Rustdag.... - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu Rustdag.... - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu

Rustdag....

Door: josefinevandenhoven

Blijf op de hoogte en volg Josefine

03 Mei 2011 | Frankrijk, Parijs

Hallo allemaal
Hier ben ik weer, gister 02-05-11 ben ik van Roquefort naar Mont de Marsan gelopen. Ik was blij om er te zijn. De tocht van 2 dagen geleden koste me een hoop energie. Dat voel je wel als je al zo lang onderweg bent. Hier in Mont de marsan wilde ik 2 dagen blijven. Meestal mag je dan niet in de gite blijven maar van de mevrouw hier mocht dat wel. Gerard en Orty zijn hier ook. Die waren ook in Roquefort. Zij blijven ook een dag in deze stad.
Gister kwam ik in de gite en zag dat er maar 4 bedden waren, waarvan er al 2 bezet waren, wat nu?
Wij gebeld er zou iemand komen maar hoelaat? Wij gewacht en om 17.30 uur was er nog niemand, toen ik en nog 2 fransen net op het punt stonden om naar een hotel te gaan kwam er iemand binnen. Toch een bed voor ons. Bleken aparte kamertjes te zijn, ik een kamertje apart. Ik heb dus prima geslapen. Gisteravond hebben we met 7 man gegeten in een restaurant dat was heel gezellig. En heel lekker. Vanmorgen uitgeslapen? Nou nee je word toch gewoon op dezelfde tijd wakker. Dus lekker vers brood gehaald en 3 eieren, lekker gegeten. Daarna ben ik effe de stad in geweest, ik moest nog wat kaarten kopen en sturen. Toen samen met Gerard en Orty de bus gepakt naar de intersport. Ik moest terug met mijn schoenen. Aan de binnenkant komen spijkers door. Ik heb ze laten zien aan de meneer en kon gelijk andere schoenen uitzoeken.
Maarja hij had niet dezelfde schoenen dus dat doe ik niet, dat risico is me te groot om blaren te lopen.
Hij wilde wel proberen om ze eruit te halen, kwam hij terug bleek er plastic in te zitten? Het leken toch echt spijkers. Ik heb ook een ander shirt gekocht, mijn blousje bevalt me niet.
Toen we klaar waren, bleek dat de bus pas over 2 uur kwam, lekker geregeld. Dus te voet terug.
Nu vanmiddag ga ik nog lekker effe in de stad op een terras zitten.
Morgen weer verder naar Saint sever, dat is maar 21 km.
Zoals jullie weten is John Henselmans ook op weg, zie zijn site.www.johnhenselmans.waarbenjij.nu
Hij heeft een mooi stukje over noord-frankrijk geschreven.
Dat is de moeite om eens te lezen.
Ik heb echt zitten lachen, hij beschrijft precies hoe het daar is, geen winkels, de kerken gesloten, geen terras voor ijsje of koffie. Je moet het maar eens lezen ik ben het er helemaal mee eens.
Zo heeft frankrijk nog wel wat mankementen.
1 Voor een ziekenhuis moet je vaak een heel end rijden.
2 De meeste kerken hebben geen pastoor, bij Tonnerre hebben ze 1 pastoor voor 22 gemeenten.
3 Veel fransen spreken alleen frans.
4 Ze rijden als gekken, als je niet oplet word je ondersteboven gereden.
5 Met het ontbijt, alleen witbrood met jam.
6 Bij het avondeten, kaas na of taart niet gewoon yoghurt.
7 Tasjes in de winkel moet je altijd kopen, al besteed je voor 100 euro.
Ik zal er vast nog wel vergeten.
Ik loop graag door frankrijk hoor maar voor nu is het effe genoeg geweest. Ik ga nog wel meer lopen hier maar ik ga eerst op franse les zodat ik me verstaanbaar kan maken.
Volgens Harm en Wim heb ik gevoel voor taal, dus gaat het me nu wel lukken.
Ik vind het echt geweldig dat ik nog een stuk te gaan heb maar denk echt wel vaak aan jullie daar in nederland. En hoe het zal zijn om jullie allemaal weer te zien.
Ik lees jullie reacties met heel veel plezier!!!
Ohja het smsen werkt nog steeds niet!!! Dat is nu al meer dan 6 weken, 1 groot vraagteken wanneer ze dat eens hersteld hebben.
Voor nu de groetjes aan iedereen.
Josefine



  • 03 Mei 2011 - 13:59

    Annemarie Zwaans:

    Hallo Josefine,
    Wat leuk dat je aan me hebt gedacht met het vingerhoedje, Willy heeft het gebracht en ik kreeg er kippenvel van. Ik vindt het hartstikke leuk, ik heb je reisverslag gelezen van 3 mei. Wat fijn dat je de Kaatsheuvelnaar John Hesselmans hebt ontmoet. Ik wens je nog veen wandelgenot en tot het volgende mailtje.

    Groetjes uit Kaatsheuvel,

    Annemarie Zwaans - van Bragt

  • 03 Mei 2011 - 15:13

    Angelique Vd Hoven:

    Hoi Josefine!

    Geniet lekker vanje rustdag! Wij lezen met je mee!
    We bewonderen wat je doet! Succes nog!

    Groetjes Peter, angelique,Tim en Jurre van den Hoven

  • 03 Mei 2011 - 15:42

    Els(van Tonny):

    Hallo Josefien,
    Je schrijft dat je onze reacties met veel plezier leest.
    Nou, wij genieten ook van jouw berichtjes. Morgen ga ik met Tonny "treinen" naar Middelburg.
    Kijken hoe het daar is, het schijnt erg mooi te zijn. We willen het stadhuis bezichtigen en een stadswandeling maken. En natuurlijk net als jij een terrasje pikken en praten over jou en de alledaagse dingen van het leven. Even rust in het hoofd.
    Ik ga me nu voorbereiden voor het rozenkransgebed waarin ik voor ga, en daarna heb ik koorrepetitie.
    A.s. zondag ga ik met mijn schoonzus te voet naar de Elshout.Ik zal een kaarsje voor je opsteken
    voor de goede afloop.
    Loop ze nog een tijdje en de groetjes. Els.

  • 03 Mei 2011 - 16:04

    Riet Smits:

    Hallo Josefine,
    Geniet steeds van je verslagjes. Je maakt zo wel een boel mee. Heb veel bewondering voor je ondernemingslust, zal het je niet na doen. Nieuwe kennissen op doen als reisgenoot lijkt me erg prettig, zeker als het onderling klikt. Zelf vind ik het leuk om na je lagere schooltijd weer met je al is via deze site met je in contact te komen. Hartelijke groet Riet

  • 03 Mei 2011 - 17:47

    Anja De Vos:

    Hoi fientje .

    Mooi verslag hoor ....zo maak je van alles mee .
    Gelukkig dat je schoenen weer gerepareerd zijn,,,,,die zijn op het moment erg belangrijk .
    Gelukkig word je harde lopen beloond ....zoals een etentje met zijn allen ......je ziet dat je dat op een beplaald moment het nodig hebt .
    Eten is belangrijk .....;dat zoegt dat de motor blijft draaien ,
    Thuis is het zo makkelijk,je pakt of haal het zondef na tedenken .
    Je gaat super ,,,,ene die rustdag ,,,,,met terras zeker niet verkeerd ,

    Voor straks slaap ze XXXXXAnja

  • 03 Mei 2011 - 20:12

    Nelly:

    Hoi Josefine.....
    Dankjewel voor je heerlijk en lang verslag van je reis.
    Ja, op blaren zitten is niet leuk maar op spijkers lopen is nog minder, van die last ben je ook weer af.
    En dan geen terras voor thee of koffie; ik meende laatst in je verslag te lezen dat je niet afvalt ondanks de lange tochten, en je wilde weten hoe Jan-Bernard dat deed die viel wel af.
    nou zo dus wat er niet is kun je ook niet eten hé en kom je ook niet in de verleiding . Pech of geluk? Jij mag het zelf zeggen!
    Ja. die franse les zie ik ook wel zitten voor jou, gezellig om naar uit te kijken en een goede tip voor de winteravonden. Ik zeg doen immers je bent nooit te oud om te leren zei pastoor Smarius in zijn tijd. Ik zou zeggen slaap ze en morgen gezond weer op.
    Ga de paden op met frisse moed en blijde zin en geniet van al het moois wat je ziet en hoort!!!!
    Tot de volgende keer! Heel veel Liefde, Licht en Kracht op je wandelpad!!!

  • 03 Mei 2011 - 20:41

    Tante Corry,:

    Hallo Josefien fijn dat het zo goed gaat!
    even een nieuwtje Nathalie en Remko hebben een Zoontje bij Roan op 30-04-2011
    42.80 gr. en 55 cm lang en maakt het goed zijn zusje Naomi is erg blij mee
    en wij alle ook Groeten van ons en wij blijven je volgen met gedachten en zeker met te lezen hoe het met je gaat.

    Oom Wim en Tante Corry.

  • 04 Mei 2011 - 07:30

    Jeanne:

    Hoy Josefine
    Het gaat lekker he....Het verhaal over Frankrijk klopt helemaal. JB zei dat hij hetzelfde heeft ondervonden dus jullie pelgrims kunnen nog uren buurten met z'n allen.Misschien een reunie als je thuis bent???? Wij zijn met Pasen in Parijs geweest en hebben 2 mensen ontmoet die met JB een eindje op zijn pelgtimstocht hebben meegewandeld,dus Josefine,je ziet wel,je weet niet waar je nog eens komt haha. Het was trouwens heel byzonder hoor om ze te ontmoeten,ook voor mij.
    IK wens je verder weer een goede inspiratie om te wandelen en zet de ene voet voor de andere voet en je loopt.....veel zonnige groeten uit de Kets.

  • 04 Mei 2011 - 12:01

    C:

    bedenk maar...Espagna in t vooruitzicht...en een beetje smachten naar hagelslag kan geen kwaad...of je breekt gewoon heerlijke chocolade op je stokbrood, dat helpt al!!
    veel groetjes en sterkte,c

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Josefine

Actief sinds 30 Sept. 2010
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 239625

Voorgaande reizen:

02 Juni 2015 - 30 Juni 2015

Pelgrim Josefine op de camino primitivo.

02 April 2013 - 30 Juni 2013

Pelgrim aan de wandel, naar Santiago

27 Februari 2011 - 29 Juni 2011

Weer aan de wandel naar Santiago

Landen bezocht: