Morgen 3 maanden onderweg... - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu Morgen 3 maanden onderweg... - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu

Morgen 3 maanden onderweg...

Door: josefinevandenhoven

Blijf op de hoogte en volg Josefine

26 Mei 2011 | Spanje, Madrid

Hallo allemaal
Ik ben vandaag in een plaats net voorbij Santander.
Gister was ik bij padre Ernesto.
Het was geweldig, daar hangt echt de spirit van de camino.
De weg ernaar toe was heel mooi, weer verschillende keuzes om er te komen. De start was vlak toen omhoog over een berg om uit te komen op het strand. Vervolgens 5 km over het strand gelopen. Na het strand en de koffie zag ik Frans weer, een hele aardige man. Pelgrim uit nederland die zij camino in etappes heeft gelopen. Een hele fijn man en ik heb er een fijn gesprek mee gehad. Over oa hoe om te gaan met Jean Michel. Die bleef wel heel erg aan me plakken. Frans heeft ons met zijn gps ook wel geholpen met de route.
Hij wilde niet stoppen in Guemes en toen hij weg ging was ik echt verdrietig.
Toen naar de herberg gelopen en daar aangekomen moest ik weer huilen. Kon er niet mee ophouden.
We waren op tijd en konden nog meeeten. Was heel fijn. Ik heb daar lekker mijn gemak kunnen houden.
Tegen 18.00uur was Cate er dan eindelijk. De vrijwilligster uit nl. Ze had een dag vertraging, we hebben effe fijn gekletst.
Om 20.00 uur begon padre Ernesto met zijn praatje over de herberg het ontstaan en de historie van de route in deze buurt.
Daarna kregen we weer een gezamelijke maaltijd. Dat is echt gezellig om met andere pelgrims en vooral zoveel samen te eten.
Om 23.00uur lag ik op bed en geweldig geslapen.
Vanmorgen was het laat voor ik weg was.
Samen met Inke,Helmut en Barbera zijn we aangelopen.
Het regende maar Helmut en ik zijn toch langs de kust gelopen. Dat was echt schitterend. Hele hoge rotsen en zee eronder. Heel wild gevaarlijk om in te springen.
Daarna zijn we naar Santander gelopen, waar Inke en Barbera zouden zijn. Maar niet gevonden, ik en Helmut zijn naar de kathedraal gelopen en die is klein maar heel mooi. Je mocht er geen fotos maken.
Omdat Inke verder wilde lopen ben ik met Helmut ook doorgelopen, ik wilde hem niet alleen laten. Hij spreekt geen woord anders dan duits.
Onderweg heb ik gebeld met Cate en die heeft voor ons een slaapplaats geregeld.
Daar aangekomen, keimoe bleek Inke en Barbera er ook te zijn. Alleen Inke was niet echt vrolijk, waarschijnlijk omdat Helmut niet met haar meegelopen is. Alleen het zijn alleen wandelvrienden.
Hier heb ik weer van geleerd en trek morgen dus mijn eigen plan.
We slapen in een appertement eigendom van een cafetaria in de stad. Voor 15 euro en een geweldig bed en tv. Ga dus dadelijk lekker op bed liggen.
Dit was het voor nu want Helmut kan niet in zijn kamer zonder de sleutel.
Heel veel groetjes, en tot gauw.
Wanneer?????

Liefs Josefine

sms update 27/5
Hoi ben in Santillana del mar, vandaag weer regen, al 4 dagen nu. De route was niet bijzonder, het plaatsje hier wel. Heel oud en toeristisch maar wel mooi. Vandaag bij de herberg leek het op de camino Frances, 16 bedden en meer pelgrims, balen. Met mijn knieën gaat het niet vooruit maar als het zo blijft dan haal ik het wel. Groetjes Josefine

sms update 28/5
Hoi ben in El Tejo, klein dorp met 1 bar. Vandaag weer eeen mooie route, langs kerken en kloosters. Zelfs een kerk open getroffen, maar geen kaarsen. Groetjes, Josefine

sms update 29/5
Hoi ben in Colombres vandaag mooi uitzicht op bergen en zee. Wel meer heuvels dat vinden mijn knieën niet zo leuk. Ben nu in een herberg, 15 euro, geen lakens en de douche is kokend heet, voor alle geld te duur! Maar 1 nacht ik weet het maar toch.
Groetjes, Josefine

  • 26 Mei 2011 - 17:39

    Miranda:

    hey Josefine,

    jeetje wat ben je al een lange tijd weg hé!
    Fijn dat je zoveel mensen ontmoet en dat je daar lekker mee kunt kletsen!
    Ik lees het al wel; je hebt een schitterend uitzicht onderweg!

    Geniet er nog van!

    Groetjes,
    Jeroen, Miranda en Eefje

  • 26 Mei 2011 - 18:41

    Annemarie Zwaans:

    Hallo Josefine,

    Al aardig op weg in Spanje, naar Santiago. Ik heb je reisverslag gelezen ik ben blij dat je het leuk heb gehad bij padre Ernesto. Ik wens je nog een goede reis en ik lees het volgende reis verslag.

    Groetjes,

    Annemarie

  • 26 Mei 2011 - 18:51

    Anja De Vos:

    Hoi . josefiena ..

    Haha wat een dag voor jou zeg .......deze mail werkte effe op mijn lachspieren SORRY hoor .
    Ik hoop als je er later ook lachend op terug kijkt .....ik denk het wel .
    Wat een gedoe allemaal .....maar weer wat geleerd toch .
    Mensen zijn rare wezens ....en geen een is er gelijk .
    Maar het einde van de tocht in zicht ......dus laat je niet door een ander gek maken .
    Dit is jou reis,,, jou eer ....jou prestatie ......jou lef ....jou ikje .....jou nieuw begin.
    Respect hoor dappere damen .
    Hoe is het met je knie ????helpen de medicijnen ????/
    Voor strakkies trusten ....maak morgen er weer wat van dikke knuf XXXXanja

  • 26 Mei 2011 - 19:05

    KAASWINKELTJE:

    Beste Josefine, blij te horen, herstel te lezen, dat het je allemaal goed verloopt. Haha, goeie woordkeuze al zeg ik het zelf. doe het kalm aan maar wel opschieten haha, wij missen je klandiezie. Geweldig mooie verslagen maak je ervan,wanneer breng je het boek uit? Tis maar een tip haha, Afijn genoeg geleuterd, succes verder en een behouden thuiskomst.

    groete,
    Wim en Marjo van Eeuwijk.
    www.hetzaakjevooruwbeleg.nl

  • 27 Mei 2011 - 07:43

    Arjan En Petra:

    Hey Josefine,

    Jeetje 3 maanden alweer.
    Wat vliegt de tijd.
    Zal een geweldige ervaring zijn zo'n tocht.
    Mooie uitzichten en steeds weer een andere plaats.
    Je doet het KEI goed.
    Echt respect voor jou!!

    Geniet er nog van en heel veel succes!!

    Arjan en Petra

  • 27 Mei 2011 - 16:58

    Wim En Willy:


    Hallo Josefien,

    Leuk je weer gesproken te hebben.
    Nog proficiat vandaag 3 maanden onderweg.
    Stuur wat regen hier naar toe.
    Veel liefs ,
    willy en wim.

  • 27 Mei 2011 - 17:12

    Anja De Vos:

    He Fientje .

    Deze dag is ook weer doorgezaagd .
    Ik hoop dat je goed hebt gelopen .....en het weer goed was .
    Hier is het slecht weer .....bedankt !!!!!
    Gaat het een beetje met je knieen??????
    Heb je ook een beetje lekker food gehad of verlang je nu wel naar een patatje met ????
    Zet hem op ....nog even
    Voor strakkies slaap ze xxxxxAnja

  • 27 Mei 2011 - 21:35

    Cor & Ria:

    Hoi Josefien,jij telt af en dat na 3 maanden lopen een heleboel, zien, horen,en af en toe nog zwijgen ook, maar dat is hier ook en dat merk je straks ook weer als je weer thuis bent,
    wat heb jij een ervaring op gedaan op allerlei gebied dan leer je jezelf pas kennen.
    Dat komt straks weer goed van pas denken wij.Als je de draad in Nederland weer op pakt.
    Wat een avontuur heb jij tot zover meegemaakt beregoed!!!!!!!!!!"
    (Tussen haakjes) wij tellen ook af.je weet wel wat ik bedoel.
    Zet hem op zoals je tot nu toe gedaan heb, goeie reis verder.
    Groetjes van ons allemaal,,,,,Cor & Ria.

  • 28 Mei 2011 - 11:03

    Elly En Jan Jochems:

    Hoi Josefien,
    We zijn al weer een week terug van vakantie, alles is weer gewassen en opgeruimd. Je stokken liggen op zolder tot september. Stef en Jos zijn nog 1 week naaar de Belg. kust.
    Ik heb net je verslag gelezen , al 3 maanden onderweg, geweldig hoe je dit allemaal doet.
    Santiago is al bijna in zicht, blijf vol houden, nog veel wandel-plezier .
    Gr. Elly en Jan

  • 28 Mei 2011 - 20:13

    Nelly:

    Lieve Josefine.
    Drie maanden al onderweg wat een tijd wat een ervaring voor je.
    Troost je maar hier regent het ook en ik vertrouw erop dat het met je knie helemaal goed komt.
    Ik steek morgen een kaarsje voor je op en stuur een gebed naar boven, dit voor jou om je reis goed af te kunnen maken maar ook uit dankbaarheid dat je het al zover hebt gebracht.
    en als er weer een kerk open is en er zijn kaarsen steek jij er voor mij ook eentje op!!!
    Voor straks slaap ze en morgen gezond weer op en je bent al dicht bij je Camino Hé!!!
    Doei, en veel Liefde, Licht en Kracht!!! Nelly.

  • 28 Mei 2011 - 20:59

    Jos Stef Jan En Elly:

    Hoi ik lees net je verhalen wat een mooie reis maak je mee.De Stokken zijn er nog .Elly heeft ze mee genomen naar Kessel,Wij waren in Lourdes .En Fatima ,en nu zijn wij weer thuis,na een uitrust weekje in De Haan (Belg} Josefine zou ji voor mij een plaatje voor op de wandel stok willen mee nemen.Ik ken iemand is daar geweest heeft een wandelstok gekocht maar vergeten een plaatje erop laten te slaan.Het gaat je goed,wij denken aan je
    Groetjes uit limburg,

  • 29 Mei 2011 - 11:02

    Theo Kors :

    Ha Josefine!
    Wat goed, dat je tòch je weg weer gevonden hebt!! In StJPdP twijfelde je weliswaar even, maar je hebt het tòch maar weer geflikt! (Je begrijpt dat je de eerste dagen na je vertrek nog verschillende keren onderwerp van gesprek bent geweest in L"Esprit-du-Chemin: "Waar zou ze nu zijn?!) Voor ons was je een bijzondere pelgrim, die veel indruk op ons heeft gemaakt. In de komende week ga ik een verslag schrijven van mijn herbergierschap. De titel is nu al duidelijk: "Huis van emoties". Er is niet één dag voorbij gegaan, in de 14 dagen dat ik in StJPdP was, waarop ik niet een paar tranen heb gelaten(!) Jij hebt mij er meerdere laten storten, trouwens, ik voelde helemaal met je mee! Mensen zijn op weg, mensen hebben een verhaal: het verhaal van een leven. Ik heb dat in 2007 (onderweg van Haarlem naar Santiago) ook zo gevoeld. De pelgrimage is vaak een weg van emoties, die mensen met elkaar beleven. Zo'n herberg is dan een trefpunt waar de zielen bij elkaar komen. Als herbergier is het soms knap "aanpoten", maar het is het allemaal dubbel en dwars waard! Ik heb genoten van elke dag! En (vooral) genoten van de mensen die "voorbij" kwamen!
    Jij was er één van, maar jou zal ik me bijzonder herinneren! Je hebt, zoals gezegd, indruk op me gemaakt!! Ga verder met God's zegen (Hij loopt altijd met je mee!) en kom gezond aan. Maar........ geniet er van, elke dag weer! (Ik blijf je volgen!)
    Hartelijke groeten, en een dikke knuffel,
    Theo Kors (vrijwillig herbergier in StJPdP)

  • 29 Mei 2011 - 15:41

    Loys Verschoor:

    Hallo Josefine, ik vind het weer dapper wat je allemaal doet. Ik weet dat je het af en toe zwaar hebt, maar bedenk dan dat ik graag met je had mee gelopen. Je weet dat ik moest vrezen voor mijn been, nadat ze op 18 oktober 2010 mijn knieprothese eruit hadden gehaald bleef de boel aardig rustig en werd besloten om 2 maart als nog een nieuwe prothese in de knie te plaatsen.
    Ik heb dus van 18-10-10 tot 02-03-11 zonder knie moeten aantobben.
    Na het herplaatsen van de knieprothese leek het aanvankelijk goed te gaan, maar 4 april ben ik toch maar terug gegaan omdat het beestje weer actief werd.
    Het was te vroeg om daar al een eindconclusie aan te verbinden, maar het zag er niet goed uit.
    2 juni (hemelvaartsdag) stop ik met antibiotica en is er geen weg meer terug, is het beest weer sterker dan gaat het been er af.
    Bedenk dus als je het niet meer ziet zitten en/of alles doet zeer dat ik nog steeds met je zou willen ruilen en nog steeds in gedachten met je meeloop, houdt vol wees moedig en vergeet nooit je doel. Ik ben trots op je en weet dat je het kan halen, blijf vooral nfocussen op waarom je het doet. het zal je sterken

  • 29 Mei 2011 - 16:55

    Francien Van Wezel:

    Hallo Josefine,
    Wat ben je al ver. Vanaf dag 28/5 gerekend hoeveel km. moet je dan nog ongeveer? Je bent nu in een streek waar ik nog nooit geweest ben, je maakt me met je verslag wel erg nieuwsgierig. Jij hebt zo te lezen genoeg regen gekregen. Bij ons regent het nog steeds bijna niet. Het is overal erg droog. We hebben in het voorjaar nog nooit zoveel hoeven te sproeien.
    Ik ga je laatste foto's nog even bekijken en dan lees ik over een paar daagjes weer verder.
    Ik wens je weer alle goeds toe en toy, toy, je bent al heel ver.
    Lieve groetjes, Francien.

  • 29 Mei 2011 - 17:35

    Nel Klijsen:

    Hoi Josefine
    WAt goed om te lezen dat het weer beter met je gaat,je ziet wel de aanhouder wint.
    Je hebt altijd iemand die je begeleid,en met je meeloopt.
    Al die je kennen en berichtjes achter laten op je site,lopen in gedachten met je mee.
    Gisteren was hier het vormsel met de bisschop,was een mooie H Mis.
    Dus ook nog even een kaarsje aangestoken voor je.Nou meisje het beste en we weten zeker dat je het zult halen.
    Groetjes uit de Kets
    Nel Klijsen

  • 29 Mei 2011 - 18:20

    Jos En Koosje:

    Hoi josefine

    Hier ben ik weer een keer.
    Het is toch wel heel fijn dat we je kunnen volgen via ' Waar ben jij nu' ...
    Hallo Josefine
    Je bent al een aardig end op weg,
    en maakt ook van alles mee, leuke mensen en gesprekken, plakkers, en meelopers.
    Je komt mensen tegen die je anders in je leven nooit ontmoet had.
    We hopen echt van harte voor je dat je knie het houd en niet al te pijnlijk is.
    Ondanks het feit dat je het soms moeilijk hebt doe je het toch maar.
    Ik vind dat ongelofelijk knap..
    Omdat er in de kerk geen kaarsjes waren om te stoken, steken wij er hier 1 voor je op.
    Groetjes en tot later.


  • 29 Mei 2011 - 20:20

    Anja De Vos:

    He Josefien .

    De laatste loodjes ,,,en inderdaad zer zijn zwaar .
    Ik hoop dat je nu wel wat resultaat hebt bij je medicatie .....ik duim er voor .
    je gaat super ....respect hoor .
    Ben in gedachten veel bij je .....en maak je geen zorgen .
    Het komt zoals het komt .....niemand neemt jou je prestatie af hoor TOPPIe .
    Ik hoop dat je slaap en eetplaatsen goed zijn ,en je natuurlijk ook nog wat eerlijke en boeiende mensen ontmoet .,
    Voor strakkies trusten en voor morgen ,,,,maak er wat van .
    Dikke knuf Anja

  • 30 Mei 2011 - 13:54

    Francien Van Rooiij:

    hallo jozefien
    wij zijn terug van een reis van 14 dagen door frankrijk -spanje en portugal. Ook in santiago geweest het was ons hoogtepunt.
    Ons Ellie gaat morgen haar pelgrimstocht beginnen vanuit noord spanje Irun ze is van plan de kust route te lopen
    Wij hopen dat het haar net als jou goed zal verlopen.
    Groet francien van rooij
    giersbergen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Josefine

Actief sinds 30 Sept. 2010
Verslag gelezen: 411
Totaal aantal bezoekers 239709

Voorgaande reizen:

02 Juni 2015 - 30 Juni 2015

Pelgrim Josefine op de camino primitivo.

02 April 2013 - 30 Juni 2013

Pelgrim aan de wandel, naar Santiago

27 Februari 2011 - 29 Juni 2011

Weer aan de wandel naar Santiago

Landen bezocht: