De zee... - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu De zee... - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu

De zee...

Door: josefinevandenhoven

Blijf op de hoogte en volg Josefine

14 Mei 2011 | Frankrijk, Parijs

Hallo allemaal
Vanmorgen ben ik vertrokken uit Cambo les Bains. Zoals gezegt met de trein, vanmorgen om 7.45 uur zat ik al in de trein. Ik had geluk ik kon geen kaartje kopen bij de conductrice. Dus voor niks gereist. In Bayonne aangekomen eerst naar de Cathedraal gelopen, die is ook zo mooi. Er zat ook iemand om de pelgrims op te vangen. Heb een stempel gehad en een lijst met herbergen op de route langs de kust.
In de kerk was ook een tentoonstelling met uitleg over de lijkwade van jezus. Hou me ten goede ik ben geen geschiedenis kenner, anders dan John Henselmans.
Verder heb ik nog wat rondgelopen in Bayonne ook het klooster gezien.
En daar heb ik het bij gelaten, in nl houd ik ook niet van winkelen.
En het regende dus heb ik het station weer op gezocht. Daar een kaartje gekocht naar St Jean de Luz.
Op het station was het druk met pelgrims, die of naar huis gingen of net begonnen met hun wandeltocht. De meesten gaan dan naar st jean pied de port.
Ook zag ik een bekend gezicht, dacht nog ik vergis me. Waren het de hospitaleros uit Roncevalles. Vaak zie je die mensen op bijeenkomsten in nl.
Een mooie route met de trein.
In St jean de luz eerst een slaapplaats opgezocht, daar mijn spullen neergezet en toen de stad in.
Nadat ik natuurlijk eerst naar de zee ben gelopen.
Echt een mooi stadje om te bekijken.
Morgen ga ik langs de zee lopen naar Hendaye/Irun, ik moet nog effe kijken waar ik kan slapen.
Ik ben benieuwd hoe het me vergaat, een beetje zenuwachtig ben ik wel na mijn avontuur van de laatste dagen.
Een ding is zeker als ik nog zo iets ga doen moet ik eerst op les bij de padvinders.
Morgen loop ik ook over de grens, volgens mij ligt die bij Irun. Maar precies weet ik het niet.
Ik heb inmiddels ongeveer 1800 a 1900 km gelopen.
Ik schrijf het wel op maar ik tel het nooit op.
En hoeveel moet je er nog is dan de volgende vraag.
Vanaf Irun zijn het er nog ongeveer 860 km en dan nog naar Finisterre en Muxia. Dan komen er nog een 130 bij.
Wat me op dit moment vooral bezig houd? Waar kan ik slapen en waar is er te eten, dat laatste is denk ik ook de reden dat ik niets afgevallen ben.
En verder, ik wil mijn camino heel graag afmaken. Maar ik moet toch wel steeds meer aan thuis denken.
Dat wij het in nl echt niet slecht hebben.
En ik ben onderweg toch wel tot de ontdekking gekomen hoeveel mensen / vrienden ik om me heen heb.
En hoe blij ik zal zijn om jullie allemaal weer te zien.
Ik doe veel alleen en dat vind ik heel fijn maar als puntje bij paaltje komt ben ik toch echt een gezelschaps mens.
Nu nog een laatste ding, het smsen werkt nog steeds niet. Heb wel verschillende keren gesmst met Nienke van waarbenjij, maar daar schiet ik nog niks mee op.
Ik hoop dat het vlug gaat werken, en niet als ik terug ben.
Tot de volgende keer, waarschijnlijk uit spanje.
Groetjes en knuffels, Josefine

Sms-update 15/5
Hoi ben in Hondarribia, mooi langs de zee gelopen. Tot Hendaye daar naar Irun toe. Door de stad heen op zoek naar pijlen en een herberg. Allebei niet gevonden. In Hondarribia dan, een jeugdherberg waar je een pasje voor nodig hebt. Dus weer een dure slaapplek. Morgen verder, hopelijk meer geluk. Want zo ga ik echt liever naar huis! Dadelijk op zoek naar eten, maar in spanje eten ze nog later. Dus het kon wel eens brood worden. Groetjes, Josefine

  • 14 Mei 2011 - 20:01

    Nelly:

    Hoi Josefine
    Fijn dat je genoten hebt van je treinreis, nog fijner vind ik dat jij ook zo geniet van de zee.
    Als ik je verslag lees zou ik zo weer naar Zeeland afreizen, ik ben namelijk ook een echte genieter van de zee en het strand. Kan er uren wandelen, zomaar zitten mijmeren en zwemmen als de temperatuur van het zeewater het toelaat.

    Wat heb je al een kilometers gelopen zeg en dat je aan thuis denkt is alleen maar een goed teken.
    Dan ben je, je eigen optrekje en ons niet vergeten. Ik denk elke dag aan je en reis in gedachten met je mee. Morgen zingt bij ons in de kerk een Hongaars koor, ik ga luisteren en voor jou een kaarsje opsteken en een gebed doen, dat je reis goed mag verlopen. Oké!

    Liefs en hartelijke groeten uit de Kets. Houdoe war. Nelly

  • 15 Mei 2011 - 09:45

    Angelique Vd Hoven:

    Hoi Josefine,

    Een fijn verslag weer om te lezen! De zee is altijd prachtig en heeft iets speciaals!
    Succes in Spanje!!

    Groetjes Angelique van den Hoven

  • 15 Mei 2011 - 10:39

    Anja De Vos:

    Hoi bikkeltje .

    Een prachtig en PUUR verslag .
    Je kunt nu al trots op jezelf zijn zeg .Niemand pakt je dit af .
    Ben blij dat je het zo goed doet ....en je zult zien komt tijd komt raad toch .
    Je hoeft het niet alleen te doen ....vertrouw op boven .
    Maar gelukkig spanje in zicht .....ik hoop dat je daar weer vele mooie dingen mag beleven ..... wat beter slaapplaatsen hebt ,,,en het eten daar goed is .
    Maak je geen zorgen over je gewicht .....ik heb me laten vertellen dat spieren meer wegen dan vet .
    En je zult zeker de afgelopen weken veel spieren hebben opgebouwd .
    Nou meid ga ervoor

    Dikke knuf Anja

  • 15 Mei 2011 - 16:52

    Nico:

    hallo Fien
    het leven is niet altijd makkelijk
    doorbijten en afmaken
    je bent al zover
    morgen weer nieuwe kansen
    succes Nico

  • 15 Mei 2011 - 17:02

    Els:

    Hoi Josefine
    Je hebt wel weer spannende dingen meegemaakt zeg en ze ook allemaal weer overwonnen. Hardstikke goed hoor. En wat ben je al een eind zeg.
    Ik wens je heel veel succes in Spanje. Je kunt het.
    En ik vind het nog steeds erg leuk om je verslagen te lezen.
    Enne... genieten hè ondanks eventuele tegenslagen, probeer dan de positieve dingen te zien.
    Tot over anderhalf maandje
    Groetjes Els

  • 15 Mei 2011 - 17:47

    Nelly:

    Ojé,ojé,ojé, hier mogen we eens even een hartje onder de riem gaan steken!!!!
    En dat doe ik met heel mijn hart voor jou Josefine.

    Ik heb er een mooi tekstje voor bewaard:
    Geluk voor de mens die dromen blijft.
    Geluk voor de mens die hopen blijft.
    Geluk voor de mens die open blijft.
    Geluk voor de mens die blijft uitzien.
    Geluk voor de mens die blijft verwachten.
    Geluk voor de mens die de lichtpuntjes wil blijven zien.

    Bedenk Josefine dat je dit niet allemaal alleen hoeft te doen.
    Want Hij die er voor ons altijd is reist met je mee.
    Ook al zie of hoor je Hem niet. Hij drinkt met jou de beker tot het einde toe hoor!!!

    Liefs en blijf vertrouwen op jezelf. Ga ervoor!!! Doei en tot de volgende keer. Nelly.

  • 15 Mei 2011 - 20:00

    Tante Corry:

    Op naar jou groot doel als je terug bent kan je ons nog lang genoeg zien.
    En dan begint heel gauw weer je gewoon leven dat dat kan nooit zo mooi zijn als al je avonturen bij elkaar en daar kan je weer jaren op teren wie weet of je dat nogmaals allemaal doet en de kans krijgt?.
    Wij missen dan je mooie lees stukjes en foto’s dus hou vol
    Dat word ook een gewoonte om te lezen en wil ik nog niet missen hoor HAHAAA

    Veel liefs en groeten van ons doei.

  • 16 Mei 2011 - 10:39

    Els(van Tonny):

    Hallo Josefine,

    Bij het opruimen kwam ik dit gedicht tegen( ik heb er overal liggen en als je er naar op zoek bent
    kun je het niet vinden) ik wist dat hij achter op een kerkboekje stond van Heeswijk Dinter , maar nu dus gevonden en maar meteen even doorsturen.Het is geschreven door Marinus van den Berg.

    Wie wandelt, wandelt nooit alleen. Altijd zijn er wel vogels, altijd de wind of de waterstromen,
    de bronnetjes soms of passanten. Altijd zijn er de bomen en de wolken die je groeten of de strakke blauwe hemel. En de zijwegen en kruispunten die vragen om een keuze.
    Altijd zijn er je gedachten die meetrekken als engels of als duivels, die je plagen.
    Alleen wandelen bestaat niet. Wandelen brengt je altijd weer op je innerlijke weg en brengt je thuis. Nog veel wandelgenot en tot ziens. Els

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Josefine

Actief sinds 30 Sept. 2010
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 239736

Voorgaande reizen:

02 Juni 2015 - 30 Juni 2015

Pelgrim Josefine op de camino primitivo.

02 April 2013 - 30 Juni 2013

Pelgrim aan de wandel, naar Santiago

27 Februari 2011 - 29 Juni 2011

Weer aan de wandel naar Santiago

Landen bezocht: