Rustdagen en andere zaken - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu Rustdagen en andere zaken - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu

Rustdagen en andere zaken

Door: josefinevandenhoven

Blijf op de hoogte en volg Josefine

11 Mei 2011 | Frankrijk, Parijs

Hallo allemaal
Ik ben maandag hier aangekomen en zou vandaag weer verder gaan.
Dat is dus niet gebeurd, er is niks aan de hand!
Ik ben maandag hier aangekomen en dan doe je de gewone dingen, de dinsdag ben ik wat dingen gaan doen die moesten gebeuren, internet,kaarten schrijven en voor ik het wist was het 3 uur in de middag.
En toen moest nog wat je alle dagen doet.
De route bekijken voor de komende dag.
In mijn geval is dat iets anders dan de meeste pelgrims hier, ik loop op een nieuwe route. En ik loop op een gewone kaart met info in het frans.
Dus daar werd ik een beetje zenuwachtig van.
Ik loop toch alleen want de meesten gaan de berg over. Ik ga er langs en doorheen.
Dus werd het me gister een beetje teveel.
Dus mocht ik nog een dagje langer blijven om een echte rustdag te hebben.
Vanmorgen met Huberta en Arno koffie gedronken met hele lekkere baskische taart met kersen; lekker!!!!
Mirjam en Theo zijn de vrijwilligers deze week en heel aardig.
Mijn route begint hier morgen en gaat naar Bidarray dan Espelette dan Asquin en dan Hendaye of St jean de luz.
Ik heb er echt zin in maar gister was ik effe het vertrouwen kwijt.
Het voelde toen ik hier aankwam ook als een nieuw begin in mijn reis.
Ik zal Frankrijk toch missen.
En het voelt een beetje of ik het nu zelf moet doen, dat mijn hulpje van boven nu zegt je kunt het zelf!
Ja dat weet ik!
Dit gevoel hoort een beetje bij het grotere doel van deze reis.
Alles een plekje te kunnen geven en verder te kunnen in mijn leven.
Gelukkig heb ik nog even de tijd.
Ik heb nog wat te leren, oa nee leren zeggen.
En meer aan mezelf denken, en dat kun je op verschillende manieren uitleggen.
Als ik terug kijk op de reis tot nu toe is er veel gebeurd. Hele mooie dingen, hele fijne mensen. Gelukkig heb ik veel opgeschreven want onthouden is heel moeilijk. Ik lijk wel een zeef.
Sommige dingen springen eruit en die blijven wel hangen.
Voor nu geen nieuws meer.
Morgen ga ik met nieuwe energie op pad, en ik heb er veel zin in!!!!!
Groetjes Josefine

  • 11 Mei 2011 - 16:43

    Nel Klijsen:

    Hoi Josefine
    Nou zo ik lees ben je bijna in Spanje.Je hebt hem dit stuk toch maar moi volbracht.
    Je denkt dat je minder hulp van boven krijgt,maar de engeltjes zullen je steeds bewaken hoor.
    Natuurlijk zul je frankrijk wel missen,je hebt er dan ook lang gelopen.
    Maar je moet maar denken ik begin nu in het laatste land.
    misschien heb ik nog een mooie bezinning voor je
    Je kunt iemand tegenkomen,en niet herkennen
    Je kunt iemand ontmoeten,zonder werkelijk contact
    Je kunt iemand spreken,en de woorden niet horen

    Maar elke keer,als je samen de maaltijd deelt
    is er een kans,om elkaar te verstaan
    is er de mogelijkheid,van waarachtige ontmoeting

    Groetjes en tot het volgende bericht
    Nel Klijsen

  • 11 Mei 2011 - 18:35

    Anja De Vos:

    He kanjer ..

    Toppie hoor ....effe naar je gevoel geluisterd en een WELVERDIENDE rustdag genomen .
    Dit ligt niet aan jou hoor ....je had dat even nodig.
    DE timing is goed vlak voor je spanje intrek ..
    Alleen hoef je het nooit te doen .......er zitten genoeg engelbewaarders op je schouders ,,,,,,waarvan een hele speciale .
    Maar ik denk dat ze hier boven ook weleens een snipper of baaldag hebben .
    ZOWAT??????vertrouw er gewoon op .
    Gewoon morgen lekker de draad oppakken .....zonder je schuldig te voelen er voor gaan .
    Je bent al zo,n eind ....ik denk dat het een helenormale reactie is .
    Ik zend je alle regenboogveertjes en pluimpjes die ik heb .
    Ook heel veel positieve energie en kracht .
    Voor stakkies pit ze .....een dikke knuf XXXXXAnja

  • 11 Mei 2011 - 18:44

    Francien Van Rooij:

    Hallo jozefien
    Goed te lezen dat je zo ver bent .Neem de tijd die je nodig hebt, kop op en poot recht.
    Wij vertrekken zaterdagmorgen naar lourdes en santiago,zal de komende weken je reisverslagen missen.
    Het gaat je goed!! zal in santiago een kaarsje voor je branden.
    Ons Ellie vertrekt 29 mei naar spanje om de laatste 900 km. naar santiago te lopen
    Wij hopen natuurlijk dat het goed mag gaan.
    Fam. van rooij mommersteeg
    Giersbergen.



  • 12 Mei 2011 - 18:40

    Anja De Vos:

    He fientje ..

    Ik hoop dat je voor vandaag weer wat mooi,s van heb gemaakt .
    In gedachten en krachten .

    Slaap ze strakkies xxxxAnja

  • 12 Mei 2011 - 20:11

    Monic Van Berkel:

    Hey Josefine,

    Heel verstandig van je om een extra (echte)rustdag in te lassen als je even
    het overzicht en vertrouwen kwijt bent om de reis te vervolgen.
    Maar.......heb vertrouwen in jezelf, je bent immers al zó ver gekomen.Dan komt
    alles wel op (letterlijk) zijn pootjes terecht.
    Sterkte voor het laatste deel van jouw tocht.

    Paul, Monic en de kids.

  • 13 Mei 2011 - 06:34

    Ben Noorloos:

    Lieve Josefine,

    Fijn te lezen dat het goed met jouw gaat. Ook dat je je voelde gedragen door Frankrijk, bijzonder dat gevoel. Goed dat je veel schrijft dat geeft een hoop rust in je hoofd. Veel genot bij het gaan van jouw weg welke nog voor je open ligt. Succes en hoor of lees graag jouw verhalen.

    Ben...Onderweg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Josefine

Actief sinds 30 Sept. 2010
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 239656

Voorgaande reizen:

02 Juni 2015 - 30 Juni 2015

Pelgrim Josefine op de camino primitivo.

02 April 2013 - 30 Juni 2013

Pelgrim aan de wandel, naar Santiago

27 Februari 2011 - 29 Juni 2011

Weer aan de wandel naar Santiago

Landen bezocht: