Galicie en bergen.. - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu Galicie en bergen.. - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu

Galicie en bergen..

Door: josefinevandenhoven

Blijf op de hoogte en volg Josefine

09 Juni 2011 | Spanje, Madrid

Hallo allemaal
Vandaag ben ik in Vilanova de Lourenza. Net voor Mondenedo.
Ik had graag doorgelopen daar naar toe maar dat was toch echt te ver. Eerst nog wat over gister in Ribadeo.
De kerk was open deze keer, Inke en ik erin om te kijken.
We zaten nog geen 2 minuten of we werden er al uit gestuurd.
Ze waren er met kinderen bezig.
Waarom dat weet ik niet. Ik heb nog wel een kaarsje aangestoken.
Maarja zoals sommige al weten een electrisch kaarsje.
Vandaag zijn Pierre en ik weg gegaan uit Ribadeo.
We zijn op tijd vertrokken want we wisten dat het een zware etappe zou kunnen zijn.
Bijna gelijk moesten we omhoog de berg op.
En dat zo een paar keer, het dal in en weer omhoog.
Wel was het wederom droog weer, dus lekker lopen.
En het is hier ook heel mooi, mooie bergen en heel veel kapelletjes.
Die natuurlijk dicht zijn.
We hadden ook geen koffie onderweg maar dat vond ik niet zo erg.
In het laatste dorp 5 km voor aankomst vonden we toch een bar.
Dus ik koffie con leche en Pierre thee.
Hier in Vilanova de lourenza zijn we in een fijne herberg. Met een keukentje, maar we waren hier op tijd dus we zijn vanmiddag menu del dia wezen eten.
Voorgerecht, hoofdgerecht, dessert, water, wijn en koffie voor 9 euro.
En lekker!!! De mensen van het restaurant zaten net zelf te eten en ik zag dat ze gekookte aardappels hadden.
Dus wat denk je, gevraagt en gekregen.
Dat was echt genieten. En morgenvroeg kunnen we weer eens thee zetten bij het ontbijt en ik heb bruin brood gevonden met kaas.
Dus ik heb verder niet veel wensen.
Het enigste is dat ik iedere morgen wel een paar keer vraag of ze het droog kunnen houden daar boven.
Straks nog een kleinigheidje eten en om 20.00 uur effe naar de kerk er zou een mis zijn.
Ik heb trouwens een echt kaarsje gekocht. Want vandaag zag ik een kapelletje waar in de raam, open raam allemaal kaarsjes stonden te branden.
Ohja ik heb ook wat smsjes gekregen, dat ze kaarsjes voor me aan hadden gestoken.
Ontzettend bedankt dat jullie me zo helpen.
Degene weten wel wie ik bedoel.
Morgen weer een nieuwe dag, met een stop in Mondonedo. Voor koffie en om de kerk te bekijken.
Ook een cathedraal die open zou zijn.
Groetjes en jullie in nederland een heel fijn pinksterweekend!!
Josefine

  • 09 Juni 2011 - 18:36

    Anja De Vos:

    Hoi Josefien ..

    Alweer zo,n mooi verslag........en een droge dag .HAHA het rijmt .
    Je zit er goed in .....en geniet van de dingen om je heen .
    hou dit gevoel van tot je bij je eindpunt bent .....des te meer en intenser zul je je eindstreep bereiken .
    Goed is dat je s,morgens ze hier boven wakker schut en om mooi,weer vraagt .....vergeet alleen het bedankje niet s,avonds .
    het zit je gelukkig mee .......en laat je nergens door uit het veld slaan .
    Je bent zo sterk geworden .....ben supertrots op je .

    voor straks slaap ze ,,,,,en morgen een bijzondere dag .

    Dikke knuf Anja

  • 09 Juni 2011 - 18:45

    Anja De Vos:

    He was ik nog vergeten vandaag dag 103 ......zo0lang volgen we al
    3dagen geleden was zeker geen top dag ......
    Nu aleen maar vooruit XXXXXXXXXXXX

  • 09 Juni 2011 - 20:10

    Wim En Willy:

    Hallo Josefine,

    Weer een prachtig verslag.Ik heb met Cisca naar je foto,s gekeken.
    Ze kent de streek ook .Is er jaren geleden met de bridge club geweest.
    Wim heeft vandaag het gras nog gemaait bij jou huis.
    Wij gaan dinsdag na pinksteren op vakantie. (moergestel 26.8 km.)
    Zo bijna te voet kunnen.
    Veel liefs en tot morgen avond.
    wim en willy.


  • 10 Juni 2011 - 07:09

    Nel Klijsen:

    Hoi Josefine
    Fijn om te horen dat het weer wat beter met je gaat.
    Het is weer een mooi verslag,en wij kijken er ook iedere keer naar uit.
    Gelukkig heb jezelf oook een kaarsje op kunnen steken,het geeft denk ik voor jezelf ook een fijn gevoel.Hier het uurwerk in de toren weer te zien en kunnen we ook alle klokken weer luiden.
    Ja de stijgers zijn weer een stuk naar beneden.
    Het kerkhof zijn ze geheel aan het renoveren,is nu een puinhoop,maar ook hier telt alles komt goed.
    Nou hou je taai en succes voor de laatste lootjes.
    Groetjes Nel Klijsen

  • 10 Juni 2011 - 16:28

    Anja De Vos:

    Hoi
    Josefien.

    Hopelijk vandaag een goede tocht gehad ,,,,,en heerlijk eten .
    Hopelijk ook droog??????Hier niet !!!!!!!!!!!!!!.
    Blijf volhouden ....trusten voor strakkie,s .

    XXXXAnja

  • 10 Juni 2011 - 20:32

    Nelly:

    Lieve Josefine.....Ook voor jou hele mooie Pinksterdagen. Laat de Geest je inspireren om je tocht
    voort te zetten, om daar te komen waar je voor op weg bent. Ook dat je de herinneringen en de ervaring mee kunt nemen op je levensweg. Dit neemt niemand je meer af.
    Josefine, hopelijk kun je wandelen met zonnig weer maar wandel vooral met de zon in je hart!!!
    Ik zal een kaars bij je vader brengen en we zullen vragen dat hij de laatste dagen zeker met je mee wandelt. Oké. Liefs en groetjes. Nelly

    Ja, ook het St. Jozefkerkhof ken je niet meer terug. Het is zo mooi betegelt.

  • 10 Juni 2011 - 20:59

    Tonny:

    Hallo Josefine de kaarsjes branden de laatste loodjes.
    Groetjes Tonny

  • 10 Juni 2011 - 21:11

    Kees En Lied Zwaans:

    hallo josefien
    hopen nu je het einddoel naderd nog de kracht en door zettings vermogen mag hebben om de laatste
    km te volbrengen.
    Het zal je een heel fijn gevoel geven als je aankomt daar en de cathedraal zal zien,
    veel sterkte en hartelijke groet van [ hebben je reis gevolgd ook met google Earth]
    Kees en Lied Zwaans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Josefine

Actief sinds 30 Sept. 2010
Verslag gelezen: 398
Totaal aantal bezoekers 239723

Voorgaande reizen:

02 Juni 2015 - 30 Juni 2015

Pelgrim Josefine op de camino primitivo.

02 April 2013 - 30 Juni 2013

Pelgrim aan de wandel, naar Santiago

27 Februari 2011 - 29 Juni 2011

Weer aan de wandel naar Santiago

Landen bezocht: