Berducedo - Reisverslag uit Berducedo, Spanje van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu Berducedo - Reisverslag uit Berducedo, Spanje van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu

Berducedo

Blijf op de hoogte en volg Josefine

10 Juni 2015 | Spanje, Berducedo

Hoi allemaal

Over het slapen gaan we het maar niet meer hebben.
Was wel fijn een eigen kamer. Vanmorgen heb ik niet op het ontbijt gewacht.
Ik had al brood gesmeerd. Dus was ik om 7 uur al op pad.
Van Campiello naar Berducedo over Hospitales.
Het weer zag er wel goed uit.
Eerst in Borres nog koffie op. Want onderweg was niks.
Vandaag was ik op het hoogste punt van de camino Primitivo. 1200 meter en iets meer.
Hoe hoger ik liep Hoe mistiger het werd.
Het was heel mooi, hoge bergen en groen!
Er lopen ook koeien boven in de bergen.
En verderop ook wilde paarden.
Het was wel zwaar!! Echt stukken steil omhoog.
Ik moest echt vaak tegen mezelf zeggen....doorlopen!
Het was 28 km, en in Berducedo zijn niet veel bedden.
Ik heb echt genoten vandaag!!! Weinig pelgrims tegen gekomen.
Zo mooi!!!!! Ik zal later foto's plaatsen.

In Berducedo ben ik de gemeente herberg voorbij gelopen.
Die zou niet zo goed zijn.
Er is nog 1 andere herberg en daar was al een hoop volk.
Na lang wachten had ik toch een bed.
Mooi een los bed! Ik was niet blij toen ik daar stond te wachten.
Ze praten zo snel Spaans. Ik begrijp er niks van.
En ik had ook nog geen telefoon in de herberg.
Dus kon ook niet appen met thuis.
En na zo'n berg vandaag wil je wel wat laten horen.
In de herberg zijn pelgrims die ik al kende, en we hebben samen pasta en sla gekookt.
Dat maakte de dag goed.
Ging kwam om 18:00 uur binnen.
Gelukkig, haar paspoort was onderweg gevonden dus het dorp stond al op zijn kop waar ze was.
Morgen loop ik naar Castro, daar heeft de groep ook voor mij gereserveerd.
Dan is de dag erna wat korter daar zit weer een berg in!

Groetjes aan iedereen.
Ik denk ook aan jullie hoor.

Josefine xxx

  • 10 Juni 2015 - 21:04

    Wim Willy:

    Je gaat als een speer.
    wij gaan morgen weer naar huis. Dus ook naar jou huis.
    Geen nieuws is goed nieuws.
    Maar anders stuur ik wel een sms,je.
    Heel veel groeten van ons beiden.wim willy

  • 10 Juni 2015 - 21:09

    Piet En Antje:

    Hoi Josefine,
    Fijn dat het toch gelukt is om over Hospitales te lopen. Dat hebben wij niet gezien dus zijn we erg benieuwd naar de foto's. Maar je bent er, hebt een bed, en erg genoten. Wat wil een pelgrim nog meer!
    Lieve groet van Piet en Antje

  • 10 Juni 2015 - 21:22

    Wim En Corry.:



    Hoi Josefijne het gaat je goed af en Slapen doei je toch het lief in eigen bed hahaa
    Maar je geniet er van en leuk om andere te ontmoeten toch.
    Ben benieuwd naar de foto's Kijk er na uit.

    Mooi verslag gemaakt
    Lieve groet uit Drunen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Josefine

Actief sinds 30 Sept. 2010
Verslag gelezen: 444
Totaal aantal bezoekers 239591

Voorgaande reizen:

02 Juni 2015 - 30 Juni 2015

Pelgrim Josefine op de camino primitivo.

02 April 2013 - 30 Juni 2013

Pelgrim aan de wandel, naar Santiago

27 Februari 2011 - 29 Juni 2011

Weer aan de wandel naar Santiago

Landen bezocht: