Ponferrada - Reisverslag uit Ponferrada, Spanje van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu Ponferrada - Reisverslag uit Ponferrada, Spanje van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu

Ponferrada

Door: josefine

Blijf op de hoogte en volg Josefine

06 Juni 2013 | Spanje, Ponferrada

Hallo allemaal

Ik ben in Ponferrada. Ik heb gister nog een fijne avond gehad. Het eten was lekker en leuk gezelschap.
Ik lag om 21:30 uur al te slapen en het is dat iemand het licht aan deed anders had ik wel tot over 7:00 uur kunnen slapen denk ik.
Ik had een matras op de grond maar ik heb geweldig geslapen. Ik stond alleen niet zo vrolijk op.
Nicolas spookt door mijn hoofd, voor degene die het nog niet door hadden / hebben.
Nicolas is voor mij meer als gewoon een pelgrim! We lopen al sinds dag 2 samen en het klikt goed! Natuurlijk klikte het ook wel eens niet maar dat komt door het taalverschil.
En hoop hem dan ook zeker nog te zien.
Vanmorgen was ik laat weg, heb eerst nog met Paul buiten gezeten met mijn ontbijt. Het was een heel goed ontbijt met brood en jam. En dat gebeurd bijna nergens in Spanje. Zelfs cornflakes hadden ze.
Na 7:30 uur was ik weg, op weg naar cruz de ferro. Het weer was bewolkt maar droog tot cruz de ferro.
Ik had geen steen maar dacht er figuurlijk één achter te laten. Nou dat is niet gelukt.
Heb zelfs na het cruz een steentje meegenomen die ik heel mooi vond.
Na het cruz begon het te regenen. Gelukkig had ik wel mooi uitzicht. Het was niet mistig.
De afdaling naar el acebo en molinaseca was minder fijn. Heel steil en stenen op de pad!! Ik heb wel op mn gemak gelopen. Want in Ponferrada is de herberg zo groot dat je altijd plek hebt.
Paul smste net dat hij er ook is.
Hij bleef vanmorgen achter in Foncebadon, de mensen van de herberg doen daar aan yoga en dat wilde hij ook wel. Paul is een hele relaxte man, maakt zich nergens druk om (en is 60 jaar :-))
De route is gelukkig een stuk mooier dan voor Astorga!! En morgen is de route gelukkig een stuk platter om vervolgens na morgen weer de bergen in te gaan. Op weg naar O cebreiro.
Morgen loop ik verder dan Villafranca del Bierzo anders is de route naar O cebreiro te lang.
Het was hier de laatste dagen veel te warm, en morgen ook nog maar wel met regen. En dat is minder fijn met die poncho.
Ik zweet me een ongeluk.
Voor nu genoeg,

Lieve groet dikke kus, Josefine

  • 06 Juni 2013 - 19:41

    Corry:

    Hoi Josefine,

    Fijn dat je het leuk heb gehad en weer een stap verder bij je doel.
    Als Nicolas voor je bestem is kom hij van zelf op je pad alles heeft 'n rede zoals je zelf ook wel weet.
    Geniet er van en nog fijne loop dagen.
    Weer bedankt voor je verslag we blijven je volgen,

    liefs Wim en Corry en een dikke knuffel van Ons.

  • 06 Juni 2013 - 21:31

    Hj De Clercq:

    Hoi Josefine,

    Van de kou nu naar de warmte.Ja te warm is ook niet fijn om te lopen en zeker niet als het gaat regenen.
    Maar je doet het toch maar!Ja ik had ook al door dat je Nicolas leuker vond dan gewoon een pelgrim.Ach en Frans is een mooie taal.Hoop voor je dat je hem nog ziet en dat hij ook de moeite doet om jou nog te zien!!
    Hier is het nu ook mooi weer 25 graden Voor het eerst dit jaar 'savonds buiten zitten.Heerlijk!
    Heel veel groetjes en nog succes met lopen

  • 07 Juni 2013 - 16:24

    Caty:

    Hé Fientje...
    Elke keer weer geniet ik van je verslagen en ja ik had echt wel begrepen dat Nicolas iets meer is dan zo´n figuur met een rugzak achterop..hi..hi..
    Ja ja meidje de camino... Ik begrijp dat je Guemes overslaat. dat is logisch maar jammer. Ik vlieg as. woensdag weer terug naar Nederland dan zit mijn tijd er weer op. Heb een enerverende tijd hier gehad met veel onrust onder de hospitalero´s en mijn eigen verdriet wat hier helemaal loskwam..Ja ja en dan proberen dat in het spaans uit te leggen. Enfin het is goed dat dat er mag en kan zijn ...nietwaar..
    Madammeke voor nu een fijne dag vandaag en voor morgen. Weet dat ik met je meeloop in gedachten. Dikke knuffel Cate

  • 07 Juni 2013 - 16:54

    John Henselmans:

    Hallo....
    Ben benieuwd tot hoever je vandaag ga lopen: Pradela? Trabadelo? Of toch maar tot Villafranca...?
    Voorbij Villafranca kun je ook nog kiezen voor de 'camino duro' . Wat zwaarder maar veeeeel mooier dan langs die best wel saaie N- weg. Maar het weer zal wel een beetje meebepalen hoe ver je loopt. En morgen wil je niet te ver lopen naar de Cebreiro.
    Ik "wandel" met je mee en herbeleef mijn tocht van 2011
    Geniet en in gedachten volg ik je door deze mooie streek.

    John

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Josefine

Actief sinds 30 Sept. 2010
Verslag gelezen: 526
Totaal aantal bezoekers 239601

Voorgaande reizen:

02 Juni 2015 - 30 Juni 2015

Pelgrim Josefine op de camino primitivo.

02 April 2013 - 30 Juni 2013

Pelgrim aan de wandel, naar Santiago

27 Februari 2011 - 29 Juni 2011

Weer aan de wandel naar Santiago

Landen bezocht: