Akkerland en druiven.... - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu Akkerland en druiven.... - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu

Akkerland en druiven....

Door: josefinevandenhoven

Blijf op de hoogte en volg Josefine

26 Maart 2011 | Frankrijk, Parijs

Hallo allemaal
Ik ben nu in Saint martin sur armancon.
Vrijdag ben ik van Bar sur Seine naar Bragnelogne gelopen. Nog steeds veel druiven en akkerbouw, duurde even voor ik doorhad wat er stond maar volgens mij is het koolzaad en graan. De route naar Bragnelogne heb ik gedeeltelijk over de weg gelopen, zoals ik al eerder zei stuurt de gr je overal langs. Vanuit Bar sur Seine sturen ze je gelijk omhoog voor een wandeling van ruim 8 km, terwijl het hemelsbreed amper 5 km is naar het volgende dorp. Ik ben wel een pelgrim maar het moet wel leuk blijven. In Bragnologne had ik een geweldige gite bij de fam. Collin. Helmaal perfect ingericht en heel schoon. Ik heb in het dorp wat te eten kunnen halen, wel brood maar met ham en cassoulet. Witte bonen met vlees in tomatensaus. Ik hab zon honger dat dan alles smaakt. Vandaag ben ik naar hier, Saint Martin sur armancon weer over de weg gelopen. Anders zou het te ver zijn. Over de weg kun je ook gemakkelijk in Tonnerre komen. Als je de gr volgt is dat wel te ver. Mijn uitzicht vandaag kun je wel raden, akkerland.
Ik slaap bij een nederlandse meneer en zijn franse vrouw. Bij uitzondering dan want ze ontvangen normaal geen pelgrims. Ze hebben wel een chambre d hotes. En nu zullen sommige van jullie verbaast opkijken.
De familie heet Dirksen.Hij heet Theo Dirksen, en volgens mij is het familie van mijn buurman. Toeval?
Ik ben er in ieder geval blij mee, dat ik hier toch mag zijn.
Alleen dus bij uitzondering, want hij vroeg gister aan de telefoon al of er nu nog meer zouden komen uit Kaatsheuvel.
Morgen hoop ik naar Chablis te lopen. Mischien dat ik een rustdag neem in Auxerre, dan ben ik met rustdag donderdag in Vezelay. Of ik loop door en neem mijn rustdag in Vezelay. Ik heb in Bar sur Seine een leesboek gevonden dus ik kom mijn tijd wel door.
Een fijne zondag gewenst iedereen.
Groetjes Josefine

Ps: zojuist voortreffelijk gegeten,lekker weer eens soep en aardappels met groenten en vlees.
Hier met deze ervaring en het goede eten, daar kan ik weer even op teren.
Het heeft me goed gedaan om weer eens in het nederlands te kunnen spreken. Welterusten, knuffels terug Fien.

:SMS update:: 27 maart 2011 :
Hoi ben in Chablis de wijnstreek, beetje saai echt alle heuvels zijn kaal gemaakt. Gelukkig was het droog met lopen. Ik lig nu uit te rusten. Vanacht super slecht geslapen en ook de klok nog verzet. Wie dat bedacht heeft? Groetjes Josefine


:SMS update:: 28 maart 2011 :
Hoi ben in Auxerre, wat een grote stad. Dadelijk effe rondkijken en morgen denk ik weer verder. Vanacht goed geslapen kan er weer tegen. Gister 2 nl pelgrims ontmoet, man en vrouw en die zie ik morgen en in Vezelay dan weer. In Vezelay een rustdag is minder anoniem als hier in de grote stad. Groetjes Fien


  • 26 Maart 2011 - 18:08

    John:

    Getver.. witte bonen is nou net het enige, dat ik niet lust. Maar ja: "Honger maakt zelfs rauwe bonen zoet" luidt het spreekwoord. Dus: eten maar. En ze zijn ook nog eens heeeeel gezond, zeggen ze. In Chablis hebben ze trouwens lekkere wijn! Die moet je echt een keer proeven ('s avonds, niet overdag), Josefine.
    Groet, John (nog 8 dagen!)

  • 26 Maart 2011 - 19:43

    Anja De Vos:

    He josefiena ..

    Mooie foto,s zeg ......en zo te zien gaat het jou ook goed ,
    je ziet er goed uit en je bent al een beetje bruin .
    Goed dat de inwendige mens weer gevoederd is .....kun je er weer tegen aan .
    Fijn dat je zo,n goede familie hebt getroffen ,waar je terecht kon ....zo zie je maar weer .
    Toeval bestaat niet ..alles heeft een doel .
    voor morgen loop ze ....en voor straks pit ze .

    Dikke knuf Anja.

  • 26 Maart 2011 - 22:44

    Tante Corry:

    Goed van je zo ver al bent en bedankt voor de mooie foto dat is echt heel leuk.
    fijne reis verder en geniet ervan groetjes van ons.

    Oom Wim en Tante Corry.

  • 26 Maart 2011 - 22:57

    Theo En José Dirksen:

    Ha fientje,

    Hoeist? We volgen je op de voet! En ja hoor, het is inderdaad familie van mij. Het is een volle neef.
    En hij is ook in kaatsheuvel geboren en is al lang geleden verhuisd naar Frankrijk.
    Leuk om te horen, dat je nou net daar bent.
    Als je nou langs Saint Egrève (Grenoble) loopt, daar woont nog ene Theo Dirksen. Ook een volle neef van mij, alleen loop je dan een behoorlijk eindje om.

    Veel succes en wandelplezier nog!
    En doe Theo (als je er nog bent) de groetjes van ons, ook van mijn zus Liny.
    Die is nu ook hier, terwijl we dit typen.

    Groetjes,
    de buren en een poot van Diesel (hij mist jou)
    Theo, José, Michelle, Jan en Roel

  • 26 Maart 2011 - 23:48

    JAN:

    Hallo Josefine
    Ja lekker een bordje witte bonen met tomatensaus dat gaat er wel in na 'n dagje wandelen .
    We missen je wel bij de koffie automaat ,en je krijgt de groeten van Bert v e.
    En ik neem er m'n petje er voor af.
    Nog heel veel wandel plezier,we hebben hier de klok al 'n uur vooruit gezet,i.v.m de zomertijd,die zal er in frankrijk ook wel zijn ,neem ik aan.
    Groetjes ...sterkte met je wandeltocht..doei.

  • 27 Maart 2011 - 08:11

    Wim En Willy:

    Hoi Fien,
    Wat een mooie foto,s.En eindelose vergezichten.
    En goed weer want je zit met korte mouwen op de foto.
    Toevallig dat ik jou buurvrouw zag .En dan jij daar bij hun familie.
    Zorg goed voor je zelf en tot de volgende keer.
    Veel liefs Wim Willy.

  • 27 Maart 2011 - 10:36

    Nelly En Rony:

    Wat ziet het er weer heerlijk uit! Al onze herinneringen komen weer bovendrijven. Geniet van Vézelay. Hoe smaakt de Chablis?
    Ons smaakte die heerlijk.

  • 27 Maart 2011 - 13:48

    C:

    hou maar op met die klok...verdorie. aha weer nieuwe foto's, je ziet er goed uit! geniet van de kaas en een beetje wijn mag toch wel?? er komen straks weer mooie landschappen aan.
    rust lekker uit, gr. c

  • 27 Maart 2011 - 16:44

    Anja De Vos:

    He fientje

    Moed houden hoor ....het word beslist beter hoor .
    Goed dat nu een beetje rust neemt .
    En tja die saaie stukken ???/ik begrijp dat je daar van baalt .
    Ene die klok !!!!!weet ik ook niet wie dat uitgevonden heeft .
    maar als je slecht slaapt dat is het altijd te vroeg .
    Jou tijd van genieten komt .
    Zal je maar geen goede nachtrust wensen .....maar droom ze .
    Dikke knuf Anja

  • 27 Maart 2011 - 20:57

    Cor & Ria:

    Hoi josefine, als wij de berichten goed lezen zouden wij willen zeggen denk aan jezelf en ga je
    eigen gangetje en als je een leuke stad tegen komt neem een dag of wat de rust'
    En denk dan na regen komt er beslist weer Zonneschijn en je zult zien dat werkt.
    En het mooiste stuk komt nog, hou goede moed het is van hieruit makkelijk praten, wij hebben vertrouwen in jouw en het komt goed reken maar.Doeiiiiiiiii Cor & Ria.

  • 28 Maart 2011 - 12:27

    Nelly Netten.Engel:

    leuk om je reis verslag steeds te lezen en dat je bij kan houden waar je nu bent
    zou zeggen zet hem op Josefine je kan het
    wens je veel liefde licht en kracht zo je ,je Pelgrims tocht volbrengt doei en tot horens

  • 28 Maart 2011 - 15:16

    Nico:

    Hoi Fien,
    Dik 4 weken onderweg
    Gaat best goed als ik alles lees
    Hou vol.
    Blijf genieten ook van kleine dingen en gedachten.
    Je komt er.
    Groeten nico

  • 28 Maart 2011 - 17:31

    Clasien:

    Josefien,je kent mij wel niet,maar ik wil je hartelijk danken,voor de goede zorgen voor mijn broer Rini,hij is vol lof over je,ik wens je nog veel wandel plezier,en ik hoop op een goed eind voor je.
    Vriendelijk groetend Clasien.

  • 28 Maart 2011 - 18:05

    Anja De Vos:

    Hoi kanjer ..
    Wat een goed bericht.....ene goed geslapen en gezelschap .
    Doet een mens toch goed he ....een beetje nachtrust .....dan ziet de andere dag er veel beter uit ,
    Gelukkig een grote stad ,,,,,dus ook veel profiant keus ,....ik zou maar wat inslaan .
    Leuk dat je de andere pelgrims morgen ontmoed .....kun je effe de batterij opladen .
    Ga vooral zo door ......ben je al op de helft ?????
    Voor straks droom ze en loop ze morgen .
    Dikke knuf Anja,

  • 28 Maart 2011 - 19:32

    Theo En Jacqueline:

    Hoi josefine, Wij zijn blij dat je weer goed op gang bent na een een beetje moeilijke periode tussen al die wijngaarden. Maar daar ben je nog niet van af, bij Vezelay komen die weer terug maar daar vindt je vast wat meer gezelschap en aanspraak.

  • 29 Maart 2011 - 18:33

    Piet:

    petje af voor jou groetjes van de volkstuin
    p v gool

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Josefine

Actief sinds 30 Sept. 2010
Verslag gelezen: 630
Totaal aantal bezoekers 239643

Voorgaande reizen:

02 Juni 2015 - 30 Juni 2015

Pelgrim Josefine op de camino primitivo.

02 April 2013 - 30 Juni 2013

Pelgrim aan de wandel, naar Santiago

27 Februari 2011 - 29 Juni 2011

Weer aan de wandel naar Santiago

Landen bezocht: