Terug naar huis... - Reisverslag uit Kaatsheuvel, Nederland van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu Terug naar huis... - Reisverslag uit Kaatsheuvel, Nederland van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu

Terug naar huis...

Door: josefinevandenhoven

Blijf op de hoogte en volg Josefine

30 Juni 2011 | Nederland, Kaatsheuvel

Hallo allemaal

Ik ben nu om precies te zijn 24 uur thuis. Gister woensdag tegen 17.00uur was ik in de straat.
Mijn laatste dag in Santiago was nog heel leuk. Nadat ik mijn laatste verslag had geschreven ben ik eerst koffie met churros en chocolade gaan eten. De koffie in Spanje smaakt geweldig, dan kunnen ze hier geen koffie zetten. En churros con chocolade zijn deegslierten die je in de chocolade doopt, lekker!!!!
Daarna ben ik naar de kerk gegaan voor de mis van 12.00uur.
Weer een hele mooie mis, ze zwaaiden met het wierrookvat. Ik zat bij Gerard en Orty en die hadden dat nog nooit gezien. Maar ook voor mij blijft het prachtig. Ik had deze camino veel geluk, ik heb het 4x zien zwaaien in de kerk in Santiago.
Smiddags en Savonds ben ik met Mieke gaan eten, savonds lekker tapas gegeten in de beste tapas bar van Santiago. En daarna zijn Mieke en ik zonder afscheid te nemen uit elkaar gegaan Mieke en ik houden daar allebei niet van.
Dinsdagmorgen was het dan zover. Na het ontbijt ben ik naar het station gelopen, na natuurlijk eerst nog door de kerk gelopen te hebben en een kaarsje aan te steken.
Om 9.25uur vertrok de trein, ik zat eerste klas. Daar was ik blij om het was er niet druk. Het was een mooie rit, eerst de echte bergen met rotsen, later de meseta tussen Burgos en Leon. Dat zijn hele vlaktes met alleen graan erop, en 1 rij bomen, daar loopt de camino langs. Later gingen we richting de kust waar ook weer de bergen begonnen, de zee kon ik niet zien.
In Hendaye uit de trein en in de volgende, het was inmiddels 22.00uur. Die trein was een slaaptrein, ik had een bed. Maar wat voor bed, een plank in een hok met 6 bedden en je kon er niet op zitten, te laag.
Ik heb wel wat gedut maar niet echt geslapen.
Om 7.13 uur was ik in Parijs, daar had ik de trein naar Antwerpen. Dankzij een behulpzame fransman was ik binnen 20 minuten uit de trein met de metro op gare du nord. Je komt namelijk op een ander station aan dan waar de trein richting belgie vertrekt.
In Parijs ontbijt op en toen verder. Antwerpen, Roosendaal, Tilburg. Vandaar ben ik met de bus naar Loon op Zand gegaan, ik wilde het laatste stuk lopen.
Ben in Loon de bossen ingegaan en langs de ijsbaan naar huis gelopen.
Ik had in Loon al koffie op met ome Cor en bij het leugenbankske kwamen Willy en Wim me tegemoet. Ik liep de straat in en daar had de buurt de vlag voor me uithangen. Nadat ik bij Willy lekker gegeten had zijn we gezamelijk naar de kerk gelopen. Daar stonden een aantal mensen me op te wachten.
Alle mensen die me heel dierbaar zijn!!!!
De kerkdienst werd heel mooi verzorgt door de pastoor en de pastor Theo Schepens. Het was een heilige mis, het was de dag van apostelen Paulus en Petrus. En laat mijn vader nu ook Petrus heten. En de dag van de paus hij was de 29e juni 60 jaar pastoor. En zoals Theo zei ook voor die andere kanjer, ikke!!! Aan het eind van de mis deed ome Cor nog een woordje en kreeg ik een laatste stempel van de pastoor.
We hebben daarna koffie gedronken in de pastorie.
Er waren mooi genoeg mensen, want waar ik al een beetje bang voor was. Ik was bekaf en veel zinnigs had ik niet meer te zeggen. Na ruim 28 uur in de trein leek het wel of ik dronken was.
Dus iedereen die ik ben vergeten te bedanken bij deze!!!
Ik was heel blij om jullie allemaal te zien!!!!!
En iedereen bedankt voor de kaarten en de bloemen en andere attenties.
Ik stond er echt van te kijken, er stond o.a. een hele grote vaas met zonnebloemen voor de deur.
Diegene van wie ze zijn, ontzettend bedankt en heel veel xxxjes. Nu heb ik echt het zonnetje in huis, ze zijn prachtig.
Na het bakske nog effe bij Wim en Willy gezeten en toen moest ik toch echt naar huis. Het was heel vreemd om thuis te komen.
Maar nog effe 2 mensen een hele dikke pluim geven, Wim en Willy hebben al die tijd voor mijn huis gezorgt en hebben dat geweldig gedaan.
Ik heb er vandaag donderdag ook nog mogen eten, aardappels met vlees en boontjes, en lekker!!!!!!
Voor nu weer effe genoeg,
Groetjes Josefine


  • 30 Juni 2011 - 16:59

    Arjan En Petra:

    Hoi Josefine,

    Welkom terug in de kets!!
    Fijn te horen dat je zo'n warm welkom hebt gekregen.
    Maar had dat ook wel verwacht met al die mensen die steeds weer berichten schreven.
    Je verslagen waren geweldig en we hebben ervan genoten.
    Op deze manier hebben we een beetje mee kunnen genieten van je avontuur.
    Bedankt hiervoor!!

    Groetjes,
    Arjan en Petra

  • 30 Juni 2011 - 17:48

    Nelly Netten.engel:

    welkom thuis je hebt je missie volbracht Josefine ik ken je niet maar heb je heel de reis gevolgd

    maar mijn zoon woont bij jou in de straat in het huis van oma stokkermans dus schuin tegen over jou
    wens je veel geluk verder voor nu en de tijd die komen gaat vindt het heel knap van je ik doe het je niet naar maar bedankt voor je leuke verhalen en foto zo weten we toch hoe het daar een beetje er uit ziet groetjes nelly netten

  • 01 Juli 2011 - 09:48

    Nel Klijsen:

    Hoi Josefine
    Alles weer achter de rug.Nu alles op een rijtje zetten en na genieten van je reis.
    Ja het was een mooie mis,vond het leuk je weer gezien te hebben.
    Ik hoop dat je in je eigen bedje weer goed hebt geslapen,of misschien ging er nog zoveel in je hoofd om,dat je de slaap niet kon pakken.
    Nou meid het beste met je en we zullen elkaar beslist weer ergens tegen komen.
    Groetjes Nel Klijsen

  • 01 Juli 2011 - 12:59

    Robin & Marlies:

    Hey Superfien! Welkom thuis! En kom nou eerst maar eens op je gemak bij van je reis en alle indrukken en ervaringen!

    Succes met 'landen'.

    Robin & Marlies

  • 01 Juli 2011 - 16:23

    Anja De Vos:

    Hoi Josefien .

    Lekker he weer thuis .
    We waren blij je te zien ....en vonden de mis erg toepaselijk .
    Rust nu maar effe uit ....dat heb je wel verdiend .
    En wat een rijkdom he ....mensen die om je geven en je volgen ..dit had je echt verdiend .
    Trusten voor strakkie.s XXXXanja
    .

  • 02 Juli 2011 - 09:15

    Tante Nel:

    Hoi Josefine Hopenlijk kun je thuis weer vlug wennen.Knap wat je gedaan hebt je kan op een mooie reis terug kijken.Leuk dat je zo verwelkomt bent toen je thuis kwam we moesten het even af laten weten volgende keer beter?? Bij Miranda is het nog rustig dus maar even afwachten.
    De groeten van ons oom Hans en tante Nel

  • 02 Juli 2011 - 14:34

    John Henselmans:

    Gelukkig ben je veilig en wel weer thuis en heb je een mooi ontvangst mogen beleven.Vanuit Castrojeriz op de Mesetas de hartelijke groeten van mij, John

  • 02 Juli 2011 - 19:22

    Diny Van Heist-momme:

    dag Josefine,

    Blij weer thuis te zijn?
    Nog een groot compliment voor je prestatie,je mooie foto,s en je verslagen !
    We hebben je de hele reis kunnen volgen,en het was de moeite waard,
    een onvergetelijke ervaring,die niemand je meer af kan nemen.
    wij wensen jou GELUK in de toekomst,
    tot ziens,Noud en Diny van Heist

  • 04 Juli 2011 - 19:17

    Anja De Vos:

    Hoi Josefientje ..

    Stil aan de overkant !!!!!!
    Nog steeds aan het relexen????

    Groetjes Anja

  • 04 Juli 2011 - 20:28

    Mieke:

    Lekker uitrusten en nagenieten van je prestatie!
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Josefine

Actief sinds 30 Sept. 2010
Verslag gelezen: 691
Totaal aantal bezoekers 239677

Voorgaande reizen:

02 Juni 2015 - 30 Juni 2015

Pelgrim Josefine op de camino primitivo.

02 April 2013 - 30 Juni 2013

Pelgrim aan de wandel, naar Santiago

27 Februari 2011 - 29 Juni 2011

Weer aan de wandel naar Santiago

Landen bezocht: