Monte de Gozo - Reisverslag uit Lavacolla, Spanje van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu Monte de Gozo - Reisverslag uit Lavacolla, Spanje van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu

Monte de Gozo

Blijf op de hoogte en volg Josefine

18 Juni 2015 | Spanje, Lavacolla

Hallo allemaal

Het was een lange dag en heel warm!!
Mn benen doen heel zeer.
Nu wat eten en vroeg naar bed.
Ik zoek in Santiago een echte computer en dan horen jullie de rest.

Voor nu genoeg, ik ben er eigenlijk ook wel klaar mee!!!!
Voor de 4e keer in Santiago en thuis iemand die op me wacht.

Groetjes Josefine dikke xxxx

Nou de 18e juni....
Wakker geworden in Arzua om 6:00uur. Een duitse was met een bouwlamp de hele kamer aan het verlichten, hahaha.
Wel redelijk geslapen. Ik heb mn boeltje bij elkaar gepakt en ben op de gang ingaan pakken.
Mn ontbijt op en toen kon ik voor 7 op pad.
Geen koffie meer op in Arzua. Weer de bekende weg op, grappig....
Ben je aan het lopen, en dan weet je wat er achter de volgende bocht komt. Het eerst cafe aan de camino....5 km gelopen.
Het zit stampvol....net zoals de hele weg er naar toe al. Ik ga zitten met het stel uit Oekraine. Kijken de rij voor de koffie. En staan weer op.
Veel te lang!! Op naar het volgende cafe. Na 2,5 km casa Dolores, helemaal leeg. Op 4 pelgrims na hihihi.
Ik bestel koffie en een chocolade broodje en krijg een stempel.
Alles wat er binnen komt zonder te bestellen krijgt geen stempel. Mooi!
Hele goeie koffie, ik geniet ervan. Even zitten mooie muziek op de achtergrond. En tijd genoeg!
Daarna weer op pad want het word warm!!!
Bekend terrein....veel door de eucaliptusbossen. Lekker uit de zon.
Al vind ik die eucaliptus helemaal niks.
Na een tijdje groeit er niks meer onder en ze trekken al het water weg.
Onderweg voor Pedrouzo nog een banaantje op. En weer door.
Ben om 11:30uur in Pedrouzo. De eerste zit al voor de herberg.
Ik zoek een cafe, koffie en een croissant. Half uur gezeten.
Ongeveer 19 km gelopen maar nog vroeg dus weer op pad.
Na Pedrouzo lopen er veel minder pelgrims, de meeste stoppen daar om te slapen.
Ook minder toeristen dus.
Daar erger ik me dood aan.
Na Pedrouzo ligt nog een hotel, iets ervoor zit ik op een bruggetje.ç
Vraagt een Spaanse waar Pedrouzo is hahahahaha.
4 km terug.
Ze draait om. Om in Pedrouzo te komen moet je van de camino af.
Als je oplet niks aan de hand maarja dat doet niet iedereen.
Ik loop door word nog pittig!!!
Uiteindelijk kom ik bij het vliegveld,loop er omheen.
En daar staat de steen Santiago, een fietser maakt een foto van me :-)
Had ik nog niet :-) Toen in de eerst bar hotel weer wat gedronken en gegeten.
Toen zat ik er echt even helemaal doorheen, zeker toen ik aan het appen was met thuis.
En nog 8 km!! Eigenwijs als ik ben.....mezelf bij elkaar geraapt en door.
Ik wil naar Monte de Gozo, verderop weer een berg op langs het tv station. En uiteindelijk kom ik bij het kerkje van Monte de Gozo.
Moe en zere benen!!! Maar het zit er bijna op!!
In monte de Gozo krijg ik een bed bij 4andere.
De vrouw hospitaliera draait om en ik loop verder de gang op en pak een kamer voor mezelf.
Ik ga op bed liggen, een uur gelegen daarna gedoucht.
Komt de vrouw aan, dat ik terug moet naar de andere kamer.
Zet mn sipste gezicht op en ze laat me uiteindelijk liggen.
Ik loop later terug omhoog richting kerkje en int enigste cafe winkeltje eet ik wat.
Ik loop nog naar de beelden die over Santiago uit kijken.ç
En loop daarna langs het restaurant cafetaria van Monte de Gozo terug.
Alles is dicht op Monte.....niks meer te krijgen.
Ooit ruim 1000 bedden denk en nu compleet verlaten.
Maar morgen nog een stukje en dan zit het erop!!!!

Groetjes Josefine xxx


  • 18 Juni 2015 - 19:55

    Marloes:

    Xxxxxxxxxx kanjer

  • 18 Juni 2015 - 20:48

    Anja De Vos .:

    Lieve Fientje ......de laatste loodjes ....en ze wegen zwaar ......onthou wat we afgesproken hebben ,,,,,,KOm ff terug in je kracht ......Ik begrijp je helemaal ......Laatste stukje GOOOOOOOO,,,Ik stuur nog 359872368411regenboogvertjes Vangen he Dikke knuff xxxx

  • 18 Juni 2015 - 21:01

    Cor En Ria :

    Hoi Josefine. Inderdaad de laatste loodjes wegen het zwaarst,nog even volhouden ,nog een weekje en dan heb je gedaan wat je altijd nog wilden ,mooi toch.Ome Cor heeft vandaag zijn fiets diploma gehaald, hij is de stad in geweest en het ging goed,Dinsdag is het zover dan kan hij naar huis.,en jij nog een paar dagen.dan staat Herman je op te wachten, fijn toch.denk aan je zelf en tot gauw.Ome Cor en tante Ria.

  • 18 Juni 2015 - 22:01

    Tonny Smits:

    Dag Josefine
    De laatste loodjes zijn altijd het zwaarst maar je hebt in ieder geval gedaan wat je wilde.
    Wij zijn op het moment net een conserven fabriek je snapt het wel he ik kan dus geen aardbeien meer zien.
    Herman zal wel blij zijn dat je weer terug komt en de koeien staan te loeien want ook die hebben je ook gemist. Hou je taai en tot ziens.

    Groeten van Rien en Tonny

  • 18 Juni 2015 - 22:33

    Wim En Corry.:

    He meis je bent al zover
    Nu Laatste stukje en je kunt er weer jaren op terug kijken wie doet het je na.
    Vele knuffels en liefs van ons.

    GR Oom Wim en Tante Corry.

  • 18 Juni 2015 - 23:35

    Karel:

    Ja, eindelijk aankomen in SdC in de wetenschap dat er thuis nu iemand op je wacht. Moet toch een heel speciaal gevoel zijn! Geniet ervan.

  • 19 Juni 2015 - 01:14

    Ineke:

    Mooi Josefine, voor de 4e keer aankomen in Santiago! Je loopt Santiago binnen en uiteindelijk het oude gedeelte...je kent de weg, je ziet al die pelgrims naar HET plein lopen en dan ben je daar.... weet je dan moet je maar vlug naar het huis der lage landen gaan..!! n echte ontvangst met n koekske bij de koffie/thee! Het aankomen op het plein voor de kerk is wel mooi maar je kent t al na 4 keer war...! Hoogstwaarschijnlijk is jouw doel om tijdens de pelgrimsmis de butafeiro te zien? en zeker na de mis tapas te eten?!mmmm lekker! misschien vind je het leuk om de St Fransiscuskerk te bezoeken? Als je achter de Parador de straat uitloopt dan kom je bij de kerk uit! misschien ben je er al eens geweest...?
    in ieder geval geniet alsof je er voor de 1e keer aankomt! Je hebt t toch maar weer geflikt!! DE PRIMITIVO gelopen! En nu naar huis? ja he....Dit wordt een mooi thuiskomen voor jullie! Een goeie reis terug en ik hoop dat je terug kunt kijken op n heel mooie Camino... Bedankt voor al je mooie verhalen!
    Maar we krijgen vast nog een mooi verslag van je aankomst te lezen!!
    Groet, Ineke

  • 19 Juni 2015 - 08:31

    Frans Van Baars:

    Het eindpunt is al bijna letterlijk in zicht. Een mooie aankomst in SdeC.

  • 19 Juni 2015 - 10:37

    Henk Schoenmaker:

    Hoi Jesefine,
    Proficiat je hebt het weer gefikst. Een mooie aankomst en een goede terug reis.

    Gr. Henk

  • 19 Juni 2015 - 19:16

    VanHenk:

    Hoi Josefien, vind het fijn en leuk om je belevenissen van dag tot dag te lezen. Hou nog effe vol, trouwens ik heb je nog niet horen klagen over je heup of ben je dat helemaal vergeten en zijn je gedachtes alleen maar aan die ene die nu thuis op je wacht. Fijn weekend Bedankt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Josefine

Actief sinds 30 Sept. 2010
Verslag gelezen: 568
Totaal aantal bezoekers 239596

Voorgaande reizen:

02 Juni 2015 - 30 Juni 2015

Pelgrim Josefine op de camino primitivo.

02 April 2013 - 30 Juni 2013

Pelgrim aan de wandel, naar Santiago

27 Februari 2011 - 29 Juni 2011

Weer aan de wandel naar Santiago

Landen bezocht: