Andere pelgrims - Reisverslag uit Arcy-sur-Cure, Frankrijk van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu Andere pelgrims - Reisverslag uit Arcy-sur-Cure, Frankrijk van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu

Andere pelgrims

Door: josefinevandenhoven

Blijf op de hoogte en volg Josefine

29 Maart 2011 | Frankrijk, Arcy-sur-Cure

Hallo allemaal
Hier ben ik alweer onverwacht weer een computer gevonden. Ik ben nu in Arcy-sur-cure, 1 etappe verwijdert van Vezelay. Van st martin ben ik naar Chablis gelopen, een stuk over de weg. Ik was blij dat ik er was heb die dag weer veel druivenakkers gezien. En in Chablis was ik nog net op tijd om op de markt wat fruit te kopen. Daar in Chablis heb ik ook twee nederlanders ontmoet, man en vrouw, gestart in Eindhoven. Ik heb even de kat uit de boom gekeken maar ze toch aangesproken. Dat heeft me heel goed gedaan. Want om eerlijk te zijn waren de laatste 1 1/2 week vrij zwaar voor me, niet het lopen maar wel, het niet kunnen voeren van een normaal gesprek met iemand. En dan is even bellen met nederland niet altijd voldoende meer. Met Gerard en Orty heb ik even een goed gesprek kunnen voeren, over wat we zoal meemaken. Wat mij vooral zwaar valt is dat je in een dorp uitkomt waar niks is, en dan alleen een franse mevrouw waar je geen gesprek mee kunt voeren.
Maar al met al heb ik iets meer geluk gehad als Gerard en Orty. Zij liepen achter me, en hun zijn in het bos naar Rocroi de weg kwijt geraakt. Toen het donker werd kwamen ze een hutje tegen waar ze in zijn gaan zitten. Ze hebben wel gebeld naar het adres waar ze zouden slapen. Die belde vervolgens de politie maar die kon ze ook niet vinden. Dus toen het licht werd moesten ze alsnog zelf op zoek.
Maar wees gerust, dat gebeurd mij niet, ik heb hopelijk / meestal wel eerder door dat ik fout zit.
Na Chablis ben ik naar Auxerre gelopen, het uitzicht kennen jullie nu wel. In Auxerre zou ik mischien een rustdag nemen maar de stad is mij te groot dus ben ik wel naar de kathedraal gegaan en een kaars aanstoken. Toen wat boodschappen gedaan en zelf gekookt. Ik sliep daar in het maison de randoneurs. Daar waren een paar pelgrims meer, oa een vrouw uit New-Zeeland.
Zij is begonnen met lopen in Noorwegen, in augustus 2010. En ze loopt ook naar Santiago.
Zij is zo positief dat me dat vanmorgen weer even een zetje heeft gegeven in de goede richting.
Ik hoop haar zeker nog meer te zien. Ze loopt waarschijnlijk de zelfde route als ik.
Vandaag ben ik naar hier gelopen, weer een stuk over de weg omdat de gr weer van die onzinnige omwegen maakt. Maar deze keer had ik een hele mooie route over hele kleine wegen langs de rivier.
Alles ging goed tot Bessy sur Cure, toen werd de lucht zo donker. Vlug mijn poncho aangedaan maar het viel echt met bakken uit de lucht, binnen een half uur stond het water in mijn schoenen.
Maar gelukkig zit ik op een heel fijn adres, een chambre d hotes. Dit zijn amerikaanse mensen ze doet mijn was en ik krijg te eten. En wat het nog mooier maakt, Gerard en Orty zijn in de zelfde straat en die mogen hier ook komen eten vanavond.
En volgens mij is ze een hele goede kok.
Morgen lopen we naar Vezelay, daar kijk ik echt naar uit.
En daar blijf ik wel een dag extra, even mijn postpakket ophalen. En spullen terugsturen. Ik weet nog niet waar ik zal slapen in Vezelay. Mijn voorkeur gaat uit om bij de paters te slapen. Mijn ervaring is dat die meestal heel vriendelijk zijn.
Nou voor nu is het verslag wel weer even lang genoeg.
Ik kijk vaak naar jullie reacties en die houden me op de been.
Groetjes knuffels voor iedereen daar,
Josefine
:SMS update:: 30 maart 2011 :
Hoi ik ben in Vezelay, stil dorp! Heb een vervelende middag achter de rug. Zou effe mn postpakket ophalen, blijkt het in Avalon te liggen. Wat nu? De mevrouw bellen, ze sturen het niet terug. Nu gaat de baas van de politie het morgen voor me ophalen, is ook nog een vrouw. Wat een gedoe, ik heb er buikpijn van. Nu heb ik ook nog een slaapadres, een klooster in stilte. Kan nog goed zijn dat ik morgen verhuis. We zullen zien. Groetjes Fien


:SMS update:: 31 maart 2011 :
Hoi allemaal, ik heb mijn pakket gelukkig. Als jullie nu wat voor me zouden willen doen? Me veel kracht en licht sturen. Ik voel me zo beroerd, als dat morgen niet beter is zal ik een dag extra in Vezelay moeten blijven. Alvast bedankt Josefine


  • 29 Maart 2011 - 17:25

    Anja De Vos:

    He Fientje ..
    Alweer een dagje ,,je verslag is mooi en boeiend .
    Fijn dat je andere mensen ontmoet,en nog fijner is dat je een babbeltje kan maken .
    Het is goed om effe samen te zijn ,ook kun je altijd iets leren van een ander ,en hun weer van jou .
    Een rustdag is zeker goed ,kun je de batterij weer opladen .
    Je ziet wel het komt allemaal weer goed .Bedenk je wanneer het een keer minder is ,,,,,je er altijd iets van leert of opsteekt .
    Gezellig dat je vanavond saampjes eet ....en nog een goede kok hebt ook .
    Ik hoop dsat je morgen bij de patertjes slaapt .
    Voor staks een goede nacht .

    Dikke knuf Anja.

  • 29 Maart 2011 - 17:30

    Francien Van Rooij :



    Dag josefine.
    Je verslag wederom gelezen,Volgens mijn heb je al een derde van de afstand gelopen.
    wanneer is de planing dat je in santiago kunt zijn ?
    Het is best zwaar dat lopen, terwijl je in je werk toch niet anders doet
    maar dat geen vergelijking denk ik.
    Het gaat je goed dat is wat wij jou wensen,Kop op en poot recht.
    houdoe.
    Francien van rooij
    Giersbergen.




  • 29 Maart 2011 - 18:37

    Jan :

    Hallo Josefien
    Ik zag op de buienradar dat er heel wat regen is gevallen,en flink wat onweer er bij was,en er is nog meer onderweg ,vanuit het zuidwesten ,maar ik las dat je goed voorbereid was ,en je poncho vlug aan gedaan hebt,alleen met natte schoenen is niet prettig wandelen,dus bij deze wens ik je toch nog zeer veel veilige kilometers toe,en nog veel goede koks ,houdoe war.
    Groetjes
    Jan

  • 29 Maart 2011 - 18:40

    Kees En Marij:

    Hey Josefine,

    Je bent goed bezig en zelfs Brabanders ontmoet je in het Franse land.
    Ga zo door en ik lees je verslag met veel plezier.

    houdoe
    Kees

  • 29 Maart 2011 - 18:56

    Tonny Smits:

    Hallo Joske
    Het is weer even geleden dat ik wat heb laten horen dus bij deze.
    Wij zijn op dit moment erg druk en ben zondag nog even in je tuin geweest, de violen staan er prachtig bij dus Wim en Willy doen goed hun best. De rest is een grote oase dus als je terug komt hoef je je niet te vervelen.Fijn dat je weer aardige mensen hebt ontmoet en ik zou daar ook maar zuinig op zijn. Het is misschien ook wel leuk om ze af en toe te ontmoeten om even bij te praten.
    We hoeven tenslotte niet alleen op de wereld te zijn als we dat niet willen.Neem af en toe wat rust om te genieten. Het bestaat tenslotte niet alleen maar uit lopen lopen en nog eens lopen.
    Wij wensen je alle goeds en nog bedankt voor je mooie verslagen en mooie foto's. hou je taai he. Groetjes Rien en Tonny

  • 29 Maart 2011 - 20:20

    Jeanne:

    Hoy Josefine,ook ik volg je natuurlijk met al je ups en downs, fijn om zo op de hoogte te blijven van je grote avontuur!!!!!!!!!!Mooi om te lezen over Bessy sur Cure,want daar kwam ik Jan Bernard tegen. Het was toen alleen mooi weer. Wat een mooie omgeving en zeker de wandeling naar Vezelay,prachtig gelegen op een heuvel met een hele mooie kerk.Je moet zeker de mis bijwonen want er zijn prachtige gezangen met zusters en paters. Echt de moeite waard en pelgrims krijgen de zegen voor ze weer vertrekken.....Je doet het goed en ook mooi dat je bij Theo was........een goed adresje was dat he josefine.Geniet van elke dag en doe rustig aan. Ook veel groeten van Pa en Ma,ze vragen ook naar jou!! Tot later en groetjes.

  • 29 Maart 2011 - 20:41

    Nelly:

    vanmorgen wandelde ik ik in de Loonse en Drunense duinen en dacht vanavond even een bemoediging naar Josefine en hier is die dan: Gebed voor de dag van morgen

    Als het morgen moet worden
    en ik loop met een bezwaard gemoed

    Wees dan mijn reisgenoot Heer
    U mag u onzichtbaar maken,
    of het gezicht aannemen
    van een vriend

    U mag u klein maken
    zoals de minste onder ons
    of groots worden in hart en mond

    Ik zal moeite doen
    om u te herkennen
    Mijn blik omhoog te richten
    vooruit te kijken

    Misschien vol hoop
    Misschien vol wanhoop
    Maar in ieder geval
    vooruit
    want U gaat aan mijn zij.

    Met dank voor je gezellige babbel en ook de foto's zo zien we al is het op afstand toch 'n keertje voorbij komen.Josefine het ga je goed en.........Houd er de moed maar in al zingend lijkt de weg korter. Ik leef en loop in gedachten met je mee!!!!!Met een hartelijke zonnegroet sluit ik nu af en ga slapen en wens jou ook rustige nachten. Doei nelly

  • 29 Maart 2011 - 20:50

    Tante Corry.:

    .Hé je verslag was weer goed te volgen, wat doe je het goed en up en dons had je ook hier gehad.
    Wij hadden vandaag een prachtige zonnige dag maar die krijg jij ook nog wel hoor !
    Als je maar geniet want je doet toch niet snelwandelen om het in een zo kort mogelijke tijd te halen dus geniet er van de weken zijn zo weer om en kijk om je heen..

    veel liefs uit Holland Oom Wim en Tante Corry.

  • 30 Maart 2011 - 09:04

    Nelly En Rony:

    Hoi Josefien, bij de zusters in Vézelay is het ook goed toeven, boven aan de berg rechts!!
    Wij vertrekken nu naar Roncesvalles om twee weken te hospitaleren. Jammer genoeg voor jou te vroeg om je daar te ontmoeten. Maar we volgen je vanuit de herberg in Roncesvalles.

  • 30 Maart 2011 - 14:56

    Carola:

    knap hoor zo ver op weg al!!!
    "geniet van de momenten anders loop je,je afspraak met het leven mis "vond dit wel een mooie uitspraak!! groetjes uit de Vaartstraatx

  • 30 Maart 2011 - 15:29

    Nelly Netten:

    het zit je van daag niet mee Josefine maar moed houden alles komt goed groetjes van uit Kaatsheuvel

  • 30 Maart 2011 - 16:03

    Caty:

    Hé moppie....mopper de mopper de mopper.... ja ja het leven gaat niet altijd over rozen....dat weet je toch??
    He lieverd ik leef met je mee en kan me je reaksies voorstellen maaarrrrrr...
    Morgen is er een nieuwe dag met wie weet mooie dingen een zonnetje en een goeie ontmoeting...!!
    En ja die politie mevrouw gaat toch maar effe je pakketje ophalen das toch ook weer heel aardig!
    Soms zie je de kleine dingetjes ,die je zoveel plezier kunnen geven, niet meer hè?
    Enfin weet dat ik je volg en aan je denk...
    Ik ga dit weekend lekker uitwaaien met mijn familie aan de belgische kust en zal regelmatig aan je denken en over je kletsen..wellicht voel je de positieve uitstraling van die gesprekken...
    Knuffies van Caty uit Zaltbommel

  • 30 Maart 2011 - 18:16

    Miranda:

    hoi Josefine,

    wat vervelend met je pakketje!
    Hoop dat je buikpijn weer gezakt is.
    Probeer maar lekker te slapen vanacht en dan ziet de dag er morgen vast beter uit!

    Groetjes,
    Jeroen, Miranda en Eefje

  • 30 Maart 2011 - 18:57

    Anja De Vos:

    He pechvogeltje .

    Dat is zeker een gedoe ....en veel pech.
    Maar wel tof dat de politie je vriend is ....en de dame in kwestie het pakket voor je wilt ophalen .
    Maar maak je geen zorgen vertrouw erop .
    Ik begrijp wel dat je er ziek van wordt ....maar het is niet anders .
    en wat je slaapplek betreft ....het is misschien wel even goed alles in stitte .
    Ik zou toch een beetje goed voor mezelf zorgen ....je moet nog een stukkie .
    Ik denk aan je ....en zend je 10000knuffels in een wolk van 100000regenboogveertjes .

    Pit ze xxxxxanja/

  • 30 Maart 2011 - 19:50

    Patrick:

    hoi,
    Hou de moed er in,na regen komt zonneschijn...alles komt goed.
    Toch fijn dat het pakketje voor je word gehaald toch een klein steuntje in de rug,iets positiefs na een vervelende middag.
    Probeer een goede nachtrust te krijgen,dan kun je morgen met positieve energie beginnen.
    Veel sterkte en we houden je berichtjes in de gaten...
    groetjes patrick,cindy,david,thomas en jasmijn

  • 31 Maart 2011 - 10:09

    Nelly Netten:

    Hoi Josefine ik wens je van uit Kaatsheuvel
    Heel veel Liefde,Licht,en Kracht en zal een extra kaarsje voor je branden
    zodat alles weer goed komt succes je verdere pelgrims tocht
    dikke knuffel voor jou van mij en hou vol je kan het.

  • 31 Maart 2011 - 10:47

    C:

    gewoon een extra dag blijven en "genieten" van Vezelay...en er niet mee zitten.
    hopelijk komt er wat beter weer aan dan gaat t meteen ook weer beter met jou.
    ik had dat pakketje ook gewoon kunnen brengen hoor!! houd rust dan houd je het vol
    gr.C

  • 31 Maart 2011 - 10:59

    Anja De Vos:

    He lieverd ...

    Gelukkig pakket terecht .
    Vervelend dat je je zo beroerd voelt ,
    Neem zeker een dagje time out ...lig je op schema met je tocht .????
    Ik hoop dat je snel opknapt .....ik zal je een paar daagjes onder mijn warme vleugels nemen .
    Volhouden ....komt goed ....veel liefs licht en kracht

    Dikke knuf Anja.

  • 31 Maart 2011 - 11:07

    Nico:

    Hoi Fien, erg vervelend, iedereen voelt zich wel eens een paar dagen niet lekker. op zich dus niets bijzonders,rustig nadenken en de rust nemen die nodig is. Niet alles laat zich dwingen of sturen. TIJD ZAT gezond blijven is belanrijker. We leven mee.

    Groeten Nico

  • 31 Maart 2011 - 12:19

    Tante Corry:

    Hé wat is dit nu kom op kanjer we zijn allemaal super trots op je en volgen je elke dag en er brand elke dag kaarsje voor je maar ik zal een grotere opsteken voor je.
    En alles heeft zijn doel dus neem rust en dan komt het weer heel goed met je.

    Veel liefs Tante Corry en ook van Oom Wim

  • 31 Maart 2011 - 12:35

    Rini:

    Hoi Josefine,
    Ik weet, dat je het kunt. Jij bent 'n hele sterke meid met heel veel doorzettings-vermogen. Denk nog aan de tijd, dat je mij op "sleeptouw" nam. Ik moest nu, helaas door een blessure, afhaken.
    Josefine, ik ben er heilig van overtuigd, dat jij deze pelgrimstocht, hopelijk zonder blessure, zult volbrengen. Misschien tref je nog meerdere pelgrims, waarmee je kunt samenlopen, want alleen is toch maar alleen en ik denk toch wel 'n stuk zwaarder, ook al kies je daarvoor.
    Josefine heel veel sterkte en zet hem op meisje.

    Een dikke knuffel en ik wens je nog een mooie en een fijne camino.
    Groetjes,
    Rini

  • 31 Maart 2011 - 15:17

    Francien Van Rooij:

    Hallo josefine.
    Je vraagd om jou wat licht te sturen, daar heb ik even over na gedacht maar wat is nou beter en goedkoper dan de zonneschijn .Het is het beste licht wat bestaat, en denk wel de zon die op jou hoofd schijnt is de zelfde die bij ons op onze kop schijnt en alles laat groeien, ook jou zelfvertrouwen. Het kan nooit zo donker zijn of het wordt weer licht.
    Kop op en poot recht-niet schuilen maken onderweg,is bij ons in de familie een oud gezegde.
    Houdoe wij hebben makkelijk praten.
    francien van rooij
    zus van tonny.

  • 31 Maart 2011 - 16:50

    Els:

    Hoi Josefien
    Vezelay is ook een plaats die nog op ons verlanglijstje staat. Moet erg mooi zijn daar.
    Wat ben je al een eind zeg. Het licht krijg je elke dag van de zon en de kracht die probeer ik je nu te sturen. Wij zijn gisteren terug gekomen van een weekje Duitsland. Voor mijn doen best veel gewandeld op goeie schoenen. Veel aan jou gedacht. De afstanden staan niet in de schijn bij wat jij elke dag loopt. Een paar dagen terug een mini kruisvaart naar een kapel gelopen in Winterberg, het eindpunt kon je bij het begin al zien, maar wel heel mooi en in de kapel stond een plastic tas met lowa wandelschoenen erin. Toen moest ik weer aan jou denken.
    Nou Josefien bij deze heel veel kracht en probeer er ook een beetje van te genieten.
    Gr Els

  • 31 Maart 2011 - 17:05

    Anja De Vos:

    He toppertje .

    Vooruit eentje extra vandaag ........speciaal voor jou .
    ik hoop dat je je wat beter voelt als vanmorgen .
    Ik blijf in gedachten bij je ,,,,,met heel veel kracht licht en energie .
    Toppertje je hebt al een hele prestatie weggezet hoor ...blijf moed houden .....ene bedenk je dat je al op winst staat ......er zijn geen verliezers .

    Dikke warme knuf .en een goede nachtrust XXXXanja

  • 31 Maart 2011 - 18:30

    Diny Van Heist-momme:

    Kop op Josefine,er komen vast en zeker weer betere dagen!
    wij genieten nog steeds van al je verslagen,en na regen komt altijd zonneschijn!
    sukses,en groeten Diny van Heist

  • 31 Maart 2011 - 19:15

    Martin En Mirjam:

    ha lieve josefientje, maandag 28 maart ben ik aan mijn uitdaging begonnen, en ik voel me boven verwachting goed, ben blij als de eerste week erop zit de wil is dan weer wat sterker. neem op tijd je rustmoment dan maar wat later op je eindbestemming hoor dag lieverd hou je taai ,en alle lieve dingen toegewenst vanaf hier. xxxxxxxxx

  • 31 Maart 2011 - 19:50

    René Gijbels:

    Josefine
    Ik volg je al vanuit Scherpenheuvel en tussendoor lees ik in je berichten dat je het wel eens moeilijk hebt. Daarom wil ik je heel veel MOED toewensen. Kijk maar vooruit. De lente is in het land en je gaat nog enorm kunnen genieten van de pracht van de natuur zowel in Frankrijk als in Spanje. Gelukkig ontmoet je af en toe toffe mensen die je op de been houden. Nog een fijne pelgrimstocht. Hartelijk. René, Scherpenheuvel

  • 31 Maart 2011 - 20:08

    Linda En Mannu:

    Ook je gastgezin uit Meerhout volgt jou op de voet. Weet dat je niet alleen op pad bent. Geloof en vertrouwen komen in zulke moeilijke momenten tot hun recht. Veel kracht, geloof en vertrouwen toegewenst vanuit de Vlaamse Kempen.
    Linda en Mannu

  • 31 Maart 2011 - 20:50

    Truus Janse :

    Hoi Josefine ,

    Ik zal positieve gedachten naar je sturen !! En ik hoop van harte dat je mensen zult ontmoeten om weer de spirit te voelen .Misschien moet je jezelf ook wat rust gunnen . Heb je die andere nederlanders nog gezien .
    Ik denk aan je .
    Hou vol !!

    Lieve groeten Truus.

  • 31 Maart 2011 - 21:33

    Tonny Smits:

    Hoi Josefien
    Ik denk dat je wat rust moet nemen en jezelf even moet verwennen,zoals je weet na regen komt zonneschijn. Ga ergens iets lekkers eten wat je heel graag lust en even bijslapen dat doet vaak wonderen als het kon zou ik een lekkere pizza voor je bakken maar dat moet bij die Fransen geen probleem zijn. Nog een Tip gezamenlijk eten doet ook vaak wonderen misschien met andere pelgrims als dat mogelijk is.Ik hoop dat je de juiste mensen op je pad ontmoet die in gelijke tred met je verder willen gaan.Wat lief van Rini dat hij je zo bemoedigt.Joske ken je het liedje we zijn op de wereld om mekaar om mekaar te helpen nietwaar ook op je tocht zijn er mensen die jou nodig hebben dus ga er tegenaan je kunt het. je kunt zoveel geven en je je krijgt er het dubbele voor terug'. Heel veel sterkte en groetjes Tonny

  • 31 Maart 2011 - 21:36

    Mieke:

    Hoi Josefine,
    Hee, hou de moed erin. We staan allemaal achter je.
    Neem de dagen even zoals ze zijn ook al loopt het niet zo lekker. Niet te lang bij stil blijven staan ....kost teveel energie en die heb je nu hard nodig.
    In Santiago aankomen is je einddoel maar ondertussen heb je al veel doelen bereik, elke dag weer.
    Je bent goed bezig fien ;-)
    En niet vergeten.....jezelf af en toe te verwennen.

    Heel veel liefs en sterkte vanuit Waalwijk
    doei,
    Mieke

  • 01 April 2011 - 05:39

    Kees En Marij:

    Hey Josefine,

    Houd moed.
    Je weet het toch; soms zit het mee , soms zit het tegen, maar jij gaat het maken zeker weten !!
    groet
    Kees

  • 01 April 2011 - 13:58

    Nel Klijsen:

    Hoi Josefine.
    Nou meisje je hebt er weer een mooi verslag van gemaakt.Jammer dat je het af en toe moeilijk hebt,MAAAAAAAAAAAAR na regen komt zonneschijn,en ik weet zeker dat het allemaal goed komt.
    A.S Zondag steek ik een kaarsje voor je op in je eigen kerk vanwaar je bent gestart.Maria zal je zeker helpen als je het moeilijk hebt.
    Fijn dat je ook eens je eigen moedertaal hebt kunnen spreken,dat praat ook wat makkelijker.
    Nou het beste met je en nog een goede tocht.
    Nel Klijsen

  • 01 April 2011 - 22:04

    Jan:

    Ik lees dat je 'n beetje kracht nodig hebt, nou ik heb de oplossing voor jou,ga naar 'n winkel waar ze dat overheerlijke potje met witte bonen met tomatensaus hebben en 'n lekker stukje vlees erbij ,en nog wat fruit,en je laat dat bereiden door 'n franse kok ,en dan naar bedje toe,en s'morgens sta weer vrolijk op,en na wat rek en strek oefeningen,wat te eten nemen ,en dan op naar buiten met je pukkel op je rug diep adem halen en door je neus weer uit ademen,daarna met je hoofd omhoog borst vooruit EN GAAN MET DIE BANAAN op naar Santiago.
    Groetjes
    Jan

  • 04 April 2011 - 11:01

    Ad/Johan & Frans:

    Hoi Josefien,

    Ik zit hier nu met Ad Leemans en Johan Zuiderwijk te lunchen (met de bekende smakelijke boerenomelet).
    We hebben je verslag van de laatste week net gelezen. Het valt wel maar toch allemaal niet mee begrijgen we.
    Veel succes in het nog voor je liggende stuk, goed weer toegewenst en de hartelijke groeten.

    Fransd/Ad & Johan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Josefine

Actief sinds 30 Sept. 2010
Verslag gelezen: 421
Totaal aantal bezoekers 239620

Voorgaande reizen:

02 Juni 2015 - 30 Juni 2015

Pelgrim Josefine op de camino primitivo.

02 April 2013 - 30 Juni 2013

Pelgrim aan de wandel, naar Santiago

27 Februari 2011 - 29 Juni 2011

Weer aan de wandel naar Santiago

Landen bezocht: