4 dagen onderweg - Reisverslag uit Meerhout, België van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu 4 dagen onderweg - Reisverslag uit Meerhout, België van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu

4 dagen onderweg

Door: josefinevandenhoven

Blijf op de hoogte en volg Josefine

02 Maart 2011 | België, Meerhout

Hallo allemaal
Onverwacht heb ik weer internet. Ik ben nu 4 dagen onderweg. Ik ben nu in Meerhout. Maandag sliep ik in Vessem bij broeder Fons. Dat was heel gezellig, fijn dat ik dat nog mee mocht maken want broeder Fons krijgt een huisje apart. Hij is de 80 gepasseerd en nu gaan gastheren en gastvrouwen zijn werk voortzetten. Waarvoor nog steeds vrijwilligers welkom zijn. Dinsdag in Postel werd ik heel gastvrij ontvangen. Alleen slecht geslapen. Hoogtepunt was wel dat Ome Cor en Tante Ria me daar verraste met een bezoek, toen ze weg gingen voelde het een beetje of het nu pas echt begon. Vandaag ben ik naar Meerhout gelopen, wat achteraf ongeveer 27 km bleek te zijn naar mijn slaapadres. Ik slaap bij medepelgrims die mensen thuis ontvangen. En wederom zeer vriendelijk ontvangen en superlekker gegeten en de was is gedaan. Morgen loop ik naar de abdij in Tongerloo. Wederom lekker saai een stuk langs het kanaal. Ik denk tussen de 15 en 20 km. Vrijdag loop ik dan langs de abdij van Averbode naar Scherpenheuvel. Ontzettend leuk om alle reacties te lezen, fijn om te weten dat jullie zo meeleven.
Nou tot gauw, groetjes Fien
:SMS update:: 4 maart 2011 :
Hoi ik ben gister aangekomen op de abdij van tongerlo. Ben hier zo vriendelijk ontvangen en het is hier zo mooi dat ik besloten heb om hier een dagje te blijven. Er zijn hier nog meer gasten en ik kan 3x per dag naar de kerk dus ga mezelf niet vervelen Ik ga vandaag een kaars aansteken voor Tiny, groetjes


:SMS update:: 4 maart 2011 :
Hoi, ik heb vandaag een fijne dag gehad in de abdij. Fijne mensen en goed eten. De paters zijn er zeer vriendelijk. Morgen fris op weg naar scherpenheuvel, fien


:SMS update:: 5 maart 2011 :
Hoi vandaag fijn gelopen het bleef droog. Ben in scherpenheuvel mooie kerk! Voor morgen had ik nog geen slaapplaats maar met hulp van jan bernard komt het toch goed. Gelukkig anders ga ik niet echt rustig slapen. Vol goede moed ga ik verder. Groetjes josefine


  • 02 Maart 2011 - 19:47

    Arjan/ Petraberkhout:

    Hey Josefien,

    Fijn dat het goed gaat.
    Jeetje 27km is een heel eind op 1 dag.
    We zijn blij dat alles tot dusver goed verloopt.
    Ene succes meid JE KUNT HET!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Groetjes,
    Petra en Arjan Berkhout
    (wml)

  • 02 Maart 2011 - 20:08

    Annemarie Zwaans:

    Hoi Josefine,

    Ik heb je reisverslag gelezen.
    Wat leuk dat je naar Scherpenheuvel gaat, ik ben er ooit geweest op bedevaart met het zangkoor.
    Nog veel wandelplezier en succes.

    Groetjes vanuit Kaatsheuvel, Annemarie

  • 02 Maart 2011 - 20:10

    Gerry Van Daalen:

    Hee die Josephine
    Alweer een paar daagjes op pad
    Knap hoor van jou dat je dit onderneemt
    Wij wensen jou natuurlijk veel succes met je pelgrimstocht

    groetjes Tiny en Gerry van Daalen
    je weet wel van op Zondag bij de Rustende Jager
    toi toi toi

  • 02 Maart 2011 - 20:16

    Willy En Wim.:

    Hoi Josefien,

    Wat een afstand op de kaart.We hebben alleen nog maar Belgie.
    Dus morgen haal ik jou kaart van frankrijk.Kunnen we thuis verder
    kijken.27 km. of dat het niets is. De kaarten en boekje wogen 320 gram. Hopenlijk wordt je iedere dag goed ontvangen bij de mensen.
    Veel liefs .willy en wim.

  • 02 Maart 2011 - 20:55

    Anja De Vos:

    Hoi toppertje .

    Je ziet wel dat het goed gaat .
    Prachtig dat de mensen allemaal zo gastvrij en liefdevol zijn .
    Maar je hebt de vaart erin Toppie hoor .
    Ik hoop dat je vanacht een beetje slaapt,ik zal voor je duimen .
    Ben in gedachten veel bij je ......en zend je 1000000regenboogveertjes .

    dikke knuf ....Anja

  • 02 Maart 2011 - 21:17

    Angelique Vd Hoven:

    Hoop dat het zo'n mooi weer blijft!
    Succes!

    Groetjes Angelique

  • 02 Maart 2011 - 21:28

    Nelly Klijn:

    Hoi Josefine....
    Ja zo zie je maar hé ook op pelgrimsreis gaat alle zo zijn gangetje.
    Eten, slapen, de was doen en last but not least rennen....Nou ja wandelen dan.
    En wat je niet mag vergeten genieten van alles wat je ziet en alles wat je hoort!!!!

    Steek zo nog een kaarsje aan en bidt dat je goed mag slapen en morgen gezond weer op!!!

    Liefs en stap er op los!!!! Ik wou zeggen hos er op los maar dat doen ze hier volgend weekeinde.
    Doei.

  • 02 Maart 2011 - 21:34

    Sanne Van Den Hoven:

    Hoi Fien,

    Ik wil je even erg veel plezier wensen met je lange wandeltocht!
    Geniet van alle mooie uitzichten en maak maar mooie foto's, zodat ik ze kan zien op je site!

    Groetjes Sanne

  • 02 Maart 2011 - 21:44

    Tante Corry:

    Hoi meid geweldig goed van je Sucses groetjes van deze kant.

    oom Wim en Tante Corry.

  • 02 Maart 2011 - 23:35

    Hans:

    Hé die Josefine,

    Ik zag je laatst bij AH en het drong niet tot mij door dat je al zo snel weg ging. Het is niets om een dergelijke onderneming te doen. Ik wens je hierbij in ieder geval veel succes, en kom gezond weer thuis.

    Als ik het zo lees lukt het nu prima, mooi wandelweer, wat wil je nog meer.

    Succes, doei

  • 03 Maart 2011 - 08:48

    Toos De Kort:

    Hoi Josefien,Ik las in de duinkoerier waar jij mee bezig bent, knap hoor, veel respect voor je, en ik ga je zeker volgen, ik wens je heel veel sucses!!!!!!!!!!!!

  • 03 Maart 2011 - 10:43

    Monic Van Berkel :

    Hey Josefine,

    Ik heb geen kans gehad je persoonlijk succes te wensen, maar nu dan toch via jouw site:
    Heel veel succes, ik neem mn petje af voor je.
    Zie dat je de trip kunt volbrengen.
    groetjes Monic van Berkel vd Hoven.

  • 03 Maart 2011 - 11:46

    Ome Ton En Tante Mar:

    Hallo Josefien,
    Ik ben blij dat het goed met je gaat.
    Het is gelukkig beter weer, dan al die regen van zondag.
    We blijven je volgen op de site.
    Groetjes van ons.

  • 03 Maart 2011 - 12:32

    Linda En Mannu:

    't Was fijn om jou als gast te hebben Josefine.
    Buen camino
    Linda en Mannu

  • 03 Maart 2011 - 12:54

    Nel Klijsen (koster):

    Hoi Josefine
    Leuk om je verslag te lezen.Ook goed om te lezen dat alles goed gaat.
    Je hebt er nu beter weer op als toen je vertrok.
    Groetjes Mari Nel Klijsen

  • 03 Maart 2011 - 13:56

    Henk Schoenmaker:

    Hay Fien,

    Het gaat goed zo te lezen. Je hebt veel volgers zo te zien. Ben vanmorgen vroeg uit Italie gekomen en ben voor de rest van de week vrij. Was zondagavond weggegaan anders was ik je komen uitzwaaien. Hou je haaks. Ik blijf je volgen. Bon Camino.

    Groet Henk.

  • 03 Maart 2011 - 14:22

    Tonny Smits:

    Hallo Joske
    Gisteren stond er een mooie foto van de pelgrimszegen in de duinkorier
    Ik zal hem voor je bewaren. Theo heeft de preek aan mij gestuurd ook die zal ik voor je bewaren.
    Het lijkt op dit moment wel lente ik hoop dat het voor jou ook zo zal zijn.
    Je hebt weer een mooi verslag geplaatst op je site.
    Alle goeds voor je en geniet van de lente hij is geweldig mooi.
    Groetjes Rien en Tonny

  • 03 Maart 2011 - 17:12

    Jeanine Adriaanse:

    Hoi Fientje,

    Hier een klein berichtje van Jeanine. Hoe gaat het met je? Waar loop je nu op het moment?
    Ik hoop dat je al ver weg bent. Bedankt voor je mail.
    Ik heb de brief gelezen van je, ook de groetjes van heel de wasserij.
    Veel succes in santiago de Compastella.
    Laat nog iets van je horen over waar je je nu bevindt.
    Dag Fientje, tot na de vakantie. Dan zie ik je weer.

    Groetjes,
    Jeanine Adriaanse

  • 03 Maart 2011 - 17:49

    Martin En Mirjam:

    hoi Josefine, eindelijk een berichtje van ons, en gelukkig toch nog een zonnetje. Maak maar lekker veel foto"s onderweg,die van de kerk zijn al mooi hoor. geniet van je reis en wees voorzichtig he ? liefs van ons en we denken aan je, doei

  • 03 Maart 2011 - 19:18

    John Henselmans:

    Zag vandaag de mooie foto van de zegening in de kerk (Duinkoerier). Ik merk aan je verslagen, dat je veel aardige mensen ontmoet, die je met van alles helpen. Het gaat prima zo! Als ik het lees, kom ik helemaal in de stemming! Nog 31 dagen..................
    Geniet van iedere dag, Josefien!

  • 03 Maart 2011 - 21:49

    Nelly Klijn:

    Hallo Josefine....Hier ben ik alweer. Wat fijn dat de reis goed verloopt. En wat leuk dat we de reis met jou mee kunnen beleven.
    Ook wil ik even vertellen dat ik een dag of tien je niet kan mailen.Dat ik je nog graag wil groeten en er een kaars voor je brandt! Heb een gebed voor je naar boven gestuurd en bedankt dat jouw reis tot nu tot mooi verloopt. In gedachten stap ik met je mee. Houdoe war en stap ze.

    Pluk de dag!!!

  • 04 Maart 2011 - 06:33

    Frank En Angelique :

    Hoi Josefien,
    Fijn te horen dat het goed gaat.
    Je bent een kanjer, elke dag zo`n afstand.
    Diep respect.
    groetjes uit de straat

  • 04 Maart 2011 - 07:13

    Angelique Vd Hoven:

    Wat heerlijk dat je overal zo goed ontvangen wordt!
    Geniet van je dagje rust!

    Groetjes Angelique

  • 04 Maart 2011 - 07:22

    Anja De Vos:

    Hoi josefien .

    Goed dat je vandaag een kleine rust en gedachtendag houd .
    Hier brand ook een kaarsje voor ons hommeltje ..zeker vandaag extra in gedachten ....en een knipoog naar boven .

    XXXXXanja

  • 04 Maart 2011 - 09:25

    Jan:

    Zit de koerier te lezen en zie dat er iemand is vertrokken voor een reis naar Santiago de Compostelle. "Josefine" uit de kets nog wel, gelijk mijn computer gestart om jou site te bekijken.
    Succes en wens je veel wandel plezier en hoop dat de weergoden de komende maand je gunstig gezind zullen zijn want het kan anders verrekt koud zijn onderweg.
    Zal je de komende tijd blijven volgen.
    Ultrea van een oud pelgrim


  • 04 Maart 2011 - 10:44

    Nelly En Rony:

    Geweldig Josefine, ga door met dit mooie zonnetje.
    Ultreïa.

  • 04 Maart 2011 - 11:37

    Angela:

    Hey Fien,

    Ik denk zal je even laten weten dat het kaarsje wat je bij Tiny hebt gezet nog steeds brand en je bloemetjes beginnen in de knop te komen.
    ik vindt het fijn om te lezen dat er meer mensen aan onze Tiny denken! Dank je.

    Fien geniet van al het mooie om je heen en vooral geniet van de zon!

    Groetjes en pas goed op je zelf xx

    Ad en Angela

  • 04 Maart 2011 - 13:27

    Marloes:

    Hé Josefine,

    Goed om te lezen dat je GOED bezig bent.
    Geniet ervan meid.

    Knuf Marloes xxx

  • 04 Maart 2011 - 15:00

    Lydian :

    Hee Josefine,

    Vandaag tijdens het boodschappen doen kwam ik iemand tegen die vertelde over jouw tocht. Ik dus maar meteen het internet op om te kijken waar je bent. Toen ik je een paar maanden geleden in de sportschool zag was je jezelf zeker al aan het voorbereiden voor deze super tocht!! Ik ga je zeker volgen en wens je heel succes!!!!!!!

  • 04 Maart 2011 - 15:52

    Henriëtte De Clercq:

    hoi josefine,

    Heb zondag en maandag veel aan je gedacht.Wat een weer!!!Wens je heel veel succes met het lopen.Den tuin staat er goed bij!
    groetjes uit ww

  • 04 Maart 2011 - 23:47

    Tonny Smits:

    Wij zijn er even niet, wij zijn even karnavallen doei zou jij zeggen op je mobieltje dus bij deze.
    doei. Ik zeg liever houdoe war snaptum.
    Tonny

  • 05 Maart 2011 - 00:11

    Cor V.d. Hoven:

    Hoi Fien, even een mailtje fijn te lezen dat het goed gaat op tijd een dagje rust en het komt helemaal goed. Onze Oevertuure zit er op (Meezingfestijn) het was in 2 avonden voor 1600 mensen
    een waar feest wij kregen alle lof toegezwaaid. En na vandaag (4 maart ) pakken wij de draad weer op a.s.maandagavond doen we nog 1 keer de Oevertuure uit in de Remise en dan stoppen wij met het Meezing festijn, en laten het graag aan jongere mensen over, en wij beginnen iets nieuws.Tot zover ben jij ook weer op de hoogte.
    Hartelijke groet, van Cor & Ria.

  • 06 Maart 2011 - 15:01

    Anja De Vos:

    Hoi Josefien .

    De eerste week zit en op ,,,,,,en zo te lezen maak je vele mooie dingen mee .....die kan niemand je afnemen .
    ik ben blij dat je vol goede moed bent ...en heb diep respect voor je .
    In gedachten bij je ,dus meisje zet hem op .

    Dikke knuf Anja.

  • 06 Maart 2011 - 18:25

    Wim En Willy:


    Fijn dat deze zondag echt een zondag was.
    Wat een verschil de eerste zondag of deze.
    Wij wensen je nog veel zonnige dagen maar
    ook veel fijne overnachtingen.
    Groetjes en veel liefs van ons.

  • 06 Maart 2011 - 20:28

    Tjebbe En Riekie:

    Hoi Josefine,

    Al weer een week van huis af,wat gaat het snel.
    Knap om iedere dag zo"n end te lopen.
    Fijn dat je goede plekken hebt om te slapen en te eten.
    Leuk om op de hoogte te blijven waar je allemaal heen gaat.
    Veel succes verder.
    Groetjes Tjebbe en Riekie
    Witteveen

  • 07 Maart 2011 - 22:01

    Truus Janse-Verhaar:

    Hoi Josefine ,
    Wat een mooi begin zo'n eerste week met goede ervaringen .
    Heel erg leuk om je zo te volgen , wens je mooi weer met heel veel aardige mensen om je heen .
    Ook spannend om elke keer te lezen wat je zo beleeft en tegen komt .

    een lieve , vrolijke groet en veel loopplezier gewenst ,Truus Janse-Verhaar.


  • 10 Maart 2011 - 18:59

    Nelly Netten:

    hoi Josefine ik ken je verder niet maar zag je foto in het weekjournaal en dacht ga eens kijken
    en ga je nu natuurlijk volgen op je reis wens je veel succes en wens je heel veel liefde.licht en kracht zo jou pelgrims tocht wordt volbracht wordt succes gr nelly netten.engel uit kaatsheuvel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Josefine

Actief sinds 30 Sept. 2010
Verslag gelezen: 735
Totaal aantal bezoekers 239619

Voorgaande reizen:

02 Juni 2015 - 30 Juni 2015

Pelgrim Josefine op de camino primitivo.

02 April 2013 - 30 Juni 2013

Pelgrim aan de wandel, naar Santiago

27 Februari 2011 - 29 Juni 2011

Weer aan de wandel naar Santiago

Landen bezocht: