Daar is ze weer.... - Reisverslag uit Neuvy-Pailloux, Frankrijk van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu Daar is ze weer.... - Reisverslag uit Neuvy-Pailloux, Frankrijk van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu

Daar is ze weer....

Door: josefinevandenhoven

Blijf op de hoogte en volg Josefine

07 April 2011 | Frankrijk, Neuvy-Pailloux

Hallo allemaal,
zoals jullie al hadden gemerkt kan ik zelf geen smsjes plaatsen. Angelique heeft er voor mij berichten op gezet. Maar nu heb ik wel een computer gevonden, vraag niet wat. Ik heb hem al 3x opnieuw opgestart. Mijn laatste verslag was van Arcy sur cure, vandaar ben ik naar Vezelay gelopen. Ik zag Vezelay al van ver aankomen. Dat was een heel mooi gezicht. Maar Vezelay zelf viel wat tegen, toen ik er was waren er nog veel dingen gesloten, te vroeg denk ik. Ik was er samen met Gerard en Orty, we zijn er een dag gebleven. We sliepen bij de nonnen, maar in een apart huis. Bij de nonnen in huis kun je niet meer slapen. Mijn kamer was goed het eten was wat mager, de soep had kleur maar daar was alles mee gezegt. De mis is er wel heel mooi, zingende nonnen en broeders. In Vezelay ging ik ook mijn postpakket halen, wat niet meeviel. Gelukkig is het goed gekomen. De fransen zijn beter in versturen dan ontvangen van post. In Vezelay ben ik ook knap ziek geweest. Ik dacht nog even dat ik een dag extra moest blijven. Maar ik ben op vrijdag samen met Gerard en Orty weer vertokken. Ik mocht met hun meelopen. Dat vond ik fijn. Van Vezelay af hadden we voor mijn doen normaal een kortere etappe maar even goed ik was nog helemaal niet fit dus hij was lang genoeg. Toen waren we in Tanney en hadden een huisje voor onszelf, het landschap is er heel mooi. De dag erna kwamen we terecht in Varzy waar alles vol of gesloten was dat weet ik niet. Daar werden we opgehaald door een man en sliepen we in Le buisson, een gat. Die heeft ons de volgende dag weer op de route afgezet. En zijn we naar Charite sur loire gelopen. Dat is een hele mooie stad de moeite om eens door te lopen.
Vanaf Charite voelde ik me een stuk beter en ben alleen verder gegaan. Gerard en Orty liepen 19km en ik wilde verder en ben dus naar Baugy gelopen waar ik een geweldige gite van de gemeente had. Vanaf Baugy naar Bourges gelopen, weer een enorme stad. En dat vind ik toch wat minder. De kerk is er wel heel mooi, ik heb ook even door de stad gelopen maar alles is volgens mij veel duurder dan in nederland. In Bourges had ik een hotel zonder sterren, dat mocht ook niet, mijn kamer was 3x4 en de vloer zat zeker 15 cm hoogteverschil in. Het uitzicht is onderweg inmiddels een stuk minder geworden; veel graan en nog meer koolzaad. En het weer is echt enorm goed, veel te warm voor normaal in deze tijd.Vanaf Bourges naar Charost gelopen, met hetzelfde uitzicht en nog steeds alleen. Ik kom geen andere pelgrims tegen, we hadden in Charite 2 broers gezien uit nederland maar die hebben we niet meer gezien. Ik heb nog wel steeds contact met Gerard en Orty. Die lopen 1 dag achter me, ik ben nu in neuvy Pailloux, en zij slapen hier morgen. De mevrouw heeft mijn was gedaan, ze heeft me ook de kerk laten zien. Ze is ook de agent in het dorp en de burgemeester. Ik was blij dat ik er was vandaag, volgens mij was het meer als 25 graden. Ben vandaag ook in de kerk in Issoudun geweest, dat is een hele mooie kerk. Daar heb ik ook een kaarsje aangestoken voor Tijger, die is vandaag 1 jaar dood. Daar ben ik niet verdrietig van hoor, ik weet zeker dat Tijger er klaar mee was. En hij loopt vast een stukje met me mee.
Waar ik wel achter kom is dat ik het toch leuker vind om mensen om me heen te hebben. Daarom ben ik ook zo blij dat jullie me nog steeds allemaal volgen.
Angelique heeft me trouwens ook het stukje uit de duinkoerier voorgelezen. Ontzettend leuk dat ik er weer in stond. En voor wie het niet weten er zijn er nog meer uit kaatsheuvel vertrokken oa. Kijk eens op www.johnhenselmans.waarbenjij.nu.
Morgen loop ik naar Chateauroux, daarna Velles en daarna Argenton sur creuse.
En iedereen geen nieuws is inderdaad goei nieuws. Dankzij de hulptroepen blijven jullie toch een beetje op de hoogte.
Groetjes knuffels aan iedereen, Josefine

  • 07 April 2011 - 20:48

    Tante Nel:

    Hoi Josefine
    Hier alles rustig ik lees dat het je goed gaat je maakt het wel .
    Leuk die foto,s om te kijken dan hebben we toch een beetje een idee hoe het je vergaat.
    hou je taai en verder een goede reis. groetjes oom Hans en tante Nel

  • 07 April 2011 - 20:57

    Nelly:

    uniek…..\

    Weet, Josefine dat je uniek bent
    eindeloos uniek.

    Weet dat je bemind wordt
    eindeloos bemind.

    Weet dat de weg
    die voor jou gebaand is jouw weg is.
    Ook al is die soms moeilijk en eindeloos lang

    Maar weet ook dat je gedragen wordt
    Eindeloos gedragen
    Door elkaar...... door mensen om je heen.
    Eindeloos gedragen

    Maar vooral door Hem, die er voor ons altijd is.
    Word je eindeloos gedragen!!! Liefs en een goede reis.!!!!!

  • 07 April 2011 - 21:41

    Tante Corry,:

    Hoi Josefien,
    Goed te lezen dat alles goed gaat en je ook van de omgeving wat ziet!
    Tot de volgende berichten.

    Veel Liefs en een goede reis.
    Oom Wim en Tante Corry.

  • 08 April 2011 - 05:00

    Miranda:

    hoi Josefine,

    je bent al goed op weg! Wat fijn dat het lekker weer is. Een lekker zonnetje is altijd beter voor het humeur en het positieve gevoel!

    Veel wandelplezier!

    Groetjes,
    Jeroen, Miranda en Eefje

  • 08 April 2011 - 06:58

    Anja De Vos:

    Hoi josefien ..

    Gelukkig maar weer ....dat je weer kunt sms .
    Je verhaal is weer boeiend .
    Je moet er wel wat voor over hebben zeg ....het is goed dat je een beetje in balans blijft
    .Vandaag wat beter ,,,,morgen wat minder .
    Vandaag een lekkere hap ....morgen gekleurde soep .
    Vandaag een heerlijk bed ....morgen een strobaal .
    Je doet het super ....dus ga er voor .
    Natuurlijk blijven we je volgen ....en sturen we massa,s licht en energie.

    Dikke knuf Anja

  • 08 April 2011 - 08:28

    Nelly En Rony:

    vanuit de herberg in Roncesvalles: Ultreïa

  • 08 April 2011 - 10:42

    Toos De Kort:

    Hallo Josefien
    Ik heb weer de foto,s bekeken en je verslag gelezen, en het gaat goed met je, de ene dag wat minder dan de andere, maar het zonnetje schijnt, en daar word je vrolijk van,hier komt de zomer ook langzaam op gang.
    Ik blijf je volgen, en wens je een hele goede voortzetting van je reis!!!!!!!!
    Groetjes, de aauw buurvrouw

  • 08 April 2011 - 18:12

    John Henselmans:

    Hoi Josefine,
    ik lees dat het je goed gaat. Je bent al ver, vergeleken met mij...
    Geniet ze,
    John

  • 08 April 2011 - 18:50

    Anja De Vos:

    He toppertje .

    Alweer een stukje verder .
    Hopelijk gaat het wat beter ....lekker eten goed bed ....en een mooie route gelopen .
    Zet hem op ....voor straks pit ze .

    Dikke knuf Anja.

  • 08 April 2011 - 20:21

    Kees En Lied Zwaans:

    Hoi josefien mooi dat je het dipje hebt overwonnen en richting limoges komt,dat is al een eind,
    Je hebt al heel wat stapjes gemaakt, als je spaanse grens bij Saint Jean de Luz nadert kun je gaan
    af telllen dat de eidstreep in zicht komt dat gaat nog even duren maar hou vol het is een hele levensloop die heel wat inspanning kost we wensen je veel sterke en gezondheid om dit te volbrengen en mooi weer dan loopt het makkelijker,
    Hartelijke groet van
    Kees en Lied Zwaans
    ps Hou vol.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Josefine

Actief sinds 30 Sept. 2010
Verslag gelezen: 374
Totaal aantal bezoekers 239641

Voorgaande reizen:

02 Juni 2015 - 30 Juni 2015

Pelgrim Josefine op de camino primitivo.

02 April 2013 - 30 Juni 2013

Pelgrim aan de wandel, naar Santiago

27 Februari 2011 - 29 Juni 2011

Weer aan de wandel naar Santiago

Landen bezocht: