Lugo - Reisverslag uit Lugo, Spanje van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu Lugo - Reisverslag uit Lugo, Spanje van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu

Lugo

Blijf op de hoogte en volg Josefine

15 Juni 2015 | Spanje, Lugo

Hoi allemaal

Het was gister echt een pittige dag! Ik was er vandaag nog moe van!! Vandaag van Castroverde naar Lugo 22 km.
Het leek eeuwig te duren. Geen cafés onderweg.
Alleen automaten en daar zat geen koffie meer in.
Ik was nog stijf van gister.
En de etappe was ook niet heel interessant. Door kleine gehuchten.
Langs de weg enzo. Het dreigde heel de tijd te gaan regenen. Gelukkig gebeurde dat niet. Het weer ziet er ook goed uit. Om 12:00 uur had ik zicht op Lugo. Wat een lelijke stad van buiten. Alleen maar flats.
Ik liep erin en er kwam een pelgrim tegemoet.
Die zei Goedemorgen. Bleek Hans Loonen te zijn uit Oosteind. Niet ver van mij. Hij is ook boer. Grappig hoe zoiets loopt.
Hij was in Valencia begonnen naar Sevilla en Santiago. En nu op weg naar Irun. Hij wist nog niet of hij dan naar huis vloog of liep. Een hele avonturier.
Naar Lugo toe was saai....over oude viaducten enzo. Bij Cornellana ook al. Van die bruggen die nooit afgebouwd zijn.
In Lugo stonden al pelgrims voor de herberg. Ook die vanmorgen bij ons vertrokken om 6:15 uur. Gek om zo vroeg weg te gaan en dan voor de deur te gaan liggen.
Ik ben naar de vvv gelopen en daar om een pension gevraagd. Ik lig in een pension binnen de stadsmuren voor weinig geld. En mooi mn eigen plek. In de herberg waren al meer dan 20 pelgrims. En ze beginnen van voor te stapelen. Hihihihi morgen kan ik ook weer in een herberg slapen.
Ik wil naar Ponte Ferreira. Hopelijk is daar plaats voor me anders word het morgen weer ruim 30 km. Ik wacht maar af. Op tijd opstaan maar.
Genoeg nu

Groetjes Josefine xxx

Ohja vanmiddag heb ik gegeten op een terrasje met zicht op een park in de stad. En heb de kathedraal bezocht. Daar een stempel gekregen.
De kerk lijkt wel een beetje op die van Santiago.

  • 15 Juni 2015 - 18:15

    Ome Cor & Tante Ria V.d. Hoven:

    Hoi Josefine,

    Even iets laten horen hier gaat het ook als een speer,
    en zo te zien bij jouw ook.
    Niets is moeilijk voor hen die willen, en je zult zien het gaat bij jouw ook weer lukken.
    Wij hadden het idee laat JOSEFIEN maar schuiven die komt er wel.
    Kijk goed om je heen en geniet ervan ik denk als het een beetje kan ga ik het ook nog proberen.
    Veel succes verder en denk ook aan jezelf.
    Lieve groet van ons alle bij. EN xxx.

    Ome Cor & Tante Ria.

  • 15 Juni 2015 - 18:28

    Anja De Vos .:

    He toppertje ....alweer een stukje verder ......je gaat als een raket .....geniet ervan en wees zuinig op jezelf .....wanneer wil je in Santiago zijn ?????
    Dikke knuffffff

  • 15 Juni 2015 - 20:32

    WIM En CORRY:

    Hoi Josefien,

    weer een mooi verslag je doet het goed en ja je ben en blijft een van den Hoven HAHAAA
    We zijn super trots op je

    Liefs Groet van Oom Wim en Tante Corry.

  • 15 Juni 2015 - 22:01

    Fran:

    Wij vonden Lugo een mooie stad met zijn kathedraal en prachtige stadsmuren. De gaafste in hun soort en al daterend van de 1e en 2e eeuw. Je bent nu nog een kleine 100 km van SdeC. Geniet ervan. Leuk jouw beschrijvingen te lezen die je zelf ook hebt waargenomen. Tot het volgende bericht. Frans

  • 15 Juni 2015 - 22:30

    Piet En Antje:

    Hey pelgrim,
    Wat lijkt het ineens snel te gaan! Toen wij in Lugo waren, stond de binnenkant van de kathedraal in de steigers. We konden er wel een hele mooie stempel krijgen. De herberg is inderdaad veel bedden op een zaal, toch hebben wij er prima geslapen. Veel plezier op je eigen plekje en een goed vervolg van je tocht.
    Lieve groet van,
    Piet en Antje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Josefine

Actief sinds 30 Sept. 2010
Verslag gelezen: 463
Totaal aantal bezoekers 239590

Voorgaande reizen:

02 Juni 2015 - 30 Juni 2015

Pelgrim Josefine op de camino primitivo.

02 April 2013 - 30 Juni 2013

Pelgrim aan de wandel, naar Santiago

27 Februari 2011 - 29 Juni 2011

Weer aan de wandel naar Santiago

Landen bezocht: