Santiago als pelgrim / toerist - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu Santiago als pelgrim / toerist - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu

Santiago als pelgrim / toerist

Door: josefinevandenhoven

Blijf op de hoogte en volg Josefine

24 Juni 2011 | Spanje, Santiago de Compostella

Hallo allemaal
Ik ben weer terug uit Muxia in Santiago. Ik heb in Muxia de eerste bus gepakt naar Santiago, die van 6.45 uur.
Was dus gistermorgen donderdag om goed 8.30uur weer in de stad.
Beetje vroeg ja om dan de bus te pakken, er was weinig keus er rijden maar twee bussen per dag terug.
En de kosten 6.25 euro, dat kun je toch niet vergelijken met nederland.
Muxia was mooi maar het is er erg klein en de toeristenbussen stoppen dan ook alleen bij de vuurtoren.
Was goed om er te voet naar toe te lopen.
Gistermorgen weer naar mijn zelfde hotel gegaan, die had ik gereserveerd.
Een goed niet duur hotel en zit dus eigenlijk altijd vol.
Ik liep door de stad later en toen liep ik tegen Rinse en Truus aan uit vlijmen.
Ik wist dat ze er waren, ze zijn twee maanden geleden vertrokken vanaf Sevilla te voet naar Santiago.
Ik heb gezellig met ze op een terras gezeten in de zon.
We hebben lekker bijgekletst over onze tocht, dat is wel mooi want Rinse weet heel veel feiten uit zijn hoofd.
Daarvoor had ik in een cafe aan het ontbijt gezeten ook met een nederlandse man op de fiets uit Sitard. Dus gister mijn nederlands weer lekker opgehaald.
Ik dacht op de dag wel effe hoe ga ik mijn tijd hier toch doorkomen??
Is best lang tot dinsdag, maar eigenlijk valt het wel mee.
Ik ga hier in de stad nog wat wandelingen doen, ik moet nog wat dingen halen.
En er zijn hier winkels genoeg.
Als het goed is zie ik Gerard en Orty nog, die zitten nog in Finisterre of Muxia. Ik weet niet in welk van de twee.
Gistermiddag heb ik op mijn gemak in het park gezeten, ik denk dat ik er wel twee uur heb gezeten. Wat mensen gekeken en met een stel nederlanders gesproken. Dat was weer een stel die met de caravan heel spanje hadden gezien. Ze zagen zo bruin bijna zwart.
Gisteravond had ik weer afgesproken met Rinse en Truus, we zijn gaan eten en dat was heel lekker en zeker gezellig!!!
We hebben ook gesproken over wat we meegemaakt hadden.
Viel niet mee om alles terug te halen.
Alleen de grote lijnen, hoe ik mensen ontmoet heb.
Vorige keer ontmoete ik mensen die ik op dat moment nodig had.
Nu was dat ook zo, zoals de nederlander Frans. Die ik jammer genoeg niet meer gezien heb.
Ik hoorde wel van Barbera dat hij de primitivo gelopen heeft.
Ik had hem graag nog gezien. Mischien plaats ik nog wel een oproepje op de site van het genootschap.
Maar ik heb ook veel mensen ontmoet die wat van mij moesten leren of die gewoon ook effe hun verhaal kwijt moesten.
Wat ik hier verder nog ga doen???
Ik ben vanmorgen effe naar het treinstation geweest. De trein vertrekt om 9.25uur en is in Hendaye om 20.54uur.
Een hele tijd!! Maar ik wil dat wel graag doen want hij rijd langs plaatsen aan de camino.
En ja weer die prijzen, 66 euro voor een 1e klas kaartje.
Dan moet ik nog wel heel Frankrijk door he want Hendaye ligt aan de grens met Spanje.
Ik kijk er naar uit om jullie weer te zien, sommige van jullie hoop ik woensdagavond te zien in de kets.
En andere later, voor nu ga ik nog effe genieten hier want het weer is hier geweldig!!!! Zeker boven de 25 graden smiddags
Groetjes knuffels Fien

  • 24 Juni 2011 - 11:58

    Robin En Marlies:

    Ha die Josefine!

    Geniet van je laatste dagen in Spanje en de terugreis. Petje af voor wat jij hebt gepresteerd!

    Salut!

    Robin en Marlies

  • 24 Juni 2011 - 13:15

    Anja De Vos:

    ZOOOOOOOOOOOOOOOOOO vakantieganger .

    Alles goed daar ????
    Geniet er maar van terrecht verdiend hoor
    XXXXAnja

  • 24 Juni 2011 - 14:34

    Cor & Ria:

    Hoi Josefine, en vele medelezers vele van jullie hebben Josefine uitgezwaaid op Zondag 27 februari
    met medewerking van de Pastoor en Pastor Theo Schepens een H.Mis, toen een gezellig samenzijn
    en Josefine kreeg het er echt warm van en stond te popelen ondanks de regen om de pelgrimstocht Santiago de Compostela te beginnen en intussen met ups en donw's helemaal volbracht (bijna) wat een KANJER van een meid in onze ogen geweldig een Presstatie van wereldformaat.
    In overleg met Theo Schepens en de Pastoor en uiteraard Josefine om van haar Pelgrimstocht,
    een mooi slot er aan te maken, laat het nou toevallig op Woensdag 29Juni ook nog de Feestdag van
    de Apostelen Petrus en Paulus zijn, zou het mooi voor Josefine kunnen zijn om haar een warm onthaal te bezorgen en als afsluiting een H.MIS in de St.Jan om 18.30 uur in de St.Jozefkapel te Kaatsheuvel en iedereen is daarbij van Harte Welkom.
    Cor & Ria.

  • 24 Juni 2011 - 15:00

    Tante Corry:

    Hallo Josefine,

    Nog wat mooie dagen en geniet.
    Wij wensen je een goede thuis reis en een mooie thuis komst.
    Wij zijn er niet.

    Veel liefs en groeten van ons alle.

  • 24 Juni 2011 - 18:11

    Angelique Vd Hoven:

    Hoi Josefine,

    Geniet maar lekker, dat heb je wel verdient!

    Groetjes Angelique

  • 25 Juni 2011 - 10:10

    Marcel En Marleen:

    Hoi Josefine
    Een geweldige prestatie knap hoor ik doe je het niet na.
    Geniet nog lekker een aantal dagen en een behouden thuiskomst !

    gr Marcel en Marleen

  • 25 Juni 2011 - 11:39

    Jos En Stef Uit Wess:

    Wij wensen je een heel goede terug reis.
    Geweldig wat je gedaan hebt wij zijn trots op je
    Gr jos en stef
    p/s van de wandelstokken

  • 25 Juni 2011 - 13:15

    Monic Van Berkel:

    Hey Josefine,

    Wát een wereldprestatie, heb jij geleverd! Petje af, hoor.
    Geniet van de laatste dagen, daar in Spanje.We wensen
    je een behouden thuiskomst.

    Groetjes,
    Paul, Monic, Annet en Thijs.

  • 25 Juni 2011 - 16:58

    Wim En Willy:

    Hoi Josefien,

    Ik heb net de laatste verslagen gelezen.
    Geweldig al die felicitaties.
    Wij waren na 10 dagen weer blij thuis te zijn.
    Nu nog een paar dagen en dan zien we jou ook weer.
    Nog een paar leuke dagen in Santiago en een goede
    thuisreis.
    wim en willy.

  • 25 Juni 2011 - 20:32

    Nelly:

    Hoi Josefine....Ik heb net nog even je said bekeken en ook de foto's, en zag dat je bij je aankomst in Santiago je haren los had. Een heel ander gezicht maar wel mooi. het was voor mij dat je, voor de aankomst extra mooi wilde zijn. Je ziet er ook jonger uit en dan zo een lange voettocht achter de rug. Blijkt hoe sterk je bent en hoe of je tocht je goed heeft gedaan.
    Je had voorspoed en tegenspoed, op allerlei fronten maar als je je onderneming samenvat ben je een ervaring rijker en gegroeid naar lichaam en geest!
    Lieve Josefine.. geniet nog met volle teugen, laat de energie van jou Camino op je inwerken , zodat je als je thuis bent daarop kunt teren.Ik wens je een goede thuisreis en wij hier zullen je van harte welkom heten!!! Liefs en een Brabantse Houdoe. Nelly

  • 26 Juni 2011 - 07:04

    Nel Klijsen:

    Hoi Josefine.
    Wat leuk dat je weer terug bent in Santiago,we hopen dat je nu een beter gevoel krijgt .Natuurlijk het echte Jez gevoel.
    Ja het begint nu echt te korten voor je,en we hopen dat je dus nog even mag genieten van de laatste dagen.
    Ja met de kerk komt er nu zicht in ,aan een kant zijn de nieuwe ramen er al in en de torens zijn ook bijna zover ze zitten tot onder de galmgaten.Ja we moeten nu iedere week vrijdag of zaterdag wat gaan schoonmaken,want je weet stof gaat overal door.
    Nou meisje geniet nog van de dagen en ik zie je woensdag avond in de kerk.
    Groetjes Nel.
    Je bent een super Kanjerrrrrrrrrrrrrrrr

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Josefine

Actief sinds 30 Sept. 2010
Verslag gelezen: 570
Totaal aantal bezoekers 239678

Voorgaande reizen:

02 Juni 2015 - 30 Juni 2015

Pelgrim Josefine op de camino primitivo.

02 April 2013 - 30 Juni 2013

Pelgrim aan de wandel, naar Santiago

27 Februari 2011 - 29 Juni 2011

Weer aan de wandel naar Santiago

Landen bezocht: