Finisterre en Muxia - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu Finisterre en Muxia - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu

Finisterre en Muxia

Door: josefinevandenhoven

Blijf op de hoogte en volg Josefine

22 Juni 2011 | Spanje, Madrid

Hallo allemaal
Ik ben er hoor Muxia.
Vanaf Olveiroa ben ik naar Finisterre gelopen.
Olveiroa was weer zo'n klein gat met alleen een pension-cafe-restaurant.
Daar hadden ze dus geen internet, op weg ernaar toe hadden we al slecht weer.
Heel de dag motregen en geen zicht.
Maar de dag naar Finisterre was nog slechter. Het begon redelijk alleen helemaal geen zicht. Na twee uur begon het te regenen en het is niet meer opgehouden tot het eind van de dag.
Ik baalde goed het waren twee dagen van meer dan 30 km, dus ik was keikapot.
Op weg naar Finisterre dacht ik echt, ik stop er mee dit was het.
Maar dankzij wat opbeurende smsjes heb ik toch besloten om vandaag naar Muxia te lopen.
Gister naar Finisterre zouden we zicht op zee hebben, gelukkig bijna bij Finisterre zag ik toch nog de zee.
Het laatste stuk langs zee gelopen.
En na de douche en eten ben ik effe gaan liggen op bed.
Daarna moest ik nog naar het echte einde.
Bij de vuurtoren staat een paaltje met 0.00km erop, samen met Lars de zweed fotos gemaakt en zoals meer pelgrims doen ook wat spullen opgestookt.
Alleen was het niet zoveel, alleen mijn zakdoek die moest in de was en symbolisch was dit wel genoeg.
In Finisterre zou je ook de zonsondergang moeten zien.
Dat heb ik niet gedaan, vanaf de vuurtoren is het 1 uur terug lopen.
Aangezien ik vandaag naar Muxia wilde lopen leek het me wijzer om vroeg naar bed te gaan.
Vanmorgen na een goede nachtrust en ontbijt in de bar, om 7.15uur aangelopen.
En zowaar na alle regen van gister, scheen zelfs de zon.
Het was dus een hele mooie wandeling.
De eerste koffiestop is pas op de helft van de wandeling. Daar koffie op en een broodje. En toen verder gelopen.
Na Lires is dat, zou er een rivier zijn die je over moet steken. En dat zou alleen gaan bij laag water en dan nog moet je je schoenen uit doen.
Als het te hoog is moet je terug en omlopen.
Maar verrassing, ze hebben een brug gebouwd die dus nog niet in het boek staat.
De hele tocht ging een beetje door het bos met zicht op zee.
Na Lires ging het nog omhoog naar 230 meter hoog.
Toen de afdaling in zette dacht ik wel, dit was de laatste klim.
De wandeltocht zit er bijna op.
Ik ben hier toch wel blij mee, dat ik niet meer hoef te lopen.
Op het eind naar Muxia was het echt heel mooi. De zee met mooie rotsen en mooi blauw water.
Het laatste klimmetje ging naar de herberg een hele fijne grote herberg en ik had plek.
Nu hoor ik dat het hele dorp vol zit.
Gister in Finisterre heb ik een heel mooi diploma gehad.
En hier in Muxia weer 1 diploma, en bijna mooier dan gister.
Al dat wandelen was het zeker waard!!!
Straks hier in Muxia nog naar het uiterste puntje en effe het zeewater voelen.
En dan met de eerste bus om 6.45uur terug naar Santiago.
Daar nog effe de toerist uithangen.
Morgen zie ik in Santiago Rinse en Truus uit vlijmen, voor sommige van jullie bekende.
Ik houd jullie nog op de hoogte wat ik allemaal uitspook in Santiago.
Ik moet mijn terugreis nog regelen maar zoals het er nu voorstaat,
neem ik de trein maandag en kom dan dinsdagavond rond 18.00 uur in de vaartstraat aan.
Groetjes Josefine


Ps: Zo vlug kan het gaan.
De plannen zijn al gewijzigd.
Mijn thuiskomst word woensdagavond.
Zoals het er nu naar uit ziet, is er een mis in de kerk st-jan in kaatsheuvel.
Met medewerking van Theo Schepens en de pastoor.
Verdere details weet ik niet,
en wil ik ook niet weten.
Verrassingen blijven leuk.
Over hoelaat en hoe dat hoor ik wel via Ome Cor of Angelique van Mierlo.
Word vervolgd!

  • 22 Juni 2011 - 15:45

    Jeanne:

    Geweldig Josefine,goed gedaan,alles afgemaakt...........Dit neemt niemand je ooit meer af!!!!!!!!!Nu nog zeker genieten van je laatste dagen van je camino en van Spanje. Wat vliegt de tijd en wat kun je een eind komen met de benenwagen,echt knap van je hoor.Rust lekker uit want eenmaal thuis zal het ook nog even druk worden denk ik... Lieve groet en tot Dinsdag en een hele goede thuisreis gewenst met de trein.

  • 22 Juni 2011 - 16:06

    Angelique Vd Hoven:

    Geniet er nog even van en een hele goede terugreis gewenst!

    Groetjes Angelique

  • 22 Juni 2011 - 16:07

    John Henselmans:

    Het zit er bijna op. Je hebt een lange reis gemaakt: Van huis naar Santiago/Finisterre. Je hebt je doel bereikt en ondanks alle hoogte- en dieptepunten (net als in het echte leven!) heb je je droom waar gemaakt. De weg was het doel. Op het kaartje van Huberta (heb jij ook gekregen) staat o.a.

    Al lopende maak je de weg,
    en als je omkijkt,
    zie je het spoor,
    dat je nooit meer zult bewandelen.

    En zo is het.
    Groet en knuffel,
    John

  • 22 Juni 2011 - 16:07

    Els:

    Hardstikke goed hoor en nou nog een paar dagen lekker genieten hè.
    En ik wens je een voorspoedige terugreis.
    Tot volgende week dinsdag
    Groetjes Els

  • 22 Juni 2011 - 16:10

    Anja De Vos:

    Hoi Bikkeltje ...

    Proficiat het zit erop zeg .RESPECT hoor
    Wat een geweldige prestatie dit heb je toch effe gedaan .
    Super dat je doorgezet hebt ....toppie hoor .
    Je kunt nu zeggen ....dit heb ik toch maar gedaan ,,,.i p v dat je je anders altijd had afgevraagd had ik het maar gedaan .
    Je dapperheid en moed heeft het zeker gewonnen van je onzekerheid .......en vermoeidheid
    Daar is veel lef voor nodig om het toch maar te doen .
    Effe zat je op het randje van .....ik stop .......maar nu kunnen zeggen ik zat op de top .......en je hebt het toch maar gedaan .
    Waarschijnlijk veel geleerd van deze tocht .....maar ook veel van jezelf geleerd .
    Dit kun je als een waardevol. bezit je hele leven mee nemen .
    Kanjer morgen een goede terugreis naar Santiago.
    En geniet nog effe van dat alles .
    Voor strakkie pit ze ......en gooi alle ballast van je schouders .
    Dikke knuf Anja

  • 22 Juni 2011 - 16:27

    Frans Blok Afd.6:

    Ha KANJER,
    Stiekem wist ik wel dat je het zou volbrengen maar af en toe bekroop mij toch het gevoel dat je het bijltje erbij neer wilde leggen. Maar je wilskracht heeft het toch gewonnen en daarvoor een HELE DIEPE BUIGING van mijn kant.
    gr.Frans

  • 22 Juni 2011 - 18:10

    Tante Corry :

    SUPER,Super trots op je.
    en tot het eind wat goed en geniet er nog wat van thuis begint jou gewoon leven weer,
    zo als bij iedereen.
    Veel liefs Groetjes Oom Wim en Tante Corry en ook ons kinderen.

  • 22 Juni 2011 - 19:47

    Anja De Vos:

    Hoi fientje .

    Een dag meer of minder .
    We hopen er woensdag te zijn ,
    Voor jou ....rust maar lekker uit en geniet .
    XXXXAnja

  • 22 Juni 2011 - 19:48

    Nelly:

    Men brengt een groot deel van zijn
    leven door met uit te wieden wat
    men tijdens zijn jonge leven in zijn
    hart heeft laten groeien.
    In zijn hoofd heeft vastgezet
    In zijn maind heeft geworteld.

    Deze bewerking heet ervaring opdoen!!!

    Lieve Josefine.....
    Hier heb jij al die dagen dat je op pad was
    aan mogen werken, en héb je aangewerkt.
    Dat hebben mogen horen uit jouw eigen
    Opgeschreven woorden. (Verslagen)

    Lieve Josefine, dit is ook zoals je zelf schrijft...
    Iets wat je, je hele leven meeneemt.
    Je diploma’s zullen je dierbaar zijn dat mag...
    Maar je eigen IKJE zal er wel bij varen!!!
    Geef jezelf maar ’n schouderklopje dat is verdient.!!! En ik ben Aaaaaaaaaaaaaaaapentrots op je!!!!



  • 22 Juni 2011 - 19:49

    Cor & Ria:

    Beste medelezers, ik wil alvast laten weten dat de H.Mis op Woensdagavond is om 18.30 uur.
    In de St.Jan in Kaatsheuvel en wel in de St.Jozefkapel.
    Verdere gegevens komen nog,,,,,,,,,,,,
    Ome Cor.

  • 22 Juni 2011 - 19:55

    Nelly Netten.engel:

    Hoi Josefine proficiat dat je pelgrims tocht volbracht hebt knap hoor toi toi toi

    en heb met veel plezier je verslagen gevolgd van begin van en vindt je een kanjer om zo een reis te ondernemen verder veel succes doei nelly

  • 23 Juni 2011 - 15:08

    Lonneke:

    Proficiat. Super hoor.

    Een hele mooie ervaring erbij. Ik wens je een hele fijne thuisreis en ook een heerlijke thuiskomst.
    Maar nu eerst nog even genieten hoor.

    Groetjes Lonneke

  • 23 Juni 2011 - 16:04

    Tante Nel:

    Hartstikke goed van jou we wensen jou een goede reis terug
    Wij gaan een paar dagen naar Apeldoorn dus helaas kunnen we niet bij de je terug komst aanwezig zijn en bij de H mis maar komen later wel langs.
    Gr Oom Hans en Tante Nel

  • 23 Juni 2011 - 17:29

    Nico:

    Hallo Fien,
    Prima afgerond, na een voldane uitdaging is het goed rusten, geniet nog van de laatste dagen daar. Groeten Nico

  • 23 Juni 2011 - 19:50

    Anja De Vos:

    Hoi fientje ,

    En alles voorspoedig gegaan vandaag ???en oook een beetje genoten
    Ik zou het maar doen ,,,,dadelijk als je terug bent ,zal het ook druk zijn .
    Voor strakkie,s trusten .
    Maak er morgen wat mooi,s van .

    Dikke knuf Anja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Josefine

Actief sinds 30 Sept. 2010
Verslag gelezen: 1223
Totaal aantal bezoekers 239662

Voorgaande reizen:

02 Juni 2015 - 30 Juni 2015

Pelgrim Josefine op de camino primitivo.

02 April 2013 - 30 Juni 2013

Pelgrim aan de wandel, naar Santiago

27 Februari 2011 - 29 Juni 2011

Weer aan de wandel naar Santiago

Landen bezocht: