik wens je het allerbeste en zoals je ziet heb ik je briefje gekregen. Succes en ik zal zo vaak mogelijk hier snuffelen om te lezen wat je allemaal ziet en beleeft.
    Stevige knuffel Lonneke

  • 08 Maart 2011 - 14:23

    Carola:

    heel fijn en leuk te lezen dat het goed met je gaat !!!
    geniet van je reis...en je ervaringen.
    antoon ,carola en job

  • 08 Maart 2011 - 16:09

    Nelly En Rony:

    je gaat al behoorlijk snel: Namen al in zicht.
    Ultreïa

  • 08 Maart 2011 - 19:36

    Anja De Vos:

    Hoi harde loper !!!!!!.

    Super hoor hoe dat het doet zeg .
    Om jaloers op te zijn ..
    Wonderbaarlijk hoe fijn je overal wordt ontvangen .....je zou toch denken dat er alleen maar goede mensen zijn .,Maar niets is minder waar .
    Dus pas goed op jezelf hoor .
    Veel gedachtens richting jou ....en respect groeit met de dag .
    Hier 4 maart mijn verjaardag gevierd ......maar dit was er een met een randje .
    Voor morgen loop ze.....voor straks pit ze .
    Dikke knuf Anja

  • 08 Maart 2011 - 21:26

    Mieke:

    Hoi Josefine,
    Fijn te lezen dat er zoveel lieve mensen zijn, maar je hebt ook niet anders verdient. Het is langzaam een sport geworden om te zien hoe ver je weer bent gekomen. Respekt!
    lieve groetjes

  • 08 Maart 2011 - 22:30

    Cor & Ria V.d.Hoven:

    Hoi Josefine, fijn te lezen dat het goed met je gaat en zo vlot verloopt.
    Het weer werkt ook goed mee dat is ook een pluspunt nie dan dat hebben wij ook nog.
    Het is denken wij leuk ook weer nederlanders te ontmoeten praat wat makkelijker,,, maar jou kennende je praat ook met handen en voeten,en zo kom je erook,,, ha ha,
    Succes verder en dat gaat best lukken, groetjes Cor & Ria v.d. Hoven.

  • 09 Maart 2011 - 08:49

    Miranda:

    hoi Josefine,

    Wat fijn dat het goed met je gaat! Ik neem mijn petje (als ik dat op zou hebben ha ha) voor je af!
    Ik vind het leuk om je verhalen te lezen. Fijn dat je veel vriendelijke mensen ontmoet. Ik hoop dat je knieen niet weer vervelend gaan doen.
    Hou je taai en succes!

    Groetjes,
    Jeroen, Miranda en Eefje

  • 09 Maart 2011 - 09:38

    René Gijbels:

    Josefine
    Ik wil je nog een kleine aanmoediging geven... Het is een hele tocht waar je aan begonnen bent, maar bekijk het van dag op dag en geniet van de lente die in de lucht hangt. Nog vele toffe ontmoetingen onderweg. >Het ga je GOED! René G. De Pelgrim, Scherpenheuvel

  • 09 Maart 2011 - 13:46

    Piet De Kort Kaatshe:

    beste josefine,
    het gaat je goed en stap maar aan. de eerste week zal het niet meevallen, maar daarna ben je de thuishaven aan het loslaten. dan gaat het om de wandeling en de omgeving werkt meer op je in.
    dan komt jou spiritualiteit meer boven. wanneer je medepelgrims ontmoet dat wordt het al iets anders. fijn dat je de eerste avond Broeder alfons hebt ontmoet. hij is een erg inspirerende man. volgende week ontmoet ik hem weer. ik ken hem al 45 jaar.
    hartelijke groeten en het ga jou goed;
    piet de kort kaatsheuvel

  • 09 Maart 2011 - 18:38

    Anja De Vos:


    Hoi Josefien .

    Alweer een stukske verder .......en je ziet wel het stukje saai lopen wordt gelijk beloond.,met gezelschap van DRIE musketiers .
    Dat loopt alweer een stukje gezelliger .......maar ik kan me ook voorstellen als de omgeving mooi is ,,,,,het ook fijn is om in je eentje alle mooi,s tot je te nemen .
    Voor morgen hoop ik op wat mooi weer ....en weer wat kilometers verder .
    Voor straks tuk ze .

    Dikke knuf Anja

  • 09 Maart 2011 - 19:18

    Johan Versantvoort:

    Beste Josefine ik vond het leuk om je verslag te lezen, en dat het goed met je gaat.
    Nu je aansluiting hebt gekregen van 3 andere nederlandse pelgrims hoop ik voor jou dat het ook aangenamer wordt om verder te gaan lopen want alleen is ook maar alleen!
    Ik hoop dat het wat weer betreft ook meer droog en wat warmer wordt dat is ook 'n stuk fijner en aangenamer. Groetjes en weer tot binnenkort ik volg je,Johan.

  • 09 Maart 2011 - 20:47

    Gerry Van Daalen:

    Hoi Josephine
    Hier ben ik weer
    Ik vind het fijn dat je nu met enkele pelgrims loopt
    dat geeft mij zelfs een goed gevoel
    Bij de rustende jager is het ook ,t gesprek van de dag
    we leven allemaal met je mee
    nog heel veel wandelplezier
    groetjes Tiny en Gerry van Daalen

  • 09 Maart 2011 - 21:09

    Rinus Vermue:

    Ha Josefine,
    Leuk je zo te kunnen volgen.
    Ik vind het een knappe prestatie , zo"n reis in je uppie.
    Nog veel wandelplezier, en geniet van al die nieuwe contacten en mooie dingen onderweg.
    Groetjes van deze Zandloper.

  • 09 Maart 2011 - 22:00

    Cees Van Vroenhoven:

    josefine, we volgen je door deze site,
    het gaat je goed groetjes uit Loon op zand

  • 10 Maart 2011 - 08:52

    Jeanne Koolen:

    Hallo Josefine
    Wat ben je al een eindje onderweg en wat gaat `t goed.......Even je tempo en ritme vinden is belangrijk en met wat zelfvertrouwen komen we al een heel eind. Fijn dat je medepelgrims ontmoet maar probeer toch je eigen tempo aan te houden, praten en te snel lopen kost je natuurlijk extra energie en dat merk je wel.Over het weer hoef je je niet druk te maken,komt toch zoals het komt.....Nou Josefine,je zult wel denken wat een wijze les,ga het zelf maar eens doen....haha. Ik wens je een goede dag met de ene voet voor de andere voet en succes hoor.

  • 10 Maart 2011 - 08:53

    Francien Van Wezel:

    Hoy Josefine,
    Ja, ook ik volg je op de voet. Het gaat tot nu toe, zo te lezen, heel goed. Knap, hoor!!
    Loop je nu weer alleen verder?
    Je zit nu bijna in Frankrijk. Zit je nog op schema of heb je dat niet en kijk je wel hoe ver je komt.
    Ik kan me dat wel voorstellen. In gedachten ondersteunen jou heel veel mensen en jij weet dat en daarom weet ik zeker dat jij de eindstreep haalt!!
    Toy, toy toy!! Francien.

  • 10 Maart 2011 - 09:03

    Anne En Petra:

    Hoi Josefine,
    Fijn dat alles goed verloopt tot nu toe en dat je al zo vlug contact hebt met andere pelgrims. Nu nog het zonnetje dat voor je gaat schijnen. We blijven je volgen!
    Succes en groetjes,
    Anne van Petra van der Aa

  • 10 Maart 2011 - 10:48

    Rony En Nelly:

    je gaat dus nu de Belgisch-Franse grens over. Fantastisch en verbazingwekkend dat je zo snel gaat.
    Ultreïa!

  • 10 Maart 2011 - 12:12

    Tante Corry:

    Hallo Josefien,

    Naar regen komt zonneschijn veel geluk en plezier het word weer mooier en het is niet echt koud ong 12 gr word al wat,

    veel liefs van Oom Wim en Tante Corry.

  • 10 Maart 2011 - 12:20

    Marloes:

    Hé Josefine,

    Fijn dat je al wat gezelschap hebt, maakt het op sommige stukken toch iets makkelijker. Maar jou kennende is alleen ook geen probleem. Je bent al een eind op weg. Ga zo door.
    Denk elke dag aan je.

    Knuf Marloes

  • 10 Maart 2011 - 13:21

    Anja De Vos:

    Hoi josefientje ..

    Ik hoop dat het een beetje droog blijft .....en je een beetje extra energie opdoet vandaag .
    En mochten je medelopers teveel kletsen .......dan geef je ze allemaal maar een toverbal ....je weet wel zoeen waar je op sabbert ,en die dan van kleur veranderd .
    Dan is het effe stil .
    Vanuit het ook natte brabant .....zet hem op ...dikkke knufAnja.

  • 10 Maart 2011 - 17:24

    Angelique Vd Hoven:

    Succes!

    Groetjes Angelique

  • 10 Maart 2011 - 18:26

    Mari En Christel:

    Leuk om je te volgen. We kijken steeds uit na je dagverslag. In onze gedachten lopen we met je mee. nog veel succes met je wandeling

  • 10 Maart 2011 - 18:33

    Diny Van Heist:

    Hallo Josefine,
    Volg je verslagen met veel plezier,je loopt nu door een prachtige streek,
    en het wordt steeds mooier denk ik.
    Heel knap waar je mee bezig bent!
    veel sukses,en goed weer gewenst.
    Groet Diny

  • 10 Maart 2011 - 20:38

    Anja De Vos:

    Hoi toppertje.

    Dat is balen zeg ......hopelijk is het matras wel in orde .
    Gelukkig dat het maar voor een nachtje is .
    Maar goed dat je bij de andere adressen zo verwend werd .....
    Trusten voor zo .....maar je ligt er al in denk ik .Anja

  • 10 Maart 2011 - 20:46

    Tonny Smits:

    Hoi Joske
    Je gaat als een speer goed zeg.
    Groetjes Tonny

  • 11 Maart 2011 - 19:50

    Anja De Vos:

    Hoi kanjer ,

    In gedachten bij je .....duim voor je ....komt vanzelf goed .
    lekker vroeg in je mandje .....ene ikkes ook .

    Dikke knuf Anja

  • 11 Maart 2011 - 20:51

    Wim En Annie:

    hoi jozefien

    Wij vinden het nu al knap wat je doet.
    en kijken iedere avond samen in welke plaats je zit.
    We zullen nu een kaart van frankrijk aan kopen die hadden we nog niet
    En jozefien hou de gang er in
    Groetjes

  • 11 Maart 2011 - 22:13

    Mieke:

    Hi Josefien
    'n dipje hoort erbij, ik hoop dat je er weer snel bovenop komt. Geloof verder in jezelf dan loopt het wat lichter. Ik stuur je vanaf hier een zonnestraal en hoop dat tie morgen bij jou aankomt.
    Lieve groetjes

  • 11 Maart 2011 - 22:36

    Tonny Smits:

    Hallo josefine
    Waarom de moed in de schoenen? Morgen weer een nieuwe nieuwe dag dus een beetje rustig aan en het komt allemaal goed. Je hebt de tijd en als je wat moois ziet blijf dan even daar om te genieten. zoals ik begrijp ben je nog steeds met andere pelgrims, doe het op je eige tempo en
    ik hoop dat het zonnetje voor jou en ons gaat schijnen dat hebben we nodig. Vandaag heb ik wat in de tuin gewerkt, beetje zonnetje maar de wind nog wat koud. Maar de lente is er al kijk eens in de bermen om je heen en je ziet het begin is gemaakt je gaat een mooie tijd tegemoet.
    Groetjes Tonny

  • 12 Maart 2011 - 09:30

    Hee Josefine:

    Leuk je verslag te lezen, we zullen het gaan volgen en zo te zien ben je alweer een flink eind opgeschoten. Goed dat jullie langs de maas gelopen hebben want de Gr-route over Soulme was onbegaanbaar, we hebben een halve dag gelopen en moesten dat hele eind weer terug!! Bomen,bomen,bomen enfin de rest lees je maar op mijn blog.
    Nog veel stap-plezier! Marianne en Anneke

  • 24 Maart 2011 - 18:44

    Marcel En Marleen:

    He meid .
    Ik vind het toch knap waar je mee bezig bent een grote uitdaging,maar naar je verhalen te lezen red je toch het toch aardig ga zo door ook al valt het soms zwaar om toch weer door te gaan.Succes verder we blijven op de hoogte. grojes marcel en marleen.

  • 21 April 2011 - 21:16

    Lieve En Michel:

    Hey Josefine,
    Wij denken hier in Attenhoven nog aan je hoor en we zijn blij dat je zo goed vooruit gaat, je dorpsgenoot John Henselmans is vandaag voorbij Reims, hij ligt dus nog een stukje achter je.
    Maak het goed en vele groetjes
    Lieve en Michel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Josefine

Actief sinds 30 Sept. 2010
Verslag gelezen: 996
Totaal aantal bezoekers 239682

Voorgaande reizen:

02 Juni 2015 - 30 Juni 2015

Pelgrim Josefine op de camino primitivo.

02 April 2013 - 30 Juni 2013

Pelgrim aan de wandel, naar Santiago

27 Februari 2011 - 29 Juni 2011

Weer aan de wandel naar Santiago

Landen bezocht: