De route naar de kust... - Reisverslag uit Cambo-les-Bains, Frankrijk van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu De route naar de kust... - Reisverslag uit Cambo-les-Bains, Frankrijk van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu

De route naar de kust...

Door: josefinevandenhoven

Blijf op de hoogte en volg Josefine

13 Mei 2011 | Frankrijk, Cambo-les-Bains

Hallo allemaal
Ben gister vertrokken in st jean pied de port. Dat afscheid daar viel me zwaar. Het voelt altijd goed om bij l esprit du chemin te zijn, en ik kom zeker terug. Bij het afscheid natuurlijk fotos gemaakt, zal ze er later weer eens op zetten.
Arno en huberta hadden me geholpen met de route naar de kust, dat kan op verschillende manieren, deze route was nieuw. Het eerste stuk ging goed, maar bij Anheux ging het al fout, de route weer gevonden. Toen verder maar later terug gekeken ben ik bij Irouleguy al fout gegaan. Stond vervolgens boven op een berg waar ik niet moest zijn.
Dankzij de hulptroepen en een franse meneer en mevrouw ben ik toch in Bidarray aangekomen.
Vanmorgen weer verder maar knap zenuwachtig. Ik moest naar Espellette, eerste stuk ging goed maar de route is totaal niet aangegeven. De route bestaat uit allerlei routes maar om die te kunnen volgen moet je wel frans kunnen lezen.
Dus vandaag naar de pas van Roland gelopen, kon in eerste instantie de weg weer niet vinden. Dus was ik op van de zenuwen, je wilt boven op een berg niet verdwalen, dus de knoop doorgehakt. Ik ben ven de pas van Roland doorgelopen naar Cambo les Bains. Waar ik nu ben, ik pak hier morgen de trein naar Bayonne en St jean de Luz. Vandaar loop ik naar Irun.
Daar begint de kustroute echt, ik baal er wel van!
Het voelt een beetje als falen.
Maarja dan denk ik maar wie doet me dit na, een ander had mischien gelijk de trein gepakt.
Een ding is zeker ik heb 2 dagen mogen genieten van een prachtig landschap.
Het weer was geweldig, in tegenstelling tot de route naar Roncevalles? Gerard en Orty hadden slecht weer. Heel jammer want ik weet hoe mooi het is daar.
Ik ga morgen effe Bayonne in naar de cathedraal en de stad in en dan naar St jean de luz. Dat wil ik ook wel even zien, volgens Ken en Willie is het er prachtig. En vandaar kan ik langs de kust lopen naar Irun en mischien 1 dorp verder.
Voor nu de groetjes, tot gauw.
Josefine

  • 13 Mei 2011 - 16:12

    Mieke:

    Hi Josefien,
    je hebt de lat wel heel hoog liggen. Kom op meid! Af en toe van het "padje", daar is niks mis mee.
    Geniet en ben zuinig op jezelf.
    Dikke knuffel
    Mieke

  • 13 Mei 2011 - 17:34

    Ken En Willie:

    Hi Josefine,

    We are so sorry that you had trouble with the route! We hope that you enjoy Bayonne and St Jean De Luz.

    By the way, we did not understand when you said you were going to walk to Irun. Did you mean Hendaye and then San Sebastian/Donostia, both of which are on the coast? Irun (also called Pamplona) is inland and is on the Camino Frances that you walked last time.

    All the best, love, Ken en Willie

  • 13 Mei 2011 - 18:37

    Anja De Vos:

    He klein pechvogeltje ..

    ja dat is zeker even balen ......maar daar doe je niets aan .
    Zeker zal het een doel hebben ,,,,wat ???
    Maar einde van de rit komt het toch goed....het was natuurlijk vandaag vrijdag de 13.
    Maar morgen weer een nieuwe dag nieuwe kansen toch ,
    Je doet het super .......en indedaad WIE doet je dit na.
    Wees niet zenuwachtig .....vertrouw op boven .....ze hebben niet altijd een adv dag .
    Ik hoop dat het eten te nassen is ,,,,,je bedje lekker warm en zacht .
    .TRusten
    Dikke knuf PIT ze XXXXAnja

  • 13 Mei 2011 - 18:51

    Coriel.:

    hoi fien
    zoals ik heb gelezen is het vaak best wel zwaar.
    maar ik kan niet direkt uit je verhaal opmaken of je al in spanje zit of nog in frankrijk en hoeveeel km je al hebt gelopen of hoeveel je er nog moet.
    in ieder geval praten we op het werk regelmatig over je, hoever je bent en dat we dit zelf waarschijnlijk nooit zullen nadoen.
    tevens zijn we met z`n 10 nen een dagje naar appeltern geweest om tuinen te bekijken en planten en bomen te leren. en moe dat we waren van het wandelen. zo zie je maar.
    deze zin kwam ik ergens tegen speciaal voor jou; hoop spoort ons altijd aan en verteld dat het morgen beter zal gaan.

    veel wandelplezier, en de groeten van fam van delft.

  • 13 Mei 2011 - 19:04

    Nelly:

    Lieve Josefine...

    Balen positief bekijken:
    Falen positief bekijken:

    Als je baalt, zie je je falen in.
    Als je baalt heb je wat je fout deed begrepen.
    Falen is dan ook geen fout, maar een leerproces.

    En Josefine, wat is nou één dag op je hele reis!
    En, zoals je zelf al zei;
    ik heb twee dagen mogen genieten van een prachtig landschap en wie neemt je dit nog af!!!

    Zet alles maar gauw van je af en ga weer genieten van alles wat je ziet.

    En je weet het hé de paden op de lanen in, vooruit met frisse moed!!!
    Voor straks slaap lekker en morgen gezond weer op!!!
    Liefs en groetjes van mij. Nelly

  • 13 Mei 2011 - 20:02

    Angelique Vd Hoven:

    Hoi Josefine,

    Das geen falen maar balen!
    Kom op!

    Groetjes Angelique

  • 13 Mei 2011 - 21:25

    Tante Corry.:

    Maar je heb toch genoten en anders had je dat stuk niet gezien en even in de trein is weer wat anders moet ook kunnen en je kiest er voor dus dat was heel goed van je hoor.
    P/S Kaart aan gekomen en Bedankt was een groot verrassing en vonden het heel fijn.

    Veel liefs van ons allemaal doei

  • 15 Mei 2011 - 07:02

    Miranda:

    hoi Josefine,

    je moet niet te streng voor jezelf zijn hoor! Moet je kijken wat je nu al bereikt hebt. Petje af!
    Het is echt geen falen!

    Succes nog!

    Groetjes,
    Jeroen, Miranda en Eefje

  • 15 Mei 2011 - 11:26

    Jan ,Elly,Jos ,Stef.:

    Het is 15 mei
    Wij zijn net aangekomen op een camping in Bidart .Gelegen bij st Jaen de luz en Biarittz.Ik heb net gelezen je zit hier in de buurt.Misschien kunnen we nog samen koffie drinken??
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Josefine

Actief sinds 30 Sept. 2010
Verslag gelezen: 419
Totaal aantal bezoekers 239658

Voorgaande reizen:

02 Juni 2015 - 30 Juni 2015

Pelgrim Josefine op de camino primitivo.

02 April 2013 - 30 Juni 2013

Pelgrim aan de wandel, naar Santiago

27 Februari 2011 - 29 Juni 2011

Weer aan de wandel naar Santiago

Landen bezocht: