Mooiere uitzichten.... - Reisverslag uit Gargilesse-Dampierre, Frankrijk van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu Mooiere uitzichten.... - Reisverslag uit Gargilesse-Dampierre, Frankrijk van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu

Mooiere uitzichten....

Door: josefinevandenhoven

Blijf op de hoogte en volg Josefine

11 April 2011 | Frankrijk, Gargilesse-Dampierre

Hallo allemaal
Ik ben nu in Gargilesse. Ik ben van Velles naar Argenton sur Creuse gelopen. In Velles heb ik een andere pelgrim ontmoet, Daniel en met hem ben ik naar Argenton gelopen. Zonder pauze in 1 keer doorgelopen. De route was een stuk mooier, wat meer heuvels en een paar kastelen onderweg. Alleen geen dorp onderweg met voorzieningen zelfs geen bankje. In Argenton aangekomen hebben we de rugzak weggezet en zijn in het dorp gaan eten, het was net 12 uur. Ik heb een waar feestmaal op met voor hoofd en nagerecht, en lekker!
Daarna zijn we naar de kerk gelopen en een kaarsje opgestoken. Ik ben door dat eten nog niet veel afgevallen maar ja er zijn ergere dingen. Na Argenton ben ik vandaag alleen verder gegaan. Daniel wilde naar Crozant en dat is me te ver. Bovendien zie ik vandaag Gerard en Orty weer, joepi! De route vandaag was maar 13km. Maar wel pittig, de route ging langs de Creuse, de rivier. Ik ben in Menoux nog gestopt daar staat een kerkje, heel mooi. In allemaal kleuren geschildert, het plafond dan he. Ik was om ongeveer 13.00 uur op de camping. Daniel heeft daar voor ons een huisje geregeld. Een huisje met keukentje voor 36 euro, perfect. Alleen het is 2 km uit het dorp en om warm te eten moet je in het dorp zijn. Het weer is gelukkig wat beter voor te lopen, wat minder warm en de zon is effe weg.
Maar goed verder geen klagen, nouja 1 dingetje. Vandaag is 1 van mijn stokken gesneuveld. Niet te repareren hier. Dus op zoek naar 2 andere.
Morgen loop ik denk ik naar Crozant.
Effe kijken wat Gerard en Orty doen.
Nou groetjes en knuffels aan iedereen daar.
Tot gauw Josefine

  • 11 April 2011 - 13:28

    Nelly Netten:

    hoi Josefine veel succes deze week en alles komt goed zie je wel je gaat je missie volbregen
    zet hem op en dikke knuffel van uit Kaatsheuvel toi toi toi zet hem op.

  • 11 April 2011 - 16:33

    Tante Corry:

    Hoi kanjer het gaat je goed tot de volgende bericht groet van deze kant.

  • 11 April 2011 - 16:48

    Piet De Kort:

    wat fijn dat je ook kunt genieten onderweg.
    in het voorjaar zie je dat alles weer tot leven komt. en dan ook de bloesem!
    fijne wandeling en tot ziens.
    hartelijke groeten;
    piet de kort kaatsheuvel

  • 11 April 2011 - 17:59

    Tjebb En Marjo:

    Hoi josefine

    Wat een avonturen allemaal,wel leuk dat je weer mensen tegen komt die je tijdens je reis hebt leren kennen,heb je wel houvast aan.

    Succes met je mooie tocht.

  • 11 April 2011 - 19:17

    Coriel:

    Hoi Fien,

    Hoe houde het vol , zo`n eind lopen? Komende zondag zal ik ok een kerske opsteken vur jou in de St Jan Evangelist in Elshout. Dan krijg ik er nog een paastakske ( Buxus sempervierens) bij ok.
    Veul wandelplezier en geniet ervan. ( Oh ja , ik heb nog een poar enkele sokken thuis liggen. Kunnen we misschien de goei mee de kwoai ruilen as ge terug bent.)

    Groeten van Coriel en de rest van de familie.

  • 11 April 2011 - 19:20

    Caty Kuyper:

    Ha meidje...
    Sorry..sorry het is alweer weken geleden voor mijn gevoel dat ik gereageerd heb..
    Ja ja ook Vutters hebben het af en toe druk.
    Zeg je schiet wel geweldig op hè!!! Maar niet te hard hoor want ik ben pas 24 mei in Guemes om je te ontvangen.
    Ik duim voor ond dat het mooi weer is en de volgende dag loop ik een stuk met je mee als dat zo uitkomt!.
    Ik geniet van je verslagen..was een beetje achter door allerlei druktes maar heb de draad weer opgepakt.
    Heel veel goeds..goeie benen en voeten en een gezond hoofd.
    Fijn dat je af en toe medewandelaars treft dan kun je samen de weg en ervaringen delen. En dan weer je eigen pad hup..hup..op stap.
    Dag dame tot gauw..knuffie van cate

  • 11 April 2011 - 19:32

    Anja De Vos:

    Hoi josefien .

    Wat een vrolijk opgeruimd verhaal zeg .
    ik ben blij dat je je goed voelt en van de kleine normale dagelijkse dingen geniet ,
    Ook gezellig dat je een maatje had vandaag ,,,,,en nog je andere maatjes in het vooruitzicht.
    Je doet het super hoor respect .....op zn bels zeggen ze ik zijn zo fier op oe.
    Hopelijk gaat je nu bergopwaards en krijg je niet teveel dalletjes .
    laar alles maar over je heen komen .....het lost zich van zelf weer op.
    Vandaag speciaal voor jou geen regenboogveertjes ......maarregenboogpluimen .....met een knipoog naar boven .

    Voor straks slaap ze dikke knuf Anja

  • 11 April 2011 - 20:19

    Tonny Smits:

    Hoi Joske
    Ik volg je op de kaart en je bent al een aardig eindje op weg, leuk dat je Gerard en Orty weer gaat ontmoeten. Heel veel goeds op je wandelpad en geniet er van met volle teugen.
    Groetjes van Rien en Tonny

  • 11 April 2011 - 21:17

    Marie-josé:

    Hallo Josefine,
    In 2008 heb ik je ontmoet in St. Jean Pied de Port. Twee dagen later kwam ik je weer ergens tegen en daarna heb ik je nooit meer gezien, was je me te snel af.
    Omdat ik wist dat je nogmaals (en dan vanuit huis) naar Santiago zou gaan heb ik op internet gezocht of ik iets van je kon vinden. En warempel: ik vond deze website. Wat leuk!
    Natuurlijk heb ik meteen al je verhalen gelezen. Ik heb bewondering voor je. Omdat ik me kan voorstellen dat je vaak zal genieten van de prachtige natuur om je heen, maar dat je ongetwijfeld soms ook puur op karakter verder moet.
    Ik ben ook super jaloers op je: je verkeert weer in een fase waarin je heel gelukkig kunt worden van simpele dingen; leuke ontmoetingen, een goed gesprek, een lekkere maaltijd, een warm onthaal. Dus geniet van elke dag en van alles en iedereen om je heen en voel vooral je geluk.
    Ik vind je een kanjer.

  • 12 April 2011 - 06:07

    Angelique Vd Hoven:

    Wat fijn dat je af en toe samen kan lopen he!
    Hou vol! Je bent een topper!

    Groetjes Angelique van den Hoven

  • 12 April 2011 - 15:32

    Nico:

    Hoi Fien,
    Het gaat goed zo te lezen, mooi zo
    dik zes weken onderweg
    veel meegemaakt
    bijna of helemaal op de helft
    lekker tempo
    hou vol en geniet
    succes verder
    groeten Nico

  • 12 April 2011 - 19:01

    Coriel:

    Hoi Fien ,
    Dacht gisteren dat èèn van je sokken kapot waren, maar bleek het èèn van je stokken te zijn. Helaas heb ik gin stokken in de aanbieding, dus kan het ruilen nie doorgaan. Mar dè karske vuulde straks wel brande.
    gegroet Coriel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Josefine

Actief sinds 30 Sept. 2010
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 239658

Voorgaande reizen:

02 Juni 2015 - 30 Juni 2015

Pelgrim Josefine op de camino primitivo.

02 April 2013 - 30 Juni 2013

Pelgrim aan de wandel, naar Santiago

27 Februari 2011 - 29 Juni 2011

Weer aan de wandel naar Santiago

Landen bezocht: