Weer alleen op pad.... - Reisverslag uit La Réole, Frankrijk van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu Weer alleen op pad.... - Reisverslag uit La Réole, Frankrijk van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu

Weer alleen op pad....

Door: josefinevandenhoven

Blijf op de hoogte en volg Josefine

28 April 2011 | Frankrijk, La Réole

Hallo allemaal
Zo onverwacht weer internet gevonden.
Een computer meesjouwen is me te zwaar, dus is het iedere keer een verrasing waar ze een computer hebben.
De laatste keer was bij Jos en Jeanine Leytens in Thiviers. Wat trouwens een heel goed adres is om naar toe te gaan, ze hebben een chambre d hotes.
Daar waren we nog met 5 pelgrims, oa Harm en Wim.
Met Harm en Wim heb ik een paar dagen samen gelopen. Dat was heel gezellig, die zijn heel positief ingesteld. En hebben me wat dingen over mezelf laten inzien. Ik heb echt lol met ze gehad. Vanaf La coquille tot Mussidan heb ik met ze gelopen. Na Mussidan ben ik alleen verder gegaan. De etappe na Mussidan was 34 km en dat was voor hun en voor Gerard en Orty te ver. Voor mij trouwens ook geen peuleschil hoor.
Het was knap warm smiddags en ik was blij om er te zijn. Mijn stopplaats was port st foy, ofzo. Daar sliep ik in de presbyterre. Ik was er alleen, en heb lekker wat te eten gemaakt en ben vroeg naar bed gegaan. Gister 27 april ben ik vandaar naar Saint Ferme gelopen. Dat viel tegen, de route is in het departement Gironde slecht of zeg maar niet aangegeven.
Daar kwam ik achter toen ik na een tijdje lopen weer zicht kreeg op de rivier waar ik vertrokken was. Dus zoeken op welke weg ik zat. Ben er wel uitgekomen maar aan het eind van de dag toch 30 km gelopen. In Saint Ferme trof ik weer een gite van het genootschap/vrienden van Vezelay. Daar in de gite zijn dan vrijwilligers die je ontvangen. Ik heb er lekker gegeten en de was kunnen doen. En wat nog belangrijker is, voor het eerst sinds lange tijd weer eens doorgeslapen. Ik lag er weer alleen lekker hoor.
Vandaag een korte etappe van st Ferme naar La Reole, 20 km. Ik was om goed 12 uur in het dorp en ben eerst eens op mijn gemak gaan eten, pizza met salade. Dat had ik wel verdient. Toen ben ik op weg gegaan naar de kerk, die is hier wel mooi. Toen gebeld naar mijn slaapadres, die komen me voor de kerk halen om 15.00 uur. Dus zodoende nog effe tijd om door het dorp te lopen. En zodoende internet gevonden.
Al met al gaat het me best goed. Voel me goed. Wel wat moe maarja ik loop al zolang, er komt nog een grote stad aan en ik denk dat ik daar een rustdag pak.
En een rustdag in st jean pied de port. Daar slaap ik lekker bij Huberta en Arno, L èsprit du chemin.
Voor nu was dit het wel effe.
Het gaat jullie allemaal goed.
Groetjes Josefine


Ps: Ik had niet echt een schema, je moet dingen niet willen plannen. Maar ik had gehoopt iets vlugger aan de grens te zijn maar wat voor mij het belangrijkste is, is te genieten.
Tel niet de dagen maar zorg dat de dagen tellen.

sms update 29/4
Hoi ik ben in Bazas, gister sliep ik een heel eind uit de stad. Ze hadden me opgehaald, en vanmorgen weer op de route gezet. Incl rondleiding door de omgeving. Scheelde me wat km. Ik ben en kan nog genoeg lopen. Vandaag verder weinig nieuws. Ik slaap in een kasteel maar dat is meer naam, de keuken is zo vies dat ik uit eten ga. Morgen ga ik le Landes in, een bos en 1 rechte weg. Ben bijna uit France, lekker ben er klaar mee met die fransen.
Groetjes, Josefien

sms update 30/4
Hoi ben in Bourriot-Bergonce, ik was de weg kwijt. En toen ik vond waar ik was besloot ik om door te lopen. Ik kon echt de gite niet vinden, midden in een bos dat helemaal op z'n kop was gezet. Dus 40 km, je kunt wel raden hoe mijn benen eruit zien, 40km en 25 graden dat trekken ze niet (warmte allergie). Groetjes, Josefine

sms update 1/5
Hoi, ik ben in Roquefort vandaag 13 km gelopen. Effe uitrusten van gisteren, en mijn dagboek bijwerken daar was ik gisteren te moe voor. Ik was voor 12uur hier en kon nog net boodschappen doen voor het eten. De route ging door een plat gezaagd bos over klapzand. Was zwaar lopen, ben blij om er te zijn. Straks pasta eten en vroeg naar bed. Morgen naar Mont de Marsan, daar pak ik een rustdag. Dan nog 1 week Frankrijk, jippie! groetjes, Josefine

  • 28 April 2011 - 12:35

    Tante Corry,:

    Hallo het gaat je goed en ben je niet ver voor met je schema?
    zo ben je er eerder dan verwacht of vergis ik me groetjes van ons.

  • 28 April 2011 - 13:31

    Bettiespanhakzwolle:

    hallo josefine ik heb je reisverslag van orty en gerard gekregen .wij hebben vorig jaar naar santiage gelopen van uit zwolle .en ik doe hun elke week een smsje zo dat we weten waar zelopen .geniet er van van de reis want doen het nog elke dag en genieten van alles.heel veel groetjes aan hen bettie spanhak

  • 28 April 2011 - 13:40

    Els:

    Hey Josefine
    Het begint aardig op te schieten zeg. Ik heb net op de kaart zitten kijken, maar je bent al bijna bij de Pyreneen. Dat plaatsje St Jean waar je een rustdag neemt ligt aan de voet. Erg goed die laatste uitspraak van je. Je leert het al aardig om te genieten. We zijn pas met het bestuur bij elkaar geweest en hebben al een plan voor ons jaarfeest in juni. We gaan naar een museum en ik weet zeker dat jij het leuk zult vinden. Ik verklap het nog niet want ik weet niet wie dit allemaal meelezen. Nou Josefine ik hoop dat je nog veel plezier beleeft op het volgende stuk van je reis en dat je nog veel leuke mensen tegenkomt. Heel veel succes
    Groetjes Els

  • 28 April 2011 - 14:54

    Marcel En Marleen:

    He' Josefine
    We lezen bijna alle verslagen je begint het door te krijgen dat je moet genieten zolang het kan.
    zo hou je het ook heel lang vol want het is me toch een flinke onderneming.Heel veel plezier voor de laaste fase van je reis. gr Marcel.

  • 28 April 2011 - 17:27

    Trudy (zandlo[per):

    Geweldig Josefien wat je doet ga zo door wij zijn trots op jou
    Groet Trudy van de ven (zandloper)

  • 28 April 2011 - 18:20

    Angelique Vd Hoven:

    HoiJosefine!

    Vooral het laatste van je verslag, is helemaal waar!
    Geniet!! Niet alles is te plannen, we leven al veel te veel op de tijd!

    GRoetjes Angelique van den Hoven

  • 28 April 2011 - 20:40

    Anja De Vos:

    He toppertje .

    EEn prachtig verslag ,,,,goed te lezen dat je toch het positieve inziet ,
    Je gaat goed ,,,,en wees er trots op .
    En bekijk het van dag tot dag .....je ligt toch op schema?????
    En je ziet wel een lekker pizza en goede nachtrust doet wonderen .
    Je ziet book dat je denken anders en helderder wordt ......toppie hoor .
    Jij zult al wel in je mandje liggen ,,,,,maar toch tuk ze .

    Dikke knuf Anja

  • 28 April 2011 - 21:01

    Nelly:

    29-4
    Hoi Josefine.....

    Wat een mooie afsluiting van je verslag!!!

    Zo heb ik ook nog een mooie tekst voor je;

    Tel niet de uren die je loopt;
    maar tel de minuten dat je geniet.
    Je zult merken; het is of je danst.
    En de tijd vliegt!

    Liefs en een goede reis verder. Doei nelly

  • 29 April 2011 - 14:20

    Robin & Marlies:

    Ha Fientje!

    We hebben weer een mail gestuurd naar waarbenjij.nu om nogmaals jouw sms-probleem aan te kaarten. Als het goed is gaan ze er op heel korte termijn mee aan de slag. Afwachten dus... Heel veel wandelplezier! We blijven je volgen!

    Salut!

    Robin & Marlies

  • 29 April 2011 - 18:24

    Miranda:

    wat een mooie uitspraak: Tel niet de dagen maar zorg dat de dagen tellen.
    Zo is het maar net!
    Fijn dat je er nu ook echt van geniet.
    Tjonge je loopt soms echt veel kilometers op een dag zeg, dat doe ik je niet na (en nu met mijn dikke buik helemaal niet meer ha ha!)
    Nou meisje, blijf genieten en ik ben weer benieuwd naar het volgende verslag.

    Groetjes,
    Jeroen, Miranda en Eefje

  • 29 April 2011 - 19:17

    Anja De Vos:

    Bonjour madam.

    Al weer een dag die er op zit ,
    Ik hoop dat het lekker ging vandaag ....en het weer een beetje meezat .
    Hier is het slecht weervandaag ....het regent veel .
    Dat is wel jammer .....zeker nu met de koninginnenacht ....maar ja voor de tuin en welcome douche .
    Ik hoop dat je een goede slaapplek hebt .
    Geniet van je geplande rustdag .

    XXXXXanja

  • 30 April 2011 - 19:21

    Anja De Vos:

    He pechvogeltje .

    Dat is inderdaad balen ....dat je en de weg kwijt ,en veel kilometers .......dat gaat zeker in je benen zitten .
    Hier zou je een lekker ontspannen bad nemen .....MAAR DAAR ????????
    Maar je bent een bikkeltje ....je doet het super .....en mijn respect groeit met de dag .
    Ik hoop dat ik je zeker wanneer ???????je weer helemaal terug bent .....bijje beginpunt je kan verwelkomen ......en je een wel verdiende knuf kan geven .
    Voor straks slaap ze ......de regenboogveertjes zitten al inmijn kanon ,
    XXXXxanja

  • 30 April 2011 - 20:21

    Nelly:

    30-4-2011

    Lieve Josefine.....Ja dat wat ik nu lees is echt wel balen en ik weet nu even niet wat ik moet zeggen. Toch ga ik het proberen:
    We zitten allemaal wel eens in het donker
    Geen sprankje licht
    Maar.............
    Kijken we dan wat vooruit de toekomst in
    Staan we verbaast hoeveel aan lichtpuntjes
    er dan nog te zien is.

    Houdt die lichtpuntjes vast en put er de energie
    uit die je nodig hebt op dit moment in de tijd!

    Hierbij wens ik je heel veel Liefde, Licht en Kracht op je pelgrimspad!!!
    Ik leef met je mee, steek morgen bij de Wonderbare Moeder in de Elshout een kaars aan en vraag aan haar om hulp voor jou!!! Liefs,alle goeds en een hartelijke groet als toetje!!!


  • 30 April 2011 - 21:48

    Tonny Smits:

    Hallo Joske
    Zoals je merkt het zit al een hele tijd mee, en dan weer even tegen zo is het leven maar het gaat je goed af en volgens mij zit je voor op je schema dus alles komt goed. Wat doen we nou als je te vroeg thuis bent ? We wensen je alle geluk en vooral goede voeten zonder blaren maar daar heb je volgens mij geen last van. Groetjes Rien en Tonny.

  • 01 Mei 2011 - 08:24

    Wim En Willy:

    Hallo Fien,

    Wat ga je goed. Alleen die 40 km was wel erg ver.
    Kreeg net een mail uit spanje van mij broer ook zei volgen je op je
    route.
    Heel veel liefs en tot de volgende keer.
    wim en willy.

  • 01 Mei 2011 - 13:48

    Elly,Jan Jos En Stef:

    Hier een berichtje van de ,in goede handen ,wandelstokken.
    Wij zijn nu in Nazare,100 km boven Lissabon.
    Hier rusten wij 2 weken waar er al 1 van om is.
    De stokken maken het goed die zijn uitgerust voor ze thuis zijn .
    Wij hebben je verslag gelezen en lezen dat het goed met je gaat.
    Verder nog een goede reis en houd de moed er in.
    De 4 Limburgers uit Eguzon.

  • 01 Mei 2011 - 14:16

    Hans H:

    Hallo Josefien,

    Ik vind het ongelooflijk wat je allemaal voor elkaar krijgt. Veel succes verder
    Hans

  • 01 Mei 2011 - 20:28

    Cor & Ria:

    Hoi Josefine,
    Even weer een reactie van ons op de mail dat is weer iets anders dan je weet wel,,,
    De verjaardag van Ria is perfect verlopen wat laat geworden maar dat hoort er ook welles bij,
    ondanks de situatie. Knap dat je er ook aan denkt zo ver van huis bewondering voor je.
    En wij komen er ook achter hoe goed dat je een verslag op de mail kan zetten ,wat een verhaal je zou zo een boek kunnen schrijven van al je belevenissen,heel knap,doe je misschien nog welles.
    Wij denken dat je heel goed je zelf leert kennen op tijd rust nemen en op tijd weer verder je lichaam geeft wel aan en als je dat aan voelt komt het helemaal goed.
    Josefien geniet er van veel succes verder tot horens.
    Groetjes Cor & Ria.

  • 01 Mei 2011 - 21:58

    Tonny:

    Hoi josefien
    Je hebt in Roquefort natuurlijk de stinkie van de kaas geroken niet normaal he of is veranderd.Wij zijn daar lang geleden eens geweest vandaar ik dat vraag.
    Het gaat goed met je dit is even niet met de franse slag je weet waar je mee bezig bent als je snapt wat ik bedoel. Joske alle succes maar dat gaat lukken daar ben ik zeker van.
    Groetjes Tonny

  • 03 Mei 2011 - 09:22

    Nel Klijsen:

    Hoi Josefien.Goed om te lezen dat het goed gaat.
    Jammer dat je verkeerd was gelopen,maar gelukkig heb je weer een flinke etappe afgelegd.
    Vergeet niet er is altijd iemand van boven bij je,en die geeft je de kracht om dit te volbrengen.
    Nou bijna frankrijk uit dat is mooi.
    Wij kijken weer uit naar je volgende verslag.
    Je bent een kanjer,en je kunt het.
    Groetjes Nel Klijsen 2-5-20011

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Josefine

Actief sinds 30 Sept. 2010
Verslag gelezen: 619
Totaal aantal bezoekers 239633

Voorgaande reizen:

02 Juni 2015 - 30 Juni 2015

Pelgrim Josefine op de camino primitivo.

02 April 2013 - 30 Juni 2013

Pelgrim aan de wandel, naar Santiago

27 Februari 2011 - 29 Juni 2011

Weer aan de wandel naar Santiago

Landen bezocht: