Castroverde - Reisverslag uit Castroverde, Spanje van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu Castroverde - Reisverslag uit Castroverde, Spanje van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu

Castroverde

Blijf op de hoogte en volg Josefine

14 Juni 2015 | Spanje, Castroverde

Hoi allemaal

Nou dit was me een dag!!!
Vanacht niet heel slecht geslapen.
Ik had heel mooi uitzicht uit mn raam van pension Manola.
Ik was dus ook al op tijd weer in mn kamer gister.
Gezellig Spaanse tv gekeken ahum.
Lekker rustig dat wel ja.
Vanmorgen na het ontbijt aangelopen.
Ik was laat, het was 7:45 uur.
Geeft niks maar ik een lange dag voor de boeg.
De meneer van het pension wilde me over de weg sturen. Dat heb ik dus niet gedaan.
Ik ga geen km over de weg lopen. Ze hadden alleen de eerste km wel eens mogen maaien.
Het ging weer omhoog en omlaag. Het was wel heel mooi. In de dalen hingen wolken. En het was droog. Na ongeveer 11 km was er koffie.
Het ontbijt was wat mager dus heb ik een broodje kaas genomen. Daar hen ik heel de dag nog op gelopen. Dat was 30 cm met 150 gram kaas erop.
Daarna weer verder, soms links van de weg soms rechts. Maar altijd op hoogte niet gelijk in de berm.
Zo was het toch mooi.
In fonteneira was in de kerk een communi aan de gang. Had wel willen kijken maar er stonden mensen voor de deur.
Het was vandaag nog een hele tippel. Vooral de klim naar Lastra!
Ik was om 14:30 uur in Cadavo-baleira. Daar kon je een kanon afschieten.
In een café koffie op en op voor de laatste 8 km.
Het begon te regenen en onweer. Even gewacht en toen verder gelopen.
Het ging nog een stukje omhoog en de rest ging plat en omlaag. Gelukkig!
Ik was om 16:45uur in Castroverde. Bij de herberg. De eerste van de xunto de Galicie.
Die zijn netjes maar zonder dekens en zonder pannen in de keuken.
Ik zit nu in dorp in restaurant. Heb net sla op en een halve pizza.
Ben te moe om te eten.
In de herberg zeiden ze dat het 35km was vandaag. Mn boek zegt 31 km.
Morgen loop ik naar Lugo. En daar zoek ik mooi weer een pension int centrum. Ik heb tenslotte ook vakantie. En dan nog 2 dagen en dan zit ik weer op de camino Frances.
De primitivo is heel mooi. Maar ook heel rustig. En best zwaar. Op de Frances word ik weer overlopen Door pelgrims maar is er eerder koffie.

Genoeg voor nu groetjes Josefine xxx

  • 14 Juni 2015 - 20:25

    WIM EN CORRY:


    Zo Josefine wat een mooi verslag heb je weer gedaan en dat is weer een stuk dichter bij je doel.
    Hier redelijk mooi weer.
    Lieve groet van Oom Wim en Tante Corry.

  • 14 Juni 2015 - 23:37

    Ineke:

    Gelukkig weer met n goed gevoel op weg! En heel mooi weer voor de komende dagen! En nog rustige dagen met weinig pelgrims! Het uitzicht op Lugo is mooi! Geniet daar lekker van!

    Natuurlijk loop jij je eigen camino maar ik kan het niet laten om je nog één tip ná Lugo te geven...in san roman da retorta kom je bij de albergue de municipal, een klein wit gebouwtje... Als je zo'n 1á2 km verder loopt dan kom je bij een heel aparte albergue :
    O Candido, het huis is zo mooi beschilderd, EN wij kregen een echte koeienparade...de plaatselijke koeienherderin laat haar koeien over het terrein d'r laatste malse gras nuttigen! Maar de hospitalero heeft nog heel veel verrassingen! Dit vond ik zelf een TE leuk verblijf.. Maar jij beslist uiteindelijk zelf! Nou Josefine heel fijne wandelingen voor de komende dagen en geniet van alles! Liefs, Ineke

  • 15 Juni 2015 - 08:36

    Frans:

    OCandido zijn we ook geweest. Je kunt daar een maaltijd en een ontbijt bestellen. Worden met een auto gebracht en je betaalt er nauwelijks meer voor dan in een restaurant. In deze mooi beschilderde herberg waren we alleen en de eigenaar vroeg het geld voor het verblijf op de tafel te leggen want hij ging weg en de herberg moesten we maar als van onszelf te beschouwen....

  • 15 Juni 2015 - 18:36

    Anja E Vos :

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Josefine

Actief sinds 30 Sept. 2010
Verslag gelezen: 454
Totaal aantal bezoekers 239582

Voorgaande reizen:

02 Juni 2015 - 30 Juni 2015

Pelgrim Josefine op de camino primitivo.

02 April 2013 - 30 Juni 2013

Pelgrim aan de wandel, naar Santiago

27 Februari 2011 - 29 Juni 2011

Weer aan de wandel naar Santiago

Landen bezocht: