Vreemde dingen.. - Reisverslag uit Châteauroux, Frankrijk van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu Vreemde dingen.. - Reisverslag uit Châteauroux, Frankrijk van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu

Vreemde dingen..

Door: josefinevandenhoven

Blijf op de hoogte en volg Josefine

08 April 2011 | Frankrijk, Châteauroux

Hallo allemaal
Zo heb je nooit internet en zo iedere dag.
Ik ben nu in Chateauroux, ben ook door Deols gelopen. Het ging goed vandaag. Ik hoefde ook maar 22km te lopen. En ik loop best vlug op dit moment. Dat komt ook omdat het hier heel vlak is. Iedere dag heb ik uitzicht op koolzaad en graan. Maar ze hebben me verteld dat dat na morgen gaat veranderen. Maar dan krijg ik ook meer heuvels dus. Ik had van Argenton in 1x naar Crozant willen lopen maar ik denk dat dat een beetje veel is, 32km heuvels. Maar we zullen zien. Waarschijnlijk wie ik Gerard en Orty ook weer eens, zei lopen morgen naar Ardentes, een andere stukje en ik denk dat ze zo vlugger zijn als ik.
Maar wat ik een beetje vergeet te melden is wat voor dingen ik meemaak.
Op mijn tweede dag kreeg ik onderweg al koffie van 3 andere wandelaars. En dat is me dus al meer gebeurd. Laatst ging ik een cafe binnen en bestelde cafe au lait, de meneer bij mij aan tafel betaalde gelijk voor me. Waarschijnlijk omdat ze het wel bewonderen dat ik alleen op pad ben. In Brienne le chateau krreg ik ook koffie, alleen dat ging iets anders. Ik werd op straat aangesproken door twee oude mannen. Ik vroeg waar de winkel was en waar het cafe. Ik vroeg toen wijs me de weg, 1 van de twee liep met me mee, maar halverwege stelde hij voor om met hem mee te gaan naar zijn huis. Ik hoef het verder niet uit te leggen?
Nee zei alleen koffie, hij liep wel mee en ik kreeg ook nog de koffie van hem. Hij was zeker 70, en zag er niet zo goed uit als Wim!
Verder waar ik slaap is ook nogal een verrasing. In het begin had ik er moeite mee, iedere dag een ander kussen ander bed. Nu went het, gisteravond had ik een hard bed maar ben toch maar 1x wakker geworden. En dat is weleens anders. Ik heb er nachten bij dat ik ieder uur wakker word. In Dinant in het klooster hadden we perfecte bedden, spierwit opgemaakt en een tweeperoons bed voor mezelf. Maar ik heb ook al eens een bed gehad wat niet eens schoongemaakt was, en dat in een hotel. Ohja en het hotel in Bourges, het bed was schoon maar een oud pand!!! De vloer was echt schuin.
Ik zag onderweg ook veel beesten, tot en na Rocroi zaggen we iedere dag wel reeen. Ook een paar eekhoorns, en vooral veel vogels. Als je wegloopt waar dan ook er zijn altijd vogels.
Maar wat wel het mooiste is, ik heb nogal eens bij mensen thuis geslapen. En vaak hoef ik dan niks te betalen. Ze laten je alles gebruiken, eten een bed de douche ook nog de was. Daar sta ik nog steeds van te kijken.
Gerard en Orty hadden dat geluk in Bourges, bij de presbyterre mochten ze mee met een mevrouw om daar te slapen, en zoals ze zeiden het was een kasteel.
Nu slaap ik ook weer bij mensen thuis, beetje hetzelfde systeem. Volgens mij is het een genootschap, van Berry?
Nu is het niet meer voor niks maar ik ben alang blij.
Het eten is altijd goed, ze doen ook de was als je dat wil.
En het hoogtepunt voor vandaag is wel, de mevrouw hier vroeg of ik mee ging naar de kerk.
Zei gebeld dat we kwamen, de mis van 18.30uur. Ik werd vernoemt in de mis en er werd voor me gebeden. En hier op het eind van de mis zingen ze naar onze lieve vrouw. En toen moest ik ook op het altaar gaan staan. En daarna kreeg ik de zegen. Na de mis ook nog de stempel gekregen.
En nog een vreemd dingetje, van de week in de kerk van Issoudun werd ik aangesproken door een meneer. Hem verteld dat het soms moeilijk is alleen. Ik hem gevraagt of hij wist wat er met het adres in Neuvy was. Hij zei dat goed was en dat ze waarschijlijk bedoelde in de straat van de marie.
Wat schets mijn verbazing! Ik was gedoucht en zat in de kamer, word er geklopt. Was het de meneer van de kerk 12 km terug! Hij kwam kijken of alles goed was maar ik vertrouwde het niet, en net op dat moment komt de vrouw van Neuvy weer thuis. Dus even later ging hij weer.
In de avond moesten de mensen weg maar ik heb wel gevraagt of ze de deur op slot wilden doen.
Maar wees niet bang, er gebeurd niks met me. Ik zeg wel eerder stop of loop hard weg.
Nou voor nu was het dit wel weer, wie weet tot gauw. Of niet we zullen zien.
Groetjes Josefine

Ps: geen nieuws is goed nieuws zeggen wij altijd, maar dat geld ook voor andersom. Ik ga er vanuit dat daar alles goed is. En zo niet, zo gauw ik weer een kaarsje aan kan steken zal ik vragen of ze jullie ook steunen, zoals jullie dat mij doen.


sms update 9/4
Hoi ik ben in Velles. Wat meer gelopen als verwacht ze hebben de route verandert, 5km extra. Het is nog warm, maar kon door een bos lopen wat scheelt. Maandag ben ik in Gargiles en vanaf daar is het in frankrijk nog 631,2 km. Dan Spanje nog, langs de kust ongeveer 1000 km incl. Finisterre. Groetjes, Josefine.

  • 08 April 2011 - 19:25

    Jeanne:

    Hallo Josefine,
    Geen bericht is goed bericht,ook van onze kant is dat zo. Hier alles zijn gangetje en JB druk aan het werk. Door jou te volgen zijn we er zelf ook weer meer mee bezig,want waar jij bent en komt,was JB ook. Mooi is dat om jullie [ook John en Ria] te volgen op jullie camino. Geniet van elke dag en ook de groeten van Toontje haha.
    Lieve groet Jeanne

  • 08 April 2011 - 19:42

    Anja De Vos:

    He kanjer .

    Wat een verhaal zeg .Het heeft wel wat ./
    Vertrouw maar op je engelbewaarder .....die zal samen met je de tocht volgen .
    Een ding is zeker ....er is altijd wel iets ....of het is anders .
    Net zoals ik je al schreef ,hou de moed er maar in .

    Dikke knuf en trusten voor straks .XXXxanja

  • 08 April 2011 - 19:52

    Anja De Vos:

    He Fientje ...

    Vergeet ik nog wat te mailen .......niets is VREEMD .....pas als je de dingen GEWOON gaat vinden .....dan zul je moeten opletten .!!!!!

    xXXXXAnja


  • 08 April 2011 - 21:19

    Gerry Van Daalen:

    net heel je verhaal gelezen
    nou nou soms is het toch wel erg pittig hoor
    maar jij maakt dat wel
    zou wel graag willen weten hoeveel kilometers je nog moet lopen
    groetjes Tiny en Gerry van Daalen

  • 08 April 2011 - 22:08

    Michel En Lieve:

    Hallo Josefine, zo ik kan lezen maak je het nog altijd goed vandaag is je dorpsgenoot John Hesselamns bij ons te gast, hij vind dat jij al heel erg goed bent opgeschoten.
    Wij denken nog aan u zeker deze week John is al onze 3de pelgrim deze week en morgen verwachten we er nog 2. Dus Josefine het is hier best druk.
    Groetjes en veel moed toegewenst van Lieven en Michel uit Attenhoven.

  • 09 April 2011 - 07:26

    Lonneke:

    Hoi Josefine,
    Hier ook weer eens een berichtje van mij. Je bent nu in een gebied wat voor mij een klein beetje bekend is door de vakanties van afgelopen jaar. Ik baal dat ik nu niet de kaart erbij kan pakken, maar ja die heb ik niet hier...
    Je doet het echt super hoor. Mooi weer ook, lees ik. Nu het weer zo veel warmer wordt zal de omgeving wel veel groener worden en de velden voller, minder kaal.
    Het allerbeste en heel veel succes.
    Groetjes Lonneke

  • 10 April 2011 - 18:13

    Anja De Vos:

    Hoi josefien
    Hoe is het vandaag allemaal .
    ik hoop dat hey goed gaat ....en het wat soepeler loopt .
    Vervelend dat je zo slecht kunt sms,en .
    Het zal juist voor je zo leuk zijn ,,,,als je veel berichtjes krijgt.
    Ieder oppeppertje zal er een zijn .
    Hoeveel kilometers moet je nog ???? ;
    Ik hoop dat de omgeving ook wat mooier wordt .....hier staat alles in bloei ....en wordt het met de dag groener en voller .
    Wens je weer veel kracht en loopplezier toe .

    Dikke knuf Anja

  • 10 April 2011 - 21:10

    Frans Blok Afd.6:

    Ha die Josefine,
    Petje af zoals je daar bezig bent, en zoals je zelf zegt, het is nog maar 1631.2 km. good luck en geniet van de tocht en dan genieten wij van je verslagen!

  • 10 April 2011 - 21:48

    Nelly Klijn:

    Hoi Josefine, ja zo heet je hé en in mijn enthousiasme van het mailen vergeet ik nog wel eens jouw naam te vermelden, maar ik weet wel hoe of je heet hoor.Wat een gezellige reisbeleving om te lezen.
    En ja, een kaarsje en een gebedje is aan ons hier ook besteed Zeker te weten!!! En dan dan doen wij hier hetzelfde voor jou. Dat noemen ze een wisselwerking. En Josefine, dat ze je zo verwennen onderweg, is ook jouw verdiensten want zou jij voor de medemens ook niet klaar staan als dat nodig is? Zo ik je ken zou jij precies hetzelfde doen! Dus geldt hier: Wie goed doet goed ontmoet!!!
    Nou meisje, een goede voortzetting van je reis, pas goed op jezelf en geniet met volle teugen!!!
    Heb je het wandellied: De paden op de lanen in al gezongen? Ik hoor of lees het wel 'n keer.
    Nu last but not least: heel erg bedankt voor je leuke kaart. Houdoe!!!

  • 11 April 2011 - 10:37

    Nel Klijsen:

    Hoi Josefine
    Nou fijn om te lezen dat alles weer goed gaat,en dat je ook weleens verwend wordt.
    Ja het is een hele weg zo in je eentje,maar fijn dat je ook weleens contact hebt met andere pelgrims.Hier is ook alles goed,prachtig weer voor de tijd van het jaar.
    Zodadelijk ga ik weer naar de kerk en komen de dames weer om te poetsen.ja hier gaat alles gewoon door.
    Nou hou je taai en tot het volgende bericht.

  • 13 April 2011 - 13:22

    Wim En Willy:

    Hoi Josefine,

    Leuk weer je verslag gelezen.
    Wim is bijna klaar met kelderkozijn en raam.
    Hij is lekker aan het hobyen in de garage.
    Woensdag is hier poetsdag.Ook hier schijnt de zon.
    Vrijdag bel ik weer tot dan.
    Liefs van Wim en Willy.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Josefine

Actief sinds 30 Sept. 2010
Verslag gelezen: 365
Totaal aantal bezoekers 239657

Voorgaande reizen:

02 Juni 2015 - 30 Juni 2015

Pelgrim Josefine op de camino primitivo.

02 April 2013 - 30 Juni 2013

Pelgrim aan de wandel, naar Santiago

27 Februari 2011 - 29 Juni 2011

Weer aan de wandel naar Santiago

Landen bezocht: