De kriebels - Reisverslag uit Kaatsheuvel, Nederland van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu De kriebels - Reisverslag uit Kaatsheuvel, Nederland van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu

De kriebels

Door: Josefine

Blijf op de hoogte en volg Josefine

30 Mei 2015 | Nederland, Kaatsheuvel

Hallo allemaal

Ik ga weer op pad!!!
Ja en weer naar Santiago de Compostella.
Het word de 4e keer ja. Waarom ga je weer naar Santiago, vragen veel mensen.
Omdat ik graag nog een stuk wilde lopen. Een stuk wat ik in 2011 niet kon lopen. Omdat ik toen al lang onderweg was en dat toen te zwaar was.
In 2011 was ik vanuit Nederland gelopen, en in Spanje langs de kust gelopen. Over de camino del Norte.
En in Villaviciosa kun je dan kiezen, of verder langs de kust. Of over de camino primitivo.
Deze gaat door de bergen naar Santiago. Dit was toen te zwaar.
En nu ga ik dit stuk dus afmaken.

Ik vind het wel heel spannend, en heb er de kriebels van.
De kriebels dat het spannend is. En de kriebels, het virus wat pelgrims vaker hebben.
Als het dan voorjaar word willen de meeste weer op pad.
Gewoon lopen, met je rugzak en verder weinig zorgen....behalve dan je bed en eten.

Deze keer is het wel anders als de vorige keren, nu wacht er iemand thuis op me :-)
Dat maakt het ook dubbel, ik wil graag op pad....en ook weer niet. Toch ga ik, en ik ga er wat van maken!!!

In gedachten neem ik een aantal van jullie mee.
En zal ook wat kaarsjes opsteken voor jullie (en voor mezelf)

Ik zal misschien niet regelmatig een verslag kunnen plaatsen, maar ik doe m'n best!

Lieve groet Josefine

  • 30 Mei 2015 - 20:47

    Miranda:

    Heel veel plezier!!! Geniet ervan! En het thuiskomen straks is nu alleen maar leuker!

  • 30 Mei 2015 - 20:47

    Leo Lommers:

    Josefine, begrijp ik het goed dat nu op pad ben? Ik ga je zeker volgen. Leuk ik wil die route ooit nog een keer met Karsten mijn zoon gaan lopen.
    Pace e bene

    Leo

  • 30 Mei 2015 - 20:57

    Nelly Netten:

    Hoi josefien wens je een hele goede en mooi wandel ik doe het je niet na heel veel succes

  • 30 Mei 2015 - 21:02

    Nelly Netten:

    hoi Josefien vergeet ik nog te vragen wanneer vertrek je of ben je al onderweg groetjes Nelly

  • 30 Mei 2015 - 21:12

    Josefine:

    Hoi
    Ik ga zeer binnenkort :-)

  • 30 Mei 2015 - 21:37

    OOM Wim En Tanta Corry:

    Hoi Josefine,

    We wensen je veel geluk succes en vooral redelijk weer.
    Knuff en veel Liefs van Wim en Corry.

  • 30 Mei 2015 - 22:48

    Piet En Antje:

    Lieve Josefine,
    Ja die kriebels hè! Elk jaar wil je wel ergens een stuk van de camino lopen om zomaar weer onderweg te zijn. Geen agenda, geen wekker en je dagelijkse beslommeringen om op je werk te komen. Heerlijk!!!
    We wensen je een buen camino en weet dat de mensen waar je van houdt altijd dicht bij je zijn.
    Lieve groeten van,
    Piet en Antje

  • 30 Mei 2015 - 23:49

    Angelique Vd Hoven:

    Heel veel succes!!!

  • 31 Mei 2015 - 08:51

    Jan Stevens:

    Veel succes neem de tijd en geniet
    Kijk ook maar eens op stevenspelgrims.blogspot.nl
    Hier vind je een verslag van onze , mijn dochter en ik, camino primitievo , prachtige tocht
    Metpelgrimsgroeten
    Jan

  • 31 Mei 2015 - 12:25

    Patrick, Cindy,David, Jasmijn En Thomas:

    Heel veel plezier....geniet ervan en heel weer terugkomen...

  • 31 Mei 2015 - 13:20

    Cor En Ria V.d. Hoven:

    Josefien & Herman,

    Bedankt dat je moeite en tijd neemt om Samen nog even aan te komen voor je zelf aan de camino begint.
    Ik kan heel goed begrijpen dat je het af wil maken wat je toen van plan was te doen.
    En Herman wacht wel op je daar zijn wij van overtuigt zoetjes aan.
    En eigenwijs kan ook wijs zijn af & toe, maar dat weet je zelf ook wel nie dan.
    Josefien pas op je zelf en maak het op een nette manier af.
    VEEL SUCCES, wij duimen dat het gaat lukken en je zal zien dat het lukt.
    Kaarsje zal branden ook voor jouw.

    Met lieve groeten en xxx Cor & Ria.



  • 31 Mei 2015 - 13:25

    Karel:

    hé Fientje.
    Mooi dat je weer op pad gaat meid! Die onrust om te MOETEN gaan is zóóó herkenbaar. En dan maar meteen de Primitivo. Je hebt wel ballen! Heel veel succces, maar vooral heel veel plezier. Geniet ervan!
    Ps zelf vertrek ik eind augustus vanaf Salamanca naar SdC.
    Ultreïa.

  • 31 Mei 2015 - 16:06

    Francien Van Rooij:

    hoi jozefien.
    Wat goed van je,denk dat het de route is die ons ellie 4 jaar geleden heeft gelopen.
    Heel veel goeds gewenst, en weer heelhuids terug komen.
    Francien v rooij Giersbergen

  • 31 Mei 2015 - 16:24

    Henk Schoenmaker:

    Hoi Josefien,
    Ik wens je alle geluk en succes van de wereld met je tocht. Doe voorzichtig en kom heelhuids terug. Geniet er van. Ik kijk uit naar je reisverslagen.

    Groet,
    Henk Schoenmaker.

  • 31 Mei 2015 - 21:21

    Lenie Kenkhuis:

    Hallo Josefien.
    Alweer op pad, die drive die je in je hebt om voor de zoveelste keer naar Santiago te gaan
    Een goede pelgrimstocht gewenst en veel succes met je tocht.
    Ik meld me aan voor de berichtjes zodat ik kan lezen waar je bent.

    groetjes van een Zandloper

  • 01 Juni 2015 - 12:29

    Ben:

    Leuk voor je ben benieuwd wanneer je weer aan loopt .gr.ben

  • 01 Juni 2015 - 18:17

    Anja De Vos :

    Hoi Lieve Fientje ,,,,,,Spannend weer zeg ......heel goed dat je je taak wilt afmaken .....anders blijf je er altijd aan denken ,,,,We hopen dat je een mooie voorspoedige reis zult hebben .....Dat je ondanks de zware tocht ook kunt genieten ....Ook hopen dat je vele warme lekker bedjes krijgt ....en dat er goed voor je gezorgd wordt .....en anders moet je dat zeker zelf doen ....Ook hopen we dat t met je knieen goed blijft gaan .En ja fientje .....echte liefde gunt jou dit .....en zal geduldig op je wachten .....Ook dat is een proef he .....We zullen een kaarsje voor je branden en wensen je een goede reis ......Dikke knuff xxxxx

  • 02 Juni 2015 - 22:10

    Ineke:

    Hoi Josefine! Heerlijk vooruitzicht heb jij! Ik wens jou een heel mooie tocht met veel leuke ontmoetingen en goeie overnachtingen! Ik ben zoooo benieuwd waar jij zult overnachten... Iedere dag die vrijheid en het niet weten waar....je eet, koffie/ thee drinkt, slaapt....en deze primitivo is zeer mooi met verrassende ontmoetingen: de laatste filipinas...op Mirador de letizia in Borres! Een stempel van hem krijgen is zeer de moeite waard... Maar dat zie je allemaal vanzelf! Oja probeer ook te overnachten in Bodenaya..!! Is n klein beetje te vergelijken met Guėmes! Nou meid bij mij kriebelt t ook en daarom ben ik heel erg benieuwd naar je verhalen! HEEL VEEL PLEZIER! Buen camino!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Josefine

Actief sinds 30 Sept. 2010
Verslag gelezen: 710
Totaal aantal bezoekers 239595

Voorgaande reizen:

02 Juni 2015 - 30 Juni 2015

Pelgrim Josefine op de camino primitivo.

02 April 2013 - 30 Juni 2013

Pelgrim aan de wandel, naar Santiago

27 Februari 2011 - 29 Juni 2011

Weer aan de wandel naar Santiago

Landen bezocht: