Portomarin - Reisverslag uit Portomarín, Spanje van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu Portomarin - Reisverslag uit Portomarín, Spanje van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu

Portomarin

Door: Josefine

Blijf op de hoogte en volg Josefine

10 Juni 2013 | Spanje, Portomarín

Hallo allemaal

Al weer een aantal dagen verder, had niet eerder en computer die ook nog werkte.
Van Trabadello ben ik met een groep pelgrims richting O cebreiro gelopen.
Nog steeds langs de weg!! Maar gelukkig na Ruitelan gingen we van de weg af. En de bergen in, geleidelijk aan omhoog.
In la laguna nog wat gegeten en toen de laatste km.
Het viel me veel mee de klim om hoog. De laatste km liep ik met mijn hoofd in de wolken.
Het werd mistig en zag dus niks in o cebreiro. Daar aangekomen wachten voor de herberg, en koud dat het was!!!!
En de douche was gloeiend heet. Maar goed, lekker wat gegeten en savonds naar de kerk. Er was een mis, gedaan door een pastoor uit Argentinie. Hij is ook pelgrim en op weg naar Santiago.
In de kerk hadden ze ook weer kaarsjes, dus weer een kaarsje aangestoken. Je weet nooit waar de volgende mogelijkheid is.
En gebedeb dat alstublieft de mist de volgende dag weg zou zijn.
Niet dus, het was zelfs nog erger geworden.
Tot Triacastella geen zicht!!! Daar was ik voor 12:00 uur al dus ben verdr gelopen naar Samos.
Dat in zo´n mooie route!! Net Frankrijk, in Samos in de nieuwe herberg Val de Samos. Zo nieuw geen internet en niet alles werkte, bv het licht.
In Samos heb ik lekker voor een bar gezeten met uitzicht op de berg voor me met mooie bossen.
Daar waren ook nieuwe pelgrims, uit Polen even over voor de laatste km.
Van Samos ben ik vandaag naar Sarria gelopen, en vandaar verder naar Portomarin. Voor de kenners, dat is best een endje.
Maar het liep lekker, mooi door de natuur!!!! En veel cafeetjes, mensen aan huis hebben hier ook wel eens een cafe.
Het weer is niet heel goed, het is droog maar bewolkt en nu regent het weer!! Hopelijk morgen droog!!
Morgen korte dag naar Palas de rei, 24 km.
Vandaag waren er heel veel nieuwe pelgrims die alleen de laatste 100 km lopen.
En hier in Portomarin hebben er veel al blaren!! Met mij gaat het goed mijn knie gaat redelijk.
Voor nu de groetjes,

Josefine

  • 10 Juni 2013 - 21:03

    Anja :

    He Fientje .


    Super dat je de draad weer hebt opgepakt ......life goes on .
    Het weer is wel jammer ....maar volgens mij staat heel de wereld op zijn kop .
    Hier is het zo 24 graden de andere morgen 12.graden .
    Het heeft zelfs ergens 2 graden gevroren /.....waar gaat het toch gek he .
    Jou einddoel is bijna in zicht .....en tot nu toe heb je het super gedaan hoor respect ..
    Geniet van de rest van je reis .....en geniet .

    Dikke knuff Anja.

  • 10 Juni 2013 - 22:01

    Trudy En Jan Sikkes/Hoosbeek:

    Hee Josefine, weet niet of je mij herinnert maar ik ben Trudy en loop met mijn man Jan we kwamen je tegen in een dorpje na Cahors. Je hebt toen een stukje met de taxi gegaan vanwege je knie , we kwamen je weer tegen in Saint Jean.waar je een weekje bleef helpen om je knie nog wat rust te geven.jij zoi de maandag na hemelvaart dag weer gaan lopen. Ik hoorde al van iemand op de camino dat je inderdaad weer op pad was. Goed te lezen dat het redelijk gaat met je knie. Wij hebben inmiddels Santiago achter ons gelaten en zitten nu in Negreira, op weg naar Finisterrre. We waren wel benieuwd of er nog een groot verschil zit in de camino in Spanje in vergelijjk met jouw eerder gelopen camino's wat de drukte aan gaat.wij vonden het zo druk dat we echt wel wat dagen nodig hadden om om te schakelen en ons niet gek moesten laten maken. Ik liet me een paar dagen meeslepen en liep tegen de klok om maar op tijd in de albergue te zijn vóór hij vol was. Maar gelukkig kon ik me daar weer van los maken en hebben we ook in spanje het geweldig mooi gehad.
    We wensen jouw een bon camino veel plezier nog
    Groeten Trudy

  • 11 Juni 2013 - 09:47

    John Henselmans:

    En zo ben je er al weer bijna, voor de derde keer (!), in Santiago..... Nog een kleine 100 km....
    Haast je niet, laat je niet door al die jonge Spanjaarden die hier nu lopen "opjagen" en blijf , ondanks de drukte zo veel mogelijk genieten...!!!!

    John

  • 11 Juni 2013 - 15:33

    H.j.deClercq:

    Hoi Josefine,

    Alweer 2 maanden op weg en maar lopen dapper hoor.Maar je bent er bijna.Gelukkig was je knie niet zo'n groot probleem dat je moest stoppen,maar wel lastig met al die heuvels en bergen.Je bent inmiddels zo bekend in frankrijk en spanje dat je veel mensen een advies kan geven hoe ze het beste kunnen lopen.En waar ze kunnen slapen en koffie drinken.
    Geniet nog maar van je reis!
    Groetjes uit waalwijk

  • 11 Juni 2013 - 16:12

    Piet En Antje:

    Hoi Josefine,
    Wat schiet het ineens op, je bent alweer bijna in Santiago. Fijn ook dat je knie zich goed houdt! Ik ben alweer aan het werk en ben best wel een beetje jaloers op je. Jij hebt heerlijk een paar maanden gelopen en weer veel meegemaakt. Ja, de camino zorgt vaak voor verrassingen. Als je in Santiago bent, zou ik zeker even op bezoek gaan bij de huiskamer van het NGSJ. Je komt er al langs gelopen voor je bij de kathedraal in Santiago bent, het is aan de rechterkant net voor je de straat oversteekt naar de oude stad. Loop je ook nog naar Muxia of Fisterra? Als je in de mogelijkheid bent is het heel leuk om naar Muxia te lopen en dan van daaruit naar Fisterra. Dat is een mooi stuk.
    Geniet nog van je camino, voor je het weet loop je weer in Brabant rond!
    Lieve pelgrimsgroeten van Piet en Antje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Josefine

Actief sinds 30 Sept. 2010
Verslag gelezen: 458
Totaal aantal bezoekers 239603

Voorgaande reizen:

02 Juni 2015 - 30 Juni 2015

Pelgrim Josefine op de camino primitivo.

02 April 2013 - 30 Juni 2013

Pelgrim aan de wandel, naar Santiago

27 Februari 2011 - 29 Juni 2011

Weer aan de wandel naar Santiago

Landen bezocht: