Pelgrim-toerist - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu Pelgrim-toerist - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu

Pelgrim-toerist

Door: josefine

Blijf op de hoogte en volg Josefine

17 Juni 2013 | Spanje, Santiago de Compostella

Hallo allemaal

Ik ben al weer effe in Santiago, en net als de vorige keren doe ik niet veel bijzonders.
Vrijdag 2x naar de mis geweest, zaterdag weer. Toen zat ik met mijn neus vooraan. Moest er wel effe op wachten, zat er al om 10:50 uur.
En gister zondag heb ik ook de mis gezien in de zijkapel, staande.
Want ja andere willen ook wel eens vooraan zitten.
Wel heb ik dus zo 4x het wierrookvat gezien!!! Je krijgt wat je verdient zeggen we altijd.
Wat wat minder is, is het weer. Vrijdag en zaterdag was goed. Gister begon het te regenen. Carla was naar Finisterre geweest met de bus op zaterdag en had heel goed weer. Ik zag dat niet zitten in de bus 2 uur heen 2 uur terug. Ik heb lekker met Frans en Mieke gegeten. Op vrijdag en zaterdagavond, was heel gezellig. En gisteravond zaten we met een man of 7, 8 in een restaurant. En wie kwam daar binnen.....Fred.
Die is uit nl gelopen en had ik ook bij L´esprit gezien in mei.
We hebben de hele avond zitten kletsen, samen ook met Carla. En ik heb mijn feestje gevierd hoor!!
Ik heb het lokale drankje geprobeerd, en omdat dat uit 4 verschillende bestaat....moest ik ze toch wel allemaal proberen.
Lekker hoor ik heb volop plezier gehad.
Trouwens de laatste weken was het zowieso leuk!!!
Een aantal hele leuke mensen ontmoet, gister zag ik Paul weer terug uit Australie.
En ik denk dat Harrie vandaag aankomt? Zaterdag was hier in Santiago nog de japanse prins....ik heb hem gezien.
Ja omdat het een klein mannetje was, anders had ik hem niet herkent.
Heel het plein was dicht en de kerk ging speciaal dicht voor hem en zijn genodigden. Jammer want zo mist hij wel de echte pelgrims!!
Vanddag nog eens naar de mis, maar het wierrookvat hadden ze gister weggehaald. Dus waarschijnlijk zal het er vandaag ook niet zijn.
Wat ik verder ga doen. Vandaag zowieso met Carla naar de tapasbar!!!
Echt lekker!!!!!! En verder de toerist uithangen. Hopelijk blijft het droog vandaag.

Lieve groet Josefine

  • 17 Juni 2013 - 08:45

    Robin En Marlies:

    Ga er maar lekker van genieten! Super dat je weer een pelgrimstocht hebt voltooid!

  • 17 Juni 2013 - 09:29

    Hjdeclercq:

    Hoi Josefine,

    Voor de derde keer Santiago bereikt.Knap hoor en leuk dat je weer zoveel bekenden tegen komt.
    je kan nu even rustig genieten en moet niet iedere dag weer vroeg op en lopen.Je kan rustig ergens koffie drinken en heerlijk tapas eten(daar ben ik wel jaloers op hoor)
    Hier wordt het de komende dagen erg warm zelfs 35 graden op woensdag.Moet het nog zien maar kan wel.
    Fien geniet nog.Groetjes uit WW

  • 17 Juni 2013 - 11:04

    Angelique Van Den Hoven:

    Super dat je het weer gehaald hebt! Geniet daar lekker!!

    Groetjes Peter, Angelique, Tim en Jurre van den Hoven

  • 17 Juni 2013 - 19:28

    Anja :

    He Fientje ..

    Super dat je zo geniet ....je kreeg wat je verdiende .
    Mooi om al die pelgrims te spreken en te zien
    Het was weer wel een belevenis zeg .....telkens toch weer anders .
    Maak er nog wat mooi,s van .....het weer wordt goed .

    Dikke knuff Anja.

  • 18 Juni 2013 - 00:09

    Frans Blok:

    Ha Josefien,
    Hé Hé, je hebt het toch maar weer gedaan!!!! en nu nog lekker na genieten!.
    gr. Frans

  • 18 Juni 2013 - 18:53

    Truusjanse-verhaar :

    Hoi Josefien ,
    Van harte gefeliciteerd dat je goed aangekomen bent in Santiago en zo aan het genieten bent van alle leuke ontmoetingen . heerlijk voor je !!!!!!!
    ik ben een tijdje uit beeld geweest i.v.m. mijn werk maar heel leuk om nu weer te lezen dat je het naar je zin hebt en je volop pelgrim-toerist kan zijn en het lijkt je goed te bevallen .
    Je hebt nu wel heel veel te vertellen op onze regio bijeenkomst !!
    Ik wens je nog lekker nagenieten toe en tot in het Brabantse land .
    Lieve groet , salud , Truus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Josefine

Actief sinds 30 Sept. 2010
Verslag gelezen: 793
Totaal aantal bezoekers 239594

Voorgaande reizen:

02 Juni 2015 - 30 Juni 2015

Pelgrim Josefine op de camino primitivo.

02 April 2013 - 30 Juni 2013

Pelgrim aan de wandel, naar Santiago

27 Februari 2011 - 29 Juni 2011

Weer aan de wandel naar Santiago

Landen bezocht: